Vždy vám hrozí, že se nevrátíte, říká režisérka „vesmírného“ filmu Proxima

Ve třetím celovečerním filmu francouzské režisérky a scenáristky Alice Winocourové nazvaném Proxima sledujeme astronautku Sarah, která se připravuje opustit Zemi i svou dcerku. Snímek s Evou Greenovou v hlavní roli uvede přehlídka Tady Vary v kinech po celé republice v úterý 7. července, na konci července pak film vstoupí i do české distribuce.
30.06.2020 10:15 |

Vždy vám hrozí, že se nevrátíte, říká režisérka „vesmírného“ filmu Proxima

02.07.2020 11:55 |

Objevili vědci novou „Zemi“?

Evropští astronomové objevili u nejbližší hvězdy zvané Proxima Centauri planetu, která se velmi podobá Zemi. Podle všech dosavadních výzkumů je možné, že na ni vznikl život. Proxima Centauri je vzdálena od Slunce jen 4,22 světelných let. Kontakt s případnou tam žijící civilizací by byl při vyvinutých dopravních technologiích možný.
25.08.2016 11:05 |

E.T. mimozemšťan oslavil 35 let od své premiéry. Co o něm možná nevíte?

Děti hledající po okolí vesmírného přítele nebyly výjimkou ani v tehdejším Československu, i k nám tento americký velkofilm bez problémů dorazil. Ten rok se obecně dařilo velkým rolím a velkým osobnostem. Dustin Hoffman řádil v sukni coby Tootsie, Ben Kingsley natočil Gándhího, Sylvester Stallone se poprvé stal Rambem a místo Magdy Vášáryové získala hlavní roli ve snímku Sophiina volba Meryl Streepová. Psalo se datum 11. června 1982, když si režisér Steven Spielberg (70) splnil dětský sen a do kin uvedl film E. T. mimozemšťan. Záhy se stal hitem a dodnes je jedním z nejoblíbenějších dětských filmů. Příběh chlapce Elliota a jeho nezvyklého přítele, vesmírného biologa z jiné planety, dojímá diváky stále – i po 35 letech. Blesk.cz přináší několik zajímavostí, které jste o filmu možná nevěděli.
14.06.2017 14:30 |

Osobnosti: Sylvester Stallone (295 článků) , Steven Spielberg (165 článků) , Dustin Hoffman (70 článků) , Ben Kingsley (10 článků) , Magda Vášáryová (123 článků)

Méně může být více. Minimalismus jako moderní trend

Stres, úzkosti neurózy. To jsou často příznaky neustálého informačního tlaku, který na nás moderní doba vyvíjí. Řešení je přitom jednoduché – budete potřebovat hlavně odpadkový koš.  Nejspíš jako reakce na současnou přehlcenost jak běžnými věcmi tak informacemi a zábavou začíná být stále populárnější trend minimalismu. A to jak minimalismu v designu, tak i minimalismu v životním stylu. Má to svoji logiku, vždyť necítíme se lépe v pěkném a jen málo, ale zato vysoce účelně zařízeném prostředí? Není nám lépe, pokud můžeme alespoň na chvíli vypnout mobilní telefon, televizi a počítač? Čím méně, tím lépe Minimalisté věří, že čím méně budou věcí vlastnit, tím lépe se budou cítit a tím méně budou míst starostí. něco na tom samozřejmě je. Zmenšíte-li počet věcí okolo vás, zvětšíte si prostor pro sebe. a to nejen ten fyzický, ale uvolníte si prostor ve své hlavě. Někteří minimalisté dokonce tvrdí, že byste neměli vlastnit víc než to věcí (zkuste si spočítat, kolik věcí vlastně okolo sebe máte), nebo že bystě měli mít nejvíce tolik věcí, kolik zvládnete přestěhovat běžným osobním autem. To jsou ale samozřejmě extrémy. Několik tipů, jak snížit množství věcí, které vlastníte, a tím si trochu uvolnit hlavu, pro vás máme: Oblečení – buďte nemilosrdní Dejte všechno svoje oblečení na jednu hromadu a nejdříve z ní vytřiďte sezonní věci (bundy, kabáty, zimní obuv atd.), které přece jen čas od času potřebujete. Poté si vezměte každý kus a pokud jste jej neměli na sobě více než rok, nemilosrdně jej vyhoďte. Uvidíte, jak efektivně se vám podaří množství oblečení snížit a kolik místa se vám uvolní ve skříních. Knihy, CD a DVD atd. Vyhazovat knihy je pro leckoho složité,ale také se to dá naučit. Vhodnými kandidáty jsou takové knihy, u kterých víte, že se k nim už asi nikdy nevrátíte. CD a DVD disky je možné... Čtěte více Příspěvek Méně může být více. Minimalismus jako moderní trend pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
26.01.2015 14:17 |

dTest: Můžete při nákupu v e-shopu zboží vždy do 14 dnů vrátit? Kdepak, existuje řada výjimek

Většinou dobře víme, že při nákupu v internetovém obchodě můžeme odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží. Z každého pravidla však existují výjimky a nejinak je tomu i při odstupování od smlouvy uzavřené na dálku. Lístky na koncert, rodinnou fotoknihu ani záclony ušité na míru už do e-shopu nevrátíte. A jak je to v případě služeb objednaných přes internet?
04.10.2017 12:55 |

Popel ruského vesmírného experta bude rozprášen ve vesmíru

Rusko provede další pohřeb ve vesmíru. Popel veterána ruského vesmírného průmyslu Vitalije Fedorova, který minulý týden zemřel ve věku 44 let po dlouhé nemoci, bude v srpnu rozprášen ve vesmíru, informuje v úterý deník The Moscow Times.
13.07.2010 18:25 |

Tohle bude nová vesmírná loď!

Cestování mimo naši planetu, jak se zdá, je čím dál blíž. A svůj podíl na tom má i výrobce letadel Boeing. Ten totiž nedávno v anglickém Farnborough představil vizualizace nového vesmírného plavidla s názvem CST-100. Loď, která je zatím ve stadiu projektu, by měla vozit sedmičlennou posádku na Mezinárodní vesmírnou stanici a také návštěvníky budoucího vesmírného hotelu.
08.08.2010 05:06 |

Raketoplán Discovery přistál. Na zádech ho nesl Boeing 747

Raketoplán Discovery se vydal na svou poslední cestu. Na zádech speciálně upraveného Boeingu 747 odletěl z Kennedyho vesmírného centra do Národního leteckého a vesmírného muzea ve Washingtonu, kde bude vystaven.
17.04.2012 11:45 |

Hubbleův teleskop zachytil vesmírného nájezdníka

Americký Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) zveřejnil fotografii z Hubbleova vesmírného dalekohledu, která zachycuje galaxii nápadně připomínající vetřelce ze slavné videohry Space Invaders (česky nejčastěji jako Vesmírní nájezdníci). Informovala o tom NASA na svých webových stránkách.
07.03.2013 12:20 |

Největší putovní výstava kosmonautiky je v Praze. Věnuje se i budoucnosti vesmírného výzkumu

Na vlastní kůži si vyzkoušet část náročného výcviku kosmonautů, podívat se do kokpitu raketoplánu Columbia či nahlédnout do budoucnosti vesmírného výzkumu mohou návštěvníci největší putovní výstavy věnované kosmonautice Cosmos Discovery, která na přelomu tohoto roku přijela poprvé do Prahy.
10.01.2020 12:15 |

5 věcí, které jste si měli uvědomit ve 20 letech a dnes je na ně pozdě!

Stalo se vám, že jste litovali svých dřívějších činů či rozhodnutí? Pak je tohle článek pro vás! I když teď jste starší a rozumnější, své JÁ z minulosti už zpět nevrátíte.
18.12.2017 18:00 |

Herečka Eva Greenová: Ještě pořád je tabu přerušit na rok péči o dítě

Jedním z očekávaných filmů přehlídky Tady Vary ve vašem kině, která zítra startuje v 96 českých a moravských kinech a organizátoři Mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary ji připravili jako určitou náplast za zrušení letošního festivalu, je francouzsko-německý film Proxima s Evou Greenovou v hlavní roli.
02.07.2020 14:00 |

Nevrátíte knížku, čeká vás soud! Olomoucká knihovna chystá žaloby

Olomoucká Vědecká knihovna se rozhodla rázně zakročit proti lidem, kteří nevracejí knihy. Po všech dlužnících teď bude vymáhat knihy soudně. Včetně těch, co nevrátili třeba jen jediný výtisk. Toto razantní opatření už má nečekaně velký úspěch.
04.03.2011 19:05 |

Varování mykologa: Babky způsobují rakovinu!

Houbaři berou lesy útokem! Počasí je pro růst hub jako stvořené a je úplně jedno, jestli vyrazíte do borového, listnatého nebo smíšeného lesa. S prázdnou se domů nevrátíte.
09.08.2014 12:15 |

Planeta podobná Zemi konečně objevena! Leží prakticky 'za humny'

Vskutku historický objev, který se zapíše do dějin, oznámila ve středu Evropská jižní observatoř (ESO). Astronomové objevili planetu podobnou Zemi a to prakticky "v bezprostřední blízkosti" Sluneční soustavy. Obíhá kolem své hvězdy Proxima Centauri, má přibližně hmotnost naší planety a mohla by na ní být voda.
24.08.2016 20:50 |

Planetu podobnou Zemi máme „za humny“, může na ní být i voda

Astronomové objevili doslova „za humny“ sluneční soustavy planetu přibližně o hmotnosti Země, která obíhá kolem své hvězdy Proxima Centauri v takzvané obyvatelné zóně, a mohla by tedy na ní případně být tekutá voda. Oznámila to dnes Evropská jižní observatoř (ESO), jejíž dalekohledy, mimo jiných zařízení, vědci při objevu použili. O události podrobně informuje prestižní vědecký časopis Nature.
24.08.2016 19:30 |

Eva Greenová září v roli astronautky

Jarním titulem distribučního labelu KVIFF Distribution bude snímek francouzské režisérky Alice Winocourové Proxima. V příběhu o astronautce, která se připravuje na roční pobyt na oběžné dráze, zatímco pečuje o svou milovanou sedmiletou dceru, září v hlavní roli Eva Greenová.
20.02.2020 09:45 |

Marťan nebo Gravitace? Který z úspěšných filmů se vám líbí více?

Dnes proti sobě postavíme 2 filmové mega-hity z vesmírného prostředí. Prvním je film Marťan s Mattem Damonem v hlavní roli, který lámal rekordy návštěvnosti kin v loňském roce. Proti filmu Marťan, jsme postavili film Gravitace z roku 2013, kde si hlavní roli zahrála Sandra Bullock. Viděli jste některý z filmů? Který se vám líbí více?
29.08.2016 17:15 |