Vývrat stromu na Ústecku odhalil fosilie

Vývrat břízy u skalního města v Tiských stěnách na Ústecku odkryl ke konci loňského roku pískovcovou vrstvu s fosiliemi z druhohor. Nález zkamenělin ohlásil Správě Národního parku České Švýcarsko německý turista.
03.02.2020 20:45 |

NP České Švýcarsko: Vývrat v Tisé odhalil fosílie, uvidíte je v ústeckém muzeu

Vývrat břízy v Tiských stěnách odkryl ke konci loňského roku pískovcovou vrstvu s fosíliemi z druhohor, z geologického období křídy (stáří cca 90 mil. let).
17.01.2020 20:41 |

V Thajsku byla nalezena fosilie krokodýla žijícího před 100 milióny let

Nový druh krokodýla, který žil před 100 milióny let, se podařilo určit z fosilie, kterou zkoumal Komsorn Lauprasert, vědec z univerzity Mahasarakham v Thajsku. Právě v této zemi byla také fosilie před lety objevena, ale až nyní se s jistotou poznalo, o jakou zkamenělinu jde. Tento vyhynulý druh krokodýla měl delší nohy než ten současný a podle tvaru jeho zubů se nejspíš živil rybami.
29.11.2010 13:45 |

Řidič zemřel při nehodě na Ústecku. NARAZIL do stromu! Auto SHOŘELO

Řidič felicie zemřel v pondělí odpoledne při nehodě mezi obcemi Kvítkov a Suché na Ústecku. Podle informací TV Nova auto narazilo do stromu a začalo hořet.
29.08.2011 15:55 |

V Peru objevena fosilie pět miliónů let starého lenochoda

Téměř nepoškozená fosilie lenochoda, který žil před pěti milióny let, byla objevena v Peru. Oznámila to dnes agentura Reuters s odvoláním na místní vědce. Kostra lenochoda byla podle nich nalezena pod cementovou podlahou domu v andské oblasti Espinar na jihu Peru, když dělníci instalovali vodovodní potrubí.
26.05.2009 12:55 |

Vědci našli v Utahu fosilie neznámých druhů býložravých dinosaurů

Fosilie dvou neznámých druhů rohatých dinosaurů příbuzných se známým triceratopsem objevili paleontologové v americkém státu Utah. Oba býložravé druhy obývaly tuto oblast koncem období křídy před 76 miliony let, napsala agentura AFP.
23.09.2010 11:05 |

Fosílie stará 70 milionů let! Vědci objevili dinosaura

Fosilizované kosti a vejce dosud neznámého druhu dinosaura, který připomíná nelétavého ptáka, byly nalezeny v argentinské Patagonii. Stáří fosilie je odhadováno na 70 milionů let.
16.04.2012 14:25 |

V Číně se našla fosílie čtyřkřídlého dinosaura

Vědci v Číně objevili nový druh prehistorického létajícího "čtyřkřídlého dinosaura". Fosílie stará přibližně 125 milionů let je ve velmi dobrém stavu.
16.07.2014 12:35 |

Vědci poprvé identifikovali zkamenělinu mozku dinosaura

Nález zkameněliny dinosauřího mozku z roku 2004, nadále poutá pozornost vědců. Ti věří, že se fosilie zachovala díky tomu, že byl mozek po smrti zvířete zakonzervován ve vodě rašelinišť s minimem kyslíku a vysokou kyselostí. Experti věří, že mozek dinosaura byl větší než napovídá fosilie, ale na základě tohoto příkladu ještě podle nich nelze tvrdit, že všichni dinosauři měli větší mozek a vyšší inteligenci.
01.11.2016 21:55 |