Vražedná bakterie: Česko stahuje cizí okurky!

Němečtí vědci odhalili nositele vražedné bakterie EHEC a vyhlásili do světa, že jde o španělské salátové okurky. Španělé se teď brání. Podle nich jedna ze čtyř infikovaných okurek je nikoliv ze Španělska, ale z Holandska. Okurky už stahují i české obchody!
28.05.2011 12:15 |

Panika EHEC v Česku: Obchody stahují okurky

Smrtící nákaza se šíří Evropou. Zabila nejméně pět lidí, stovky lidí jsou nakaženy. Seznam nebezpečných potravin byl nyní rozšířen o okurky z Nizozemí. Riziková jsou také rajčata a salát. Bakterie EHEC se na zeleninu dostala přes přírodní hnojivo, hnůj a močůvku. Ohroženější jsou proto biopotraviny. V Česku bakterie zatím zjištěna nebyla, přesto tuzemské obchody španělské okurky začaly stahovat.
27.05.2011 14:25 |

Odborníci jsou zděšeni: Vražedná bakterie lepí střeva

Bakterie, která způsobila epidemii střevního onemocnění především v Německu, je podle lékařů zřejmě nejjedovatějším typem E. coli, jaký se u lidí kdy objevil. Odborníci tvrdí, že bakterie produkuje velmi jedovatý toxin společně s nezvyklým biologickým »lepidlem«, které jí umožňuje dobře se uchytit v lidských střevech. V Německu panuje zděšení, nemocnicím rychle dochází zásoby krve.
04.06.2011 07:15 |

IKEA stahuje z prodeje mandlový dort, obsahoval FEKÁLNÍ BAKTERIE!

Švédská společnost Ikea stahuje z prodeje v restauracích 23 zemí světa svůj mandlový dort. Při kontrole tohoto výrobku v něm našli fekální bakterie.
05.03.2013 17:05 |

Pozor na vejce z Lidlu. Řetězec je stahuje kvůli salmonele na Brněnsku

Veterináři zjistili bakterie salmonely v chovu nosnic v Pohořelicích na Brněnsku. Musejí tam vybít zhruba 65 tisíc slepic. Chov patří firmě AG Maiwald se sídlem v Litomyšli. Bakterie byly ve třech menších ze čtyř hal. Ve čtvrté, kde je 69 tisíc nosnic, se nákaza nepotvrdila. ČTK to ve středu sdělil mluvčí Státní veterinární správy (SVS) Petr Vorlíček. Majitel firmy Arnošt Maiwald ČTK řekl, že se salmonela zjistila z trusu. Vejce z tohoto chovu stahuje ze své sítě obchodní řetězec Lidl.
23.08.2017 18:45 |

Kde udělali vědci z Německa chybu? Smrtící bakterie dál útočí

Hledání zdroje, odkud přichází smrtící mutace bakterie EHEC, je jako pátrání po jehle v kupce sena. Němečtí experti navíc »střílí« do prázdna a zkouší různé možnosti v naději, že se konečně trefí a původce nebezpečné střevní bakterie odhalí. Bohužel... Ani jejich poslední tip, že se bakterie nachází v zeleninových klíčcích, nevyšla.
07.06.2011 05:20 |

Co umí okurky: Přírodní kosmetika i lék na nadváhu!

Okurky se nehodí jen k zavařování. Už naše babičky z nich vyráběly pleťové masky. Málokdo ale ví že hojí spáleniny, pomáhají při bolestecha anity nejméně chutné, hořké okurky bychom neměli vyhazovat. Působí prý totiž proti nádorům.
21.07.2010 05:01 |

Vražedné okurky: Obchody je stáhly z pultů!

Ačkoliv se Španělsko brání a tvrdí, že vražedná bakterie necestuje na jejich okurkách, zbytek Evropy má strach. Inspekce prověřuje španělskou zeleninu, obchody ji preventivně stahují z pultů a ruší objednávky.
29.05.2011 12:15 |

Smrtící nákazu šíří okurky ze Španělska!

Bakterie EHEC se dál šíří Německem a zabíjí. Pět lidí už na nákazu zemřelo, 600 osob je infikovaných. Zdrojem nebezpečné střevní nákazy jsou salátové okurky ze Španělska. Hygienický institut v Hamburku je označil za nosiče choroboplodných zárodků. Žádný lék dosud nepomáhal. Vědci jsou teď ale přesvědčeni, že objevili, co je vlastně tato nemoc zač. Tím dávají lidem naději, že se najdou antibiotika, která je zachrání.
26.05.2011 12:25 |

Španělské okurky zdrojem nákazy nejsou, zjistily testy

Testy v Německu nepotvrdily, že dovážené španělské okurky byly kontaminovány nebezpečným typem střevní bakterie E.coli (EHEC), jak se úřady dříve domnívaly.
31.05.2011 16:05 |

Děs! Ženu málem sežrala zaživa vražedná bakterie!

Mladá žena (32) a matka malé dcery může mluvit o štěstí, že přežila útok masožravé bakterie. Díky včasnému zásahu lékařů ji to nestálo život ale "jen“ část ruky.
28.01.2012 06:30 |

JSOU TO OKURKY! Němci potvrdili nález nebezpečné bakterie E.coli

Němečtí hygienici potvrdili výskyt nebezpečné bakterie E.coli na okurkách. Zbytky kontaminovaných okurek nalezli v popelnici rodiny z Magdeburku, která se nemocí nakazila, informuje ve čtvrtek server deníku Die Welt.
09.06.2011 09:00 |

Tesco stahuje z pultů maďarskou klobásu, obsahovala úlomky kostí

Společnost Tesco Stores stahuje z trhu maďarskou klobásu. V jedné šarži výrobku Maďarská spirála inspektoři nalezli úlomky kostí. Tesco kvůli tomu preventivně stahuje všechny šarže výrobku, informovala Státní zemědělská a potravinářská inspekce.
25.05.2011 19:00 |

Lidl stahuje rakouské tvarůžky kvůli listerióze

Obchodní řetězec Lidl stahuje z prodeje mléčný výrobek s názvem Jemné tvarůžky rakouské značky Reinhardshof. Při analýzách byl ve vzorcích sýru zjištěn výskyt bakterie listérie.
23.01.2010 23:10 |

Nová DVD: Vražedná hra, Bídníci, Jack Reacher: Poslední výstřel a Sbohem, královno

Thriller Vražedná hra navazuje na filmovou sérii, kterou odstartovaly snímky Jako pavouk a Sběratel polibků. Třemi Oscary je ověnčena filmová adaptace muzikálu Bídníci. Do filmového thrilleru Jack Reacher: Poslední výstřel vstoupil bývalý vojenský vyšetřovatel Jack ze stránek bestselleru Leeho Childa. Historické drama Sbohem, královno vypráví o prvních dnech Velké francouzské revoluce.
07.05.2013 08:30 |

Osobnosti: Jack Lee (3 články)

Filmové premiéry: Kapitán Phillips, Bella Mia, Ledové království a Hunger Games: Vražedná pomsta

Hru nervů nabízí americký film Kapitán Phillips s Tomem Hanksem v titulní roli. Příběh o kravách, které se vzepřely osudu a utekly do přírody, natočil ve filmu Bella Mia scenárista, kameraman a režisér Martin Duba. Pohádka Hanse Christiana Andersena Sněhová královna inspirovala vznik animovaného filmu Ledové království. Pokračování akční sci-fi Hunger Games má podtitul Vražedná pomsta. Komedii ze školního prostředí Maturita natočil scenárista a režisér Tomáš Houška.
21.11.2013 07:12 |

Osobnosti: Tom Hanks (211 článků) , Martin Duba (9 článků) , Tomáš Houška (4 články) , Tomáš Duba (9 článků) , Tomáš Dub (11 článků) , Martin Bell (3 články)

Nová DVD: Nejvyšší nabídka, Hunger Games: Vražedná pomsta, Andy Summers - Autobiografie a Ptačí úlet

Pod dramatem Nejvyšší nabídka jsou podepsáni italský režisér Guiseppe Tornatore (Bio Ráj) a legendární hudební skladatel Enni Morricone. Druhé dobrodružství ze ságy Hunger Games má podtitul Vražedná pomsta. Dokument o životě kytaristy se jmenuje Andy Summers – Autobiografie. Ptačí úlet je animovaný příběh odvážných krocanů.
25.03.2014 07:10 |

Osobnosti: Andy Summers (2 články)

Mandlový dort z Ikea obsahoval fekální bakterie

Švédská společnost Ikea stahuje z prodeje v restauracích 23 zemí světa svůj mandlový dort. Čínské úřady totiž objevily při kontrole tohoto výrobku koliformní bakterie, které bývají přítomny ve fekáliích. Informovala dnes o tom agentura AFP.
05.03.2013 17:05 |

Med a jeho účinky

Med pomáhá při nachlazení, u některých lidí ale může vyvolat alergickou reakci. Zcela nevhodný je pro děti do 18 měsíců. V medu totiž může být bakterie tvořící jedovatý botulotoxin. Dítě nemá na rozdíl od dospělého tak kyselé prostředí v žaludku, aby ji zničilo. Jiné bakterie obvykle nejsou v medu schopné žít, tudíž kvalitní med žádné bakterie neobsahuje.
19.07.2010 05:52 |

Smrtelná bakterie NDM-1: Nákaza je u hranic s ČR!

Nová bakterie, na kterou nezabírají takřka žádná antibiotika, jeden mrtvý a desítky nakažených... Odolná bakterie NDM-1 se rozšířila i do střední Evropy. A podle vyjádření lékařů a mikrobiologů byla zaznamenána dokonce už i v sousedním Německu či ve Švýcarsku!
17.08.2010 05:10 |