Vozítko NASA úspěšně přistálo na Marsu, kde má hledat život. Zvládlo náročný manévr

Na Marsu ve čtvrtek večer zvládlo robotické vozítko Perseverance americké vesmírné agentury NASA složité a riskantní přistání. Tento další automatický průzkumník na rudé planetě bude pátrat po známkách možného mikrobiálního života v dávné minulosti, ale také plnit úkoly v přípravě budoucích výprav lidí na Mars.
18.02.2021 07:40 |

Na rudé planetě přistálo robotické vozítko: Najde na Marsu Marťany?

Americký národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) zahájil misi za bezmála 52 miliardy korun. Na Marsu přistálo dnes ráno robotické vozítko Curiosity, které bude rudou planetu prozkoumávat.
06.08.2012 07:20 |

Zvídavé vozítko slaví na Marsu tříleté výročí. Co všechno už zvládlo?

Sonda Curiosity přesně před třemi lety, 6. srpna 2012, přistála na povrchu rudé planety v oblasti kráteru Gale. Zvídavé vozítko americké NASA od té chvíle už stačilo odkrýt celou řadu zajímavých skutečností o Marsu – a doufejme, že mnoho dalších si pro nás ještě chystá.
06.08.2015 22:25 |

K Marsu míří nová sonda NASA hledat život. Český expert komentoval start

Na palubě rakety Atlas V ve čtvrtek z floridského Mysu Canaveral odstartovalo robotické vozítko Perseverance (Vytrvalost), které by v únoru příštího roku mělo přistát na Marsu. Největší automatický vědecký rover, který doposud americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) sestavil, bude na rudé planetě hledat stopy po minulém životě a vyzkouší zde nové technologie pro případné budoucí lidské výpravy.
29.07.2020 13:30 |

Vozítko z Marsu poslalo nové fotky rudé planety. NASA čeká i na zvukový záznam

Robotický průzkumník amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) Perseverance, který ve čtvrtek úspěšně zvládl přistání na Marsu, je soudě podle dalších údajů v pořádku. Vyplývá to z pátečního briefingu k misi roveru Mars 2020, při němž NASA zveřejnil další fotografie, které k přistání z rudé planety přišly.
19.02.2021 22:55 |

ŽIVÝ PŘENOS: Vědci v NASA staví lunární vozítko. Bude hledat na Marsu život!

Podívejte se na živý přenos, který už druhý den přinášíme z laboratoří NASA v Pasadeně v Kalifornii, kde se sestavuje lunární vozítko, které míří na planetu Mars!
25.10.2010 17:20 |

Vozítko Opportunity nejspíš objevilo nový důkaz o vodě na Marsu

Marsovské vozítko Opportunity přišlo nejspíš s novým zásadním objevem. Na povrchu "rudé planety" totiž objevilo skálu, která by podle vědců mohla obsahovat jílové minerály. Jejich výskyt přitom naznačuje, že hornina byla někdy v minulosti vystavena dlouhodobějšímu působení vody, napsala britská zpravodajská stanice BBC. Robotické vozítko se na Marsu snaží najít přítomnost vody již devět let. Určité náznaky objevilo, nicméně nyní jde podle odborníků o mnohem jasnější důkazy.
10.06.2013 14:05 |

Skřípání, rachocení a bouchání. Vozítko NASA poslalo z Marsu zvuky jízdy

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) zveřejnil zvuk, který vydává robotický průzkumník Perseverance při jízdě po povrchu Marsu. Je to skřípání, rachocení a bouchání, které by na pozemské standardy bylo znepokojující, uvedla agentura AP. Více než šestnáctiminutový zvukový záznam publikovala na svém webu Laboratoř tryskového pohonu (JPL) NASA v Pasadeně, odkud se mise Perseverance řídí.
18.03.2021 06:35 |

Vozítko Curiosity přistálo na Marsu

Po osmiměsíční cestě vesmírem a složitém přistávacím manévru dorazilo dnes ráno SELČ na povrch Marsu americké robotické vozítko Curiosity. Dosednutí vozítka na planině Aeolis Palus v kráteru Gale se uskutečnilo podle plánu.
06.08.2012 12:55 |

UFO na Marsu! Vozítko NASA vyfotilo důkaz o mimozemském životě?

Je toto opravdu skutečný důkaz mimozemského života? Vozítko Curiosity, které mapuje povrch Marsu již od roku 2012, vyfotilo na rudé planetě něco, co jasně připomíná UFO. Řídili ho Marťané?
30.06.2017 18:55 |

Lov na mimozemšťany na Marsu. NASA už ví, kde přistane

Kosmická agentura NASA zveřejnila čtyři možná místa na Marsu, kde by v blízké budoucnosti mohlo přistát vozítko Curiosity.
16.05.2011 12:15 |

Průzkumné vozítko vytvořilo na Marsu neslušný obrazec

Vozítka Spirit a Opportunity amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) se dostala po devíti letech od přistání na Marsu opět do popředí zájmu. Není to ovšem díky převratnému objevu, ale kvůli obrazci, který jedno z vozítek na povrchu Marsu vytvořilo. Připomíná totiž mužské přirození.
26.04.2013 13:35 |

Sonda InSight přistála na Marsu a začala se nabíjet. NASA zveřejnila video

Americká sonda InSight, která je vůbec prvním aparátem určeným k seizmickému průzkumu Marsu, v pondělí po více než půlročním letu úspěšně přistála na rudé planetě. V noci středoevropského času pak NASA potvrdila zprávy ze sondy Mars Odyssea, která je od října 2001 na oběžné dráze kolem Marsu, že solární panely sondy na povrchu planety se otevřely a nabíjejí baterie.
26.11.2018 06:40 |

Na Marsu úspěšně přistála sonda Curiosity

AKTUALIZOVÁNO. VIDEO. Po osmiměsíční cestě vesmírem a složitém přistávacím manévru dorazilo dnes ráno SELČ na povrch Marsu americké robotické vozítko Curiosity. Po bezchybném zvládnutí zřejmě nejnáročnější dálkově řízené kosmické operace vozítko dosedlo přesně podle plánu na planině Aeolis Palus v kráteru Gale.
06.08.2012 08:20 |

NASA řeší záhadu na Marsu: Kde se tam ten kámen vzal?

Houstone, máme problém! Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) řeší záhadu neznámého kamene, který se objevil na snímcích, jež minulý týden z Marsu poslalo robotické vozítko Opportunity.
25.01.2014 07:20 |

Osobnosti: Houston (1 článek)

PŘÍMÝ PŘENOS: NASA staví robota! Poletí NA MARS hledat ŽIVOT!

Éra amerických raketoplánu skončila ve čtvrtek návratem Atlantisu do vesmírného střediska na Floridě. NASA se ale velkolepých plánů nevzdává. Už teď staví robotické vozítko, které bude zkoumat život na Marsu.
22.07.2011 12:45 |