Vědci pozorují první důkaz o mezihvězdném asteroidu

O tom, že existují také mezihvězdné intergalaktické asteroidy, existuje řada astrofyzikálních teorií. Ale zatím jsme ze Země žádné takové těleso nepozorovali. Máme vůbec první příležitost pozorovat průlet podobného tělesa Sluneční soustavou. Kus horniny se řítí Mléčnou dráhou a není schopen se připoutat k žádnému hvězdnému systému.
23.11.2017 10:30 |

Hrozí srážka asteroidu se Zemí? Rusko myslí, že ano!

Zní to jako scénář z hollywoodského filmu. Rusko zvažuje poslat gravitační sondu k obřímu asteroidu. Chtějí ji tak vychýlit z kurzu a zabránit, aby za 26 let narazil do Země. Krajním řešením by bylo zničení asteroidu nukleární zbraní.
31.12.2009 08:25 |

VIDEO: Zemi ohrožují desítky tisíc asteroidů

Čím dokonalejší teleskopy používají astronomové, tím více Zemi nebezpečných asteroidů nacházejí. Přinášíme tříminutový klip, který mapuje počet objevených asteroidů během uplynulých 30 let.
02.09.2010 01:55 |

Zasáhne Zemi asteroid? Obava je na místě, tvrdí vědci!

Že jsou všechny zprávy o ničivé srážce asteroidu se Zemí jen nafouknutou bublinou? Omyl! Země nemá neprůstřelnou vestu a v nejbližších desetiletích jí reálně hrozí hned několik střetnutí s ohromnými vesmírnými balvany. A šance na ničivé střetnutí je až čtyřtisíckrát větší než šance vyhrát ve Sportce. „Obava z dopadu asteroidů je v principu na místě,“ řekl k tomu uznávaný astrofyzik Jiří Grygar!
21.02.2011 06:10 |

Osobnosti: Jiří Grygar (35 článků)

Vědci pozorují rodící se solární systém

Podobně jako kapku, která vzniká v dešťovém oblaku, pozorují astronomové zrození nové sluneční soustavy.
15.06.2010 06:00 |

Jiří Baťa: Důkaz je pouhé slovo. Jiným ale musí stačit, že bylo vysloveno

Co je to a jaký význam má důkaz? Důkaz je zdůvodnění nebo dokázání pravdivosti nějakého jevu, vlastnosti nebo tvrzení, které je naprosto nezpochybnitelné. V matematice jde buď o dokazování pravdivosti matematických vět, nebo formální důkaz dosažený s použitím logických výroků. V oblasti práva je však důkaz prostředkem, jak zjistit faktickou skutečnost a podat o ní svědectví.
15.04.2018 09:25 |

Hajabusa dolovala na asteroidu. Už je na Zemi

Japonská vesmírná sonda Hajabusa po sedmi letech přistála na Zemi. V rámci vesmírné mise se snažila odebrat vzorky z asteroidu.
14.06.2010 10:15 |

Schránka s kousky asteroidu dopadla na Zemi

Australští odborníci v pondělí v ranních hodinách vylovili z moře kapsli, která by podle předpokladů měla obsahovat kosuky asteroidu.
14.06.2010 13:40 |

Mise za miliardu eur: sonda proletí těsně kolem asteroidu

Evropská kosmická loď Rosetta se tuto sobotu dostane do těsné blízkosti asteroidu, který chtějí astronomové prozkoumat. Rosetta byla do kosmu vypuštěna už v roce 2004.
08.07.2010 05:55 |

NASA našla kolem Země 25 000 nových asteroidů

Obáváte se dopadu asteroidu na Zemi? NASA díky novému teleskopu WISE objevila nedaleko naší planety dalších 25 000 vesmírných balvanů.
27.07.2010 01:30 |

Potvrzeno. Japonská sonda nabrala prach z asteroidu

Mise japonské sondy Hajabusa (Sokol), která se v červnu vrátila na Zemi se vzorky z asteroidu Itokawa, byla úspěšná.
16.11.2010 11:25 |

NASA: K Zemi se blíží 4700 asteroidů. Mohou znamenat nebezpečí

Kolem 4700 asteroidů je natolik blízko a mají takovou velikost, že mohou znamenat hrozbu pro Zemi. S odvoláním na údaje získané z jednoho svého vesmírného teleskopu to ve středu uvedl americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA). Není to ale podle ústavu důvod k panice.
17.05.2012 21:10 |

Kolem Země proletí šest velkých asteroidů. Bude to konec světa?!

V období mezi dvaadvacátým a osmadvacátým zářím má prý dojít k velké přírodní katastrofě, která vyhladí lidstvo. Věří tomu někteří konspirační teoretikové a především křesťanští proroci konce světa. NASA jejich tvrzení opřená o biblické kódy odmítá a tvrdí, že riziko srážky Země s asteroidem je v příštích několika stech let nulové. Nicméně v nadcházejícím týdnu skutečně kolem naší plenty proletí šest velkých asteroidů, které budou blíže než Venuše.
23.09.2015 11:00 |

Výbuch asteroidu!

Jen pár hodin poté, co si astronomové z NASA všimli asteroidu LA 2018, jehož dráha měla kolidovat se zemí, vybuchl vesmírný objekt v atmosféře Země těsně nad Afrikou.
09.06.2018 17:15 |

Nová mánie v Británii: Všichni pozorují bříško Kate!

Britové teď mají oči na šťopkách. Jakýkoli pohyb či gesto vévodkyně z Cambridge Kate (30) bedlivě pozorují, protože celá země očekává, že manželka prince Williama (30) co nejdříve otěhotní.
17.04.2012 19:55 |

Artefakty, které zpochybňují historii lidstva: Letadla ve starém Egyptě a tisíce let staré baterie!

O tom, jak vznikl život se vědci stále dohadují. Teorie evoluce je obecně přijímaný fakt, ale odkud se vzaly první živé buňky a organismy a jaký proces jim vdechl život je dosud neznámé. Mezi vědci se najdou i tací, kteří věří teorii, že život přinesli na zem mimozemšťané jako pokus s dodnes nás pozorují a sledují, jak vy vyvíjíme. Bláznivé? Tak kde se potom vzali na zemi následující artefakty?
04.06.2018 18:50 |

Nechte přepočítat hlasy, máme důkaz o manipulaci, tvrdí vědci Clintonové

Špičkoví počítačoví vědci vyzývají volební štáb Hillary Clintonové, aby nechal přepočítat hlasy v několika klíčových státech. Vědci jsou totiž přesvědčeni, že našli důkazy manipulace. Své výsledky podle stanice CNN prezentovali vrcholným spolupracovníkům Clintonové minulý týden.
23.11.2016 20:40 |

Vědci pozorují zrod nové planety

Švýcarští astronomové jsou údajně blízko velkého objevu. V oblačné změti prachu a plynů se prý nedaleko naší sluneční soustavy rodí nová planeta. Pokud se výsledky jejich pozorování potvrdí, půjde o vůbec první lidmi přímo sledovaný vznik planety.
01.03.2013 08:30 |

Zemi těsně mine další průlet asteroidu

K Zemi se v polovině října nebezpečně přiblíží asteroid, kterému vědci dali pracovní název 2010 TS3. Informuje o tom server Science Daily.
29.09.2010 02:50 |

K vyhynutí mořských dinosaurů mohla přispět i kyselost oceánů

S novou teorií možné příčiny vyhynutí dinosaurů i dalších živočišných druhů v oceánech v důsledku dopadu asteroidu před více než 65 miliony let přišli vědci z univerzity v severošpanělské Zaragoze. Informoval o tom španělský list El Mundo.
02.01.2012 08:10 |