Vědci chtějí dát státu kmenové buňky na léčbu koronaviru: Účinnou látku nabízí zdarma

Národní centrum tkání a buněk v Brně vyvíjí léčivý přípravek, který lze využít při léčbě pacientů s těžkým poškozením plic v ohrožení života, které způsobila nákaza koronavirem. Centrum nabídlo využití kmenových buněk při léčbě Ústřednímu krizovému štábu České republiky zdarma.
17.03.2020 10:55 |

Kmenové buňky zpomalují průběh Lou Gehrigovy choroby, zjistili čeští vědci

Internetový fenomén 'ALS Ice Bucket Challenge' začíná mít své výsledky. Tým vědců Ústavu experimentální medicíny Akademie věd (AV) věnující se výzkumu léčby amyotrofické laterální sklerózy (ALS, známá také jako Lou Gehrigova choroba) zjistil, že kmenové buňky mají na nemocné pozitivní účinky a zpomalují průběh této nevyléčitelné choroby. Výsledky výzkumu byly zveřejněny v prestižním mezinárodním lékařském časopise Stem Cells.
28.08.2014 19:05 |

Kmenové buňky do kloubů? Je to šarlatánství, varují ortopedi

Tisíce lidí trápí bolesti kyčlí a kolen tak, že ani nemohou chodit. Touží po úlevě, a tak snadno uvěří slibům lékařů, že budou běhat jako dřív bez operace: prodáme vám kmenové buňky, vstříkneme je do kloubu, ony zmutují a nahradí chrupavku. Za třicet nebo padesát tisíc korun.
11.05.2015 03:55 |

Křest knihy Ing. Luboše Kulhy „Jak mi pomohly kmenové buňky v léčbě mozkové mrtvice“

Ve čtvrtek 14. února 2019 od 17.30 hodin se v Paláci knih Luxor na Václavském náměstí 41 v Praze uskuteční křest knihy „Jak mi pomohly kmenové buňky v léčbě mozkové mrtvice.“
21.01.2019 16:10 |

Německému biologovi se podařilo omladit nervové buňky lidí

Německý biolog Hans Schöler zmanipuloval lidské nervové buňky tak, že se začaly chovat jako kmenové buňky embryí, takže nervovou tkáň bylo možné „omladit“. Informuje o tom časopis Nature.
29.08.2009 08:30 |

Německý biolog omladil nervové buňky!

Další obrovský úspěch vědců! Německý biolog Hans Schöler zmanipuloval lidské nervové buňky tak, že se začaly chovat jako kmenové buňky embryí, takže nervovou tkáň bylo možné »omladit «.
30.08.2009 06:35 |

Medicínská senzace: Vědci poprvé vytvořili buňky z klonovaných lidských embryí!

Blíží se doba, kdy vědci naklonují dokonalého člověka? Podle amerických biologů ano! Na konto si totiž připsali obrovský průlom: Poprvé úspěšně vyprodukovali kmenové buňky z klonovaných lidských embryí!
18.05.2013 05:05 |

Světová kapacita v oboru speciální urologie prof. Patel doporučuje protonovou léčbu pro karcinom prostaty

Přesvědčivé výsledky léčby karcinomu prostaty v Protonovém centru v Praze dokazují minimální rizika protonové terapie. Světově uznávaný chirurg se specializací robotická chirurgie doporučuje pro karcinom prostaty léčbu protony. Přestože provedl tisíce chirurgických zákroků na pacientech s karcinomem prostaty, dnes jim doporučuje protonovou léčbu: „Existuje celá řada metod – chirurgie, standardní radioterapie – ale ty mají mnoho vedlejších účinků, způsobují erektilní dysfunkci, pacienti nemusí udržet moč, následkem těchto poruch propadají depresím a jejich život není kvalitní tak, jak by mohl být. Protonová léčba naopak zapadá do rovnice maximální účinnost = minimální riziko. Je to jako když mistr krejčí na dokonale padnoucí oblek vybírá tu nejlepší látku, já pro své pacienty doporučuji v současnosti tu nejlepší léčbu“.
23.03.2016 09:45 |

Kmenové buňky: Nová naděje pro neplodné ženy!

Šance na léčbu neplodnosti zvýšili japonští vědci, když oznámili, že se jim podařilo vytvořit z běžných kožních kmenových buněk dospělých myší životaschopná vajíčka.
08.10.2012 17:35 |

Naděje pro nemocné encefalitidou: V Brně testovali látku účinnou proti virům

Brněnští vědci otestovali na buňkách látku, která je vysoce účinná proti virům, které způsobují například klíšťovou encefalitidu, západonilskou horečku, horečku dengue či vir zika. Proti těmto závažným infekcím přitom dosud neexistuje účinný lék, uvedla Česká televize (ČT).
22.04.2018 09:15 |

Čeští vědci zabránili amputacím diabetických nohou kmenovými buňkami

Českým vědcům se podařilo za pomoci kmenových buněk zabránit amputaci nohou u deseti diabetiků. Ti měli ischemickou chorobu dolních končetin, která je jednou z nejčastějších komplikací diabetu a obvykle končí právě amputací. Vědci získali kmenové buňky nemocných z kostní dřeně a následně jim je vpichovali do postižených tkání. Rány se zhojily a končetiny nebylo nutné amputovat.
07.08.2009 18:55 |

Průlom v léčbě nákazy HIV! Vědcům se podařilo dostat viry z buněk, ty žijí dál

Němcům na východě Německa se podařil průlomový krok v léčbě nákazy virem HIV. Virové částice, které napadají imunitní buňky a postupně je likvidují, vědci dosud nebyli schopni z buněk dostat ven, bez toho aniž by to znamenalo smrt celé buňky. V Drážďanech se to ale podařilo. Viry z buňky odstranili a ta žila dál.
20.12.2013 08:12 |

Ruku kytaristy Black Sabbath zachránily kmenové buňky

Kytaristovi Tommimu Iommimu, který je autorem několika světově proslulých riffů, hrozilo, že by v budoucnu nemohl hrát. Jeho namáhaná ruka "stávkovala" a kytarista proto podstoupil léčbu kmenovými buňkami. Nyní se cítí dobře, sdělil BBC.
04.11.2009 14:30 |

Pytláci zastřelili pět správců národního parku. V přírodě tam přežívají ohrožené gorily

Pět správců národního parku Virunga v pondělí v Kongu zastřelili členové kmenové milice. Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na ředitele parku, který je jedním z posledních míst, kde přežívá ohrožená gorila horská. Na tým správců zaútočili podle ředitele parku u hranic s Ugandou členové kmenové milice mai-mai, jež se zformovala na sklonku 90. let kvůli invazi ze Rwandy.
09.04.2018 23:00 |

Pětina lidí měla zdravotní potíže z kombinace léků. Zdravotní pojišťovna Ministerstva vnitra nabízí účinnou pomoc

Pětina Češek a Čechů měla někdy v životě zdravotní potíže kvůli nevhodné kombinaci léků. V nějaké podobě se s tím setkala u sebe, blízkých či přátel více jak polovina dotázaných. Největší zaměstnanecká Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra (ZP MV ČR) nabízí už rok účinnou pomoc.
17.06.2015 12:21 |

Češi přiměli rakovinu k „sebevraždě“: Nový lék chtějí vědci testovat na lidech

Vědci z výzkumného centra BIOCEV ve Vestci u Prahy pokročili v zápolení s rakovinou. Vyvinuli látku, která dovede přimět rakovinné buňky, aby se samy zneškodnily, informoval  iDnes.cz s tím, že přípravek by mohl být už letos testován na lidech.
17.01.2017 21:30 |

Čeští vědci objevili první látku účinnou proti viru zika

Čeští vědci z českobudějovického Biologického centra Akademie věd ČR a brněnského Výzkumného ústavu veterinárního lékařství objevili jako první látky, které jsou vysoce účinné proti viru zika i příbuzné klíšťové encefalitidy.
16.06.2016 15:10 |

Proti oslepnutí budou bojovat kmenové buňky

Američtí vědci přišli s další převratnou novinkou. Místní zdravotnická firma Advanced Cell Technology začne s pomocí embryonálních kmenových buněk pokusně léčit onemocnění sítnice, které způsobuje ve vyšším věku oslepnutí. Je to teprve třetí případ, kdy americký Úřad pro potraviny a léky (FDA) povolil užití zárodečných kmenových buněk k experimentální terapii.
03.01.2011 23:15 |

Zásadní průlom v genetice. Vědci získali kmenové buňky z klonovaných embrií

Optimismus a očekávání nových léčebných postupů vyvolala zpráva o vůbec prvním získání kmenových buněk z klonovaných lidských embryí. Objev vědců z americké Oregonské univerzity, o němž ve středu informoval odborný časopis Cell, ale zároveň oživil diskuse o nebezpečí lidského klonování. Katolická církev protestuje, za nezodpovědný označili postup oregonských průkopníků i někteří jejich kolegové.
16.05.2013 14:10 |

Vzniklo embryo křížence ovce a člověka. Napomůže výzkumu pěstování orgánů

Již podruhé za uplynulý rok vědci vytvořili zárodek bytosti, která zní jako námět ze špatného hororu. Dali vzniknout kříženci člověka a ovce, respektive přesněji chiméry člověka a ovce. Stalo se tak, když se jim dovnitř titěrného ovčího embrya podařilo zanést lidské kmenové buňky. Namísto "chodící ovce" výzkum ve skutečnosti usiluje o pokrok v pěstování náhradních orgánů. Mohlo by se mu tak podařit zachránit miliony životů ročně.
25.02.2018 22:35 |