Ve sluneční soustavě se objevilo vesmírné těleso, letí extrémně rychle

Astronomové vůbec poprvé zaznamenali ve sluneční soustavě vesmírné těleso, které podle všeho přiletělo z mezihvězdného prostoru a náš systém zase opouští. Informoval o tom americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).
28.10.2017 11:30 |

Vědci objevili první těleso, které není planetou a přesto má prstenec

Vědci překvapivě zjistili, že prstence mohou mít i menší vesmírné objekty, než jsou planety. V naší sluneční soustavě objevili vůbec první neplanetární kamenné těleso, které má vlastní systém prstenců. Je jím asteroid Chariklo, obíhající kolem Slunce mezi oběžnými drahami Saturnu a Uranu. Podle serveru Space.com o tom informuje dnes zveřejněná odborná studie.
27.03.2014 18:05 |

NASA chce hledat mimozemský život ve sluneční soustavě

Vědci americké vesmírné agentury NASA zvažují 28 robotických misí, jejichž cílem bude hledání mimozemského života ve sluneční soustavě.
29.04.2010 13:20 |

Záběry NASA odhalily ve sluneční soustavě záhadné trojúhelníky

Kde jinde hledat UFO, než přímo ve vesmíru? Nadšenci tak bedlivě sledují snímky vládní agentury NASA a snaží se nalézt stopy mimozemských civilizací. Koncem prosince jim opět svitla naděje. Ze dvou trojúhelníků složený objekt ve sluneční soustavě, který zachytil teleskop vesmírné sondy HI2, ale stejně tak může znamenat něco úplně jiného.
20.01.2012 13:55 |

Jsme v ohrožení? K naší soustavě se blíží hvězda, která zapříčiní lavinu komet!

K naší sluneční soustavě se blíží cizí hvězda, která spustí vlnu komet. I když se může zdát, že se jedná o opravdu velkou vzdálenost, není to až tak pravda. Je snad naše sluneční soustava v ohrožení?
29.12.2016 20:05 |

Nová planeta v naší sluneční soustavě? Vědci možná učinili velký objev

Dvojice amerických vědců se domnívá, že našla novou, devátou planetu naší sluneční soustavy. Kolem Slunce prý těleso obíhá ve vzdálenosti dvacetkrát větší než Neptun, dosavadní oficiálně poslední planeta soustavy. Konstantin Batygin a Mike Brown z Kalifornského technologického institutu dnes oznámili, že mají indicie o existenci vesmírného tělesa, které má zhruba desetinásobek hmotnosti naší Země a je 500krát těžší než Pluto. Své poznatky zveřejnili v odborném časopise Astronomical Journal.
21.01.2016 00:20 |

Osobnosti: Mike Brown (1 článek)

Kolem Země prolétl první asteroid pocházející z jiné hvězdné soustavy, než je Sluneční

Astronomové z Harvardovy univerzity poprvé objevili ve Sluneční soustavě těleso typu asteroid či kometa, které nepochází právě z ní samotné. Je to tedy mezihvězdný cestující, který se přiblížil k Zemi a proletěl v uctivé vzdálenosti kolem ní ohromnou rychlostí 91 540 kilometrů za hodinu.
30.10.2017 13:30 |

ČEPS pokračuje ve výběru dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě

V souvislosti se svou povinností zajistit bezpečnost přenosové soustavy ČR, na jejímž základě má právo nakupovat elektřinu pro krytí ztrát v přenosové soustavě ČR za nejnižší náklady, vyhlásila ČEPS, a.s., v říjnu 2012 výběrové řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě pro rok 2013.
06.09.2013 16:35 |

06.09.2013 16:50 |

Společnost ČEPS pokračuje ve výběrovém řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě

V souvislosti se svou povinností zajistit bezpečnost přenosové soustavy ČR, na jejímž základě má právo nakupovat elektřinu pro krytí ztrát v přenosové soustavě ČR za nejnižší náklady, vyhlásila ČEPS, a.s., v březnu 2014 výběrové řízení na dodavatele elektřiny pro krytí ztrát v přenosové soustavě pro roky 2014 a 2015.
05.06.2014 17:10 |

NESKUTEČNÉ! Sonda Voyager 1 možná opustila sluneční soustavu

Lidstvo pokračuje v dobývání vesmíru. Sonda Voyager 1 totiž jako první lidský objekt opustila sluneční soustavu. Tvrdí to alespoň vědci, kteří data z Voyageru zkoumají. NASA je zatím opatrná a tvrdí, že je stále ve sluneční soustavě.
20.03.2013 21:20 |

K mezinárodní vesmírné stanici letí loď se zásobami. Odstartovala z Virginie

Z vesmírné základny Wallops Island na pobřeží amerického státu Virginie dnes k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) odstartovala nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital ATK. Šestičlenné posádce orbitálního komplexu veze téměř 3,4 tuny zásob, technického vybavení a materiálu určeného k vědeckým výzkumům.
12.11.2017 15:30 |

Záhadné těleso na poli: Známe podrobnosti, proč a kdo ho tam dal!

Měla to být záhada! Uprostřed pole nedaleko Rantířova na Jihlavsku se nečekaně objevilo obří geometrické těleso ve tvaru dvou spojených kuželů.
05.03.2014 12:15 |

Jak si vybrat správné sluneční brýle

Máme sice počátek jara, ale to nic nemění na tom, že sluneční paprsky začínají sílit. Už v tuto dobu je dobré, aby si lidé pořídili slušivé sluneční brýle. Letí velké nápadné tvary, retro 60. – ...
04.05.2009 00:30 |

Převratný objev! NASA našla ve Sluneční soustavě nový měsíc

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) oznámil objev nového, čtrnáctého měsíce planety Neptun. Jedná se o nejmenší z měsíců této planety nacházející se na okraji sluneční soustavy, který měří v průměru pouhých 19 kilometrů.
16.07.2013 09:00 |

Planeta Devět může vyvolat smrtící tanec planet v Sluneční soustavě

Astronomové z Warwicku ve své studii o Planetě Devět uvádějí, že nedávno objevený masivní svět má strašlivou moc zničit Sluneční soustavu. Podle hypotetických modelů by mohla planeta svou rotací a gravitací vychýlit ostatní planety z jejich drah případně je nasměrovat přímo do Slunce.
08.09.2016 11:05 |

Vánoční kometa záhadně zmizela

Kometa ISON při dnešním těsném průletu kolem Slunce zřejmě zanikla. Informovala o tom agentura Reuters s odvoláním na vědce, podle nichž vesmírné těleso zjevně ukončilo svou 5,5 milionu let trvající pouť do vnitřní oblasti sluneční soustavy. Nezbyly totiž vůbec žádné stopy po jeho kdysi jasném ohonu.
29.11.2013 13:00 |

Překvapení vědci: VESMÍRNÝ VETŘELEC

To tu ještě nebylo. Kolem našeho Slunce poprvé v historii proletělo vesmírné těleso z jiné sluneční soustavy! Astronomové věří, že jim objev tohoto mezihvězdného návštěvníka, jehož pojmenovali Oumuamua (havajský výraz pro posla) pomůže zjistit víc o utváření cizích slunečních soustav a jejich planet.
24.11.2017 05:20 |

Vědci v čele s Hawkingem v akci: Je to sonda mimozemštanů?

Vesmírné těleso z jiné sluneční soustavy, které během podzimu proletělo kolem Země, nedá vědcům spát. Podivný asteroid ve tvaru doutníku dostal jméno Oumuamua a experti v čele s geniálním fyzikem Stephenem Hawkingem (75) teď zjišťují, zda to nebyla mimozemská sonda.
14.12.2017 09:10 |

Osobnosti: Stephen Hawking (99 článků)

Čechům se podařil unikátní výpočet a objev meteoritu. Je starý jako sluneční soustava

Čeští astronomové patří k absolutní světové špičce ve vypočítávání dráhy padajících meteorů. Díky jejich výpočtům pak lze určit, kde by se mohly nacházet úlomky těchto kosmických těles, zvaných meteority. Takto přesně, jako v případě bolidu, který v březnu proletěl nad Horním Rakouskem, to však ještě nikdo nevypočítal. Hledači pak už mohli jít na jisto, v dubnu se jim podařilo nalézt meteorit s úctyhodnou hmotností 1320 gramů, starý je jako samotná sluneční soustava. Objev je unikátní i díky tomu, že se Čechům podařilo vypočítat, odkud z vesmíru toto těleso přiletělo.
15.04.2016 14:25 |