V Thajsku byla nalezena fosilie krokodýla žijícího před 100 milióny let

Nový druh krokodýla, který žil před 100 milióny let, se podařilo určit z fosilie, kterou zkoumal Komsorn Lauprasert, vědec z univerzity Mahasarakham v Thajsku. Právě v této zemi byla také fosilie před lety objevena, ale až nyní se s jistotou poznalo, o jakou zkamenělinu jde. Tento vyhynulý druh krokodýla měl delší nohy než ten současný a podle tvaru jeho zubů se nejspíš živil rybami.
29.11.2010 13:45 |

V Peru objevena fosilie pět miliónů let starého lenochoda

Téměř nepoškozená fosilie lenochoda, který žil před pěti milióny let, byla objevena v Peru. Oznámila to dnes agentura Reuters s odvoláním na místní vědce. Kostra lenochoda byla podle nich nalezena pod cementovou podlahou domu v andské oblasti Espinar na jihu Peru, když dělníci instalovali vodovodní potrubí.
26.05.2009 12:55 |

Krajta v souboji plazů porazila krokodýla a sežrala ho

Dramatický souboj plazů se odehrál v neděli u australského jezera Moondarra. Krajta tam zaútočila na asi metr dlouhého krokodýla a začala ho škrtit. Boj o přežití obě zvířata vyčerpal a chvíli to vypadalo, že možná dopadne nerozhodně. Nakonec ale zvítězil had a krokodýla pozřel.
03.03.2014 18:10 |

Amatéři se pokusili zachránit krokodýla bagrem. Málem ho přitom zabili

Překvapení motoristé spatřili u jednoho z nájezdů na dálnici u vesnice Dusgaon v indickém státě Telangana velkého krokodýla. Někteří zavolali ochránce přírody, někteří se však rozhodli vzít jeho záchranu do svých rukou a krokodýla sundat bagrem. Zvíře to málem stálo život.
24.10.2019 10:35 |

Vědci našli v Utahu fosilie neznámých druhů býložravých dinosaurů

Fosilie dvou neznámých druhů rohatých dinosaurů příbuzných se známým triceratopsem objevili paleontologové v americkém státu Utah. Oba býložravé druhy obývaly tuto oblast koncem období křídy před 76 miliony let, napsala agentura AFP.
23.09.2010 11:05 |

Krokodýl Dundee ukrýval miliony v daňových rájích, vzal mu je poradce

Australský herec Paul Hogan, který se v 80. letech proslavil jako představitel Krokodýla Dundeeho, ukrýval v daňových rájích prostřednictvím pochybných společností miliony dolarů. Čtyřiasedmdesátiletý Australan teď žaluje svého amerického daňového poradce, který si z jeho účtu ve Švýcarsku prý vzal v přepočtu asi 882 milionů korun a uprchl s nimi. Další články k tématu: Láska Krokodýla Dundee trvá, herecký pár je spolu už 27 let
15.04.2013 15:10 |

Osobnosti: Paul Hogan (24 článků) , Paul Hogan (20 článků)

Unikátní objev: Smilnící mouchy staré 41 milionů let

Byla to láska až za hrob. A vydržela 41 milionů let! Právě tak stará je fosilie dvou much, kterou objevili australští vědátoři ve státě Victoria. Nejenže se tak řadí mezi nejstarší fosilie vůbec, navíc zachycuje mouchy v netradiční poloze.
12.04.2020 12:10 |

Fosílie stará 70 milionů let! Vědci objevili dinosaura

Fosilizované kosti a vejce dosud neznámého druhu dinosaura, který připomíná nelétavého ptáka, byly nalezeny v argentinské Patagonii. Stáří fosilie je odhadováno na 70 milionů let.
16.04.2012 14:25 |

V Číně se našla fosílie čtyřkřídlého dinosaura

Vědci v Číně objevili nový druh prehistorického létajícího "čtyřkřídlého dinosaura". Fosílie stará přibližně 125 milionů let je ve velmi dobrém stavu.
16.07.2014 12:35 |

Vědci poprvé identifikovali zkamenělinu mozku dinosaura

Nález zkameněliny dinosauřího mozku z roku 2004, nadále poutá pozornost vědců. Ti věří, že se fosilie zachovala díky tomu, že byl mozek po smrti zvířete zakonzervován ve vodě rašelinišť s minimem kyslíku a vysokou kyselostí. Experti věří, že mozek dinosaura byl větší než napovídá fosilie, ale na základě tohoto příkladu ještě podle nich nelze tvrdit, že všichni dinosauři měli větší mozek a vyšší inteligenci.
01.11.2016 21:55 |