Článek

Úplněk krade spánek a zvyšuje sexuální touhu: Co z toho vyplývá? Tuhle neděli se sice nevyspíte, ale zato můžete promilovat celý den i noc!

 
Střídání měsíčních fází si lidé všímali odjakživa. První ze čtyř základních fází Měsíce je nov "*(novoluní)*":http://www.extra.cz/nuda-je-zakazana-dnesni-novoluni-ve-lvu-preje-zabave-vseho-druhu, poté přichází první čtvrt (Luna přibývá), zhruba na přelomu 14. a 15. dne úplněk a na závěr poslední čtvrt *(Luna ubývá)*.
14.11.2013 09:31 |

podobné články

Podobné články

Chcete se dobře vyspat? Čínská medicína ví, jak na to

 
Zdravý spánek je nesmírně důležitý pro každou živou bytost. Lidé jím stráví téměř jednu třetinu svého života. Jenomže co dělat, když stále nepřichází? Jak se zbavit nočního buzení? Můžete sáhnout po pilulkách, které váš problém sice vyřeší, ale pouze krátkodobě. Chcete-li se poruch spánku zbavit jednou pro vždy, zkuste poslechnout rady čínské medicíny. Pohledem čínské medicíny Čínská medicína bývá v našich končinách nesprávně označovaná jako „alternativní“. Možná kvůli tomu, že používá jiné metody, než na jaké jsme zvyklí, neléčí farmaceutiky, nepoužívá nejmodernější přístroje. Ve skutečnosti jde o tradiční starodávný systém stávající na principech východní filozofie. Podle ní v těle vládne harmonie mezi nejdůležitějšími energetickými póly života: jing a jang. Jing je chladný, znamená noc, jang naopak světlý, ohnivý, zastupuje den, rozum, aktivitu. Mezi těmito póly putuje životní energie, nazývaná čchi. Takto to funguje, pokud je vše v pořádku, ovšem objeví-li se stres, špatná strava nebo jiné nešvary, rovnováha se naruší a proudění čchi je narušené. Navenek se to projevuje zdravotními problémy a chorobami. Čínská medicína klade velký důraz na prevenci. Spánek je lékem na všechno V případě poruch spánku jsou síly jin oslabené a jang příliš silné, takže čchi nemůže plynule proudit. A přitom spánek dokáže vyléčit téměř všechno – regeneruje, omlazuje, uzdravuje. Je základem pro správné fungování organismu, zachování zdraví a dlouhověkosti. Pro kvalitní spánek je nezbytné dodržovat pravidla spánkové hygieny. Dále také záleží na době, kdy spíte: Nejvhodnější dobou pro spánek je čas mezi 21. a 23. hodinou. Tělesná energie čchi prochází meridiány trojitého spalovače. Ten je velmi důležitý, protože reguluje fungování vnitřních orgánů. Nejlépe uděláte, když ve 22.30 hod. už budete v posteli nebo se alespoň ztišíte, co nejvíce uklidníte mysl a upokojíte emoce. V tuto hodinu vstupuje organismus do regenerační fáze. Trpíte-li na migrény, deprese, neplodností, apod., dbejte na spánek mezi 23. a 3. hodinou, kdy... Čtěte více Příspěvek Chcete se dobře vyspat? Čínská medicína ví, jak na to pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

podobné články

Správný spánek napomáhá naší přirozené kráse

 
Každá žena pravidelně dbá na svůj zevnějšek. Na tom není určitě nic špatného. Málokterá žena ale ví, že cesta za krásou může být mnohem jednodušší, než se zdá. Pomůže něco tak obyčejného a jednoduchého, jako je spánek. Právě jeho dostatek a kvalita se totiž pozitivně podepíší právě na tom, jak budeme celý den vypadat, nebo kolik budeme mít energie. Aby byl spánek bezproblémový a ničím nerušený, jsou skvělou volbou vynikající ortopedické matrace. Ty se dokážou velmi dobře přizpůsobit našemu tělu a nabídnou mu po celou noc potřebnou oporu. To eliminuje otlačeniny, nepohodlnost, nebo buzení z důvodu bolesti svalů či kloubů. Nezapomínejte také na správnou teplotu Spánek by měl být dlouhodobý a příjemný. Jedině tak si naše tělo odpočine a zvládne regenerovat. Na jeho kvalitu ale nemá vliv jenom matrace. Vliv má také celková teplota. A tak obecně platí, že bychom měli spát spíše v chladnějším prostředí. Nebudeme tak riskovat přílišné pocení, vlivem kterého se budeme také budit. Základem je tedy pootevřené okno, topení na minimum a správná pokrývka. I proto vám nabízíme přikrývky v několika provedeních. Doporučíme, že ideální jsou alespoň dvě. Jedna lehčí a méně hřejivá pro letní období, druhá hřejivější, pro období zimy. S nimi následně souvisí i správný výběr povlečení. Dobrou volbou je krepové a flanelové. Spát nejde na povel Abyste si užila dokonalého a spokojeného spánku, musí být tělo také připraveno spát. Usnout zkrátka nelze na povel. Je tedy třeba několik minut odpočívání, než tělo zklidní svůj rytmus a bude připraveno usnout. Možností, jak toho docílit, je několik. Třeba: Sledování televize. Poslech hudby. Čtení knihy. Právě poslední možnost je doporučována nejvíce. A to už z toho důvodu, že na vašich očích při čtení jistě poznáte, kdy už se vám klíží. A jaké tituly jsou před spaním ty pravé? To příliš nerozhoduje. Někdo raději beletrii, jiný cestopisy a druhý využívá možnost modlit... Čtěte více Příspěvek Správný spánek napomáhá naší přirozené kráse pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.01.2016 09:05 |

podobné články

Užitečné tipy pro zdravé spaní

 
Zdravé spaní je pro každého z nás velice důležité. Uvědomte si, že spánkem strávíte třetinu vašeho života a jen kvalitní spaní vám dokáže zajistit dostatek energie a psychické i fyzické pohody. Pokud se dobře nevyspíte, probudíte se do nového dne bez nálady, budete rozmrzelí a protivní, což se negativně projeví jak v osobním, tak i kariérním životě. Chcete-li si dopřát skutečně zdravé spaní, pak byste měli vědět, jak tohoto stavu docílit. Důležitost spánku rozhodně není radno podcenit. Mnoho lidí svůj spánek šidí, nespí tolik hodin, kolik jejich tělo potřebuje nebo naopak spí v prostředí, které na jejich spánek negativně působí nebo jej dokonce ruší. V dnešním článku vám přinášíme několik tipů pro zdravé spaní, které byste si určitě neměli nechat ujít! Užitečné tipy pro zdravé spaní, aneb jak se vyspat dorůžova? Možná patříte k lidem, kteří se rádi vyspí a rádi si dopřejí dostatek hodin klidného a ničím nerušeného spánku. Jenže i přes veškerou snahu se vám ne vždy podaří spát celou noc, často se budíte, ráno se probouzíte vyšťavení a bez elánu do jakýchkoli aktivit. A to je špatně! Proto jsme pro vás připravili několik tipů pro zdravé spaní, po kterém nehrozí, že byste se ráno probudili bez úsměvu od ucha k uchu! Tip první: opravdu kvalitní matrace Možná vám to bude znít jako klišé, ale kvalitní matrace je pro zdravý spánek naprostý základ. V současné době můžete vybírat ze skutečně pestrého množství výrobků, mezi nimiž si každý dokáže najít to pravé ořechové. Velice oblíbené jsou matrace z paměťové pěny, které jsou známé pro svou schopnost dokonale se přizpůsobit lidskému tělu. Další alternativou jsou matrace z líné pěny vyrobené ze směsi PUR a HR pěny, které disponují perfektní tepelnou roztažností, která působí proti vzniku proleženin. Jistotou, u které nemůžete sáhnout vedle, jsou zdravotní matrace, které jsou sice drahé, ale... Čtěte více Příspěvek Užitečné tipy pro zdravé spaní pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.08.2016 05:00 |

podobné články

Velké změny, strach a bouřlivé emoce: To všechno s sebou přináší dnešní úplněk v Rybách

 
Dnes v ranních hodinách dosáhl zářijový úplněk své největší síly. Tento úplněk je důležitý hlavně pro lidi narozené ve znamení ryb. Pro ryby bývají dny před úplňkem velmi kritické. Takže pokud se vás to týká a zaznamenali jste nějaké negativní vlivy, tak už víte proč. Velmi to můžete pocítit na svých emocích a citech. Na druhou stranu je úplněk natolik silný, že se vám mohou vyplnit různá přání. Ale dávejte si pozor, negativní energie a tužby jsou nepřijatelné. Mohou se totiž obrátit proti vám.
06.09.2017 20:05 |

podobné články

Úplněk ve 12 znameních zvěrokruhu: O tom nadcházejícím čekejte čistku nejen ve vztazích! V čem je každý úplněk jiný a na co si dát pozor?

 
"Úplněk":http://www.extra.cz/tema/uplnek nastává, když se "Měsíc":http://www.extra.cz/tema/mesic nachází naproti "Slunci":http://www.extra.cz/tema/slunce, díky tomu je plně osvětlen, v kalendářích proto bývá vyznačen jako bílý kruh.
15.03.2014 20:00 |

podobné články

Po ničivé vichřici přijde další běs! Úplněk všechno rozdělí a přinese pláč

 
Silný úplněk se opět blíží a s ním i energie, která je tu od minulých úplňků. Navíc nám začal nehezky podzim, a to se bude také hodně projevovat na našich životech. Temnota bude doslova na každém rohu! Každý si určitě pamatuje, jak mu minulý úplněk ve spojení se zatměním Měsíce zamával se životem. Následující úplněk v Beranu bude velice důležitý, protože si uděláme pořádek ve svém životě a navždy ho změníme! Už nikdy nebude nic tak, jak bývalo.
24.09.2018 14:50 |

podobné články

5 triků pro lepší den

 
Znáte to: jen co ráno otevřete oči, je vám jasné, že dnešní den nebude stát za nic. Máte špatnou náladu, do ničeho se vám nechce, jste rozmrzelí a podráždění – zkrátka víte, že už jste měli i lepší den, nežli je právě tento. Každý z nás někdy takový den zažil, často jej lidově označujeme jako den blbec. Určitě se shodneme na tom, že den blbec vždycky nestojí za nic. Zpravidla se nám ten den nic nedaří, na co sáhneme, co zkazíme, nestíháme, chodíme pozdě, připálíme večeři, pohádáme se s přítelem, jsme protivní a zlí na lidi okolo sebe, kteří si to vůbec nezaslouží. A víte co? Přitom stačí tak málo, abyste si udělali lepší den. I obyčejné maličkosti totiž mohou den blbec otočit doslova o 360°! 5 triků pro lepší den – zkuste to taky! Až se zase příště probudíte se špatnou náladou, nebude se vám chtít cokoli dělat a budete cítit, že byste se nejraději někde schovali a celý den nevystrkovali nos, nenechte se ovládat blbou náladou a místo toho to zkuste po našem. Vyzkoušejte některý z našich triků pro lepší den a uvidíte, že hravě zaženete chmury, které by se vás jinak držely celý den- a ten by pak vážně nestál za nic. Trik první: usmějte se! Zní to možná jako klišé, ale funguje to dokonale. Kdykoli půjdete ten den kolem zrcadla, výlohy obchodu, lesklé skříně nebo třeba nerezového spotřebiče, usmějte se na sebe. A usmívejte se i na lidi okolo vás, i když se vám do toho nebude chtít. Je dokázáno, že úsměv dokáže zázraky. Trik druhý: zamlsejte si! Jestli něco platí na špatnou náladu, pak je to sladké. A nemusí to být nutně jen čokoláda, i když je pravda, že po té v případě potřeby sáhne většina z nás. Dejte si sušenku, zajděte si na dortík,... Čtěte více Příspěvek 5 triků pro lepší den pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.11.2017 08:55 |

podobné články

5 tipů na lepší spánek

 
Snažíte se usnout, ale ne a ne zabrat? Od lékařů se dozvídáme, že nedostatek spánku je nezdravý, kromě toho nám nepřispívá na kráse. Ráno vstáváme unavení, rozespalí a hlavně podráždění. Naše tělo si potřebuje odpočinout a načerpat síly. Tady je pár tipů na lepší usínání a kvalitnější spánek. 1. Pomoc od přírody Bylinky jsou známé pro své uklidňující účinky, pomohou vám s uklidněním těla pro klidný spánek. Hravě zatočí s nespavostí i zimní únavou. Z bylinek vám může pomoci: dobromysl, meduňka, máta, kopretina řimbaba, třezalka, kozlík, mateřídouška, tužebník nebo třeba měsíček. Čaj z těchto bylinek vám kromě zdravého spánku a relaxace pomůže k pozitivnímu myšlení a příjemně tak zažene všechny vaše chmury a starosti, které vám nedají spát. 2. Starosti hoďte večer za hlavu Možná vás před spaním trápí myšlenky na povinnosti, které nesmíte druhý den zapomenout. Je důležité si před spaním nelámat hlavu starostmi. Dokonce ani sledování sociálních sítí těsně před usínáním nám příliš nepomáhá. Až se budete chystat do postele, v klidu si sedněte s knížkou, nebo se zamyslete nad zítřejšími povinnostmi a všechny je sepište na papír. Uvolníte tak prostor pro jiné, příjemnější myšlenky. 3. Pravidelný čas usínání Pokud vám to váš denní režim dovolí, vytvořte si rituál a choďte spát v přibližně stejný čas. Vaše tělo si tak zvykne na pravidelný rytmus. Kromě toho, že se vám bude večer usínat lépe a rychleji, každé ráno se vám bude dobře vstávat a budete se cítit více odpočatí. 4. Klid, tma a chlad Věřte, že lépe se vašemu tělu bude usínat ve tmavé, chladné místnosti. Před spaním byste měli vyvětrat, ať máte na spaní lepší, chladnější, ale především čerstvý vzduch. Klidnému spánku nepomáhá ani světlo, například záření obrazovky televize nebo mobilu. Pokud máte pocit, že se vám u běžící televize usíná lépe věřte, že to vašemu tělu akorát... Čtěte více Příspěvek 5 tipů na lepší spánek pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.12.2018 10:25 |

podobné články

Zdravotní sestry: Doktoři, v práci se už nevyspíte

 
Lékaři si vytrucovali vyšší platy, ale tím napětí ve zdravotnictví zdaleka nekončí. Na lékaře jsou naštvaní pacienti i zdravotní sestry. "V práci se nevyspíte, zapomeňte na to, že budeme dělat práci za vás jako dosud," vzkazují svým nemocničním kolegům, kteří jejich ochoty často využívali. Pacientům se zase nelíbí, že lékaři neváhali brát si je za rukojmí a dokonce hrozit, že v případě jejich odchodu budou umírat.
25.02.2011 18:10 |

podobné články

Silvestr přinese částečné zatmění "modrého úplňku"

 
Třináctý úplněk roku a druhý úplněk letošního prosince připadne přímo na poslední noc letošního kalendářního roku. A úplněk to bude výjimečný nejen svým pořadovým číslem, ale také svou barvou a faktem, že ho pro pozorovatele z Evropy, Afriky, Asie a Austrálie částečně zastíní samotná Země.
29.12.2009 17:40 |

podobné články

Pozor na dnešní RŮŽOVÝ MAGICKÝ ÚPLNĚK: Démoni mají extrémní sílu, která se může proměnit v katastrofu!

 
Ať už věříte nebo nevěříte na temné síly, které se o úplňku probouzejí, buďte dneska na pozoru. Dnešní noc bude opravdu děsivá. Tento úplněk může mít neblahý vliv na vaše partnerské vztahy a nemoci. Dávejte si pozor než dneska něco řeknete. Mohlo by vás to mrzet. Dnešní úplněk je temný a ďábelský.
10.04.2017 20:25 |

podobné články

Kalendář úplňků pro celý rok 2014: První letošní úplněk přináší zvýšenou plodnost! Co nás ještě čeká a čeho se vyvarovat?

 
Lunu lze na nebi sledovat v několika podobách. Nejvíce pozornosti mezi lidmi odjakživa vzbuzuje "úplněk":http://www.extra.cz/tema/uplnek, nejsilnější měsíční fáze.
15.01.2014 18:35 |

podobné články

DNES V NOCI NÁS ČEKÁ SNĚŽNÝ ÚPLNĚK: Dávejte na sebe pozor! Těchto 10 věcí se vám může stát!

 
Dnes v noci nás čeká další úplněk. Tentokrát jde o úplněk sněžný, který je hodně neobvyklý! Měsíc totiž projde velmi blízko okraje zemského stínu a skoro se ho dotkne. Takže zažijeme zhruba na 40 minut téměř částečné zatmění. Měsíc bude navíc vypadat, jako by byl celý zakouřený. Pojďme se podívat na 10 věcí, které se vám můžou dnes v noci stát a na které je dobré dát si pozor.
10.02.2017 11:30 |

podobné články

Obří úplněk je tady! Vypusťte vášnivé zvíře, které ve vás dřímá!

 
Největší úplněk od roku 1948 bude zářit nejjasněji v neděli v noci a v pondělí brzy zrána. Každý úplněk je jiný a každý s sebou přináší něco jiného. Ten listopadový s sebou přinese uspokojení našich smyslných potřeb. Vypustíme na povrch vášnivé zvíře, dřímající v našich útrobách, a dosáhneme plného uspokojení našich sexuálních potřeb.
13.11.2016 08:35 |

podobné články

Úplněk, který dnes nastane, může zabíjet. Za volantem buďte raději opatrní!

 
Už dnes ve 14:36 nastane úplněk. Pokud máte pocit, že od Nového roku jich už bylo nějak moc, nemýlíte se. Ten dnešní bude ale obzvláště krutý. Kromě toho, že se nám bude špatně spát, může úplněk ovlivnit i naši náladu a chování. Budeme nervózní i nesoustředění. I proto není dobré sedat během dnešního dne do auta a na motorku už vůbec ne.
31.03.2018 12:00 |

podobné články

Potraviny do ložnice, aneb co okoření váš sexuální život?

 
Potraviny do ložnice – zní to možná divně, ale příroda rozhodně věděla, co dělá, a proto vaše životy okořenila pochoutkami, které přirozeně působí jako afrodiziaka. Jestliže máte pocit, že vás sexuální život tak trochu upadá do stereotypu, sex se stává pouze povinností a vášeň z vás vyprchává, pak je náš dnešní článek určený právě vám. Následující řádky vám prozradí, jaké potraviny by s vámi měli sdílet jedno lože. Věřte tomu nebo ne, ale i zdánlivé maličkosti mohou okořenit váš sexuální život a po přečtení posledního článku vezmete nákup s potravinami útokem! Pojďte se společně s námi mrknou na potraviny do ložnice, jež na první pohled působí nevinně, ale dokážou vaše těla i mysl pořádně rozproudit. Pochutnejte si! Čokoláda Čokoláda je považována za jedno s nejvíce sexy jídel a my tohle tvrzení rozhodně nebudeme vyvracet. Potvrzuje to i věda, která říká, že konzumace čokolády v těle uvolní endorfiny a dopamin, díky kterým se dostanete do té správné nálady. Jahody Mezi potraviny do ložnice patří i jahody, které jsou momentálně v sezoně, tak proč jejich schopností trochu nevyužít? Nejenže samy o sobě vypadají velice sexy – přeci jen červená barva je odjakživa spojována se vzrušením – ale navíc obsahují antioxidanty, které podporují krevní oběh. A to znamená jediné – krev se dostane do těch správných míst! Česnek Co se česneku týče, je to trochu sporné – jeho aroma je velice silné a dokáže veškeré milostné rozpoložení a touhu doslova pohřbít, ovšem na druhou stranu se pyšní pozitivními účinky v podobě podpory krevního oběhu a rozšiřování cév. Ne nadarmo se proto řadí mezi potraviny do ložnice. Pomeranče Jakékoli potraviny do ložnice s obsahem vitamínu C byste rozhodně neměli opomíjet. Vitamin C působí preventivně proti nachlazení a navíc v těle zvyšuje hladinu oxytocinu – a to je mrška zodpovědná za skutečnost, že se tak rádi... Čtěte více Příspěvek Potraviny do ložnice, aneb co okoření váš sexuální život? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.11.2015 18:45 |

podobné články

Kvalitní spánek ovlivňuje naše zdraví i délku života

 
Spánek a sny byly vždy předmětem mytologie a přisuzovala se jim mytická moc. Jeho kvalita a množství má vliv na naše zdraví i délku života. Nedopřejeme-li dlouhodobě našemu tělu dostatek odpočinku nebo je náš spánek nekvalitní, může to mít vliv na vznik kardiovaskulárních chorob a dalších nemocí. Jak dlouho bychom měli spát? Jaký vliv mají na klidný spánek elektronická média? A jak je to se spánkem na dovolené a při cestování?
29.09.2016 11:00 |

podobné články

Kvalitní spánek ovlivňuje naše zdraví i délku života

 
Spánek a sny byly vždy předmětem mytologie a přisuzovala se jim mytická moc. Jeho kvalita a množství má vliv na naše zdraví i délku života. Nedopřejeme-li dlouhodobě našemu tělu dostatek odpočinku nebo je náš spánek nekvalitní, může to mít vliv na vznik kardiovaskulárních chorob a dalších nemocí. Jak dlouho bychom měli spát? Jaký vliv mají na klidný spánek elektronická média? A jak je to se spánkem na dovolené a při cestování?
22.12.2016 13:55 |

podobné články

Zítra je pátek 13. a úplněk k tomu: Máme mít z téhle kombinace strach a na co se připravit?

 
To se nám to zase jednou "hezky" sešlo. Jen co pominula největší vedra a bouřky, čeká nás zítra nejen "pátek třináctého":http://www.extra.cz/tema/patek-trinacteho, ale ještě nastává "úplněk":http://www.extra.cz/tema/uplnek.
12.06.2014 18:46 |

podobné články