Unikátní objev fosílie predátorů s obludnými zuby

Od vymření dinosaurů uběhlo 65 milionů let. Po éře dinosaurů přišla éra savců. Trvalo však ještě dlouho, než se savčí společenstva začala podobat těm dnešním. Významnou úlohu ve společenstvu mají predátoři, kteří stojí na vrcholku potravního řetězce.
26.06.2017 17:45 |

V Thajsku byla nalezena fosilie krokodýla žijícího před 100 milióny let

Nový druh krokodýla, který žil před 100 milióny let, se podařilo určit z fosilie, kterou zkoumal Komsorn Lauprasert, vědec z univerzity Mahasarakham v Thajsku. Právě v této zemi byla také fosilie před lety objevena, ale až nyní se s jistotou poznalo, o jakou zkamenělinu jde. Tento vyhynulý druh krokodýla měl delší nohy než ten současný a podle tvaru jeho zubů se nejspíš živil rybami.
29.11.2010 13:45 |

Zoo hrůzy ve válkou sužované Gaze: Z predátorů jsou mumie!

Při pohledu na fotografie ze zoo v palestinské Gaze nezůstane jediné oko suché. Majitelé se kvůli zuřícímu konfliktu přestali o zvířata starat a z obávaných predátorů se rázem staly mumie!
07.03.2016 05:05 |

Unikátní objev českých archeologů: Našli sedm tisíc let starou studnu!

Unikátní objev učinili na konci loňského roku olomoučtí archeologové. U Uničova nalezli sedm tisíc let starou studnu. Podobný objev nebyl v Česku zaznamenán padesát let.
26.01.2016 12:20 |

Škorpión velký jako člověk byl postrachem oceánů

Vědci nalezli v americké Iowě fosilie pradávného vodního škorpióna, který mohl dorůstat délky až 1,7 metru. Nový druh kyjonožce žil před 460 milióny let a byl podle odborníků jedním z prvních velkých predátorů naší planety.
03.09.2015 08:45 |

V Peru objevena fosilie pět miliónů let starého lenochoda

Téměř nepoškozená fosilie lenochoda, který žil před pěti milióny let, byla objevena v Peru. Oznámila to dnes agentura Reuters s odvoláním na místní vědce. Kostra lenochoda byla podle nich nalezena pod cementovou podlahou domu v andské oblasti Espinar na jihu Peru, když dělníci instalovali vodovodní potrubí.
26.05.2009 12:55 |

Vědci našli v Utahu fosilie neznámých druhů býložravých dinosaurů

Fosilie dvou neznámých druhů rohatých dinosaurů příbuzných se známým triceratopsem objevili paleontologové v americkém státu Utah. Oba býložravé druhy obývaly tuto oblast koncem období křídy před 76 miliony let, napsala agentura AFP.
23.09.2010 11:05 |

Fosílie stará 70 milionů let! Vědci objevili dinosaura

Fosilizované kosti a vejce dosud neznámého druhu dinosaura, který připomíná nelétavého ptáka, byly nalezeny v argentinské Patagonii. Stáří fosilie je odhadováno na 70 milionů let.
16.04.2012 14:25 |

V Číně se našla fosílie čtyřkřídlého dinosaura

Vědci v Číně objevili nový druh prehistorického létajícího "čtyřkřídlého dinosaura". Fosílie stará přibližně 125 milionů let je ve velmi dobrém stavu.
16.07.2014 12:35 |

Vědci poprvé identifikovali zkamenělinu mozku dinosaura

Nález zkameněliny dinosauřího mozku z roku 2004, nadále poutá pozornost vědců. Ti věří, že se fosilie zachovala díky tomu, že byl mozek po smrti zvířete zakonzervován ve vodě rašelinišť s minimem kyslíku a vysokou kyselostí. Experti věří, že mozek dinosaura byl větší než napovídá fosilie, ale na základě tohoto příkladu ještě podle nich nelze tvrdit, že všichni dinosauři měli větší mozek a vyšší inteligenci.
01.11.2016 21:55 |