Článek

U Rudolfina pozdravili slunce. Jogíni vytáhli podložky a začali cvičit

 
Středa 21. června patřila světovému dnu jógy. V rámci oslav se sešli pražští jogíni na náměstí Jana Palacha, kde si společně zacvičili pozdrav slunci. Ten jim neustále narušovala nadšená holčička, která si z lidí udělala prolézačku.
23.06.2017 14:10 |

podobné články

Podobné články

Jak vybrat karimatku

 
Plánujete víkend nebo dokonce dovolenou pod stanem? Chystáte se na túry? Pak docela určitě budete potřebovat také karimatku. Karimatka je izolační podložka, díky ní se můžete vyspat pohodlně i venku v přírodě, stejně jako v turistických ubytovnách. Podle čeho si vybrat správně se dočtete v následujících řádcích. Proč je karimatka nutná Při spaní ve spacáku si kolem sebe vlastním teplem vytváříte bariéru z ohřátého vzduchu. Aby se tato izolační vrstva mohla vytvořit, potřebuje vzduch. Ten ovšem na  spodní straně vlastním tělem vyxtlačíte, takže od země nejste nijak izolováni. Za teplého počasí to zase až tak nevadí, ale jakmile čelíte horším teplotním podmínkám, je spaní bez kvalitní karimatky nepohodlné a riskantní. V současné době je na trhu velké množství karimatek různého materiálu, kvality i zpracování. Obvykle se jedná o podložky, kde je tepelná izolace zajištěna vzduchem uzavřeným uvnitřa tvořící tak dostatečnou vrstvu mezi tělem a studenou zemí. Výběrová kritéria Nejprve si ujasněte, jak často a jakým způsobem chcete karimatku používat, v nabídce se totiž najdou podložky použitelné 3 – 4 sezóny, pro použití pouze v kempech, turistické, ultralehké a a další. Dalším měřítkem je velikost. Můžete si pořídit typ Regular, který odpovídá potřebám běžné postavy ( jejich délka je cca 183 – 187cm), případně verzi Large, určenou pro vyšší postavy (velikost karimatky je 196- 198 cm). Důležitou vlastností je její skladnost, zvlášť pokud cestujete po svých a nesete si ji celý den na zádech v batohu. Ostatní aspekty, jako je údržba, komfort, odolnost, šířka podložky a podobně, jsou otázkou osobních priorit. Použité materiály Izolační podložky mohou být pěnové, z etylenvinylacetátu (EVA), z alufólie (alumatka), případně samonafukovací karimatky. Samonafukovací karimatky mají pěnový materiál s extrémně otevřenými póry (Molitan, Rubex atd.) zalaminovaný do nepropustné tkaniny. Jsou velmi komfortní, ale dost těžké, takže se hodí jen při převozu autem. Alumatky jsou tvořeny tenkou vrstvou... Čtěte více Příspěvek Jak vybrat karimatku pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.07.2018 17:10 |

podobné články

Nový trend v USA: Nahé cvičení jógy

 
Nejnovějším trendem při cvičení jógy je nahota. Hlavně američtí jogíni ji vřele doporučují, zatímco prudérní indičtí jogíni skřípou zuby. Ovšem stran jejich vzájemných názorových bojů se odborníci shodují na jednom. Nahá jóga skutečně člověku prospívá víc než jóga v oblečení. Ovšem pouze psychologicky, na fyzické tělo cvičení bez oblečení pozitivnější vliv nemá.
16.07.2011 08:05 |

podobné články

Cvičení pro nesportovce : 15 minut denně stačí

 
Chcete víc cvičit, vytvarovat si postavu a zlepšit fyzickou kondici. Mnohem lepší než se jednou týdně „zničit“ ve fitku, je cvičit raději málo, ale pravidelně. Stačí jen 15 minut denně, ale opravdu každý den… Jednoduché cviky pro každou část těla Jak na krásná ramena – kliky Klasické kliky jsou vynikajícím prostředkem pro posílení tricepsu a bicepsu (celých ramen). Ruce jsou opřené o podložku v šíři ramen, váha není na špičkách ale na kolenou. Cvik cvičte pomalu, nespěchejte. Jak na krásná stehna – výpady Postavte se vzpřímeně a pravou nohou proveďte výpad vpřed. Lýtko a stehno vytvářejí pravý úhel, zadní noha se kolenem téměř dotkne podložky. Váha těla zůstane na zadní noze. Nohy po několika sériích vystřídejte. Jak na krásný zadek – zanožování Postavte se vzpřímeně před stěnu nebo před jinou oporu. Levou nohu pokrčte v koleni do pravého úhlu, špička směřuje k podložce. Pomalu pritahujte levé chodidlo k natažené noze. Celé nohy jsou v napětí, pohyb provádějte tahem, ne švihem. Vydržte několik sekund a vraťte se do výchozí polohy. Nohy opět vystřídejte. Jak na krásné nohy – upravený sed leh Lehněte si na podložku a anatažené nohy zvedněte kolmo na podložku. V kolenou je mírně pokrčte a pozici fixujte překřížením v kotnících. Ruce dejte za hlavu a zvedejte horní část těla směrem ke kolenům. Hlava je rovněž fixována, nehýbejte s ní. Jak na krásné bříško – šlapání na kole Lehneme si na podložku a ruce dejte za hlavu, kolena přitáhneme k hrudníku, zvedneme hlavu a ramena od země. Narovnáme levou nohu a tělo natočíme tak, abychom se loktem dotkli pravého kolena. Takto opakujeme cvik 20x po 4 sériích. Jedná se o velice intenzivní cvičení, díky kterému procvičujete všechny břišní svaly! Začátečníci by měli tento cvik opakovat 15x po 2 sériích. Důležité upozornění – nepřehánějte to Ve snaze shodit za krátkou... Čtěte více Příspěvek Cvičení pro nesportovce : 15 minut denně stačí pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
12.06.2015 09:12 |

podobné články

Jak cvičit cviky na bolesti zad

 
Bolesti zad jsou v naší populaci velmi časté. Může za to sedavé zaměstnání, nedostatek přirozeného pohybu, stejně jako špatná postel či výběr bot. Dřív, než začnou být záda váš veliký problém, zkuste následující cvičení. Pár jednoduchých cviků pomůže posílit páteř a hloubkové svaly, kterým vděčíme za správný postoj. Díky těmto cvikům by měly bolesti vašich zad vymizet, pokud se tak nestane, je nutné obrátit se co nejdříve na specialisty. Správně stůj a dýchej Stoupněte si rovně na šířku pánve a vnímejte tříbodovou oporu chodidel (pata, malík, palec). Nadzvedněte a roztáhněte prsty na nohou co nejvíce od sebe. Potom postupně od malíčku pokládejte prsty jeden po druhém na zem jako vějíř. Vnímejte kontakt s podložkou. Dýchejte nosem, pomalu a zhluboka, následuje pozvolný výdech, který by měl být delší než nádech. S výdechem se plynule zapojuje zejména spodní část břichaa nbakonec i pánevní dno. Nyní je břicho ploché a pevné. Chvilku v pozici setrvejte a pak se úplně uvolněte. Tento cvik je efektivní pouze s opravdu rovným postojem, ani bříško ani zadeček by neměly trčet, ramena nesmí být svěšená a kulatá. Tento cvik opakujte nejméně 10x. Kolébka, most a rotace Cvičením takzvané kolébky dochází k uvolnění a protažení celé páteře, především bederní oblasti. Lehnete na záda, s hlavou volně položenou. Přitáhnete si kolena k hrudi, chytnete dlaněmi a zvolna se “houpete”c po délce páteře. Je dobré pravidelně dýchat, nezadržovat dech. Most z pánve pomůže vytáhnout páteř a uvolnit zádové svaly. Lehnete si na záda, pokrčíte nohy v kolenou a pánev se snažíte zvednout co nejdíl od podložky. V krajní pozici chvíli vydržte a poté pomalu pokládejte zpět. Uvolnění do rotace pomáhá odblokovat obratle. Lehnete si na záda a ruce rozpažíte. Aniž byste je zvedali, obracíte se v pánvi nejprve na jednu a pak na druhou stranu tak, že se snažíte koleno položit... Čtěte více Příspěvek Jak cvičit cviky na bolesti zad pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.07.2018 17:10 |

podobné články

Proč a jak cvičit s kettlebell

 
Kettlebell je šikovná cvičební pomůcka, která v posledních letech oslavuje svůj menší comeback. Je původem z ruska a už před několika lety představovala oblíbenou cvičení pomůcku. Kettlebell má tvar koule se zploštělým dnem, aby dokázal držet na místě a jeho nedílnou součástí je ucho, nebo chcete-li madlo, ze které se chytá. Jestliže si říkáte, že by bylo na čase se sebou něco udělat, ale na druhou stranu je vám jasné, že chodit do posilovny a předvádět se před ostatními lidmi pro vás nepřipadá v úvahu, pak je cvičení s touhle pomůckou pro vás přímo stvořené. S kettlebell můžete cvičit doma Ačkoli je většina žen nespokojená se svou postavou, spousta z nich se nechce převádět před zvědavými čumily ve fitness centrech a posilovnách. Často se tak upínají ke cvičení doma, kde je nikdo nevidí, nikdo je neposuzuje ani nesoudí. A víte co? I s kettlebell můžete cvičit doma, stačí se inspirovat cviky. Ze začátku vám doporučujeme začít s něčím lehčím. Přinášíme vám tipy na cviky pro začátečníky: Až si výše předváděné cviky osaháte, můžete zkusit něco náročnějšího: Nebo něco takového: Příspěvek Proč a jak cvičit s kettlebell pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.11.2017 20:10 |

podobné články

Jak cvičit Kegelovy cviky

 
Kegelovy cviky  dokážou u žen docílit zvýšení vzrušivosti, vaginální lubrikace a snadnějšího dosažení orgasmu. Také umí zabránit inkontinenci, stačí jen pravidelné cvičení. Arnold Kegel tyto cviky vyvinul už v roce 1948, přesto dodnes nebyly překonány nějakou účinnější metodou.  Také je cvičíte? Pokud ne, přečtěte si, proč byste měli začít. Proč procvičovat pánevní dno Důležitost pánevního dna v našem těle si málokdy uvědomujeme, takže důsledné cvičení provádí hlavně ti, kdo už nějaký ten problém mají. Přitom i v tomto případě je prevence mnohem efektivnější než odstranění konkrétních potíží. Posílené svalstvo pánevní  napomáhá správnému držení těla a ovlivňuje vzhled bříška. Bohužel řada žen má tyto svaly ochablé, hlavně v důsledku těhotenství a porodu, po němž nenastalo zdravotní cvičení ke stažení dělohy a zpevnění pánve. Ochabnutí způsobuje také sedavé zaměstnání a hormonální změny v přechodu. Tomu všemu se ale dokážete vyvarovat, stačí jen začít s Kegelovými cviky. Kegelovy cviky – co a jak cvičit Cviky jsou založeny na  aktivním napínání poševního svalu. Americký gynekolog Kegel toto cvičení ze začátku doporučoval zejména ženám trpícím inkontinencí a sexuálními problémy. Dnes už víme, že cvičení má mnohem větší přínos. Pro správné zapojování svalů je nezbytné uvědomit si, kde se svaly nacházejí a naučit se je vnímat.  Pokuste se o stah konečníku a pochvy, nebo zkuste vnímat poševní svaly při zastavování proudu moči. Toto jednoduché cvičení je ideální provádět po ránu, ale cvičit můžete kdykoliv během dne. Pokaždé, když si vzpomenete, zkuste opakovaně zatínat a povolovat svaly pánevního dna v průběhu močení. Nacvičujte stahy konečníku a pochvy izolovaně od stahů hýžďových či břišních.Ty se zpočátku při cvičení mohou „nechtěně“ zapojit, pro výsledný efekt je to ale nežádoucí. Tento problém vyřeší opakování cvičení a uvědomování si jednotlivých svalů. Příspěvek Jak cvičit Kegelovy cviky pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.07.2018 17:10 |

podobné články

Osobnosti: Tom Arnold (4 články)

Zprávy z jihoafrického vězení: Krejčíř si tam prý našel velmi zajímavého parťáka

 
Trestně stíhaný Radovan Krejčíř a světoznámý paralympik Oscar Pistorius spolu ve věznici v jihoafrické metropoli Pretoria začali cvičit na stejném sportovním náčiní. Uprchlý Čech podle jihoafrické agentury SAPA tvrdí, že sportovní vybavení bylo původně určené jemu, ale nic nenamítal proti tomu, že ho začal Pistorius po svém příchodu do věznice také využívat, i když se tak prý dělo bez jeho vědomí. Nakonec prý začali cvičit spolu. Krejčíř si ale v dopise vedení věznice stěžuje, že cyklotrenažér a běžecký pás byly nyní odstěhovány z jeho dosahu, což označil za formu duševního a citového trýznění.
14.11.2014 07:11 |

podobné články

Osobnosti: Radovan Krejčíř (712 článků) , Oscar Pistorius (145 článků)

Pavel Nový: Příští rok budu běhat

 
Herec Pavel Nový (61) se sice ještě bez berle neobejde, ale už chodí. Příští rok se dokonce chystá běhat. „Lenin říkal, učit se, učit se, učit se, Nový říká cvičit, cvičit, cvičit,“ řekl herec se smíchem Blesku.
09.09.2009 05:15 |

podobné články

Osobnosti: Pavel Nový (399 článků) , Pavel Nový (285 článků)

Slavná cvičitelka Edita (†51): Sama byla XXL! Co radila?

 
Cvičit, cvičit, cvičit! Zdůrazňovala ženám známá slovenská cvičitelka a expertka na hubnutí Edita Sipeky (†51), která ve čtvrtek prohrála svůj boj se zákeřnou rakovinou. Všichni ji znali jako energickou ženu, která bez svého pověstného šátku uvázaného na čele nevyšla na krok. Jaké byly její léty praxe i vlastní zkušeností prověřené hubnoucí tipy?
05.12.2010 12:20 |

podobné články

Tipy na domácí cvičení

 
Ačkoli jen málokdo z nás je skutečně spokojený se svou postavou a nenašel by na sobě snad žádnou vadu na kráse, většina lidí i přesto odmítá začít s nějakou fyzickou aktivitou. Nejčastější překážkou je pocit nejistoty a strach z toho, jak by na naše pokusy o cvičení zareagovali například ve fitness centru nebo v posilovně. Co když vám ale řekneme, že do žádných veřejných posiloven chodit nemusíte? Máme tipy na domácí cvičení, u kterého budete jediným divákem! Cvičit doma? Ale co když mi bude chybět ta správná motivace a nebudu dodržovat cvičení plán? To už si budete muset vyřídit se svým svědomím, ale pokud se sebou skutečně chcete něco udělat, nenecháte se zlákat lenivostí. Domácí cvičení je skvělé v tom, že vás u něho nikdo nevidí, ale že si jej zároveň můžete korigovat dle svých vlastních potřeb a možností. A to zní dobře, nemyslíte? Domácí cvičení vás bude bavit Chcete začít cvičit, protože nemáte vůbec žádnou fyzičku? Nebo je vaší hnací silou snaha zhubnout nějaké to kilo navíc, které se vám na těle usadilo už před Vánoci? Ať už máte jakýkoli důvod proč začít, chce to hlavně vydržet a nevzdávat se. A teď už si společně pojďme představit naše tipy na domácí cvičení, o kterém si troufneme tvrdit, že vás bude bavit! Švihadlo Není nic jednoduššího, nežli vzít do ruky švihadlo a zavzpomínat si na dětská léta, kdy jste s touto pomůckou cvičili ve škole nebo s ním odpoledne hráli různé hry na hřišti s kamarády. Skákání přes švihadlo vám dokonale rozpumpuje svaly a nabije vás energií, tak to zkuste! Rotoped Máte doma na půdě zaprášený rotoped, na který jste neměli čas? Nebo u vás tento posilovací stroj slouží jako věšák na prádlo? Pak honem dolů s hadrama a šupem cvičit! Byla by škoda, aby tento cvičební pomocník stál někde... Čtěte více Příspěvek Tipy na domácí cvičení pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.01.2017 08:45 |

podobné články

Nevzdávejte svá předsevzetí! 6 rad, jak cvičit doma!

 
Je bezmála půlka ledna a vaše předsevzetí, že letos už budete opravdu cvičit, se začíná opět otřásat v základech? Poradíme vám, jak si cvičení usnadnit a jak můžete cvičit i doma.
12.01.2017 09:40 |

podobné články

Nový pořad Blesku Zhubni s úsměvem: Holky po letech rozhýbaly špeky! Jak dopadly?

 
Cvičit, cvičit a… zase cvičit! Pokud Bára (35), Markéta (28) a Lucie (44) chtějí shodit kila, nezbývá jim nic jiného, než naběhnout třikrát týdně do posilovny a pod dozorem trenérky Denisy Balakovské (26) pohnout špekem!
25.01.2017 05:35 |

podobné články

Už zase se vám nechce do fitka? 8 triků, jak budete chtít cvičit každý den!

 
Chtěla jste jít dneska cvičit, ale musíte zůstat déle v práci, nebo honem utíkat domů za rodinou, nebo se vám prostě zase nechce? Konec výmluv! Poradíme vám triky, jak zařídit, aby se vám chtělo cvičit skoro každý den!
07.03.2017 09:35 |

podobné články

Chcete cvičit s výsledky? Víme, jak na to!

 
Dali jste si novoroční předsevzetí, že zhubnete pár kilogramů, zpevníte si svaly, prostě slíbili jste si, že začnete cvičit? Možná jste se do toho hned prvního ledna pustili, ale výsledky se nedostavují, takže ztrácíte chuť a trpělivost pokračovat. Možná jste nezvolili to správné cvičení. Pohyb při hubnutí není samoúčelný, nejde jen o spalování kalorií. Musíte si zvolit takovou pohybovou aktivitu, která bude posilovat vaše svaly. Tak, jak vám porostou svaly, pomůžou vám rychleji pálit energii s podkožního tuku. Které cvičení je vhodné pro úplné začátečníky Jestli jste se většinu dosavadního života nehýbali, nemůžete teď začít ostrým kruhovým tréninkem. Začněte zvolna, přiměřeně vašim možnostem. Nejlépe je začít běhat nebo rychlejší chůzí. Tyto dva nejpřirozenější lidské pohyby vám kupodivu pomůžou hubnout nejlépe. Jestli si zvolíte chůzi, pořiďte si trekingové hole. Díky nim zapojíte do pohybu svaly celého těla, takže je budete během chůze úžasně posilovat. S aerobním cvičením začněte až později S vyšší nadváhou a bez fyzičky se do kardio cvičení zatím nepouštějte, věnujte se raději jen posilování. Postupně, jak se vám bude zlepšovat kondice i výdrž, můžete začít kombinovat posilování s aerobním cvičením. Jedním z populárních způsobů je například zumba Uvědomte si, že aerobní cvičení je efektivní až po půl hodině, je tedy opravdu potřebná velká výdrž, abyste měli výsledky. Jako začátečník asi 30 minut ostrého cvičení těžkko zvládnete. Proč je důležité vybrat si správný pohyb Aby bylo cvičení účinné, musí se provádět technicky správně a především dostatečně dlouho. Začít naostro, bez předchozí přípravy, vám místo úspěchů může naopak přivodit zdravotní potíže. Navíc si budete připadat nešikovní, rychle se unavíte a začnete ztrácet trpělivost. Kdo by také chtěl být stále za neúspěšného nešiku bez kondice? Dejte si reálný cíl, jen docela malý, takový, jehož splnění vás nastartuje k těm větším. A oceňte se za každý i ten nejmenší pokrok. Příspěvek Chcete cvičit s výsledky? Víme, jak na to! pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.01.2018 22:05 |

podobné články

Španělka koupila Slunce, chce vybírat daně od jeho uživatelů

 
Jednačtyřicetiletá Angela Duranová z galicijského Viga byla uznána notářem jako jediná majitelka Slunce. Duranovou totiž jako první napadlo využít skulinu v zákoně, který zakazuje vlastnit Slunce všem státům světa, ale ne jednotlivcům. A protože Slunce je hvězda, jejichž vlastnictví je zcela běžné, rozhodla se Španělka právě tuto hvězdu přivlastnit.
29.11.2010 13:45 |

podobné články

Španělku uznali jako majitelku Slunce. Po všech, kdo jej užívají, chce poplatek

 
Slunce září na obloze miliardy let a zřejmě nikdy nikoho nenapadlo, že by si ho mohl přivlastnit, až dosud. Španělka Angeles Duranová z oblasti Galicia na hranicích Španělska s Portugalskem se rozhodla, že se registruje jako vlastník Slunce a její žádosti bylo v notářské kanceláři vyhověno. Duranová tvrdí, že není hloupá a zná zákon. Ten prý zakazuje vlastnit Slunce všem zemím světa, ale na jednotlivce ve svém znění nepamatuje.
29.11.2010 13:45 |

podobné články

Racek popadl kameru a natočil západ slunce u Golden Gate

 
Nečekaného překvapení se dočkala Nathalie Rollandinová při natáčení západu slunce na pobřeží amerického San Franciska. Chtěla si natočit, jak slunce mizí za slavným mostem Golden Gate. V klidu si vychutnávala svačinu a pozorovala zapadající slunce, když v tom přiletěl racek, popadl její malou kameru a okamžitě uletěl.
14.09.2012 12:30 |

podobné články

Potvora Miluna ze Slunce seno erotika: Udělala závratnou kariéru plnou peněz!

 
Petra Pyšová, která ztvárnila potvoru Milunu v Troškově trilogii Slunce, seno, jahody, Slunce, seno a pár facek a Slunce, seno, erotika, to ve skutečném životě dotáhla hodně daleko! A také vydělala pořádné peníze.
29.12.2013 16:23 |

podobné články

Osobnosti: Petra Pyšová (7 článků)

ČAZO: Slunce pohltí Zemi aneb Co vás o slunci ve škole nenaučili

 
Slunce se v posledních dnech hlásí o slovo a my se můžeme začít radovat z první vydatné dávky slunečních paprsků. Ačkoliv je význam Slunce a jeho energie pro naši planetu nepostradatelný, mnozí z nás toho o něm příliš nevědí. V následujícím článku proto přinášíme několik zajímavostí o hvězdě zvané Slunce.
23.05.2014 12:50 |

podobné články