Článek

Tyhle reklamy jsme všichni znali. Dnes už se jim nic nevyrovná

 
Reklama je vždy víc než obchodní sdělení. Je to zrcadlo doby, jazyk hodnot a malý kus každodenní poezie. Dnes, když se v módě i designu opět vrací retro, ožívají i staré slogany, které kdysi provázely naše dětství a staly se součástí kolektivní paměti.
21.10.2025 07:05 |

podobné články

Podobné články

ČT letos odhaduje propad příjmu z reklamy o 90 procent

 
Česká televize kvůli ukončení vysílání reklamy na ČT1 a ČT24 letos odhaduje meziroční propad příjmu z reklamy zhruba o 90 procent. Pro loňský rok plánovala příjem 480 miliónů korun, konečná částka byla ale nižší. Důvodem bylo mimo jiné dřívější ukončení vysílání reklamy na obou kanálech na podzim loňského roku, než televize plánovala, sdělila mluvčí ČT Michaela Fričová.
05.01.2012 12:10 |

podobné články

Veřejný ochránce práv: Za vadný obsah reklamy odpovídá i ten, kdo ji šíří

 
Za reklamu a její obsah nese odpovědnost i šiřitel reklamy, nejen zadavatel a zpracovatel. Pokud je tedy reklama nekalou obchodní praktikou, má dohledový orgán zahájit správní řízení pro delikt podle zákona o regulaci reklamy i s tím, kdo takovou reklamu šíří. Jen důsledný dohled a vymáhání odpovědného přístupu šiřitelů reklamy mohou vést ke skutečné ochraně spotřebitele.
13.07.2017 11:30 |

podobné články

Válka o billboardy: Půjdou dolů, i když je majitelé přelepí, míní Ťok

 
Provozovatelé venkovní reklamy neodstraní billboardy podél dálnic a silnic první třídy. Stáhnou z nich prý reklamy a nahradí je nekomerčním motivem. Podle právního výkladu Svazu provozovatelů venkovní reklamy se tak vyhnou povinnosti billboardy bourat. Na středeční tiskové konferenci to uvedl prezident svazu Marek Pavlas. Podle ministerstva plán provozovatelů reklamy nejspíš neuspěje. Spor nevyřešilo ani odpolední setkání Pavlase s ministrem dopravy Danem Ťokem.
30.08.2017 13:10 |

podobné články

Genderová neziskovka se pustila do pivovarníka Bernarda. Jde o jeho lechtivé reklamy

 
Do reklamy pivovaru Bernard se opřela Stínová rada pro reklamu. Na protest napsala dokonce otevřený dopis majiteli pivovaru. Na toho se, jak její zástupci píší, obracejí v souvislosti s reklamní kampaní s názvem „Rotující pípa“. Upozorňují především na reklamu s označením „feminist edition“. Na ní je sklenice piva, o kterou je opřeno ženské tělo s obličejem právě ředitele pivovaru. „Udělal jste si legraci, ale zároveň jste ponížil ženy. Přes zřejmě dobrý úmysl zůstává nová verze kampaně sexistická a uráží řadu lidí,“ píše se v dopise. Autoři dopisu vysvětlují také, jaké další reklamy pivovaru se jim nelíbily a proč.
10.06.2017 14:10 |

podobné články

Reklama na ČT zůstane jen na dvou programech. Klaus souhlasil

 
Prezident Václav Klaus dnes podepsal novelu zákona, podle které může Česká televize vysílat od příštího roku reklamu jen na programech ČT2 a ČT4. ČTK to sdělil prezidentův mluvčí Radim Ochvat. Veřejnoprávní televize bude za peníze z reklamy na kanále ČT2 nově financovat Státní fond kultury a z reklamy na ČT4 výrobu sportovních pořadů. Státní fond pro podporu a rozvoj české kinematografie pak budou místo ČT financovat televize Nova, Prima s TV Barrandov, podle novely do něj budou posílat dvě procenta ročních čistých výnosů z reklamy.
27.09.2011 13:40 |

podobné články

Osobnosti: Václav Klaus (11225 článků)

Za porušení zákazu hlasité reklamy v televizi bude pokuta až 5 milionů Kč

 
Za porušení zákazu hlasité reklamy v televizi, který má přinést poslanecká novela zákona o vysílání, by měla hrozit až pětimilionová sankce. Schválení předlohy dnes podpořil sněmovní volební výbor, který má na starosti média. Pokuty by ukládala rada pro rozhlasové a televizní vysílání, která má podle doporučení výboru také stanovit vyhláškou podrobnosti regulace hlasitosti vysílané reklamy.
13.09.2012 12:50 |

podobné články

Chystá Sony reklamy do her a streamování?

 
Sony dost možná chystá nějaké zajímavé novoty. Jedna hráče určitě potěší, druhá už asi moc ne. Začněme tou, která se může jevit negativně a to reklamy. I když pár pokusů bylo, reklamy v dnešních západních hrách téměř nejsou. A pokud ano, omezuje se to většinou jen na nějaké jednorázové akce typu Subway + Uncharted 3. Zajímavé byly třeba taky billboardy v Burnout...
11.12.2010 15:45 |

podobné články

ČT očekává nižší příjem z reklamy

 
Česká televize odhaduje svůj letošní příjem z reklamy o devět procent nižší, než měla loni. Výnos z reklamy by měl klesnout na 480 miliónů korun.
04.01.2011 15:10 |

podobné články

ČT letos odhaduje propad příjmu z reklamy o 90 %

 
Česká televize kvůli ukončení vysílání reklamy na ČT1 a ČT24 letos odhaduje meziroční propad příjmu z reklamy zhruba o 90 %. Pro loňský rok plánovala příjem 480 milionů Kč, konečná částka byla ale nižší.
05.01.2012 13:55 |

podobné články

Většina reklamy z České televize přešla na Primu, Nova oslabuje i v hlavním vysílacím čase

 
Na ukončení reklamy na kanálech ČT1 a ČT24 veřejnoprávní České televize, který přišel loni v listopadu, vydělala hlavně televize Prima. Lídr trhu Nova naopak nedokázala přetáhnout víc inzerentů a její podíl na penězích investovaných do televizní reklamy v Česku oslabil.
03.05.2012 11:45 |

podobné články

Sazka se letos vrátila mezi deset největších zadavatelů reklamy

 
Loterijní společnost Sazka sázková kancelář, která loni v listopadu převzala podnikatelskou činnost zkrachovalé Sazky, výrazně zvýšila investice do reklamy a letos se vrátila mezi deset největších zadavatelů inzerce v Česku. Loni na jaře Sazka kvůli finančním problémům snížila investice do reklamy na historické minimum. Ukazují to statistiky společností, které monitorují reklamní investice.
06.06.2012 10:10 |

podobné články

Na omezení reklamy na ČT komerční televize moc nevydělaly

 
Na loňském podzimním zrušení vysílání reklamy na kanálech ČT1 a ČT24 veřejnoprávní České televize ostatní televize zatím příliš nevydělaly. Zadavatelé reklamy šetří a snížili své výdaje za televizní reklamu až o polovinu. Na konferenci Digimedia to ve čtvrtek uvedli šéfové komerčních televizí a agentur zabývajících se reklamou v médiích.
07.06.2012 11:20 |

podobné články

Vysílání reklamy na tvrdý alkohol po dobu prohibice je nelegální, rozhodli radní

 
Vysílání reklamy na tvrdý alkohol není po dobu prohibice v souladu se zákonem o regulaci reklamy. Na dnešním zasedání o tom rozhodla Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV). Tada vycházela z nařízení ministerstva zdravotnictví, podle kterého v Česku kvůli otravám metanolem platí od pátku zákaz prodeje, podávání a nabízení lihovin s obsahem alkoholu nad 20 %.
18.09.2012 12:50 |

podobné články

Jak Fiat Pandu prezentuje v Itálii?

 
Podívejte se na dvě milé a sympatické reklamy na novou Pandu, které právě běží v Itálii. Nevíme jestli je to skvělým italským jazykem nebo bláznivými nápady nebo prostě optimismem, který z reklamy dýchá, ale opravdu nám často přijdou italské reklamy jaksi lidštější a přirozenější. Tyto dvě nejsou vyjímkou...
19.10.2012 15:25 |

podobné články

Společnost neuspěla se stížností na ČT kvůli vysílání reklamy

 
Obecně prospěšná společnost Acta non verba neuspěla se stížností na Českou televizi ohledně údajného obcházení zákona při vysílání reklamy. Organizaci se nelíbilo, že se místo reklamy, omezené zákonem, na obrazovkách začalo častěji objevovat takzvané sponzorování pořadu. Rada pro rozhlasové a televizní vysílání však ve své odpovědi uvedla, že Česká televize se zákonem řídí.
12.04.2013 11:25 |

podobné články

Reklamy se ztišují. Začíná platit nový zákon

 
Televizní diváci si mohou oddechnout. Reklamy musí ode dneška ztišit všechny televize, které mají v Česku na vysílání licenci. Začíná platit novela vysílacího zákona a vyhláška, které hlasitost reklam v televizním vysílání regulují. Česká republika se tak připojila k řadě evropských zemí, které už také reklamy ztlumily.
01.06.2013 14:10 |

podobné články

Reklamy v televizi stále řvou, protože pořady jsou tišší, stěžují si diváci

 
Pokud jste si mysleli, že od 1. června vás přestane obtěžovat příliš hlasitá reklama v televizi, jak to nařídila Rada pro rozhlasové a televizní vysílání, byla to radost předčasná. Televize vymyslely podařenou fintu: reklamy ztlumily, ale současně některé pořady vysílají tišeji než reklamy. Divák si tak zvýší hlasitost na svém ovladači, aby svůj pořad dobře slyšel, a reklamní blok na něj opět řve. Stejně jako dřív.
14.08.2013 05:05 |

podobné články

Pořád to řve, nadávají prý na televizní reklamy diváci

 
Navzdory tomu, že od 1. června platí nařízení, které televizním stanicím ukládá ztišit reklamy na přijatelnou úroveň, jsou stále hlučnější než běžný program. Televize, které reklamy živí, je sice ztišily, ale souběžně s tím utlumily i další pořady, takže divák si televizi zesílí sám a brzy se dočká hlučné propagace nejrůznějšího zboží přímo ve svém obýváku. Informuje o tom server Novinky.cz.
14.08.2013 17:05 |

podobné články

RETRO VZPOMÍNKY: Jak nás lákaly firmy k nákupu? Ty nejlepší reklamy a inzeráty

 
Inzeráty, kterými nás firmy lákaly k nákupu, jsou staré jako noviny. Hrané reklamy jsou vidět na obrazovkách od vzniku televize. Jejich vývoj ale postupuje možná ještě rychleji než technologický vývoj. A jaké byly ty nej inzeráty a nej televizní reklamy?
11.01.2014 14:25 |

podobné články