Téměř neporušená kostra dinosaura se prodala za 20 milionů

Kostra Tyrannosaura se v neděli prodala za 1,05 milionu dolarů (asi 20 milionů korun) v aukci pořádané společností Heritage Auctions v New Yorku. Dražba se konala navzdory námitkám mongolské vlády, podle níž je pochybné, zda se kostra do USA dostala legálně.
21.05.2012 08:20 |

Ve Francii se draží desetimetrová kostra dinosaura za více než 30 miliónů korun

Kostra Allosaura, který byl předchůdcem známého Tyrannosaura Rexe, se bude v úterý prodávat v aukční síni Sotheby’s v Paříži. Podle odhadů se masivní kostra dinosaura, která měří na délku přes deset metrů, vyšplhá vysoko nad 30 miliónů korun.
05.10.2010 17:10 |

Kostra dinosaura se prodala za 13 miliónů

Za 400 000 liber (13,1 miliónu korun) ve středu britská aukční síň Summers Place Auctions vydražila kostru obřího dinosaura diplodoka. Informovala o tom zpravodajská stanice SkyNews. Sedmnáctimetrová fosilie samice diplodoka longuse, známého též jako seismosaurus, je stará zhruba 150 miliónů let.
28.11.2013 11:37 |

Středoškolák našel kostru dinosaura a trumfl zkušené experty

Americký středoškolák našel mimořádně zachovalou kostru mladého dinosaura. Podle agentury DPA tak trumfl zkušené experty, kteří předtím na témže místě nic nenašli. Mladík našel fosílii vzácně zachovalého zástupce dinosaura rodu Parasaurolophus, který žil zhruba před 75 milióny let na západě Severní Ameriky, uvedli vědci v odborném časopise PeerJ. Je to nejmenší, ale také nejúplnější kostra tohoto druhu, jaká kdy byla objevena.
23.10.2013 06:20 |

Středoškolák z USA objevil kostru dinosaura a předčil zkušené experty

Americký středoškolák našel mimořádně zachovalou kostru mladého dinosaura. Podle agentury DPA tak trumfl zkušené experty, kteří předtím na témže místě nic nenašli. Mladík našel fosílii vzácně zachovalého zástupce dinosaura rodu Parasaurolophus, který žil zhruba před 75 miliony let na západě Severní Ameriky, uvedli vědci v odborném časopise PeerJ. Je to nejmenší, ale také nejúplnější kostra tohoto druhu, jaká kdy byla objevena.
23.10.2013 08:15 |

Kostra mamuta Montyho se prodala za 6,6 miliónu

Za 189 tisíc liber (zhruba 6,6 miliónu korun) včetně provize pro aukční síň se tento týden v Británii prodala téměř kompletní kostra mamuta, uvedla BBC. Kostru našli před desítkami let ve východní Evropě, jejím novým majitelem se stal nejmenovaný britský soukromý sběratel.
29.11.2014 12:01 |

Fantastický objev českých vědců v Antarktidě: Našli kosti 75 milionů let starého ještěra!

Kostra dinosaura, obří schránky korýšů či neznámé zkamenělé druhy našli za deset let bádání čeští paleontologové v Antarktidě. Své úlovky ukázali včera v Praze a je opravdu čím se chlubit. Zmíněného dinosaura – plesiosaura – na místě ještě nikdo jiný nenalezl!
22.09.2014 22:35 |

Fosílie stará 70 milionů let! Vědci objevili dinosaura

Fosilizované kosti a vejce dosud neznámého druhu dinosaura, který připomíná nelétavého ptáka, byly nalezeny v argentinské Patagonii. Stáří fosilie je odhadováno na 70 milionů let.
16.04.2012 14:25 |

Odborníci objevili nového dinosaura, ostatní předběhl o 10 milionů let

Američtí paleontologové objevili ve státě Utah kostru dosud neznámého dinosaura, díky níž posunuli časovou hranici výskytu těchto obřích tvorů o deset milionů let zpátky.
07.11.2013 07:35 |

Paleontologové objevili nového dinosaura. Býložravec s rohy žil před 76 miliony let

18.07.2013 07:05 |

Američtí vědci objevili nového dinosaura s velkými zatočenými rohy

Odborníci z amerického Utahu objevili nový druh dinosaura, který žil před 76 miliony lety. Býložravec, který měl téměř pět metrů na délku, dostal název Nasutoceratops titusi. Vědci svůj objev popsali v nejnovějším čísle britského časopisu Proceedings of the Royal Society B.
19.07.2013 09:25 |

Penzista našel v zahradní skalce kus dinosaura

Brit John Ruggles, zaměstnanec plynáren na odpočinku, nevěřil vlastním očím, když ve skalce našel zbytky 135 miliónů let starého dinosaura. Zahradník našel fosilii již před devíti lety, když přestavoval skalku. Říká, že si "zvláštního kamene" všiml, ale říkal si, že je to jen zvláštně tvarovaný balvan. Nakonec se rozhodl použít ho jako dekoraci ve skleníku.
02.03.2010 18:05 |

SENZACE! Vědec objevil STOPU DINOSAURA z východních Čech

Více než dvě stě milionů let starou stopu dinosaura objevil v horninách odborník Radek Mikuláš z Geologického ústavu Akademie věd.
31.03.2011 14:25 |

V Arkansasu našli stopy po dinosaurech

Vědci z Arkansaské univerzity objevili na soukromém pozemku v Arkansasu dobře zachované zkamenělé stopy dinosaura. Jsou staré 120 milionů let a je mezi nimi také otisk páru nohou masožravého druhu tříprstého dinosaura.
06.10.2011 13:30 |

Američan objevil na dvorku stopu dinosaura, který vypadal jako ostnatý tank

Amatérský paleontolog Ray Stanford objevil nedaleko sídla slavné NASA, Goddardova kosmického střediska ve státě Maryland, ohromnou stopu dinosaura. Podle Stanforda je stopa stará 110 miliónů let, bez nadsázky tedy lze říct, že v místě, kde se zkoumá vesmír a budoucnost planety, byla skryta i dávná historie.
24.08.2012 10:10 |

Vědci našli kosti největšího dinosaura na světě. Váží 80 tun

V Argentině našli v loňském roce 90 milionů let starou kostru údajně největšího dinosaura na světě.
26.05.2014 07:15 |

Vědci našli kosti největšího dinosaura na světě. Váží 80 tun

26.05.2014 07:15 |

V Číně se našla fosílie čtyřkřídlého dinosaura

Vědci v Číně objevili nový druh prehistorického létajícího "čtyřkřídlého dinosaura". Fosílie stará přibližně 125 milionů let je ve velmi dobrém stavu.
16.07.2014 12:35 |

Nicolas Cage slíbil, že vrátí Mongolsku ukradenou hlavu dinosaura

Herec Nicolas Cage souhlasil s tím, že mongolské vládě vrátí lebku dinosaura, za kterou zaplatil 276 tisíc dolarů – asi 6,8 milionu korun. Kosterní fosilie patřila druhu Tyrannosaurus bataar a slavná hollywoodská hvězda ji získala v galerii I. M. Chait v Beverly Hills v roce 2007.
25.12.2015 17:05 |

Osobnosti: Nicolas Cage (133 článků)

V Číně dynamitem odkryli zkamenělinu dinosaura: Jde o zcela neznámý druh

Stavba školy v jihočínském městě Kan-čou se minulý týden proměnila v paleontologické naleziště. Po jednom z výbuchů při odstraňování zeminy se před dělníky objevila více než 60 milionů let stará zkamenělina dinosaura. Ukázalo se, že jde o první exemplář svého druhu. „Bylo to opravdu o vlásek,“ řekl paleontolog Univerzity v Edinburghu Stephen Brusatte pro web amerického National Public Radio. „Chybělo málo a proměnila by se v prach a my bychom se o existenci druhu nikdy nedozvěděli,“ dodal.
15.11.2016 07:35 |