Nová kolej a mosty přes místní vodní toky už letos vznikly v rámci modernizace 1,5 kilometru trati mezi Lanžhotem a hranicí se Slovenskem. Správa železnic ji zahájila v únoru, práce provádějí za 595,7 milionu korun bez DPH společnosti Skanska a Elektrizace železnic Praha.
Správa železnic vypsala zakázku na zhotovitele rekonstrukce výpravní budovy v Berouně. Předpokládaná hodnota zakázky na modernizaci komplexu tří vzájemně propojených objektů, který tvoří odjezdová hala, administrativní budova a provozní prostory, je 244,6 milionu korun. Jde o druhé výběrové řízení, které Správa železnic v rámci tohoto projektu vypisuje.
Správa železnic připravuje dva velké projekty v Praze. Za přibližně čtyři miliardy korun plánuje rekonstrukci více než čtyřkilometrových vinohradských tunelů, u smíchovského nádraží pak postaví pěší lávku za zhruba 237 milionů korun. V pondělí o tom informovala Správa železnic. Pro obě stavby nyní hledá zhotovitele dokumentace pro vydání územního i stavebního povolení.
Novou podobu železničních mostů pod pražským Vyšehradem bude hledat architektonická soutěž, kterou v příštích dnech vyhlásí Správa železnic. Most přes Vltavu mezi Výtoní a Smíchovem by měl mít tři železniční koleje a také prostor pro pěší a cyklisty. Na podobu mostu by mělo v budoucnu navázat nové uspořádání v okolí Výtoně. Dnes o tom informovala Správa železnic. Most je nyní ve špatném technickém stavu.
Správa železnic dokončila architektonickou studii připravovaného terminálu pro vysokorychlostní trať Praha východ u obce Nehvizdy. Po úpravách by terminál měl být podle správy prostornější. Nyní pokračují práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí. Informovala o tom dnes Správa železnic. Terminál bude součástí připravovaného úseku z Prahy Běchovic do Poříčan, který spojí Prahu s Brnem a také Hradcem Králové. První část by se měla začít stavět v roce 2025.
Správa železnic zavádí systém kvalifikace, díky kterému dojde k unifikaci požadavků na kvalifikaci dodavatelů a snížení administrativní zátěže spojené s jejich účastí ve výběrových řízeních. Správa železnic si od tohoto systému slibuje také kvalitnější plnění ze strany dodavatelů.
Nejen Pražané se ptají: Jsou mosty v Česku bezpečné? Sobotní zřícení lávky v Troji způsobilo i paniku. Třeba v Nymburce stojí prakticky stejná stavba, v metropoli jsou pak minimálně tři další mosty, které vyvolávají otazníky. Po republice jich mohou být desítky! Po celém Česku jsou mnohé mosty a lávky v havarijním stavu. Toto jsou některé z nich.
Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku na opravu dvou železničních mostů mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín na trati z Prahy do Kladna. Vlastní stavební práce by měly proběhnout od dubna do září letošního roku.
Začátkem června zapojila Správa železnic traťový úsek Dětmarovice - Mosty u Jablunkova do systému centrálního řízení provozu. Tuto trať již řídí dispečeři z Centrálního dispečerského pracoviště (CDP) v Přerově. Do konce června bude do systému dálkového ovládání zapojen i úsek Ústí nad Orlicí – Lichkov a stanice Plzeň hlavní nádraží.
Správa železnic zahájila rekonstrukci čtyř kamenných klenbových mostů na trati 124 mezi zastávkami Deštnice a Želeč na Lounsku. Všechny pocházejí ze 70. let 19. století, tedy z doby výstavby někdejší Buštěhradské dráhy v úseku z Lužné u Rakovníka do Žatce.
Novou podobu železničních mostů pod Vyšehradem přinese už brzy architektonická soutěž, kterou Správa železnic zahájí v následujících dnech. Požadované řešení má umožnit převedení tří kolejí přes řeku Vltavu s návrhem nové železniční zastávky na Výtoni.
Správa železnic úspěšně dokončila projekt mimořádné kontroly mostů z předpjatého betonu. Podrobnou diagnostikou a statickým posouzením prošlo celkem 63 objektů.
Správa železnic zahájila v Brně rekonstrukci dvou mostů přes Šámalovu ulici. Výsledkem prací bude odstranění nevyhovujícího šířkového uspořádání i podjezdné výšky pod mosty. Celkové investiční náklady stavby dosahují 131,7 milionu korun, hotovo bude v závěru letošního roku. Stavební práce bude realizovat firma FIRESTA-Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.
Národní technické muzeum a Správa železnic podepsaly v úterý 4. srpna 2020 v Železničním depozitáři NTM Chomutov memorandum o spolupráci, které potvrzuje jejich společný zájem o dokumentaci a záchranu odkazu předcházejících generací v oblasti železnice. V Železničním depozitáři NTM se nyní nově nacházejí tři kolejová vozidla zapůjčená Správou železnic.
V úterý 29. září se ve stanici Praha-Libeň za přítomnosti generálního ředitele Správy železnic Jiřího Svobody a zástupců Národní rady osob se zdravotním postižením ČR (NRZP ČR) uskutečnila prezentace nové služby mobilních čet, kterou zajišťuje Správa železnic od září tohoto roku na 869 nádražích.