Škodlivé UV záření se vrací do Čech. Jak se proti němu bránit?

Kleopatra.cz, nový e-shop z dílny jedničky na trhu Alza.cz, je odbornicí na věčnou krásu a zdraví. V dnešní poradně radí, jak se chránit před slunečními paprsky, které mohou vést při velké míře expozice až ke zdravotním komplikacím. Avšak negativní účinky UV záření můžeme snadno omezit. Kleopatra.cz vám přináší pár triků, jak na to.
02.06.2012 10:10 |

Honsová o zákeřném UV záření: V kolik chytnete bronz a kdy je to o puchýře?

Zkratku UV záření slyšel v souvislosti s opalování nebo nákupem slunečních brýlí zřejmě každý. Jedná o elektromagnetické záření s určitou vlnovou délkou, které slunce přirozeně vyzařuje. Jeho vliv na lidský organismus přitom není nezanedbatelný. Více vám UV záření přiblíží meteoroložka Dagmar Honsová.
28.05.2017 06:00 |

Osobnosti: Dagmar Honsová (851 článků)

Blesky produkují radioaktivní záření! Hrozí nám nebezpečí?

Japonští vědci jako první popsali při bouřce vznik radioaktivního záření a déšť antihmoty. Ačkoli to může znít děsivě, protože gama záření je při určité intenzitě smrtící, lidé se blesků bát nemusejí. Tedy ne více než dosud. Krom toho, že jsou nebezpečné vysokým napětím, ostatní záření produkované tímto výbojem je pro zdraví člověka neškodné.
29.11.2017 17:30 |

Kvalitní spermie za 800 korun. Studenti vymysleli boxerky, které chrání genitálie proti záření

Němečtí studenti přišli na trh s inovativním spodním prádlem, které má částečně vyřešit problém s mužskou impotencí. Reagují tak na závěry izraelského výzkumu, který určil jako jedno z rizik pro kvalitní spermie nebezpečné záření z mobilních telefonů. Pánské spodní prádlo je obohacené o vlákna stříbra, které mají záření odrážet. Odborníci i tak varují, že není dobré nosit mobilní telefony po kapsách v blízkosti genitálií.
08.03.2016 10:00 |

Vyzula (ANO): Protonová hysterie

Zhoubné rakovinné bujení je prevít a platí na něj jen velmi tvrdý přístup. Pořádná facka. Na hrubý pytel hrubá záplata. A záření je silnou fackou. Nicméně, jak na to. Dříve se používalo ozáření z přirozeného zdroje - radioaktivní kobalt. Pak rtg záření, pak, a v současné době nejčastější, elektronové neboli fotonové záření.
14.09.2014 21:01 |

Škodlivé UV záření trápí Česko: Ozonová vrstva je opět oslabená

Až do soboty bude výrazně zeslabená ozonová vrstva a škodlivého UV záření bude až o pětinu více, než je pro tuto dobu obvyklé. Podle Michala Janoucha z Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ) by se proto lidé měli mít na pozoru hlavně při slunečném počasí, které bude panovat od středy do pátku.
13.05.2013 21:35 |

Pozor na slunění! Lékaři varují: Sluneční záření může ovlivnit účinek léků

Sluneční záření může ovlivnit účinek některých léků, varují lékaři. V kombinaci s těmito léky nebo chemikáliemi vytváří UV záření v kůži látky, které ji poškodí nebo vyvolají nežádoucí imunitní reakci. Takové reakce se nazývají fototoxické nebo fotoalergické. Při některých chorobách si tělo tyto látky dokonce vytváří samo, například při porfyrii, vzácné poruše metabolismu červených krvinek.
31.08.2010 06:33 |

Mírné UV záření může snížit riziko vzniku melanomu, shodují se odborníci

Mírné vystavení UV záření může snižovat riziko vzniku rakoviny kůže. Potvrzují to výsledky nejnovější vědecké studie, podle které může mít pravidelná expozice slunečního záření ochranný efekt a přiměřená návštěva solárií může dokonce zmenšit riziko vzniku melanomu. Tím podle odborníků z Masarykova onkologického ústavu přitom jen v Česku onemocní přes 1 300 lidí ročně.
01.12.2014 14:53 |

Spodní prádlo ochrání spermie před 99,9 procenty veškerého záření

Nejen kvůli nezdravému životnímu stylu klesá prudce počet zdravých spermií v ejakulátu mladých mužů žijících na Západě. Podle vědců za to mohou také vlivy z vnějšího prostředí a mezi nimi nejvíce záření. Joseph Perkins ze Spojeného království se tak pokusil vyvinout spodní prádlo, které by mužům pomohlo varlata držet v bezpečí bez jakéhokoli záření. Jeho Wireless Armour je prý spodním prádlem skutečných hřebců a hrdinů.
14.08.2015 16:00 |

Zrádné opalování – rozeznáte mýtus od pravdy?

Horké slunce, osvěžující drinky a opalování někde u vody k létu neodmyslitelně patří. Možná se již nemůžete dočkat, kdy se počasí konečně umoudří a vy budete moci vytáhnout zaprášené bikiny a vyrazit k vodě nasát do sebe špetku barvičky. O opalování koluje nespočet povídaček, o kterých jste jistě slyšeli i vy. Otázkou zůstává, která z nich je pravdivá a která ne? Tomu jsme se snažili přijít na kloub a výsledkem našeho bádání je dnešní článek, který by si neměl nechat ujít nikdo, kdo opalování s oblibou podléhá. Jste-li to i vy, pak rozhodně čtěte dál! Pobyt na sluníčku škodí Nejvíce rozšířeným mýtem je tvrzení, že pobyt na sluníčku je pro člověka nezdravý. Hodně se mluví o rakovině kůže, a není se proto čemu divit, že se této povídačky spousta z vás drží zuby nehty. Pravdou ale je, že ze sluníčka vaše tělo získává 90% vitaminu D a ten je pro vaše zdraví nezbytně nutný. O důvod navíc, proč se opalování nevyhýbat jako čert kříži, ba naopak si trochu toho sluníčka přeci jen dopřát. Opalování v soláriu je škodlivější nežli opalování na sluníčku Škodlivost solárií je stále ožehavějším tématem a to především mezi ženami. Kolují fámy, že údajně vašemu zdraví škodí více, nežli tolik zavrhované sluneční záření. Chcete znát tajemství? Mezi UV zářením ze sluníčka a UV zářením ze solária není vůbec žádný rozdíl! Pokud se budete 10 minut opalovat venku na slunci, nebo se na 10 minut zavřete do krabice zvané „solárko“ vystavíte tak svou kůži úplně stejné dávce UV záření – to je překvápko, co? Něco jako zdravé opalování neexistuje Také jste již někdy zaslechli výrok, že zdravé opalování neexistuje? Pak pozor milé dámy – uvědomte si, že již tolikrát zmiňované UV záření je pro život nejen nezbytně nutné, ale zároveň se jedná o naprosto přirozený proces. Co možná nevíte je... Čtěte více Příspěvek Zrádné opalování – rozeznáte mýtus od pravdy? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.08.2015 08:15 |

Náš vesmír prý není jediný. Vědcům to řeklo záření staré 13 miliard let

Náš vesmír není jediný. Ve snímcích reliktního záření z počátků vesmíru vědci údajně našli důkaz interakce našeho vesmíru s jinými vesmíry. Podle studie, uveřejněné v novém vydání časopisu Astrophysical Journal, jsou anomálie v reliktním záření důkazem existence alternativních vesmírů.
30.10.2015 21:50 |

Další záhada vyřešena: Vědci odhalili původ vesmírného záření

Skupině vědců spojených s Observatoří Pierra Augera v Argentině, s nimiž spolupracují i čeští badatelé, se podařilo najít odpověď na otázku o původu kosmického záření. Nad tímto problémem si odborníci lámali hlavu od 60. let 20. století, kdy byla potvrzena existence částic kosmického záření. Díky výpočtům a experimentům na observatoři se ukázalo, že částice mají původ mimo naši galaxii.
22.09.2017 10:40 |

Opalování zdravě aneb jak to nepřehánět

Pravděpodobně každý dospělý člověk ví, jaký je fototyp, jak snáší sluníčko a jak se dobře či špatně opaluje. Kůže člověka je největší orgán těla a má nejen ochrannou funkci, ale mimo jiné zbavuje tělo odpadních látek. Názorů na opalování existuje nespočet. Zatímco někdo tvrdí, že opalovat se v dnešní době zásadně ne, druhý bez snědé pokožky ani rána. Dnešní článek nemá za úkol vyvracet názory, ale je dobré vědět, že se v pokožce tvoří vitamín D, který je pro naše tělo velmi důležitý. Aby se vytvořil tento vitamín, je zapotřebí slunečních paprsků.  Samozřejmě nutno dodat – všeho s mírou. Výhody a nevýhody opalování Jak bylo výše uvedeno je to především vitamín D. Mimo to, sluníčko dodává lidem náladu a pozitivní energii. Určitě je mnohem příjemnější probudit se do slunného dne, než do deštivého a zamračeného počasí. Mezi riziko spojené s nadměrným opalováním patří ztráta pružnosti pokožky, tvorba vrásek a zapomenout nesmíme na největšího strašáka rakovina kůže. Škodlivost záření dělíme na UVA – kdy nastává okamžitá pigmentace pokožky, uvolňují se škodlivé radikály, pokožka rychleji stárne a snižuje se imunita pokožky. Dále pak UVB, které způsobuje pozdější pigmentaci pokožky, hrozí spálení pokožky (zrudnutí, puchýřky, nevolnost, zvracení) a narušuje se DNA kožních buněk. Což vede ke zmiňované rakovině. Hledání zlaté střední cesty Jak vidíte, opalování je sice zdravé a sluneční paprsky, pro naše zdraví nezbytně důležité, ale stejně tak mohou i zabíjet. Ideálním řešením je hledat zlatou střední cestu. To znamená opalování s patřičnou kosmetickou ochranou, podle našeho fototypu. Důležitá je i následná poopalovací péče, kde jsou kosmetické přípravky zaměřené na regeneraci pokožky, obnovu vlhkosti, pružnosti a celkové zklidnění. Nezapomínáme ani na pitný režim, který má rovněž vliv na stav naší kůže. S pobytem na sluníčku rovněž nepřeháníme. Zatímco jinému stačí 15 minut, druhý vydrží i hodinu. Opět záleží individuálně na každém jedinci. Ještě než začne léto a vylezeme... Čtěte více Příspěvek Opalování zdravě aneb jak to nepřehánět pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
17.07.2015 08:46 |

Bývalý velitel elitní jednotky vstává ze židle: Lidé musí být připraveni se bránit a žádný bruselský mimoň nemá právo jim v tom bránit!

ROZHOVOR Těžko říci, proč jsou ve vedení Evropské unie takoví „mimoni“, tvrdí krátce po sérii útoků v Londýně a Antverpách bezpečnostní expert Lumír Němec a radí bojovat proti směrnici Evropské komise, přikazující lidem sebrat jejich legálně držené zbraně. Podle bývalého člena protiteroristické policejní jednotky URNA a velitele bojové mise armádní speciální jednotky SOG v Afghánistánu je nepochopitelné, jak může v dnešní době chránit sídlo vrcholné demokratické instituce – londýnský parlament – neozbrojený policista. „Přišel čas demonstrovat naši sílu a vůli se bránit radikálnímu islámu. Je třeba, aby si občané zvykli na to, že se budou muset bránit sami,“ říká Němec.
24.03.2017 16:20 |

My UV Patch je nálepka tenká jak vlas. S pomocí mobilu vás ochrání proti slunečnímu záření

Značka La Roche-Posay uvádí na český trh senzor slunečního záření My UV Patch. Je to ultratenká (100 mikrometrů), pružná a prodyšná nálepka bez jediného kousku elektroniky, přesto ji autoři označují za nositelnost. Jak je to možné a jak se data o sluneční expozici dostanou do aplikace ve smartphonu?
15.05.2017 14:10 |

Jak bojovat proti projevům stárnutí

Stárnutí je přirozený proces, který k životu neodmyslitelně patří. Na každém z nás se postupně začnou projevovat léta a zub času, který jednoho dne dostihne nás všechny. Se stárnutím a změnou vašeho vzhledu se tak musíte smířit, i když je to mnohdy bolestivá pravda a především ženy nesou stárnutí velmi nelibě. První vrásky jsou noční můrou mnoha žen. Možná můžeme tvrdit, že každé ženy. Všechny totiž toužíme vypadat skvěle a to co možná nejdéle. Kdyby to šlo, tak bychom si zachovali pevnou pleť bez jediné chybičky až o smrti. Jenže to je nemožné, bohužel. Proto jsme se rozhodli připravit pro vás náš dnešní článek, ve kterém se zaměříme na boj proti stárnutí. Jestliže se ještě nechcete vzdát přírodě, určitě si následující řádky nenechte ujít! Dá se bojovat proti stárnutí? Podle odborníků se délka našeho života neustále prodlužuje, což znamená, že máme poměrně vysokou šanci dožít se vysokého věku. A nebyly bychom to my ženy, kdybychom netoužily pořád vypadat dobře. Určitě vám přijdou vhod naše tipy, jak bojovat se stárnutím, které je sice nevyhnutelné, ale rozhodně to neznamená, že musí být tak viditelné. Jdeme si říci, jak na to? Úprava jídelníčku Na začátek jednu klasiku, o které se mluví nejen ve spojitosti se stárnutím, ale třeba i hubnutím nebo zdravým životním stylem obecně. Ano, máme na mysli váš jídelníček, který má vysoký podíl na tom, jak se vaše tělo cítí a rovněž jak vypadá. Možná se vám to zdá nesmyslné, možná si dokonce říkáte, jak by jídlo mohlo ovlivnit, jak vypadáte. Ale je to tak. Proti stárnutí jsou odborníky doporučované potraviny s vysokým obsahem antioxidantů, takže si do jídelníčku zařaďte hodně ovoce a ještě větší množství zeleniny. Pozor na sluníčko Že je sluníčko nepřítelem kvůli škodlivému záření a možnosti vzniku rakoviny kůže, je dávno známá věc, která vás s největší pravděpodobností... Čtěte více Příspěvek Jak bojovat proti projevům stárnutí pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
21.07.2017 19:35 |

Zlínští vědci vyvíjejí materiál proti elektromagnetickému záření

Skupinka vědců zlínské univerzity se snaží přijít na to, jak lépe chránit lidi a další živé organismy nebo citlivé přístroje před účinky škodlivého elektromagnetického záření. Odpověď nacházejí výzkumní pracovníci Centra polymerních systémů v použití účinnějších stínicích materiálů.
19.02.2020 09:00 |

Ochrana pokožky v létě

Ochrana pokožky v létě je prostě nutnost. V horkých prázdninových měsících, kdy se vystavujete slunečnímu záření, to snad ani nemůže být jinak. Ovšem pouze v případě, pokud si nechcete díky škodlivému UV záření zadělat na rakovinu kůže nebo jiné nepříjemné zdravotní problémy. A teď ruku na srdce, milé dámy: jak o svou pokožku v těchto horkých dnech pečujete? Věnujete svému tělu tolik pozornosti, kolik by si zasloužilo, nebo musíte samy sobě přiznat, že v tomto ohledu pokulháváte? Tématem dnešního článku je ochrana pokožky v létě, nenechte si proto následující řádky ujít – ať už se chcete ujistit, že vše děláte správně, nebo naopak chcete zjistit, jak správně na to! Ochrana pokožky v létě Svou pokožku v létě chránit musíte. Přes to nejede vlak a není zde místo pro diskuzi. Jenže jak na to? Pokud v tomto ohledu nemáte tak úplně jasno, přečtěte si následující řádky. Hodně vám toho napoví! Pravidelný peeling je nutnost i v létě O peelingu se často mluví v souvislosti se zimními měsíci, kdy pokožku vystavujeme časté změně teplot. Zapomínat byste na něho neměli ani v létě, kdy je odstraňování starých šupinek kůže stejně tak důležité, jako v zimě. A čeho tím dosáhnete? Nejenže bude vaše pleť vypadat zdravější, ale zároveň se vám nebudou tolik ucpávat póry. Používání opalovacích přípravků je samozřejmost Používat v létě přípravky na opalování je samozřejmost, pokud na to kašlete, pak se nemůžete divit, že vaše pokožka trpí. A teď nemáme na mysli pouze riziko, že se na sluníčku spálíte a budete si několik dní léčit citlivou kůži. Hrozí vám totiž i onemocnění rakoviny kůže nebo vznik pigmentových skvrn. A vsadíme se, že ani jedno z toho nechcete. Dodržování pitného režimu je základ Dodržujete pitný režim? Pokud ne, pak to koukejte honem rychle napravit. Určitě víte, že je naše tělo tvořeno z velké... Čtěte více Příspěvek Ochrana pokožky v létě pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.07.2017 07:25 |

Viry a škodlivé aplikace útočí v 95 % případů na mobily s Androidem

Škodlivých aplikací a virů, které ohrožují chytré telefony je čím dál tím více. Pokud ale vlastníte iPhone, jehož operačním systémem je iOS, jste ve větším bezpečí, než pokud máte mobil s Androidem. Škodlivé aplikace totiž v drtivé převaze útočí na zařízení s tímto operačním systémem.
04.05.2013 20:20 |

Poláky čeká 'zbytečné, drahé a škodlivé' referendum

Po exprezidentu Bronislawu Komorowskému zbylo Polákům referendum, ve kterém budou o víkendu rozhodovat, zda chtějí přejít ze současného poměrného na většinový volební systém. Odborníci upozorňují, že referendum je zbytečné a škodlivé.  Polsko navíc přijde na 100 milionů zlotých (přes 638 milionů korun).
04.09.2015 12:05 |