Senátorka Syková prý kupčila s léčbou nemoci Grosse. Šéf Akademie věd ji vyhodil

Předseda Akademie věd ČR Jiří Drahoš v úterý odvolal vědkyni a senátorku Evu Sykovou z funkce ředitelky Ústavu experimentální medicíny AV ČR, protože kauzou léčby kmenovými buňkami podle něho poškodila dobré jméno celé akademie i samotného ústavu. Drahoš tak učinil po zasedání předsednictva Akademické rady AV ČR. ČTK to řekl mluvčí akademie Jan Martinek. Vyjádření Sykové zjišťujeme.
31.05.2016 14:00 |

Kupčení s Grossovou nemocí má prošetřit finanční kontrola. Od šéfa akademiků

Do Ústavu experimentální medicíny, který vede odvolaná ředitelka a senátorka Eva Syková (za ČSSD), míří kontrola. Poslal ji tam předseda Akademie věd ČR Jiří Drahoš a bude se týkat financí. Drahoš odvolal Sykovou v úterý z funkce kvůli kauze s kmenovými buňkami, kterou podle něj poškodila dobré jméno celé akademie i ústavu. Sama Syková rezignovala na členství ve vládní Radě pro výzkum, vývoj a inovace.
01.06.2016 14:55 |

Syková končí po kupčení s „Grossovou nemocí“ v další funkci. Vinu ale odmítá

Vědkyně Eva Syková (za ČSSD) rezignovala na funkci ředitelky Ústavu experimentální medicíny Akademie věd, rada její rezignaci přijala. Dlouholetá šéfka ústavu a senátorka za ČSSD čelí kritice kvůli přijímání peněz od pacientů za účast v klinické studii týkající se léčby kmenovými buňkami.
02.06.2016 14:15 |

Kvůli žalobě na Klause přišlo už 300 děkovných dopisů, tvrdí senátorka Syková

Ředitelka Ústavu experimentální medicíny Akademie věd Eva Syková uspěla v posledních volbách do Senátu. Teď patří k iniciátorům ústavní žaloby Václava Klause pro velezradu. Podle ní překročilo chování Klause veškeré meze. Poukázala na to, že jí přišlo kolem 300 děkovných dopisů kvůli podání žaloby.
09.03.2013 12:10 |

Osobnosti: Václav Klaus (9269 článků)

Senátorka Syková: Jsme schopni včas rozeznat důležité vývojové zvraty a přizpůsobit se jim

Výbor pro vzdělávání, vědu, kulturu, lidská práva a petice uspořádal slavnostní setkání k 20. výročí sdružení CESNET, které zajišťuje elektronickou infrastrukturu pro vědu, výzkum a vzdělávání v ČR. Setkání zahájila místopředsedkyně výboru a senátorka za Prahu 4, prof. Eva Syková. Součástí setkání byl vedle odborných prezentací také originální vzdálený koncert, kdy smyčcové kvarteto hrálo přímo ve Valdštejnském paláci a klavírista se připojil z místa vzdáleného mnoho kilometrů.
12.03.2016 17:20 |

Senátorka Syková podá žalobu. Kvůli poškození dobrého jména

Hostem dnešních Událostí, komentářů ČT24 byla senátorka Eva Syková. Ta dnes odstoupila z funkce ředitelky Ústavu experimentální medicíny. Je totiž kritizována za to, že za léčbu kmenovými buňkami, jež měla být zadarmo, ústav inkasoval peníze. Ty byly vybírány jako sponzorský dar.
02.06.2016 22:50 |

Senátorka Syková jako vědkyně dala naději těžce nemocným, publikovala v nejlepším odborném časopise. Jenže pak se střetla s nenávistí Jiřího Drahoše...

ROZHOVOR Mezi našimi současníky nežije mnoho osobností, které by měly ve vědeckém světě takový zvuk. Profesorka Eva Syková, senátorka, která se o svůj druhý mandát bude ucházet v přímém souboji s neúspěšným finalistou prezidentské volby Jiřím Drahošem už na podzim, takovou vědeckou hvězdou je. A je ostudou a nesmírnou škodou, že už několik let je jí znemožněno pokračovat ve slibném výzkumu, který dával alespoň naději těžce nemocným. I proto stejně trpící jsou u nás dnes ponecháni osudu, pokud nedisponují značnými prostředky, aby hledali naději za hranicemi, kde na výzkum profesorky Sykové navázali.
15.06.2018 12:10 |

Osobnosti: Jiří Drahoš (1099 článků)

Fischer přislíbil Akademii věd pro příští rok půl miliardy navíc

Premiér Jan Fischer se ve čtvrtek setkal s předsedou Akademie věd ČR Jiřím Drahošem. Tématem jednání byla budoucnost financování Akademie věd. Fischer uvedl, že Akademie věd dostane navíc v příštím roce zhruba půl miliardy korun, což Drahoš následně označil za přijatelný kompromis.
30.07.2009 12:25 |

Osobnosti: Jan Fischer (1748 článků)

Syková skončila v čele Ústavu experimentální medicíny, její tým si nechal platit za léčbu

Předseda Akademie věd Jiří Drahoš odvolal vědkyni Evu Sykovou z čela Ústavu experimentální medicíny. Vědecký tým lékařky a senátorky Sykové (bezp.), který v motolské nemocnici provádí experimentální léčbu amyotrofické laterální sklerózy (ALS), si nechával od svých pacientů za terapii kmenovými buňkami vyplácet 150 tisíc korun. Účast na klinické studii je přitom ze zákona bezplatná. Podle Drahoše Syková poškodila dobré jméno instituce.
31.05.2016 11:45 |

Uchovejte nezávislost maďarské vědy, volají evropské akademie věd

Partnerské akademie věd zemí Visegrádské čtyřky i instituce sdružené v organizaci ALLEA se obracejí na maďarské představitele s výzvou, aby přehodnotili navrhovanou novelu zákona o Maďarské akademii věd a návrh zákona o státním rozpočtu pro rok 2019, které by měly nepříznivý dopad na Maďarskou akademii věd, její finanční a vědeckou nezávislost.
05.07.2018 15:55 |

Akademie věd ocenila počítačové modelování tvorby hvězd

Počítačovým modelováním tvorby hvězd se zabývá Richard Wünsch z Astronomického ústavu Akademie věd, který byl letos odměněn Cenou Akademie věd pro mladé vědce do 35 let.
18.10.2010 12:10 |

Vysokým školám dotace a nám nic? Akademie věd chce změnu

Předseda Akademie věd Jiří Drahoš by uvítal změnu v současném pojetí vysokoškolského studia doktorandů. Vadí mu totiž pozice právě Akademie věd v celém procesu.
23.03.2013 19:15 |

Akademie věd ČR oslaví výročí 125 let unikátním videomappingem

Akademie věd si v letošním roce připomíná 125. výročí od svého založení. K uvedenému jubileu je připravena řada společenských a výstavních akcí, jejichž cílem je představit moderní, dynamickou a živou tvář instituce. Samozřejmě nebude opomenuta ani tradice, historický vývoj a významné osobnosti minulosti. Generálním partnerem 125. výročí Akademie věd je společnost PPF a. s.
19.03.2015 14:05 |

Nová výstava v Národním muzeu připomíná 125 let od založení Akademie věd

Národní muzeum a Akademie věd České republiky zvou na novou výstavu Věda – národ – dějiny, která připomíná 125 let od založení Akademie věd.
17.10.2015 14:21 |

Akademie věd a Univerzita Karlova podepsaly společné memorandum

Akademie věd ČR a Univerzita Karlova spolu v pondělí 18. prosince uzavřely memorandum o spolupráci. Dohoda, kterou vedení obou institucí podepsalo v prostorách Akademie věd v Praze, se může stát základem pro další spolupráci, již vědeckým institucím ukládá nový vysokoškolský zákon.
20.12.2017 10:25 |

Česká a Slovenská akademie věd uzavřely dohodu o spolupráci

Vzájemné vztahy upevňují česká a slovenská vědecká reprezentace každoročně. Nyní se však Akademie věd ČR a Slovenská akademie věd rozhodly tyto aktivity ještě formálně posílit a ve čtvrtek 11. ledna 2018 podepsaly dohodu o vzájemné spolupráci.
13.01.2018 19:20 |

Předsedkyně navštívila největší ústav Akademie věd

Bezmála dvacet laboratoří na dvou místech si během své návštěvy Fyzikálního ústavu prohlédla předsedkyně Akademie věd ČR Eva Zažímalová. Program sahal od ranních hodin do pozdního odpoledne, a byl pro to důvod: Fyzikální ústav je největším pracovištěm Akademie věd a spadají pod něj velká laserová centra HiLASE a ELI Beamlines. Předsedkyni provázeli místopředsedové pro I. a II. vědní oblast Jan Řídký a Zdeněk Havlas a také člen Akademické rady Luboš Náhlík.
10.03.2018 07:35 |

Akademie věd: Veletrh vědy představí rekordní počet expozic

Více než 80 vystavovatelů se bude letos prezentovat na Veletrhu vědy, který se uskuteční od 7. do 9. června na výstavišti PVA EXPO PRAHA v Letňanech. Během tří dnů nabídne veletrh přes sto interaktivních expozic, mezi nimiž nebude chybět 40 pracovišť Akademie věd ČR, vysoké školy a další vědecké instituce i firmy. Jednu z nejrozsáhlejších populárně-naučných akcí u nás pořádá Akademie věd ČR již počtvrté.
06.05.2018 22:35 |

Univerzita Karlova a Akademie věd ČR uzavřely smlouvu o spolupráci

Pět měsíců poté, co Univerzita Karlova a Akademie věd ČR uzavřely rámcové memorandum o spolupráci, obě prestižní instituce podepsaly dohodu o doktorských studijních programech. Akademie věd tak dále prohlubuje kooperaci s univerzitní sférou, kterou vědeckým institucím ukládá novela vysokoškolského zákona.
29.05.2018 14:35 |

Dohoda o spolupráci: Akademie věd a Česká zemědělská univerzita

Akademie věd ČR intenzivně pokračuje ve spolupráci s českými univerzitami. Dva dny po uzavření smlouvy s Karlovou univerzitou dojde na dohodu s Českou zemědělskou univerzitou v Praze. Předsedkyně Akademie věd Eva Zažímalová ji podepsala 30. května 2018 v prostorách Zemědělské univerzity v Praze v Suchdole.
31.05.2018 20:45 |