Senátor Hampl: Co se to stalo mimo naši galaxii?

Komentář na facebookovém profilu k aktuálnímu dění.
13.07.2018 22:15 |

Ze srážky galaxií vznikl obr desetkrát větší než Mléčná dráha

Herschelova vesmírná observatoř zprostředkovala astronomům jedinečný pohled na počínající srážku dvou galaxií. Na základě získaných dat byli experti z NASA a ESA schopni nasimulovat v klipu další vývoj událostí. Získali tak odpověď na hádanku, proč jsou ve vesmíru pouze dva typy velkých galaxií.
26.05.2013 20:05 |

Astronomové objevili první planetu mimo naši galaxii

Evropští astronomové objevili první planetu, která se nachází mimo naši galaxii Mléčnou dráhu. Píše o tom ve čtvrtek agentura AFP s odvoláním na vědecký list Science Express.
19.11.2010 03:15 |

Vědci objevili první planetu, která se zrodila v cizí galaxii

Astronomové objevili první planetu zrozenou mimo naši galaxii.
19.11.2010 10:50 |

Hampl odchází z ČEZu. Dozorčí rada to schválila

Dozorčí rada elektrárenské společnosti ČEZ schválila, že ji opustí Lukáš Hampl. Hampl, který působí také jako náměstek ministra dopravy, na svou funkci rezignoval. Informoval o tom server Patria.cz, Hampl informaci potvrdil.
24.02.2012 21:50 |

Hampl: Překvapila mě kvůli intervencím debata o inflačním cíli

Viceguvernér ČNB Mojmír Hampl je velmi překvapen, že devizové intervence České národní banky vyvolaly debatu o dvouprocentím inflačním cíli centrální banky. Naopak negativní reakce veřejnosti jej nepřekvapila. Hampl to uvedl na setkání s manažery organizovaném týdeníkem Euro. Zároveň Hampl upozornil, že intervence sice vyvolává krátkodobě negativní reakci, ale dlouhodobě situaci ekonomiky stabilizuje tím, že centrální banka například dopředu tímto krokem říká, jaký bude kurz koruny.
12.11.2013 11:46 |

Osobnosti: Mojmír Hampl (41 článků)

Smrt Čáslavské není žádná událost. Smát se Havlovi je v pořádku. Panstvo má pocit, že jim nic nehrozí, ale to se přepočítali, udeřil Petr Hampl

ROZHOVOR „Pokud v téhle zemi vyroste skutečné neonacistické hnutí, ponesou plnou odpovědnost lidé jako Sobotka nebo Dienstbier,“ označuje viníky sociolog a politik Petr Hampl. Tím ovšem jeho výčet nekončí. Nejen, že konkrétně jmenuje další politiky a vysvětluje důvody, ale má dokonce i podezření na cílené jednání některých elit. Hampl hovoří i o daleko horším scénáři, než by byl případný krvavý výbuch násilného nacionalismu. „Pokud by se naplnily záměry současné vládnoucí elity, byla by na konci hořící země drancovaná bandami podobnými Islámskému státu.“ A že se někteří lidé smějí Václavu Havlovi? „To je velice zdravé. Otázkou spíš je, proč se někteří lidé té lži ještě pořád drží,“ říká. V červnu 2016 byl navíc Hampl zvolen předsedou Alternativy pro Českou republiku, v letošních volbách bude usilovat o senátní mandát.
08.09.2016 15:20 |

Osobnosti: Václav Havel (4890 článků)

Petr Hampl: Kdyby lidi v roce 89 věděli... Pověsili by disidenty na lampy

ROZHOVOR „Češi jsou národem, který přišel s požadavkem svobody projevu už v roce 1420 a který raději čelil vyhlazovací válce, než by se vzdal ideálu svobody projevu,“ upozorňuje sociolog Petr Hampl. Současně ale říká, že když tradiční strany hovoří o svobodě, je tím myšlena pouze možnost korporací přeměnit lidi na své otroky. Hampl upozorňuje, že jsme přeceňovali nebezpečí komunismu, a podceňovali nebezpečí havlismu. „Myslím, že třeba Václav Klaus ten problém viděl celou dobu. Jenže říci v 90. letech, že havlovští intelektuálové představují větší hrozbu než komunistické mafie, to bylo nemyslitelné,“ uvedl Hampl.
19.09.2017 10:45 |

Osobnosti: Václav Klaus (9143 článků) , Petr Václav (750 článků)

V sousední galaxii našli vědci stejné látky jako na Zemi

Daleko za naší galaxií nalezli astronomové stejné sloučeniny uhlíku, jako se vyskytují na Zemi.
18.11.2010 00:45 |

PŘEVRATNÝ OBJEV: Naši galaxii obíhají stovky jiných

Blízké okolí Mléčné dráhy není tak prázdné, jak si dosud vědci mysleli. Naopak je plné stovek, možná až tisíců dalších galaxií, které mohou hostit život.
17.01.2011 00:50 |

Vědci ve vesmíru našli "supermatku". Rodí dvě hvězdy za den

Jde o vzdálenou galaxii, v níž během jediného dne vzniká více hvězd, než kolik se v naší galaxii objeví za celý rok.
16.08.2012 12:50 |

Astronomové objevili galaxii zářící jako 300 bilionů sluncí

Vědcům se podařilo objevit nejjasnější galaxii, která září jako 300 bilionů sluncí. Galaxie je od naší planety vzdálena přes 12 miliard světelných let a v jejím středu se, tak jako je tomu i v Mléčné dráze, nachází černá díra.
22.05.2015 16:51 |

Velká část občanů se těší, až půjde Zeman do důchodu, říká senátor a bývalý rektor Hampl. Pak pohovořil o Putinově páté koloně, která prý stejně neuspěla

ROZHOVOR Bývalý rektor Univerzity Karlovy v Praze a od loňského října senátor Václav Hampl (nestraník za KDU-ČSL a SZ) se v rozhovoru ParlamentníchListů.cz pokusil zamyslet nad tím, zda by měl prezident Miloš Zeman odejít do politického důchodu, pokusil se predikovat, jak se bude v tomto roce vyvíjet ukrajinská krize, a zamyslel se i nad tím, zda světu hrozí další vlna studené války. "První studená válka skončila uzbrojením Sovětského svazu. Věřím, že Putinovi je jasné, že dnešní Rusko nemá zdroje na to dopadnout lépe než někdejší SSSR," zmínil v souvislosti se studenou válkou senátor.
13.01.2015 18:27 |

Osobnosti: Miloš Zeman (21141 článků)

Kdo se bojí, nesmí do lesa, řekl Hampl na Frekvenci 1. A rozpovídal se o politice

Hostem sobotního Pressklubu na Frekvenci 1 moderátora Luboše Xavera Veselého byl nově zvolený senátor za Prahu 1 a emeritní rektor Univerzity Karlovy Václav Hampl. Hovořil o sporech s prezidentem Zemanem, o mikině na Hradě, ale také poznamenal, že Česko má důležitější problémy k řešení. Došlo i na senátní a komunální politiku. Hampl krčil obočí nad zvolením šéfa Synotu do Senátu i nad rodící se koalicí na pražském magistrátu.
08.11.2014 18:36 |

Osobnosti: Luboš Veselý (326 článků)

Některé neziskovky jsou humánní asi jako SS. Jejich lodě potápět, jako to dělali naši předkové s piráty, radí sociolog Hampl

ROZHOVOR Sociolog Petr Hampl patří k nejostřejším kritikům současných elit z univerzit a neziskových organizací. Proto jej vůbec nepřekvapuje, co se v posledních dnech odehrává kolem snahy italské vlády dostat imigraci aspoň pod nějakou kontrolu a hysterické reakce některých organizací. Hampl doporučuje nakládat s jejich loděmi jako s piráty.
08.08.2017 21:20 |

Utváření hvězd a galaxií zpomalilo. Důvod neznámý

Seskupování hvězd do galaxií typu Mléčné dráhy se výrazně zpomalilo ve srovnání s dobou před několika miliardami lety.
10.05.2010 00:35 |

Dalekou galaxii přibližuje přírodní kosmický dalekohled

Mezinárodní tým astronomů objevil vzdálenou galaxii, kterou můžeme ze Země pozorovat ve velkém přiblížení díky takzvanému efektu gravitačních čoček.
17.07.2010 00:35 |

Českou astrofotografií listopadu je snímek "dvojité" galaxie

Českou astrofotografií měsíce listopadu se stal snímek galaxie NGC 660 astronoma Martina Zelenky. Rozhodnutí poroty pořádající České astronomické společnosti oznámil Marcel Bělík. Jde podle něj o vzácnou galaxii s polárním prstencem. Galaxii objevil v roce 1784 anglický astronom s moravskými předky William Herschel.
01.12.2010 21:50 |

Vědci objevili nejvzdálenější galaxii

Mezinárodní tým astrologů objevil novou nejvzdálenější galaxii – od Země je 13,2 milionu světelných let daleko.
09.02.2011 00:15 |

Astronomové objevili dosud nejstarší galaxii

Astronomové pomocí Hubbleova vesmírného teleskopu objevili galaxii, která vznikla jen asi 200 milionů let po velkém třesku. Je tak skoro o 300 milionů let starší než nejstarší dosud známá galaxie.
13.04.2011 13:15 |