Rusové meteorit prý rozstřelili raketami: Jeho úlomky zranily 700 lidí!

Nefungovaly mobily, domy se třásly, praskala okna a z nebe padaly ohnivé koule. Následovala série explozí a tlaková vlna, které zranily na 700 lidí! Výjev jako z apokalyptického filmu vystrašil v pátek ráno Rusko. Na Ural totiž dopadly kusy meteoritu. Podle nepotvrzených zpráv ho rozstřelili sami Rusové.
15.02.2013 07:25 |

Češi objevili vzácný meteorit z vnitřní části sluneční soustavy

Českým astronomům se podařilo vypočítat dráhu letu vzácného meteoritu a zjistili tak místo jeho dopadu. Spolu s britskými a australskými kolegy nalezli jeho tři úlomky v jihozápadní Austrálii. Meteorit, jehož úlomky dopadly na naši planetu v roce 2007, nazvali Bunbura Roskhole (černá perla).
06.05.2009 17:05 |

Z kamionu u Mohlenice ulétly úlomky brzdy a vlétly do protijedoucího auta: Řidičku zranily a způsobily nehodu

Na Šumpersku se zranila řidička osobního auta, jehož čelní sklo zasáhly úlomky brzdového bubnu z protijedoucího kamionu. Havárie se stala v úterý na kopci u Mohelnice, po řidiči kamionu policie pátrá. Úlomky, které od protijedoucího nákladního auta směrem k osobnímu vozu vylétly, měly velikost dlaně a vážily několik kilogramů. Jeden z nich zasáhl čelní sklo osobního auta, prorazil ho a ženu poranil.
26.04.2017 17:15 |

Vědci rozluštili záhadu ruského meteoritu: Našli jeho úlomky!

Největší úlomky meteoritu, jehož páteční pád zranil stovky lidí a vyvolal paniku v okolí uralského Čeljabinsku, leží na dně jezera Čebarkul. Ruským expertům se ale podařilo nalézt menší úlomky, které jsou rozesety v okolí jezera.
18.02.2013 13:00 |

Meteorit se zřítil do jezera Čebarkul. Vědci už analyzují úlomky

Největší úlomky meteoritu, jehož páteční pád zranil stovky lidí a vyvolal paniku v okolí uralského Čeljabinsku, leží na dně jezera Čebarkul. Podle ruských odborníků se zatím podařilo nalézt jen milimetrové části, které jsou rozesety na poměrně velké ploše v okolí jezera.
18.02.2013 08:15 |

Meteorit spadlý u Čeljabinska je v Praze! Vážil 10 tisíc tun

V Praze je k vidění čeljabinský meteorit, který letos v únoru dopadl na území Ruska a poranil přes tisíc lidí. Návštěvníci výstavy se vůbec poprvé v Evropě mohou podívat na jeho nalezené úlomky. Výstavu je možné navštívit v rámci stálé expozice minerálů v Ruzyni.
13.05.2013 16:15 |

METEORIT V ČESKU: Úlomky našli na Žďársku, jedná se o bolid

Členové astronomické expedice dnes našli u Nové Vsi u Nového Města na Moravě jeden z menších meteoritů. Je to první část tělesa, které se střetlo ze Zemí 9. prosince a podle výpočtu Astronomického ústavu Akademie věd ČR dopadlo na Žďársku. Velmi jasný meteor, takzvaný bolid, tehdy ozářil zejména východní část země a jeho úlomky dopadly na Českomoravské vrchovině. ČTK to řekl mluvčí Astronomického ústavu AV ČR Pavel Suchan. Nález musí být ještě potvrzen v laboratoři.
20.12.2014 21:05 |

Osobnosti: Pavel Nový (399 článků) , Pavel Nový (285 článků)

Sedmiletého chlapce prý trefil do hlavy meteorit

S odvážnou teorií přišel Američan Wayne Lippard poté, co jeho syn Steven dostal při hraní si před domem ránu do hlavy. Podle 43letého muže totiž chlapce trefil meteorit. Jako důkaz předkládá muž z Floridy úlomky kamene, které našel na příjezdové cestě.
03.12.2013 16:10 |

Rusové hledají úlomky meteoritu: Největší je velký jako dětská pěst

Rusové se z pádu meteoritu, který v pátek spadl u Čeljabinsku, snaží vytěžit maximum. Internet zaplavují fotografie a videa a hledači pokladů se snaží najít co největší úlomky. Ten největší je údajně velký jako dětská pěst.
20.02.2013 21:15 |

V Německu spadl půltunový meteorit, místo dopadu vypočítali Češi

Velmi jasný meteorit ozářil v neděli 6. března noční oblohu nad Rakouskem, Bavorskem a jihozápadem Čech. Bolid o hmotnosti 600 kilogramů a velikosti v průměru kolem 70 cm byl kdysi částí asteroidu. Díky výpočtům českých astronomů se podařila určit přesně jeho dráha, první úlomky byly nalezeny v Německu, oznámil ve čtvrtek Astronomický ústav AV ČR.
17.03.2016 12:45 |

Unikátní úspěch českých astronomů. Díky jejich výpočtu našli meteorit starý 4,5 miliardy let

Čeští astronomové patří k absolutní světové špičce ve vypočítávání dráhy padajících meteorů. Díky jejich výpočtům pak lze určit, kde by se mohly nacházet úlomky těchto kosmických těles, zvaných meteority. Takto přesně, jako v případě bolidu, který v březnu proletěl nad Horním Rakouskem, to však ještě nikdo nevypočítal. Hledači pak už mohli jít najisto, v dubnu se jim podařilo nalézt meteorit s úctyhodnou hmotností 1320 gramů, starý je jako samotná sluneční soustava. Objev je unikátní i díky tomu, že se Čechům podařilo vypočítat, odkud z vesmíru toto těleso přiletělo.
15.04.2016 15:10 |

Záhada na Mladoboleslavsku: Před Matěje (17) spadl meteorit!

Meteorit, či obyčejný kámen? Na mladoboleslavskou hvězdárnu se obrátil Matěj Rejfek (17) z Ledců, kterému prý v neděli 17. července spadl před cestu meteorit!
29.07.2016 05:20 |

Další jasně zářící meteorit vlétl do zemské atmosféry

V pátek prolétl nad Severní Amerikou velký jasně zářící meteorit. Vidět byl v úctyhodných 13 státech a dvou kanadských provinciích. Meteorit byl větší velikosti než obvykle a byl jasnější než Venuše.
23.03.2013 17:00 |

Parašutistu těsně minul padající meteorit

Norskému parašutistovi Andersovi Helstrupovi se povedlo při seskoku natočit neuvěřitelný okamžik, kdy těsně kolem něj ve vzduchu proletěl padající meteorit. Podle odborníků je to poprvé v historii, kdy se meteorit podařilo zachytit ve fázi letu zvané dark flight (temný let), uvedl server The New York Daily News.
04.04.2014 16:10 |

Neuvěřitelné video: Parašutistu při seskoku málem zabil METEORIT! VIDEO

Poprvé na světě natočili padající meteorit na video! Parašutistu při seskoku z letadla málem trefil, odborníci se shodují, že jde skutečně o meteorit.
04.04.2014 17:05 |

Meteorit v Rusku zranil přes 1000 lidí. Podívejte se na neuvěřitelná videa!

Na řídce osídlené oblasti ruského Uralu dnes ráno dopadl  roj meteoritů . Následná tlaková vlna zranila víc než tisíc lidí, z toho přes 200 dětí. Většině z nich ublížily střepy z oken, jež rozbila tlaková vlna. Průzkumné týmy začaly vyhledávat úlomky meteoritů, nalezen byl už zřejmě hlavní kráter široký osm metrů.
15.02.2013 07:45 |

Bauer (ODS): Nerozhodují slova, ale činy. Bohudík

Když Václav Klaus buší do Evropské unie, odlétají třísky, střepiny či úlomky, podle toho, z jakého materiálu si kdo EU přestavuje, a tyto úlomky obrazně řečeno zraňují ODS. Zraňují ji v očích lidí, jejichž pohled není zásadně protievropský a kteří nadále ODS a Václava Klause ideologicky spojují.
25.01.2013 11:40 |

Osobnosti: Václav Klaus (9143 článků)

Havarovaná vesmírná loď zanikne za týden: Úlomky dopadnou na zem kousek od Kuby

Ruská loď Progress M-27M, která v úterý neúspěšně odstartovala s nákladem pro Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS), zanikne v neděli 9. května v hustých vrstvách atmosféry nad Atlantikem. Případné úlomky by při dopadu na Zemi neměly ohrozit lidi. Informovala o tom agentura Interfax s odvoláním na ruské a americké odborníky.
04.05.2015 07:20 |

Meteorit dopadl na Zemi a zranil stovky lidí! POZOR: Hrozí další ničivá exploze!

Ve výšce několika desítek kilometrů dnes vybuchl meteorit nad Uralem a jeho kusy pršely na zem. Výbuch měl sílu asi 10 kilotun TNT. Zraněny byly stovky lidí a nejméně 200 dětí. Podle odborníků hrozí dopad dalšího meteoritu.
15.02.2013 08:00 |

Nad Českem proletěl jasný bolid. Jeho úlomky asi dopadly k Prostějovu

Velmi jasný bolid, který byl ve středu večer vidět na obloze především ve východní části Česka, mohl zanechat úlomky na Prostějovsku. Zaznamenala ho bolidová síť, což je soubor speciálních kamer. Na zajímavý úkaz, kterého si všimli i laičtí pozorovatelé, upozornil dnes Astronomický ústav Akademie věd ČR. Astronomové vypočítali, kdy bolid vstoupil do atmosféry a jakou rychlostí se pohyboval.
24.05.2018 16:20 |