Rusko hledá vesmírnou filmovou hvězdu. Chce ji poslat na mezinárodní stanici ISS

O roli v připravovaném snímku režiséra Klima Šipenka s pracovním názvem Vyzov (Výzva) se původně přihlásily tři tisícovky zájemkyň.
15.03.2021 14:03 |

Čína chce vybudovat vlastní stálou vesmírnou stanici. Už v roce 2018

Čínská vláda chce zemi změnit v kosmickou velmoc. Kolem roku 2018 plánuje na oběžnou dráhu vypustit svou první stálou vesmírnou stanici. Čtyři roky poté z ní chce udělat i trvale obydlenou, věří, že nahradí Mezinárodní vesmírnou stanici, jejíž životnost končí v roce 2024.
21.04.2016 11:45 |

Problémy na vesmírné stanici ISS: Došlo na ruční manévry

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu odstartovala vesmírná loď Sojuz TMA-19M s tříčlennou mezinárodní posádkou. Po necelých sedmi hodinách se loď spojila s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS), manévr se ale uskutečnil se zpožděním a byl řízen ručně. Sojuz se spojil s přistávacím modulem ISS s desetiminutovým zpožděním. Podle televizních záběrů se loď k přistávacímu uzlu několikrát přiblížila, ale spojení se neuskutečnilo. Kosmonauti proto museli vypnout režim automatického přiblížení a manévr řídili ručně.
15.12.2015 19:40 |

Raketoplán Atlantis se úspěšně spojil s vesmírnou stanicí

Raketoplán Atlantis se čtyřčlennou posádkou se dnes spojil s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Hlavním úkolem této poslední mise Atlantisu a amerických raketoplánů vůbec je dopravit na ISS kolem pěti tun materiálu a zásob na celý následující rok. Deset astronautů nyní stráví celý týden převážně vykládkou zásob.
10.07.2011 18:15 |

Stanici ISS ohrožuje vesmírný odpad

Mezinárodní vesmírnou stanici ISS na oběžné dráze ohrožuje vesmírný odpad a její dráhu budou možná muset letoví dispečeři upravit. Podle zprávy agentury Interfax hrozí, že ISS narazí do úlomku, který na oběžné dráze zůstal po zaniklé čínské družici.
23.07.2010 15:15 |

Na mezinárodní vesmírnou stanici se vydala nová posádka

Z kosmodromu Bajkonur v neděli startovala nosná raketa s lodí Sojuz TMA-05M, která dopraví na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) novou posádku.
15.07.2012 07:50 |

Rus a dva Američané odletěli v raketě z Bajkonuru. Míří na Mezinárodní vesmírnou stanici

Z kosmodromu v kazašském Bajkonuru dnes odstartovala ruská kosmická loď Sojuz MS-06, která přepravuje na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) tříčlennou posádku. Tvoří ji ruský kosmonaut Alexandr Misurkin a američtí astronauti Mark Vande Hei a Joseph Acabá.
12.09.2017 23:50 |

Osobnosti: Mark Joseph (2 články)

Muskovu loď přejmenovali na Endeavour. Astronauti vstoupili na vesmírnou stanici, čeká na ně vzkaz

Na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) v neděli úspěšně zakotvila americká kosmická loď Crew Dragon soukromé společnosti SpaceX. Astronauti Robert Behnken a Douglas Hurley pak na stanici vstoupili. Pro USA byl sobotní start i nedělní zakotvení historickým okamžikem, po devíti letech od konce programu raketoplánů na oběžnou dráhu kolem Země a k ISS odletěla z území Spojených států americká loď s posádkou. Takovýto pilotovaný let je navíc poprvé v režii soukromé společnosti a ne vládní vesmírné agentury.
31.05.2020 16:40 |

Osobnosti: Robert Douglas (6 článků) , Robert Douglas (6 článků) , Robert Douglas (4 články) , Douglas Douglas (39 článků) , Douglas Douglas (52 článků) , Douglas Douglas (39 článků) , Dragon Dragon (24 článků)

Sojuz s tříčlennou posádkou se úspěšně spojil s ISS

Po necelých šesti hodinách letu se dnes nad ránem SELČ kosmická loď Sojuz TMA-10M úspěšně spojila s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Podle ruské agentury Roskosmos spojení s uzlem Poisk proběhlo v automatickém režimu. Na palubu ISS by trojice kosmonautů měla vstoupit zhruba za dvě hodiny.
26.09.2013 08:50 |

Vylepšená kosmická loď Sojuz míří k ISS. Potrvá jí to dva dny

Na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) míří modernizovaný kosmická loď Sojuz MS, z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu raketa Sojuz odstartovala ve 3:35 SELČ. Její cesta je netradiční v tom, že k ISS poletí dva dny, aby bylo dost času otestovat její vylepšení.
07.07.2016 09:40 |

Do kosmu letí mrtvý ruský mnich a mystik Serafim. Přibrala ho nová posádka ISS

Z kosmodromu Bajkonur z Kazachstánu ve středu odstartovala ruská vesmírná loď s tříčlennou posádkou. Míří na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS), kam dopraví Rusy Sergeje Ryžikova (42) a Andreje Borisenka (52) i Američana Shanea Kimbrougha (49), kteří nahradí tři ze šesti členů stávající posádky. Na ISS by měli strávit pět měsíců.
19.10.2016 12:30 |

Osobnosti: Sergej Ryžikov (1 článek)

Rusko dopraví americké astronauty na stanici ISS

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uzavřel s Ruskem dohodu, že na mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) dopraví šest amerických astronautů.
07.04.2010 07:55 |

České lázně léčí vesmírnou hvězdu: Astronaut z nejvtipnější posádky v kosmu je v Teplicích!

Byla to nejzábavnější posádka, jaká se kdy ve vesmíru objevila. Šestičlenná banda kosmonautů ze všech koutů světa obývala po 166 dní Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) a díky novodobým informačním technologiím a zejména Twitteru a Facebooku bavili celý svět.
25.06.2013 23:15 |

Rus, Američanka a Francouz dorazili na vesmírnou stanici. Budou tu půl roku

Dvě hodiny a 42 minut po spojení kosmické lodi Sojuz MS-03 s Mezinárodní vesmírnou stanicí ISS tříčlenná posádka prošla přechodovou komorou a dostala se do útrob stanice. Informovala o tom v neděli americká vesmírná agentura NASA.
20.11.2016 08:30 |

K Mezinárodní vesmírné stanici ISS se poprvé chystá soukromý "kamion" Cygnus

Na svůj první oficiální komerční let k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) se chystá nákladní loď Cygnus soukromé americké společnosti Orbital Sciences. Původně měla startovat už v prosinci, ale kvůli výměně vadného čerpadla na ISS se premiéra přesunula na leden. Novým termínem byl dnešní večer, ale vzhledem k mrazivému počasí na kosmodromu Wallops ve Virginii se americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) rozhodl vypuštění o den odložit. Ze stejného důvodu ovšem není vyloučena nutnost dalšího posunu.
07.01.2014 10:10 |

Zásoby na vesmírnou stanici dorazily: posádka dostane zmrzlinu i 3D tiskárnu

K Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) v pondělí podle plánu dorazila americká nákladní loď Cygnus společnosti Northrop Grumman. Přímý přenos přiblížení vesmírného kamionu a jeho zachycení robotickým ramenem Canadarm 2 v 11:28 SEČ vysílal na svém webu americký Národní úřad pro leteství a vesmír (NASA). Manévr se odehrál necelých jedenáct hodin poté, co se k sousední sekci ISS připojila ruská nákladní loď Progress.
19.11.2018 13:35 |

Rusko omylem nastartovalo vesmírnou loď Sojuz: Vychýlilo to stanici ISS

Posádka Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) musela korigovat prostorovou orientaci orbitálního komplexu, kterou narušilo neplánované spuštění motorů zaparkované lodi Sojuz. Signál přišel ze Země, nejspíš omylem.
10.06.2015 11:30 |

Kosmonauti, kteří přežili havárii Sojuzu, poletí na jaře do vesmíru znovu

Moskva 12. října (ČTK) - Dva kosmonauti, kteří přežili čtvrteční nezdařený start ruské kosmické lodě Sojuz MS-10, poletí k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) znovu. Na cestu se vydají pravděpodobně na jaře příštího roku. Podle agentury Reuters to dnes oznámil šéf ruské kosmické agentury Roskosmos Dmitrij Rogozin. Rusko po havárii nosné rakety zřejmě pozdrží vyslání nepilotované zásobovací lodě k ISS, plánované na konec října, uvedl dále Roskosmos. Správce americké vesmírné agentury NASA Jim Bridenstin dnes prohlásil, že nadále plně věří ve vesmírnou spolupráci mezi Spojenými státy a Ruskem.
12.10.2018 10:45 |

Boeing chce vypravovat turisty do vesmíru

Americký výrobce letadel a zbraní Boeing se chystá zaměřit i na vesmírnou turistiku. Lety na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS) by z Mysu Canaveral na Floridě mohl spustit už v roce 2015, uvedl deník The New York Times.
17.09.2010 14:20 |

Kosmická loď Sojuz odstartovala ze Země, ke stanici ISS dorazí v sobotu

K Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) ve čtvrtek v 3:36 SELČ odstartovala z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu raketa Sojuz s modernizovanou ruskou kosmickou lodí Sojuz MS. Na ISS dopraví další tři členy posádky – Rusa Anatolije Ivanišina, Japonce Onišiho Takuju a Američanku Kathleen Rubinsovou.
07.07.2016 07:25 |