RECENZE: Zemětřesení 2 je album, které probouzí vášeň

Když třicetiletý zpěvák Jiří Schelinger v roce 1981 v Bratislavě tragicky zahynul skokem do Dunaje, zbyly po něm skladby, které zamýšlel vydat na albu Zemětřesení. Po některých z nich, spolu s pár již zveřejněnými, sáhli v roce 1993 členové projektu Zemětřesení.
02.02.2020 09:31 |

Osobnosti: Jiří Schelinger (57 článků)

Nové video ze Star Wars: Síla se probouzí. Více Hana Sola, Reyi a lodi Falcon

Nový půlminutový spot k filmu Star Wars: Síla se probouzí odhaluje dosud neviděné záběry. Fanoušci tak mohou vidět více Reyi (Daisy Ridley) na planetě Jakku, lodi Falcon a také nové záběry na Hana Sola (Harrison Ford) na zatím neznámé planetě, která je pokryta sněhem. Poprvé také slyšíme hlas herečky Lupity Nyong’o, která ve voice-overu tajemně promlouvá o tom, že tytéž oči pozná v různých lidech. Film zrežíroval J. J. Abrams podle scénáře, který sepsal společně s Lawrencem Kasdanem (Star Wars: Epizoda VI - Návrat Jediho) a Michaelem Arndtem (Hunger Games: Vražedná pomsta). Star Wars: Síla se probouzí dorazí do českých kin 17. prosince.
10.11.2015 09:25 |

Osobnosti: Michael Arndt (2 články)

Nepál zasáhlo další ničivé zemětřesení! Minimálně šest mrtvých!

Nejméně šest obětí si vyžádalo nové mohutné zemětřesení o síle 7,4 stupně, které dnes postihlo Nepál a sousední Indii. Otřesy půdy si také vynutily uzavření letiště v nepálské metropoli Káthmándú. Nepál se stále vzpamatovává z ničivého zemětřesení z 25. dubna, které podle nejnovější bilance zabilo 8046 lidí a 18.000 dalších zranilo. Český záchranářský tým, který pomáhá po dubnovém zemětřesení v Nepálu, je po nových otřesech půdy v pořádku a čeká další příliv zraněných.
12.05.2015 09:55 |

Itálii opět zasáhlo silné zemětřesení. Řím evakuuje metro

Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seismologické středisko EMSC a italská média. Otřesy pocítili obyvatelé regionů Abruzzi, Marche a Lazio, které postihla série silných zemětřesení už loni. Informace o případných obětech zatím nesou k dispozici, první menší škody ale hlásí například město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu. Zjišťování následků otřesů komplikuje sníh a mráz.
18.01.2017 12:10 |

Třetí zemětřesení za pět dní a celkem už 315 obětí. Mexiko zažívá krušné časy

Mexiko zažívá krušný začátek podzimu. Za posledních pět dní zde došlo už k třetímu zemětřesení. Po ničivém zemětřesení v úterý, které za sebou nechalo 315 obětí, se země otřásla i v sobotu. Další otřesy, tentokrát o síle 5,9 stupně Richterovy škály, zasáhly jih země i v neděli. Úřady zatím neinformují o žádných obětech ani škodách nejnovějšího zemětřesení. Podle mexických médií se počet obětí úterních a sobotních otřesů vyšplhal na číslo 315.
24.09.2017 14:40 |

Turisté znesvětili horu. Zemětřesení byla její pomsta, tvrdí malajsijská vláda

Páteční zemětřesení o síle šest magnitudy na nejvyšší hoře Malajsie Kinabalu má na svědomí nejméně 11 obětí. Po dalších osmi turistech, kteří se měli na hoře v době zemětřesení nacházet, se stále pátrá. Úřady už mají ale jasno, co přírodní katastrofu způsobilo. Hora se podle nich pomstila za to, že se na ní minulou neděli skupinka cizinců fotila nahá. Turisté znesvětili horu. Zemětřesení byla její pomsta, tvrdí malajská vláda
06.06.2015 15:55 |

Itálii zasáhlo zemětřesení o síle, která zabila už 300 lidí. Otřásl se i Řím

Střední Itálii ve středu postihla dvě silná zemětřesení. První záchvěvy půdy o síle 5,4 stupně zaznamenali seizmologové krátce po 19. hodině, asi dvě hodiny na to udeřilo zemětřesení ještě silněji. Druhé otřesy měly sílu 6,2 stupně, podle některých agentur 6,4 stupně Richterovy škály. Civilní obrana zatím hlásí nejméně dva zraněné. Ve stejné oblasti před dvěma měsíci zemřelo po zemětřesení na 300 lidí.
26.10.2016 19:50 |

Turistům u moře v Řecku i jinde hrozí další zemětřesení. Jak se při něm chovat?

Páteční zemětřesení na řeckém ostrově Kos si vyžádalo dva lidské životy a asi 120 zraněných. Seismologové upozornili, že další chvění budou cítit v řádu týdnů i měsíců. Otřesy půdy zažila také stovka Čechů. Z domova nejsou na něco podobného zvyklí, Česko je podle odborníků v seismicky klidné části Evropy, kde jsou pocítěná zemětřesení velmi vzácná. Právě v oblíbených dovolenkových destinacích je však zažít můžeme. Jak se však v případě zemětřesení nebo třeba tsunami zachovat?
26.07.2017 05:25 |

Nejméně 90 mrtvých a tsunami bičující pobřeží. Silné zemětřesení zasáhlo Mexiko

Jih Mexika u hranic s Guatemalou zasáhlo silné zemětřesení. Zemětřesení v jižním Mexiku mělo podle národního seizmologického ústavu sílu 8,4 stupně. Jde o nejsilnější zemětřesení v Mexiku za více než 100 let. Z oblastí Chiapas, Tabasco a Oaxaca již ohlásili první mrtvé. Guatemalské úřady zatím oběti, nemají jen několik zraněných. Podle české diplomacie dosud není známo, že by byli postiženi Češi.
08.09.2017 07:50 |

Po silném zemětřesení hrozí Aljašce tsunami. Na Jávě vybíhali lidé zděšeně na ulici

Zemětřesení dnes zasáhla různé kouty planety. Silnější zemětřesení – o síle 8,2 stupně – bylo zaznamenáno u Aljašky. Americké úřady naopak vydaly varování před tsunami, na pobřeží Aljašky začala evakuace. To indonéský ostrov Jáva postihlo v úterý zemětřesení o síle 6,1 stupně. Vlny tsunami tady podle indonéských úřadů nehrozí. Otřesy byly patrné i v metropoli Jakartě.
23.01.2018 10:10 |

Zázrak pod sutinami: 30 hodin po zemětřesení vyprostili holčičku (2), pak i její mámu

Počet obětí pátečního zemětřesení na východě Turecka vzrostl na 36. Zraněných jsou bezmála tři a půl tisíce. Tamní média uvedla, že otřesy dosahovaly síly až 6,8 stupně. Podle šetření amerických geologů bylo zemětřesení cítit i v sousedních státech, jako je Írán, Sýrie, Gruzie, Arménie nebo Libanon. Více než 28 hodin po zemětřesení se záchranářům podařilo z trosek vyprostit 35letou ženu a její dvouletou dceru. Podobně se podařilo expertním skupinám ze sutin vytáhnout už 44 lidí. Šály pro katastrofou postižené lidi věnovali i fanoušci istanbulského fotbalového klubu Fenerbahce.
26.01.2020 18:00 |

Příběh, který rozplakal celý svět: Chlapce (9) připravil o život jeho milovaný sport!

Na očích brejličky, ve tváři rozpustilé pihy, v srdci vášeň pro baseball. Takovou vášeň, že každý den po škole popadl batůžek a pelášil na hřiště amatérského klubu v malém městě Liberal v Kansasu, kde dělal tzv. batboye – kluka starajícího se o pálky hráčů. A tahle vášeň nakonec stála malého Kaisera Carlila (†9) život…
16.08.2015 12:15 |

Tam, kde zdraví je vášeň. U ZP 211

Vášeň je intenzivní, dlouhodobá emoce, která výrazně ovlivňuje myšlení a jednání člověka. Je zdrojem energie, vytrvalosti a vůle. Tahle charakteristika z Wikipedie nás, pojištěnce ZP 211 utvrzuje v přesvědčení, že jsme si vybrali správně. Proč? Protože nejlepší zdravotní pojišťovna roku 2015 a 2016 – Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra se řídí heslem: Zdraví jako vášeň!
08.01.2017 11:00 |

Jaroslava Kretschmerová: Netradiční chlupatá vášeň

Herečka Jaroslava Kretschmerová (62), kterou všichni znají z legendární trilogie Slunce seno jako Evíka na sebe prozradila velmi netradiční vášeň. Herečka působí vždy vesele, podle kolegů je velmi laskavá, hodná a srdečná. I přes všechny své pozitivní vlastnosti herečka stále bydlí sama, může za to snad její chlupatá vášeň?
26.05.2018 12:05 |

Osobnosti: Jaroslava Kretschmerová (44 článků)

28.05.2018 14:40 |

Mig 21 interview: Když album, tak Album

Mig 21  nikam nespěchají - na nové album s názvem Album čekali fanoušci dlouhých deset let.  "Původně jsme ho chtěli vydat až v roce 2016, takže vlastně vychází o dva roky dřív,"  říká v rozhovoru s obvyklou nadsázkou frontman Jirka Macháček. Album vychází 3. října, ve stejný den vyráží kapela na turné.
24.09.2014 17:15 |

Osobnosti: Jiří Macháček (262 článků)

Britka (47) trpí ztrátou paměti: Probouzí se v roce 1994!

Každé ráno se Britka Michelle Philpots (47) probouzí vedle muže, který se ji snaží přesvědčit, že je její manžel. Každé ráno vstává Michelle s tím, že je rok 1994… Po dvou autohaváriích trpí ztrátou paměti, při které si nedokáže vytvářet nové vzpomínky. Den zahajuje tím, že vytáhne staré fotky, přečte si vzkazy, které má na lednici, a zjišťuje, kdo vlastně doopravdy je.
12.06.2010 05:05 |

J. J. Abrams pustil nové Star Wars šéfům studia. Byly to hrozné nervy, říká režisér

Režisér J. J. Abrams promítnul film Star Wars: Síla se probouzí třem vysokým představitelům studia Disney, které v roce 2012 koupilo Lucasfilm za čtyři miliardy dolarů. V pořadu The Howard Stern Show se svěřil, že to byly "nepopsatelné nervy". Promítala se nehotová verze, u které se budou ještě vylepšovat triky. V kině seděli pouze čtyři lidé včetně režiséra, který brzy pocítil dle svých slov "největší úlevu ve svém životě". Vedoucí pracovníci studia film zhodnotili pozitivně, ale Abrams si pak v duchu říkal, že když za to utratili tolik peněz, film se jim zkrátka musí líbit, jak prozradil posluchačům pořadu. Star Wars: Síla se probouzí dorazí do českých kin 17. prosince.
02.12.2015 10:20 |

Kotek válcuje česká kina. Jeho komedie Padesátka porazila i Star Wars

Komedie debutujícího režiséra Vojty Kotka Padesátka předčila ve víkendové návštěvnosti tuzemských kin americký velkofilm Star Wars: Síla se probouzí. V 84 kinech snímek plný "horského humoru" o víkendu zhlédlo bezmála 51 tisíc lidí. Celkem film vidělo přes 180 tisíc diváků. Sedmé pokračování Hvězdných válek, které se v tuzemských kinech promítá již třetí týden, skončilo druhé. Snímek Star Wars: Síla se probouzí již vidělo celkem 504 377 návštěvníků a jeho tržby v ČR se blíží částce 80 milionů korun. Třetí je koprodukční film Bod zlomu, který vychází ze stejnojmenného snímku s Keanu Reevesem a Patrickem Swayzem z roku 1991.
04.01.2016 15:00 |

Osobnosti: Keanu Reeves (77 článků) , Patrick Swayze (215 článků) , Vojtěch Kotek (321 článků)

Žena se každé ráno probouzí v roce 1994

Angličanka Michelle Philpotsová (47) se každé ráno probouzí vedle muže, který ji musí přesvědčit, že jsou manželé. Když mu nechce věřit, vezme fotoalbum a ukáže jí třináct let staré svatební fotografie. Až pak Michelle uzná, že jde opravdu o jejího manžela Iana, a že všechno, co jí říká, je asi pravda. Za její stav mohou zranění, která utrpěla při dvou autonehodách.
12.06.2010 15:30 |