Povrch Marsu mohly podle vědců zahřát dopady obřích asteroidů

Dopady vesmírných těles na povrch Marsu v jeho dávné historii mohly velmi radikálně zvýšit teplotu na planetě. Podle vědců by pak tato teorie vysvětlovala, jak na tomto chladném a suchém světě kdysi mohla být tekoucí voda a vhodné podmínky pro život, napsal portál Space.com.
29.05.2012 20:25 |

Hrozí srážka asteroidu se Zemí? Rusko myslí, že ano!

Zní to jako scénář z hollywoodského filmu. Rusko zvažuje poslat gravitační sondu k obřímu asteroidu. Chtějí ji tak vychýlit z kurzu a zabránit, aby za 26 let narazil do Země. Krajním řešením by bylo zničení asteroidu nukleární zbraní.
31.12.2009 08:25 |

VIDEO: Zemi ohrožují desítky tisíc asteroidů

Čím dokonalejší teleskopy používají astronomové, tím více Zemi nebezpečných asteroidů nacházejí. Přinášíme tříminutový klip, který mapuje počet objevených asteroidů během uplynulých 30 let.
02.09.2010 01:55 |

Šokující foto z rudé planety: Žijí na Marsu mimozemské ještěrky?

Marťani z Marsu mají podle všeho být zelená stvoření s tykadly. Pokud je ale objev bloggera z Japonska pravdivý, mají obyvatelé Marsu stejnou písčitou barvu jako povrch planety. Muž tvrdí, že na fotce od NASA nalezl mimozemskou ještěrku. Věříte tomu?
30.05.2013 23:40 |

Potvrzeno! Na Marsu je tekoucí voda!

Vědci z NASA potvrdili, že na Marsu se vyskytuje tekoucí voda. Jde o extrémně slaný roztok, který se vyskytuje pod povrchem a je ho tolik, že prosakuje na povrch. Tato »solanka« pak vytváří potůčky, proudící stovky metrů dlouhými koryty.Díky vysokému obsahu soli má voda snížený bod mrazu, a v teplejších obdobích tak vydrží i na nehostinném Marsu (teploty dosahují až –60 °C).
07.10.2015 12:10 |

K Zemi se řítí 11 nebezpečných asteroidů, odhalil superpočítač. Kdy dorazí?

Superpočítač objevil 11 asteroidů, které by mohly časem zasáhnout Zemi. Každý ze zmíněných „balvanů“ je v průměru širší než 100 metrů. V porovnání s asteroidem, který zničil 2000 kilometrů čtverečních v Sibiři a jehož průměr činil 50 až 80 metrů, by mohla skupina 11 destruktivních objektů způsobit až katastrofické následky, informuje server The Sun.
20.02.2020 13:15 |

Opportunity na Marsu našlo další důkaz možného života - jíl

Vozítko Opportunity, které zkoumá povrch Marsu už devět let, udělalo podle BBC jeden z největších objevů, který naznačuje, že povrch planety mohl být příznivější pro existenci života, než se čekalo. Objevilo kámen Esperance, který je zřejmě tvořen jílovitou horninou.
12.06.2013 19:00 |

Sonda Maven je u Marsu. Bude pátrat proč zmizela atmosféra

Americká vesmírná agentura NASA po desetiměsíčním letu brzy ráno SELČ navedla sondu MAVEN na oběžnou dráhu kolem Marsu. Aparát, který cestou k rudé planetě urazil 711 milionů kilometrů, bude získávat informace, jež by vědcům mohly pomoci pochopit, proč a jak zmizela většina atmosféry Marsu.
22.09.2014 14:55 |

FNUSA-ICRC pořádá historicky první setkání zahraničních vědců žijících v Brně

Mobilita – svět v pohybu. To je ústředním tématem letošního ročníku celoevropské iniciativy Noci vědců, která má za cíl propagovat vědu, výzkum a techniku. Přestože většina institucí v Česku pořádá populárně-naučné akce s cílem přiblížit laické veřejnosti práci vědců, Mezinárodní centrum klinického výzkumu Fakultní nemocnice u sv. Anny v Brně (FNUSA-ICRC) letošní akci pojalo jinak. Uspořádá Noc vědců pro vědce, tedy historicky první setkání zahraničních vědců a výzkumníků, kteří pracují v Brně.
06.10.2017 11:45 |

Schránka s kousky asteroidu dopadla na Zemi

Australští odborníci v pondělí v ranních hodinách vylovili z moře kapsli, která by podle předpokladů měla obsahovat kosuky asteroidu.
14.06.2010 13:40 |

NASA: K Zemi se blíží 4700 asteroidů. Mohou znamenat nebezpečí

Kolem 4700 asteroidů je natolik blízko a mají takovou velikost, že mohou znamenat hrozbu pro Zemi. S odvoláním na údaje získané z jednoho svého vesmírného teleskopu to ve středu uvedl americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA). Není to ale podle ústavu důvod k panice.
17.05.2012 21:10 |

Hajabusa dolovala na asteroidu. Už je na Zemi

Japonská vesmírná sonda Hajabusa po sedmi letech přistála na Zemi. V rámci vesmírné mise se snažila odebrat vzorky z asteroidu.
14.06.2010 10:15 |

Mise za miliardu eur: sonda proletí těsně kolem asteroidu

Evropská kosmická loď Rosetta se tuto sobotu dostane do těsné blízkosti asteroidu, který chtějí astronomové prozkoumat. Rosetta byla do kosmu vypuštěna už v roce 2004.
08.07.2010 05:55 |

NASA našla kolem Země 25 000 nových asteroidů

Obáváte se dopadu asteroidu na Zemi? NASA díky novému teleskopu WISE objevila nedaleko naší planety dalších 25 000 vesmírných balvanů.
27.07.2010 01:30 |

Potvrzeno. Japonská sonda nabrala prach z asteroidu

Mise japonské sondy Hajabusa (Sokol), která se v červnu vrátila na Zemi se vzorky z asteroidu Itokawa, byla úspěšná.
16.11.2010 11:25 |

Zasáhne Zemi asteroid? Obava je na místě, tvrdí vědci!

Že jsou všechny zprávy o ničivé srážce asteroidu se Zemí jen nafouknutou bublinou? Omyl! Země nemá neprůstřelnou vestu a v nejbližších desetiletích jí reálně hrozí hned několik střetnutí s ohromnými vesmírnými balvany. A šance na ničivé střetnutí je až čtyřtisíckrát větší než šance vyhrát ve Sportce. „Obava z dopadu asteroidů je v principu na místě,“ řekl k tomu uznávaný astrofyzik Jiří Grygar!
21.02.2011 06:10 |

Osobnosti: Jiří Grygar (35 článků)

Kolem Země proletí šest velkých asteroidů. Bude to konec světa?!

V období mezi dvaadvacátým a osmadvacátým zářím má prý dojít k velké přírodní katastrofě, která vyhladí lidstvo. Věří tomu někteří konspirační teoretikové a především křesťanští proroci konce světa. NASA jejich tvrzení opřená o biblické kódy odmítá a tvrdí, že riziko srážky Země s asteroidem je v příštích několika stech let nulové. Nicméně v nadcházejícím týdnu skutečně kolem naší plenty proletí šest velkých asteroidů, které budou blíže než Venuše.
23.09.2015 11:00 |

Výbuch asteroidu!

Jen pár hodin poté, co si astronomové z NASA všimli asteroidu LA 2018, jehož dráha měla kolidovat se zemí, vybuchl vesmírný objekt v atmosféře Země těsně nad Afrikou.
09.06.2018 17:15 |