Podívaná na obloze z karantény: Uvidíme „světlo pro fajnšmekry“ i zářivou Venuši

Svět se sice s pandemií koronaviru zastavil, ale přírodní jevy pokračují v běžném režimu. Kdo momentálně pobývá v části republiky, která není zamořená světelným smogem, bude mít 24. března možnost pozorovat na obloze mimořádný jev. Venuše bude nejlépe pozorovatelná za 16 let, a navíc bude možné spatřit „březnovou zář pro fajnšmekry“ – tzv. zvířetníkové světlo, které milují fotografové.
24.03.2020 05:40 |

Čarovná moc dnešního úplňku: Na co si dát POZOR!

Dnešek je dnem, kdy na obloze uvidíme úplněk a ne jen tak ledasjaký. Dnes na obloze uvidíme superměsíc.
02.01.2018 09:20 |

Vysílali jsme: Astronomické jevy 2020. Co uvidíme letos na obloze?

Co vše uvidíme na obloze v roce 2020? A kdy bude pozorovatelný astronomický úkaz století? Nejen o tom v Epicentru Blesku hovořil tajemník Astronomického ústavu Akademie věd ČR Pavel Suchan.
14.01.2020 14:50 |

V příštích dnech můžete na obloze vidět Merkur, Venuši, Jupiter, Mars i Saturn

Koncem února a v první polovině března bude na večerní obloze zcela mimořádně vidět postupně pět nejjasnějších planet sluneční soustavy známých už starověkým hvězdářům. Zvečera se objeví Merkur, Venuše, Jupiter a Mars a později po západu Merkuru se přidá Saturn.
28.02.2012 15:45 |

Tohle jen tak neuvidíte! Na obloze se objevil UNIKÁTNÍ JEV

Dnes brzy ráno jsme mohli na obloze vidět výjimečný úkaz. Měsíc byl totiž velmi blízko Venuši, které přezdíváme Jitřenka.
26.02.2014 11:20 |

Po startu rakety se na obloze objevilo podivuhodné modré světlo

Ve středu odstartovala na Floridě bezpilotní raketa Atlas 5, která na oběžnou dráhu vynesla komunikační satelit americké armády. Start nabídl nečekanou podívanou, raketa totiž na obloze vytvořila zvláštní modré světlo.
05.09.2015 12:11 |

Chcete mít krásnou a zářivou pleť? Pochutnejte si na tomto šťavnatém ovoci

Pokud chcete mít krásnou a zářivou pleť, bez zbytečných pupínků a zanesených pórů, měli byste každý den mlsat ovoce. Je totiž chutné, sladké a blahodárně prospívá naší pleti.
26.06.2016 07:35 |

Kdo vlastně objevil Věstonickou venuši?

Třetí sobota v říjnu náleží už tradičně Mezinárodnímu dni archeologie. Po celém světě připravují muzea, památkáři i profesionální archeologové speciální programy pro širokou veřejnost. Připomeňme tedy i my něco z oboru. Což třeba památný nález, jehož replika nechybí snad v žádném muzeu pravěku? Řeč je samozřejmě o Věstonické venuši.
24.10.2019 10:35 |

Start k Venuši se nekoná. Zhatilo jej počasí

Japonská sonda měla v úterý na zádech nosné rakety odstartovat k Venuši. Spolu s ní i několik robotů. Start byl odložen kvůli počasí.
18.05.2010 09:20 |

Japonsko zahájilo misi na Venuši. Sonda hledá sopky

Japonská vesmírná agentura zahájila misi na Venuši, kde bude zkoumat klimatické podmínky a hledat aktivní sopky.
21.05.2010 08:05 |

Sledujte kometu. Také Venuši se Saturnem a Jupiterem

Noční obloha tento týden nabízí planety Venuši, Mars, Saturn a Jupiter. Nad severní obzorem byla ve druhé polovině týdne vidět i kometa McNaught.
12.06.2010 00:15 |

Pozorujte noční nebe. Nabídne Venuši, Mars, Saturn i Jupiter

Nejen amatérští astronomové mají o víkendu žně. Na nebi mohou pozorovat planety Venuši, Mars a Saturn, ráno dokonce Jupiter.
24.07.2010 03:25 |

Jak to vypadá na Venuši? Stačí se podívat do laboratoře

Vědci vytvořili kopii prostředí, jaké panuje na Venuši. Laboratorní model, jehož teplota dosahuje téměř pěti set stupňů Celsia, má pomoci objasnit některé ze záhad, které se projevují na povrchu této tajuplné planety.
06.08.2010 06:05 |

Listopad nabídne Jupiter, Saturn a Venuši, ale i meteority

Listopadová temná obloha nabídne planety Jupiter, Saturn a Venuši. Měsíc bude nejlépe pozorovatelný kolem 13. listopadu.
17.10.2010 00:45 |

Japonská sonda Akacuki dorazila k Venuši

Japonská vesmírná sonda dorazila k Venuši a připravuje se na vstup do její atmosféry.
07.12.2010 12:00 |

Zklamání: japonská sonda minula Venuši

Japonská sonda minula Venuši a začala kroužit kolem Slunce. Vědci se o manévr znovu pokusí za šest let, až se sonda k planetě opět přiblíží.
08.12.2010 13:50 |

Noc nabízí Venuši, Saturn a Jupiter, ISS a Ursidy

Noční obloha nabízí planety Venuši, Saturn a Jupiter. Měsíc je v úplňku. Koncem týdne bude možné pozorovat večerní přelety Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).
25.12.2010 17:10 |

Noc nabídne Jupiter, Saturn, Venuši, ISS a hvězdné soustavy

Noční obloha nabízí z planet Jupiter, Saturn a Venuši. Měsíc spěje k poslední čtvrti. Začaly jasné ranní přelety Mezinárodní vesmírné stanice (ISS).
24.01.2011 12:25 |

VIDEO: Wanastowi Vjecy dobyly Venuši, klaněly se před nahou kráskou

Wanastowi Vjecy se znovu hlásí o slovo. Už brzy by měly dokončit desku Letíme na Venuši, k níž ve čtvrtek fotily obal. Dobývání Venuše pojali muzikanti po svém: svlékli svůdnou modelku, před kterou se v ateliéru klaněli.
14.10.2011 00:20 |

Vesmírné divadlo: Na Venuši si přivstaňte!

Zítra si přivstaňte, jako pihu na Slunci uvidíte planetu Venuši! Další taková příležitost přitom bude až za 105,5 roku!
05.06.2012 12:10 |