Článek

Petr Brandtner: Nacismus a druhá světová válka v dokumentech a komentářích Petra Žantovského aneb Spánek rozumu plodí nestvůry

 
Stálý spolupracovník Parlamentních listů Petr Žantovský (píše sem už od roku 2012) vedle pravidelné rubriky Týden v médiích publikuje také každý týden i cyklus Jak jsem potkal knihy.
08.05.2020 12:25 |

podobné články

Podobné články

Chcete se dobře vyspat? Čínská medicína ví, jak na to

 
Zdravý spánek je nesmírně důležitý pro každou živou bytost. Lidé jím stráví téměř jednu třetinu svého života. Jenomže co dělat, když stále nepřichází? Jak se zbavit nočního buzení? Můžete sáhnout po pilulkách, které váš problém sice vyřeší, ale pouze krátkodobě. Chcete-li se poruch spánku zbavit jednou pro vždy, zkuste poslechnout rady čínské medicíny. Pohledem čínské medicíny Čínská medicína bývá v našich končinách nesprávně označovaná jako „alternativní“. Možná kvůli tomu, že používá jiné metody, než na jaké jsme zvyklí, neléčí farmaceutiky, nepoužívá nejmodernější přístroje. Ve skutečnosti jde o tradiční starodávný systém stávající na principech východní filozofie. Podle ní v těle vládne harmonie mezi nejdůležitějšími energetickými póly života: jing a jang. Jing je chladný, znamená noc, jang naopak světlý, ohnivý, zastupuje den, rozum, aktivitu. Mezi těmito póly putuje životní energie, nazývaná čchi. Takto to funguje, pokud je vše v pořádku, ovšem objeví-li se stres, špatná strava nebo jiné nešvary, rovnováha se naruší a proudění čchi je narušené. Navenek se to projevuje zdravotními problémy a chorobami. Čínská medicína klade velký důraz na prevenci. Spánek je lékem na všechno V případě poruch spánku jsou síly jin oslabené a jang příliš silné, takže čchi nemůže plynule proudit. A přitom spánek dokáže vyléčit téměř všechno – regeneruje, omlazuje, uzdravuje. Je základem pro správné fungování organismu, zachování zdraví a dlouhověkosti. Pro kvalitní spánek je nezbytné dodržovat pravidla spánkové hygieny. Dále také záleží na době, kdy spíte: Nejvhodnější dobou pro spánek je čas mezi 21. a 23. hodinou. Tělesná energie čchi prochází meridiány trojitého spalovače. Ten je velmi důležitý, protože reguluje fungování vnitřních orgánů. Nejlépe uděláte, když ve 22.30 hod. už budete v posteli nebo se alespoň ztišíte, co nejvíce uklidníte mysl a upokojíte emoce. V tuto hodinu vstupuje organismus do regenerační fáze. Trpíte-li na migrény, deprese, neplodností, apod., dbejte na spánek mezi 23. a 3. hodinou, kdy... Čtěte více Příspěvek Chcete se dobře vyspat? Čínská medicína ví, jak na to pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

podobné články

Správný spánek napomáhá naší přirozené kráse

 
Každá žena pravidelně dbá na svůj zevnějšek. Na tom není určitě nic špatného. Málokterá žena ale ví, že cesta za krásou může být mnohem jednodušší, než se zdá. Pomůže něco tak obyčejného a jednoduchého, jako je spánek. Právě jeho dostatek a kvalita se totiž pozitivně podepíší právě na tom, jak budeme celý den vypadat, nebo kolik budeme mít energie. Aby byl spánek bezproblémový a ničím nerušený, jsou skvělou volbou vynikající ortopedické matrace. Ty se dokážou velmi dobře přizpůsobit našemu tělu a nabídnou mu po celou noc potřebnou oporu. To eliminuje otlačeniny, nepohodlnost, nebo buzení z důvodu bolesti svalů či kloubů. Nezapomínejte také na správnou teplotu Spánek by měl být dlouhodobý a příjemný. Jedině tak si naše tělo odpočine a zvládne regenerovat. Na jeho kvalitu ale nemá vliv jenom matrace. Vliv má také celková teplota. A tak obecně platí, že bychom měli spát spíše v chladnějším prostředí. Nebudeme tak riskovat přílišné pocení, vlivem kterého se budeme také budit. Základem je tedy pootevřené okno, topení na minimum a správná pokrývka. I proto vám nabízíme přikrývky v několika provedeních. Doporučíme, že ideální jsou alespoň dvě. Jedna lehčí a méně hřejivá pro letní období, druhá hřejivější, pro období zimy. S nimi následně souvisí i správný výběr povlečení. Dobrou volbou je krepové a flanelové. Spát nejde na povel Abyste si užila dokonalého a spokojeného spánku, musí být tělo také připraveno spát. Usnout zkrátka nelze na povel. Je tedy třeba několik minut odpočívání, než tělo zklidní svůj rytmus a bude připraveno usnout. Možností, jak toho docílit, je několik. Třeba: Sledování televize. Poslech hudby. Čtení knihy. Právě poslední možnost je doporučována nejvíce. A to už z toho důvodu, že na vašich očích při čtení jistě poznáte, kdy už se vám klíží. A jaké tituly jsou před spaním ty pravé? To příliš nerozhoduje. Někdo raději beletrii, jiný cestopisy a druhý využívá možnost modlit... Čtěte více Příspěvek Správný spánek napomáhá naší přirozené kráse pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.01.2016 09:05 |

podobné články

Palahniukova kniha Neviditelné nestvůry útočí agresivitou i něhou

 
České překlady románů Chucka Palahniuka již patří k téměř klasickému repertoáru nakladatelství Odeon. Po knihách Snuff, Program pro přeživší, Klub rváčů a dalších vychází jeho prvotina Neviditelné nestvůry ve skvělém překladu Richarda Podaného.
01.04.2010 11:10 |

podobné články

Osobnosti: Chuck Palahniuk (32 článků)

Miloš Horký: O zpupnosti rozumu a zpupnosti víry

 
A tak nám pan profesor říká: „Hrozím se zpupnosti víry ignorující hlas kritického rozumu, stejně jako zpupnosti sekulárního rozumu pohrdajícího duchovním a mravním poselstvím víry.“ Pro „moderní racionalisty“, což je jen další z názvů pana profesora pro „laiky“ a jim podobná individua, jsou ovšem dogmata nepřijatelná. To ovšem není „zpupnost sekulárního rozumu“, to je věc, již bohužel nelze pochopít vírou. Je to věc logické reflexe.
05.05.2020 13:30 |

podobné články

Válečný veterán Jan Hronek: Druhá světová válka by nemusela být poslední. Narušení míru hrozí

 
70 LET OD KONCE 2. SVĚTOVÉ VÁLKY „Fašismus byl poražen vojensky, ale ideologicky ne,“ varuje Jan Hronek, plukovník ve výslužbě, který byl nejmladším členem partyzánské brigády Jana Žižky. Válečný hrdina vidí hlavní nebezpečí pro budoucnost v terorismu: „Druhá světová válka by nemusela být poslední. Nechci sýčkovat, ale nebezpečí narušení míru, suverenity států, tu hrozí.“ V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz Hronek také upozornil, že pokud by spojenci včas zakročili, nemusela by II. sv. válka vůbec nastat.
04.05.2015 21:11 |

podobné články

Válečný veterán Jan Hronek: Druhá světová válka by nemusela být poslední. Hrozí narušení míru

 
70 LET OD KONCE 2. SVĚTOVÉ VÁLKY „Fašismus byl poražen vojensky, ale ideologicky ne,“ varuje Jan Hronek, plukovník ve výslužbě, který byl nejmladším členem partyzánské brigády Jana Žižky. Válečný hrdina vidí hlavní nebezpečí pro budoucnost v terorismu: „Druhá světová válka by nemusela být poslední. Nechci sýčkovat, ale nebezpečí narušení míru, suverenity států, tu hrozí.“ V rozhovoru pro ParlamentníListy.cz Hronek také upozornil, že pokud by spojenci včas zakročili, nemusela by II. sv. válka vůbec nastat.
04.05.2015 21:36 |

podobné články

Kvalitní spánek ovlivňuje naše zdraví i délku života

 
Spánek a sny byly vždy předmětem mytologie a přisuzovala se jim mytická moc. Jeho kvalita a množství má vliv na naše zdraví i délku života. Nedopřejeme-li dlouhodobě našemu tělu dostatek odpočinku nebo je náš spánek nekvalitní, může to mít vliv na vznik kardiovaskulárních chorob a dalších nemocí. Jak dlouho bychom měli spát? Jaký vliv mají na klidný spánek elektronická média? A jak je to se spánkem na dovolené a při cestování?
29.09.2016 11:00 |

podobné články

Kvalitní spánek ovlivňuje naše zdraví i délku života

 
Spánek a sny byly vždy předmětem mytologie a přisuzovala se jim mytická moc. Jeho kvalita a množství má vliv na naše zdraví i délku života. Nedopřejeme-li dlouhodobě našemu tělu dostatek odpočinku nebo je náš spánek nekvalitní, může to mít vliv na vznik kardiovaskulárních chorob a dalších nemocí. Jak dlouho bychom měli spát? Jaký vliv mají na klidný spánek elektronická média? A jak je to se spánkem na dovolené a při cestování?
22.12.2016 13:55 |

podobné články

5 tipů na lepší spánek

 
Snažíte se usnout, ale ne a ne zabrat? Od lékařů se dozvídáme, že nedostatek spánku je nezdravý, kromě toho nám nepřispívá na kráse. Ráno vstáváme unavení, rozespalí a hlavně podráždění. Naše tělo si potřebuje odpočinout a načerpat síly. Tady je pár tipů na lepší usínání a kvalitnější spánek. 1. Pomoc od přírody Bylinky jsou známé pro své uklidňující účinky, pomohou vám s uklidněním těla pro klidný spánek. Hravě zatočí s nespavostí i zimní únavou. Z bylinek vám může pomoci: dobromysl, meduňka, máta, kopretina řimbaba, třezalka, kozlík, mateřídouška, tužebník nebo třeba měsíček. Čaj z těchto bylinek vám kromě zdravého spánku a relaxace pomůže k pozitivnímu myšlení a příjemně tak zažene všechny vaše chmury a starosti, které vám nedají spát. 2. Starosti hoďte večer za hlavu Možná vás před spaním trápí myšlenky na povinnosti, které nesmíte druhý den zapomenout. Je důležité si před spaním nelámat hlavu starostmi. Dokonce ani sledování sociálních sítí těsně před usínáním nám příliš nepomáhá. Až se budete chystat do postele, v klidu si sedněte s knížkou, nebo se zamyslete nad zítřejšími povinnostmi a všechny je sepište na papír. Uvolníte tak prostor pro jiné, příjemnější myšlenky. 3. Pravidelný čas usínání Pokud vám to váš denní režim dovolí, vytvořte si rituál a choďte spát v přibližně stejný čas. Vaše tělo si tak zvykne na pravidelný rytmus. Kromě toho, že se vám bude večer usínat lépe a rychleji, každé ráno se vám bude dobře vstávat a budete se cítit více odpočatí. 4. Klid, tma a chlad Věřte, že lépe se vašemu tělu bude usínat ve tmavé, chladné místnosti. Před spaním byste měli vyvětrat, ať máte na spaní lepší, chladnější, ale především čerstvý vzduch. Klidnému spánku nepomáhá ani světlo, například záření obrazovky televize nebo mobilu. Pokud máte pocit, že se vám u běžící televize usíná lépe věřte, že to vašemu tělu akorát... Čtěte více Příspěvek 5 tipů na lepší spánek pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.12.2018 10:25 |

podobné články

Charlotta Štiková má problém: Nikdo s ní nechce pracovat. Sestře Ornelle nesahá ani po kůži na chodidle

 
Jedna je tlustá, druhá má dokonalé tělo. Jedna je líná, druhá je pracovitá. Jedna je nespolehlivá, druhá je spolehlivá. Jedna je krásná, druhá na sebe musí kydat tuny šminek. Jedna je úspěšná, druhá žebrá o pozornost. Jedna se dokázala prosadit, ta druhá bude muset na sobě hodně makat. Jedna se jmenuje Charlotta, druhá je Ornellka.
30.05.2016 10:45 |

podobné články

Osobnosti: Ornella Štiková (1088 článků)

Druhá světová válka se může zopakovat, varoval v ČT historik

 
Blíží se 71. výročí konce druhé světové války. Historik Petr Koura při této příležitosti popsal, jak se chovali mladíci a dívky v českém protektorátu během války. A nejen to. Varoval všechny, kteří si myslí, že by se druhá světová válka už nemohla opakovat. Naopak, mnohé dnešní signály považuje za velmi varující. Tak např. lidé dnes stále častěji útočí na demokracii jako systém a nechodí k volbám.
06.05.2016 19:15 |

podobné články

Užitečné tipy pro zdravé spaní

 
Zdravé spaní je pro každého z nás velice důležité. Uvědomte si, že spánkem strávíte třetinu vašeho života a jen kvalitní spaní vám dokáže zajistit dostatek energie a psychické i fyzické pohody. Pokud se dobře nevyspíte, probudíte se do nového dne bez nálady, budete rozmrzelí a protivní, což se negativně projeví jak v osobním, tak i kariérním životě. Chcete-li si dopřát skutečně zdravé spaní, pak byste měli vědět, jak tohoto stavu docílit. Důležitost spánku rozhodně není radno podcenit. Mnoho lidí svůj spánek šidí, nespí tolik hodin, kolik jejich tělo potřebuje nebo naopak spí v prostředí, které na jejich spánek negativně působí nebo jej dokonce ruší. V dnešním článku vám přinášíme několik tipů pro zdravé spaní, které byste si určitě neměli nechat ujít! Užitečné tipy pro zdravé spaní, aneb jak se vyspat dorůžova? Možná patříte k lidem, kteří se rádi vyspí a rádi si dopřejí dostatek hodin klidného a ničím nerušeného spánku. Jenže i přes veškerou snahu se vám ne vždy podaří spát celou noc, často se budíte, ráno se probouzíte vyšťavení a bez elánu do jakýchkoli aktivit. A to je špatně! Proto jsme pro vás připravili několik tipů pro zdravé spaní, po kterém nehrozí, že byste se ráno probudili bez úsměvu od ucha k uchu! Tip první: opravdu kvalitní matrace Možná vám to bude znít jako klišé, ale kvalitní matrace je pro zdravý spánek naprostý základ. V současné době můžete vybírat ze skutečně pestrého množství výrobků, mezi nimiž si každý dokáže najít to pravé ořechové. Velice oblíbené jsou matrace z paměťové pěny, které jsou známé pro svou schopnost dokonale se přizpůsobit lidskému tělu. Další alternativou jsou matrace z líné pěny vyrobené ze směsi PUR a HR pěny, které disponují perfektní tepelnou roztažností, která působí proti vzniku proleženin. Jistotou, u které nemůžete sáhnout vedle, jsou zdravotní matrace, které jsou sice drahé, ale... Čtěte více Příspěvek Užitečné tipy pro zdravé spaní pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.08.2016 05:00 |

podobné články

Druhá světová válka v barvě: Ojedinělé snímky připomínají 75. výročí propuknutí konfliktu!

 
Přes 70 milionů mrtvých, šest let a dva dny plné střelby, umírání a beznaděje a podle historiků nejkrvavější konflikt lidstva. Taková byla druhá světová válka. Drsný konflikt začal přesně před 75 lety, když Německo napadlo Polsko. Během druhé světové války vzniklo velmi málo barevných fotografií. Tyto jsou jedny z těch ojedinělých.
01.09.2014 06:05 |

podobné články

ČT: Muži vyhledávají válečné dokumenty, láká zejména Druhá světová válka v barvě

 
Letošní pětasedmdesáté výročí vypuknutí druhé světové války připomíná Česká televize také historickými a válečnými dokumenty, které se těší vysokému diváckému zájmu. K nejatraktivnějším titulům patří zejména unikátní dokumentární cyklus Druhá světová válka v barvě, který tento týden přilákal k obrazovkám 420 tisíc diváků. Muži přitom tvořili plné tři čtvrtiny publika.
24.10.2014 12:45 |

podobné články

Uznávaný vědec Grygar: Schyluje se k podobnému konfliktu, jako byla druhá světová válka

 
ROZHOVOR Druhá světová válka a nástup komunistického režimu. To jsou dvě úplně nejhorší události, které zažil uznávaný astronom a astrofyzik a významný popularizátor vědy Jiří Grygar. Nicméně se od chvíle, kdy Rusko v roce 2008 fakticky anektovalo Jižní Osetii a Abcházii bez jakýchkoliv sankcí OSN nebo OBSE, schyluje podle jeho názoru k dalšímu konfliktu. Oproti Zemi je tudíž vesmír velmi laskavé místo.
18.01.2015 18:17 |

podobné články

Osobnosti: Jiří Grygar (35 článků)

Zeman ve „znásilněném” Nankingu: Tady začala druhá světová válka

 
Památník jednoho z největších masakrů v historii Číny v úterý navštívil prezident Miloš Zeman (72). Do Nankingu, kde japonská armáda před 80 lety zabila odhadem až 300 tisíc civilistů, zavítal v rámci své šestidenní návštěvy země. A prohlásil, že právě „znásilněním” tohoto města, jak se masakru občas říká, začala druhá světová válka.
16.05.2017 10:55 |

podobné články

Osobnosti: Miloš Zeman (23870 článků)

Historik Krystlík řádil před kamerou: Rakouský žalář národů je blud. Kdyby Češi nechtěli svůj stát, nejspíš by nebyla druhá světová válka

 
„Kdyby si Češi mermomocí nepřáli vlastní samostatný stát nezávislý na Rakousku-Uhersku, což je vina buditelů národa od Jungmanna, Palackého po Masaryka, tak by pravděpodobně nebyla druhá světová válka. Mezi Ruskem, tedy Sovětským svazem, a Francií s Německem by bylo Rakousko-Uhersko jako mnohonárodnostní stát,“ konstatoval v Debatním klubu publicista Tomáš Krystlík. Ten vysvětloval i další třaskavě znějící záležitost. „V porovnání s Rakouským císařstvím měly české země v protektorátu větší míru autonomie než v Rakousku-Uhersku. To je strašná věc, když to řeknete, tak všichni nadskočí. Ale je to tak,“ sdělil a upozornil, co všechno zavedl v protektorátu Heydrich po svém příchodu.
01.12.2018 13:25 |

podobné články

Chalupa (ANO): Jsme ve válce - jiného druhu s jinými efekty - ale je to válka

 
Je to válka s politickým islámem, válka s Islámským státem a jeho zrůdnými představami o řízení společnosti, je to válka s terorismem, válka s hybridním agresí, válka s kybernetickými útočníky a zločinci....
28.02.2018 07:35 |

podobné články

Hitler vedl válku zfetovaný! Jaké drogy braly nacistické zrůdy?

 
Věděli jsme, že druhá světová válka, nejničivější konflikt 
v dějinách člověka, byla dílem několika psychopatů. S bádáním německého spisovatele Normana Ohlera (46) jsme ještě o poznání moudřejší. Veškeré zlo, úchylné vyvražďování menšin a válečné operace řídila banda feťáků. Nacismus jako takový podléhal drogám, pandemické závislosti napříč třetí říší. Norman Ohler, který bádal v německých, britských i amerických archivech, vše detailně a mistrně popsal v knize Der totale Rausch (Totální rauš). Kniha vyšla nejprve 
v Německu a nyní i u nás (nakladatelství Host).
18.12.2016 05:05 |

podobné články