Pátrání po mimozemšťanech: NASA zveřejnila snímky 1235 planet

Pokud existují mimozemšťané, pak možná žijí na některé z 1235 planet, které na unikátním snímku zveřejnila vesmírná agentura NASA.
01.04.2011 00:45 |

Lichtenštejnský palác navštívilo rekordních 1235 zájemců

Lichtenštejnský palác navštívilo v rámci dne otevřených dveří v pátek 8. května rekordních 1235 zájemců. Objekt Úřadu vlády ČR, který byl otevřen podruhé v historii u příležitosti 70. výročí konce druhé světové války nabídl veřejnosti také na 15 fotografických panelech výstavu Čechoslováci pod prapory vítězství.
09.05.2015 09:05 |

Hubbleův teleskop má 25 let, NASA zveřejnila jeho nejpůsobivější snímky

Americká vesmírná agentura NASA zveřejnila 25 nejlepších snímků, které pořídil Hubbleův teleskop. Ten byl vypuštěn před 25 lety, přesně 24. dubna 1990, a od té doby pořídil množství záběrů jak objektů Zemi relativně blízkých, například planet ve Sluneční soustavě, tak záběry vesmíru vzdáleného až 13 miliard světelných let.
22.04.2015 17:21 |

Jak to může vypadat na "nových Zemích"? NASA objevila 7 planet, na třech může být život

Americký Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) našel pomocí vesmírného teleskopu Spitzer unikátní systém, kde se nachází sedm planet velikosti Země. Tři z toho jsou potenciálně obyvatelné.
22.02.2017 19:40 |

Unikátní objev NASA: NOVÁ PLANETA

Naše sluneční soustava už není tak jedinečná, co se počtu (známých) planet týče. Dohnala ji hvězda Kepler-90, když u ní NASA našla už osm planet. A to pomocí Googlu.
16.12.2017 05:15 |

Ne rudá, ale pestrobarevná planeta. NASA zveřejnila úchvatné snímky Marsu

Americká NASA zveřejnila snímky Marsu, podle kterých není zdaleka jen jednobarevnou suchou pouští. Aspoň při pohledu z vesmíru. Snímky s vysokým rozlišením pořídila kamera upevněná na planetární sondě Mars Reconnaissance Orbiter (MRO).
08.06.2016 16:15 |

Akademie věd ČR: Vědci objevili soustavu sedmi planet podobných Zemi

Astronomové objevili neobvykle bohatou soustavu planet o velikosti Země s mírnými teplotami ležící jen 40 světelných let od Slunce. S využitím kosmických i pozemních přístrojů, včetně dalekohledu ESO/VLT, se vědcům podařilo pozorovat přechody planet přes disk mateřské hvězdy, kterou je mimořádně chladný červený trpaslík označený jako TRAPPIST-1.
26.02.2017 21:30 |

HLEDAČI UFO: Mimozemšťané čekejte. Nemáme peníze

Organizace SETI, která se proslavila dlouhodobým pátráním po inteligentním mimozemském životě, usilovně shání peníze na provoz satelitů. Jejich síť měla přitom sledovat signály z nově nalezených 1235 planet.
28.04.2011 05:45 |

CIA odtajnila stovky dokumentů o mimozemšťanech! Jsou mezi námi, nebo ne?

Pravda už je venku! Americká zpravodajská služba CIA odtajnila stovky dokumentů o mimozemšťanech a dalších nevysvětlitelných jevech ze 40. až 60. let. Zveřejnění dokumentů se shodou okolností kryje s dobou, kdy se na obrazovky po čtrnácti letech vrátil sci-fi seriál Akta X, jehož ústřední zápletkou jsou právě nevysvětlitelné případy a mimozemšťané.
29.01.2016 20:20 |

Návrat na planetu Zemi: NASA zveřejnila video z přistání rakety

Videí se startem raket do vesmírů je spousta, NASA ale nedávno zveřejnila klip, který ukazuje, jak se přistává z vesmíru na zem. NASA na projektu spolupracuje s americkou soukromou vesmírnou společností SpaceX vizionáře a miliardáře Elona Muska (44).
28.05.2016 19:30 |

Osobnosti: Elon Musk (68 článků)

Sonda Phoenix nadobro ztracena. NASA pátrání vzdala

Pátrání po marsovské sondě Phoenix bylo neúspěšné, uvedla americká NASA. Agentura další pátrání po přístroji odvolala.
25.05.2010 11:25 |

Dechberoucí snímky země ze záznamů NASA

Záznamová zařízení vesmírných družic zachytila záběry planety Země v celé její pozoruhodné nádheře. NASA fotografie zveřejnila ke Dni Země, jenž proběhl 22. dubna. Snímky pořízené z velké výšky ukazují podmanivou krásu planety ze všech možných úhlů.
28.04.2011 11:55 |

Fotografie, které vám vyrazí dech: NASA uvolnila nové snímky rudé planety!

Povrch Marsu brázdí dvě sondy, které tam vyslala NASA, americký Národní úřad pro letectví a kosmonautiku. Opportunity přistála v oblasti Meridiani Planum 24. ledna 2004 a stále pracuje, vysílá snímky i rozbory hornin. Curiosity na této planetě působí od 6. srpna 2012 a jezdí v okolí Galeova kráteru. Zejména ona posílá na Zemi unikátní snímky druhé nejmenší planety sluneční soustavy.
10.08.2014 05:35 |

NASA objevila lebku na planetě Mars

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) zachytil na snímcích pořízených kosmickou sondou objekt připomínající lebku člověka. Vyplývá to ze snímku s vysokým rozlišením, který NASA zveřejnila ve čtvrtek.
11.06.2009 11:25 |

Chtěli jste někdy prozkoumat Mars? Aplikace NASA vám to umožní

Americký úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) uveřejnil na svých internetových stránkách dvě aplikace, které umožňují interaktivní průzkum Marsu. NASA zveřejnila aplikace u příležitostí třetího výročí přistání vozítka Curiosity na rudé planetě.
08.08.2015 09:50 |

Unikátní objev NASA: Našli nový život?

Objev hned sedmi nových světů u jediné hvězdy oznámila NASA a spolupracující vědci z řady zemí. Všech sedm planet je podobně velkých jako Země a většina i v rozumné vzdálenosti od jejich hvězdy, aby mohly mít celkem přijatelnou teplotu. Otázka tedy zní takto: Je na některé z nich život?
13.03.2017 05:05 |

Ve vesmíru nejsme sami, tuší NASA. Astronomové našli deset nových „Zemí“

Další důkazy naznačující, že lidé ve vesmíru nejsou sami, přinesla americká vesmírná agentura NASA. Astronomové objevili deset nových planet, které by mohly skýtat podmínky vhodné pro život. Napsal to britský web Telegraph.
20.06.2017 20:00 |

Astronomové mají novou techniku pro pátrání po mimozemšťanech

VIDEO. Australští astronomové začali při pátrání po mimozemských civilizacích využívat novou techniku. Při prvním využití postupu označovaného VLBI sice nenašli u hvězdy Gliese 581 žádné stopy po inteligentním životu, technika ale umožnila zcela odstínit radiové vysílání ze Země, které v minulosti bylo někdy za stopy mimozemšťanů považováno.
03.06.2012 10:20 |

NASA zveřejnila nejdetailnější snímek Země v historii. Podívejte se

Americká Národní agentura pro letectví a kosmonautiku (NASA) zveřejnila mimořádně kvalitní snímek Země, jaký ještě nemělo oko běžného smrtelníka šanci spatřit. Kompozice několika snímků ukazuje celou Severní Ameriku, Střední Ameriku a sever Jižní Ameriky společně s přilehlými oceány.
03.03.2010 07:50 |