Pánové, víme, co zabíjí vaše spermie!

Povrchové vody jsou zamořeny ženskými pohlavními hormony. Miliony žen totiž užívají hormonální antikoncepci, která se vylučuje s močí a s ní odchází se splaškovými vodami do říčního systému. Koloběhem se pak tyto pohlavní hormony dostávají do vody pitné. Bohužel u mužů, kteří pravidelně popíjejí vodu s estradiolem, dochází k prudkému zhoršení kvality spermií. Navíc se do těla mužů dostává také bisfenol A z plastových hmot, který produkci spermií rovněž narušuje.
29.01.2015 10:01 |

Ben Affleck má zázračné spermie, tvrdí jeho manželka Jennifer Garner

Ben Affleck (40) má prý zázračné spermie. A děsí se jich jeho manželka Jennifer Garner (40). Ta už mu porodila tři děti, přičemž otěhotněla ihned poté, co se o to s manželem pokusili. Hollywoodský herec by možná chtěl mít další děti, ona už by si se třemi potomky vystačila, obává se však, že Benovy zázračné spermie opět neomylně zasáhnou její vajíčko.
27.09.2012 22:15 |

Osobnosti: Ben Affleck (223 článků) , Jennifer Garner (90 článků)

Vědci našli spermie staré 50 milionů let. Patří příbuzným žížal

Mezinárodní vědecký tým objevil na Antarktidě ve zkamenělém kokonu opaskovce spermie staré 50 milionů let. V žebříčku nejstarších dochovaných semen tak nahradili spermie chvostoskoka, které jsou staré "jen" 40 milionů let.
19.07.2015 18:51 |

Proč mají octomilky větší spermie než sloni?

Myslíte si, že čím větší zvíře, tím má větší spermie? Chyba lávky, platí tu naopak nepřímá úměra. A navíc, ne všechny spermie mají tvar pulce.
26.11.2015 17:35 |

Pánové, nosíte telefon v kapse u kalhot? Vaše spermie trpí a můžete být neplodní

Nová studie přišla se zjištěním, že pokud nosí muži pravidelně telefon v kapse od kalhot, trpí jejich spermie. Stačí mít telefon v kapse hodinu denně a vaši plodnost to ovlivní.
23.02.2016 08:06 |

Pánové, spočítejte si své spermie

Máte problémy s početím? Nevěšte hlavu. Brzy si budete moci své spermie spočítat i doma.
09.04.2010 08:45 |

Pánové, pozor! Pravidelným saunováním zabíjíte svoje spermie!

Muži, kteří často navštěvují saunu, si ničí spermie, tvrdí nejnovější studie italských vědců.
27.03.2013 14:00 |

Pánové, máte kvalitní spermie? Neváhejte a prodejte je. Obdarujete "chudší" a vyděláte si

"Počít dítě":http://www.extra.cz/tema/tehotenstvi přirozenou cestou je pro stále větší množství párů problém. To, že se životnost a mrštnost spermií s věkem i počtem vykouřených cigaret a vypitých panáků rapidně snižují, není nic objevného. Naštěstí tu máme takové vymoženosti, jako jsou spermobanky, které jsou schopné uchovat spermie v použitelném stavu až po dobu 300 let. Toho se dá využít nejen pro uchování vlastního genetického materiálu dotyčných reprodukce schopných samců, ale také zajistit oplodnění osamělým ženám.
08.01.2014 20:25 |

Pánové, chraňte své spermie před mobilem!

Jedním z důvodů, proč dnes mají muži tak špatnou kvalitu spermií, je používání mobilních telefonů a jejich nošení v kapse u kalhot. Pomoci může kožený obal WaveWall. Ten samozřejmě není určen na varlata ale na telefon. Jeho speciální vložka nebrání přijímání signálu mobilního operátora, ale zadržuje nebezpečné záření poškozující spermie. Muž tak nemusí mít o své pohlavní buňky strach ani v případě, že nosí mobil v kapse kalhot celý den.
06.08.2015 20:00 |

Vědci: Pánové, jezte vlašské ořechy, vaše spermie budou zdravější

Kvůli civilizačním chorobám přibývá mužů s nekvalitními nebo málo pohyblivými spermiemi. Pánové, pokud tedy chcete udělat něco pro jejich zdraví, jezte denně dvě hrsti vlašských ořechů.
17.08.2012 11:30 |

Britští vědci vytvořili spermie z kmenových buněk

Neplodným mužům svitla naděje z laboratoře britských vědců. Těm se totiž podařilo jako prvním na světě vypěstovat spermie z kmenových buněk. Není to ale začátek konce „užitečnosti“ mužů?
09.07.2009 07:15 |

Naděje pro neplodné! Spermie lze pěstovat

Vědci prokázali, že v laboratoři mohou vyrůstat zcela zdravé savčí spermie. "Jde o malý, ale velmi důležitý krok v léčbě mužské neplodnosti," uvádí japonská studie.
28.03.2011 00:25 |

Češi zatím Williamovi a Kate místo koně posílají jeho spermie

Kabinet premiéra Petra Nečase (ODS) ve středu schválil svatební dar pro britského prince Williama a jeho manželku Kate. Novináře o tom informoval předseda vlády. Zatím je do Británie vyslán na vyžádání alespoň genetický vzorek, zřejmě spermie hřebce pojmenovaného Favory Alta XXI-30.
18.05.2011 18:50 |

Osobnosti: Petr Nečas (9271 článků)

Výzkum argentinských vědců: Záření wifi sítě poškozuje spermie!

Bezdrátové wifi připojení k internetu používáme nejčastěji o notebooků, ale dnes je naprosto běžné i u tabletů a chytrých telefonů. Tým argentinských vědců, vedený doktorem Conradem Avendanem, nyní podrobil záření z wifi sítě testům, jejichž výsledky se nebudou líbit zejména těm mužům, kteří plánují založit rodinu. Wifi síť totiž může vážně poškodit spermie!
30.11.2011 00:05 |

Jakým stylem plavou spermie? Vědci zmapovali jejich pohyb

Biologové použili zcela novou mapovací metodu na to, aby zjistili víc o podivném způsobu, jímž se pohybují spermie.
03.10.2012 00:05 |

Je čas počít dítě: Na jaře mají muži kvalitnější spermie

Jestli se chystáte založit rodinu, pak je teď ten nejlepší čas. Muži mají totiž na jaře nejzdravější a nejrychlejší spermie, jak vyplynulo ze studie izraelských vědců.
19.03.2013 07:15 |

Velrybí spermie dokážou zadržet dech na 90 minut! Vědci odhalili jejich tajemství

Zatímco lidé dokážou zadržet dech maximálně na 19 minut, velrybí spermie to dokážou na více než čtyřikrát delší dobu. Vědci nyní objevili jejich tajemství!
15.06.2013 11:45 |

Češi v ohrožení: Zdravé spermie má pouhá polovina českých mužů

S alarmující zprávou přišli čeští lékaři, muži v Česku začínají být neplodní! Až jedna čtvrtina párů se potýká s neplodností. A kvalitní spermie vlastní pouhá polovina mužů do 37 let.
21.08.2014 07:55 |

Lékaři jsou zděšeni. Zdravé spermie má jen necelá polovina českých mužů

V Česku se potýká s neplodností až čtvrtina párů a podle posledních výzkumů má u nás i v celé Evropě plně zdravé a funkční spermie jen necelá polovina (asi 48 procent) mužů ve věku do 37 let.
24.08.2014 21:05 |

Konec chlapů?! Vědci vypěstovali spermie ve zkumavce!

Vědci z Francie oznámili, že se jim podařilo vypěstovat první zralé spermie in vitro – tedy v laboratorních podmínkách bez použití živého organismu. Hovoří tak o průlomu, který by mohl jednou zajistit produkci spermií těm mužům, kteří jsou neplodní nebo po léčené rakovině varlat. Skeptikové ale dodávají, že k cíli vede ještě mnohaletá cesta a že je navíc nejistá.
22.09.2015 21:00 |