Odhalena černá díra, dosud nejbližší Zemi

Nevidíme ji, ale bezpečně víme, že tam je – černá díra, hmotné a tajemné "něco". Od Země je přitom vzdálena "jen" 1000 světelných let.
07.05.2020 18:25 |

Černá díra obklopená hvězdami najednou přestala pohlcovat hmotu

Černá díra v centru souhvězdí Sochaře na jižní obloze, která je vzdálená 13 miliard let, se uložila ke klidu poté, co pohlcovala okolní hmotu, z níž se rodily hvězdy. Pozorování v rentgenovém spektru ukázalo, že aktivita černé díry se značně utlumila, i když se dosud předpokládalo, že hvězdy se rodí v jádru galaxie právě v době, kdy je černá díra aktivní, uvedla BBC.
01.07.2013 20:05 |

Probuzení zombie hvězdy: Nová černá díra objevena

Černá díra je objekt, jehož gravitační pole je v určité oblasti časoprostoru tak silné, že z něj nemůže uniknout ani světlo. Astronomickým vědcům se podařilo vypátrat černé díry střední velikosti. Nové výzkumy poskytly dosud nejlepší důkazy, že tyto černé díry středních hmotností existují, a to na základě náhodného zachycení jedné z nich přímo při činu, kdy roztrhala blízkou hvězdu.
03.01.2019 07:05 |

Astronomové poprvé změřili, jak rychle se točí černá díra!

Vědci z NASA a Evropské vesmírné agentury poprvé změřili rychlost, kterou se otáčí černá díra. Dosahuje téměř rychlosti světla!
02.03.2013 09:25 |

Zdravotnictví je černá díra, přitakal Zeman Babišovi

Prezident Miloš Zeman ve středu podpořil ministra financí Andreje Babiše (ANO). Nejprve jej pochválil za dohodu s NWR a následně mu dal za pravdu v názoru, že české zdravotnictví je černá díra na peníze. Babiš je ve sporu s představiteli ČSSD kvůli subvenci, která má nemocnicím nahradit výpadek příjmů ze zrušených regulačních poplatků za pobyt v nemocnici.
09.04.2014 15:10 |

Osobnosti: Andrej Babiš (18479 článků) , Miloš Zeman (23868 článků)

Žádná černá díra, notovali si u Moravce zdravotníci. Všude se prý spoří, jak to jen jde

Ze zdravotnictví se podle některých vyjádření stává černá díra. V druhé části pořadu Otázky Václava Moravce o tom diskutovali ředitel VZP Zdeněk Kabátek, náměstkyně ministra zdravotnictví Lenka Teska Arnoštová (ČSSD) a prezident České lékařské komory Milan Kubek.
13.04.2014 14:15 |

Žádná černá díra, notovali se u Moravce zdravotníci. Všude se prý spoří, jak to jen jde

13.04.2014 14:10 |

Černá díra se po 26 letech probudila. Je desetkrát těžší než Slunce

Astronomové mají téma číslo jedna. Po 26 letech se probudila černá díra, je v souhvězdí Labutě a dostala název V404 Cygni. Zaznamenala ji kosmická družice Swift.
05.07.2015 07:45 |

Vědci našli obří černou díru: Je velká jako 17 miliard Sluncí!

Američtí astronomové nalezli na odlehlém místě vesmíru jeden z největších kosmických objektů. O nálezu informoval ve svém posledním vydání časopis Nature. Gigantická černá díra má objem 17 miliard Sluncí a je jen o málo menší než zatím největší zjištěná černá díra s objemem 21 miliard Sluncí.
06.04.2016 22:00 |

Další ministerstvo, další průšvih s IT zakázkou. Byla to černá díra, zuří Zaorálek kvůli projektu, který běží už od Hermana

Po předražených dálničních známkách rezortu dopravy a pondělním zásahu policie na Ministerstvu práce a sociálních věcí kvůli informačnímu systému na vyplácení dávek přichází další případ, kdy se nezvládlo sjednat IT smlouvu. „Projekt Czechiana byl černá díra,“ uvedl ministr kultury Lubomír Zaorálek (ČSSD), jak píše server e15.cz.
28.02.2020 10:01 |

Osobnosti: Lubomír Zaorálek (2604 článků)

Ozónová díra se zaceluje. Do 30 let zmizí úplně

Američtí a britští vědci už několik let po sobě pozorují, že se ozónová díra přestala zvětšovat. Letos ale přinášejí zprávy ještě pozitivnější. Celosvětové omezení používání freonových plynů konečně přineslo kýžené ovoce a ozónová vrstva se začíná obnovovat. Díra nad Antarktidou se tak začala zacelovat a do roku 2050 bude zcela zahojená.
05.08.2016 13:05 |

Černější než černá: Vědci mají hmotu tmavou skoro jako černá díra!

Britští vědci mají novou černou hmotu. Je černější než dosud vyvinuté odstíny. Odborně řečeno je tak tmavá, že pohlcuje téměř veškeré světlo a odráží jen 0,035 procenta viditelných paprsků. To je nový světový rekord. Materiál dostal jméno Vantablack.
23.07.2014 12:35 |

Další ministerstvo, další průšvih s IT zakázkou. Byla to černí díra, zuří Zaorálek kvůli projektu, který běží už od Hermana

28.02.2020 09:45 |

Osobnosti: Lubomír Zaorálek (2604 článků)

Tajemná identita nejslavnějšího graffiti umělce na světě Banksyho je možná odhalena! Může za to přeřek v rozhovoru

Banksy je jedním z nejslavnějších graffiti umělců na světě. Jeho tvorba má většinou silný politický nebo sociální podtext s vtipným nádechem a objevuje se na všech místech světa. Samotná autorova totožnost však nikdy nebyla odhalena. Dokonce i na fotkách a videích vystupuje s kapucí. Nyní se spekuluje o tom, že jeho totožnost byla odhalena.
23.06.2017 17:10 |

Tajemství skrytá a odhalená na Prima ZOOM

Během čtvrtečního a pátečního odpoledne vám odhalíme překvapivá tajemství. Ve středu Mléčné dráhy číhá skutečné nebezpečí. Je to monstrum, které pohltí vše, co se k němu přiblíží. Je to černá díra.
22.04.2014 11:05 |

Victoria na večírku jen v rajcovním prádle

Na party v nočním podniku Goldfingers se dámy neoblékly do zlaté, jak název klubu napovídá, ale hromadně a jako by na povel zvolily černou barvu. Komu se černá variace povedla a koho naopak pohltila černá díra, to hodnotil náš módní redaktor Jiří Čeladník.
14.04.2011 05:35 |

Osobnosti: Victoria (261 článků)

Díra v křídle, poník na palubě: Podívejte se na nejdivnější věci, na jaké lidi narazili v letadle!

Představte si, že sedíte v letadle ve výšce 10 kilometrů nad zemí a najednou si při pohledu z okénka všimnete, že je v křídle díra. Tímto a dalšími snímky neobvyklých zážitků se chlubí cestovatelé na internetu.
26.11.2017 07:10 |

Otřesné snímky z domu hrůzy v Prešově: Po schodišti a střeše zůstala jen obří díra

V sobotu večer byly hasiči zveřejněny první záběry z prešovského paneláku, ve kterém došlo k výbuchu plynu. Po schodišti a střeše zůstala jen veliká díra a podle statiků by dům měl být srovnán se zemí. Při tragédii mělo zemřít osm lidí, po poslední oběti se ale stále pátrá.
08.12.2019 11:10 |

Rockerská móda v Česku? Černá jako PEKLO!

25. 2. se v pražské hale Incheba Arena rozdávaly prestižní ceny, Hudební ceny Óčka 2009. Už z toho, že zpěvačku roku nevyhrála Lucie Bílá, ale Aneta Langerová, můžeme lehce dovodit, jaké spektrum účinkujících i diváků se ten večer dostavilo na čtyřhodinový živý koncert, spojený s předáním cen. Byly to výrazně mladší ročníky, než je v kraji zvykem. Do Incheby také dorazil téměř každý, kdo v českém popu a rocku něco znamená, opět ale spíše ti mladší... A dámy i slečny se chtěly předvést co nejlépe, což asi nikoho nepřekvapí... Pojďme se tedy kouknout, jaká v Česku frčí rockerská móda? Je TEMNÁ, vážení, černá a zase černá. Módní policie si tedy nasadila stylové černé brýle značky Biohazzad Sunglasses a dala se do toho!
03.03.2010 06:55 |

Osobnosti: Lucie Bílá (2469 článků) , Aneta Langerová (519 článků)

Rockerská móda v Česku? Černá jako PEKLO!

10.03.2010 05:20 |