NEUVĚŘITELÉ: V pražské Botanické zahradě NAŠLI STOPU DINOSAURA!

Paleontolog Radek Mikuláš objevil v pražské Botanické zahradě stopu dinosaura. Jejíž odlitek se v sobotu v zahradě slavnostně představí veřejnosti.
22.04.2011 12:50 |

SENZACE! Vědec objevil STOPU DINOSAURA z východních Čech

Více než dvě stě milionů let starou stopu dinosaura objevil v horninách odborník Radek Mikuláš z Geologického ústavu Akademie věd.
31.03.2011 14:25 |

Američan objevil na dvorku stopu dinosaura, který vypadal jako ostnatý tank

Amatérský paleontolog Ray Stanford objevil nedaleko sídla slavné NASA, Goddardova kosmického střediska ve státě Maryland, ohromnou stopu dinosaura. Podle Stanforda je stopa stará 110 miliónů let, bez nadsázky tedy lze říct, že v místě, kde se zkoumá vesmír a budoucnost planety, byla skryta i dávná historie.
24.08.2012 10:10 |

Staletí veteráni z Japonska. V pražské botanické zahradě vystavují 300 let starou bonsaj

Květen je měsícem rostlin i květin všeho druhu. Tím se řídí i v pražské botanické zahradě, kde v pátek zahájili již 13. ročník Výstavy bonsají. V tamní Japonské zahradě a přilehlém koutku bude možno shlédnout přes 100 nejroztodivnějších bonsají, z nichž některé zažily ještě Marii Terezii. Těm nejstarším je neuvěřitelných 300 let.
11.05.2018 19:00 |

Středoškolák našel kostru dinosaura a trumfl zkušené experty

Americký středoškolák našel mimořádně zachovalou kostru mladého dinosaura. Podle agentury DPA tak trumfl zkušené experty, kteří předtím na témže místě nic nenašli. Mladík našel fosílii vzácně zachovalého zástupce dinosaura rodu Parasaurolophus, který žil zhruba před 75 milióny let na západě Severní Ameriky, uvedli vědci v odborném časopise PeerJ. Je to nejmenší, ale také nejúplnější kostra tohoto druhu, jaká kdy byla objevena.
23.10.2013 06:20 |

Středoškolák z USA objevil kostru dinosaura a předčil zkušené experty

Americký středoškolák našel mimořádně zachovalou kostru mladého dinosaura. Podle agentury DPA tak trumfl zkušené experty, kteří předtím na témže místě nic nenašli. Mladík našel fosílii vzácně zachovalého zástupce dinosaura rodu Parasaurolophus, který žil zhruba před 75 miliony let na západě Severní Ameriky, uvedli vědci v odborném časopise PeerJ. Je to nejmenší, ale také nejúplnější kostra tohoto druhu, jaká kdy byla objevena.
23.10.2013 08:15 |

Živé vysílání: Sledujte líhnutí motýlů v pražské Botanické zahradě

Ve skleníku Fata Moragana v pražské Botanické zahradě začalo líhnutí motýlů. Sledujte ho živě od 7 do 20 hodin na Blesk.cz 24 hodin denně!
23.04.2016 05:40 |

Hlavu krásné Viktorie (†20) našli v botanické zahradě, před smrtí byla znásilněna

Krásná ruská studentka Viktoria Povesma (†20) si vyrazila večer ven s kamarádkami. Jenže po tahu ve městě Tomsk ji už nikdo neviděl. Rozjelo se rozsáhlé pátrání, které přineslo děsivý výsledek. Hlava Viktorie byla nalezena bez těla v botanické zahradě.
08.08.2017 05:25 |

Osobnosti: Viktorie Krásná (2 články)

Rodiče pohřešovali krásnou Viktorku. Její hlavu našli policisté v botanické zahradě

Půvabná ruská dívenka Viktoria Povesma (†20) odešla večer z domu s tím, že jde za kamarádkami. Po večírku ji ve městě Tomsk už nikdo neviděl. Rodiče vše nahlásili a bylo odstartováno rozsáhlé pátrání, které přineslo děsivý výsledek. Hlava Viky byla nalezena oddělená od těla v botanické zahradě.
09.08.2017 17:30 |

V pražské botanické zahradě vystoupí šaman z Austrálie a éterická zpěvačka Maureen

Australský zpívající šaman Vimal Darpan, éterická zpěvačka Maureen z New Yorku, která ovládá indický sitár, a multiinstrumentalista Ravi budou protagonisty neobvyklého večera, který se koná 30. července v Botanické zahradě Praha a bude spojen i s ochutnávkou exotických specialit.
07.07.2009 14:00 |

Tip na víkend: V Botanické zahradě vám ukáží cestu k zdravému životnímu stylu

Zdarma měření hodnot, jako jsou hladina cukru, cholesterol či poměr tělesného tuku a svaloviny, možnost vyzkoušet si populární zumbu, trenažér chůze a další zajímavé sportovní aktivity. Navíc poradna pro změnu image, aktuální trendy v líčení. Těšit se můžete i na cooking show. To vše a mnohem víc vás čeká již tuto sobotu v pražské Botanické zahradě v Troji.
24.08.2012 19:10 |

Opeření krasavci se předvádějí v pražské botanické zahradě

V Botanické zahradě na pražském Albertově se koná tradiční výstava exotického ptactva. Na své si přijdou jak milovníci unikátních ptáků, tak i těch běžnějších, které lidé doma chovají v hojné míře. K vidění jsou velké druhy papoušků, arové, kakadu a amazoňani, ale i andulky, nebo zebřičky.
22.08.2015 12:15 |

Jaké bude víno z Botanické zahrady v Praze? Na vinici sklidili přes 23 tun hroznů

Podzimní období patří po celé republice sklizni vína. Jinak tomu nebylo ani v pražské botanické zahradě. Sklizeň se jim právě podařilo dokončit, a to navzdory nepříznivému počasí. Z více než 23 tun hroznů budou v zahradě připravovat víno z devíti odrůd, část sklizně šla na burčák.
11.10.2016 09:10 |

Před 40 lety zažil vesmír. K výročí »si« Vladimír Remek (69) vysadil v botanické zahradě strom

Letos je tomu přesně 40 let, co se dosud jediný Čech Vladimír Remek podíval do vesmíru. V rámci tohoto výročí tento bývalý kosmonaut symbolicky vysadil strom v pražské botanické zahradě. Cestu do kosmu popisuje jako unikátní zážitek, varoval zároveň před přístupem, se kterým se lidstvo globálně ke své domovské planetě chová.
11.04.2018 20:50 |

Osobnosti: Vladimír Čech (139 článků) , Vladimír Remek (141 článků) , Vladimír Čech (140 článků)

Festival afrického jídla v botanické zahradě: Mezi specialitami bude také hmyz

Během tohoto víkendu dostanete v pražské botanické zahradě příležitost ochutnat kulinářské speciality z různých koutů Afriky. Akce „African Food Festival“ je součástí celého letního programu, který je na tomto místě věnován právě kouzlům černého kontinentu. Pojídat se bude i hmyz.
14.07.2018 08:45 |

Praha 8: Permanentka do Botanické zahrady zdarma

Od pátku 15. července 2011 budou vydávány permanentky do Botanické zahrady. Obyvatelům Prahy 8 z širokého okolí Botanické zahrady, jako jsou Bohnice, Čimice, Trója a část Kobyliského sídliště, nabízí Botanická zahrada hlavního města Prahy roční permanentku zdarma.
09.07.2011 08:20 |

Vědci našli kosti největšího dinosaura na světě. Váží 80 tun

V Argentině našli v loňském roce 90 milionů let starou kostru údajně největšího dinosaura na světě.
26.05.2014 07:15 |

Vědci našli kosti největšího dinosaura na světě. Váží 80 tun

26.05.2014 07:15 |

Fantastický objev českých vědců v Antarktidě: Našli kosti 75 milionů let starého ještěra!

Kostra dinosaura, obří schránky korýšů či neznámé zkamenělé druhy našli za deset let bádání čeští paleontologové v Antarktidě. Své úlovky ukázali včera v Praze a je opravdu čím se chlubit. Zmíněného dinosaura – plesiosaura – na místě ještě nikdo jiný nenalezl!
22.09.2014 22:35 |

GALERIE Unikát v botanické zahradě v Praze: Na vylíhnutí čeká 4000 kukel!

Podívaná, ze které se tají dech! Tisíce barevných motýlů se vznáší skleníkem Fata Morgana v trojské botanické zahradě v Praze. A líhnou se z kukel přímo před zraky návštěvníků!
25.04.2013 05:20 |