Nejbližší snímky Slunce odhalily ohně

Sedmdesát sedm milionů kilometrů! Tak blízko se Slunci přiblížila sonda Solar Orbiter a pořídila dosud nejdetailnější snímky centrální hvězdy naší soustavy. Asi v půli cesty mezi Zemí a Sluncem objevila i nový fenomén!
17.07.2020 05:10 |

Osobnosti: Solar Solar (8 článků)

Výstava Stopy ohně v ostravské galerii zve na umění tvořené žárem i popelem

Historik umění Jiří Machalický připravil pro Galerii výtvarného umění v Ostravě velmi zajímavou a originální výstavu Stopy ohně o moderních uměleckých dílech vytvářených pomocí ohně nebo popela.
21.08.2009 11:55 |

Věštění z ohně: Přinášíme vám výklad 40 symbolů, které ohnivé plameny mohou vyjevit!

Už v dávných dobách si lidé sami vykládali budoucnost, "věštění":http://www.extra.cz/tema/vesteni z ohně *(pyromantie)* patřilo k oblíbeným metodám. Až budete sedět u táboráku či u krbu, zkuste se ohně zeptat, co vás čeká.
20.09.2014 08:15 |

Národní muzeum: Ázerbájdžán – čarovná země ohně

Ázerbájdžán, který se již od starověku pyšní svými „atešgachy“ – chrámy věčného ohně, je země proslulá mnoha starobylými kulturami. Nyní se s ní můžete seznámit i vy na výstavě Ázerbájdžán – čarovná země ohně v Náprstkově muzeu.
01.01.2015 15:02 |

Královny popu odhalily své nožky: Takhle se krásky připravují na generální zkoušce!

Už za pár hodin vypukne galavečer Královna popu plný hvězd. Právě teď už jsou všichni účinkující zavřeni v Karlínském divadle a do poslední chvíle pilují na svá vystoupení. Zpěvačky přitom odhalily, v čem se na jevišti večer objeví. Téměř všechny odhalily své sexy nožky v průsvitných šatech. Jen Nosková se opět pyšnila novými silikony.
14.10.2014 18:30 |

Přírůstky nakažených v Praze klesají. Za pátek jich testy odhalily opět méně než 500

Vývoj pandemie koronaviru začíná být optimistickým. Alespoň v hlavním městě. Za pátek totiž testy odhalily přírůstek 496 nových případů nákazy, což je zhruba o 200 případů méně než minulý pátek. Také vůči hrozivým cifrám, kdy jich v Praze přibývalo denně po tisících, je tato statistika příjemnější na pohled. Nehledě na to, že i čtvrteční testy odhalily méně než 500 případů. Nyní je v Praze podle pražské hygieny 11 405 nakažených obyvatel, většina má mírný průběh nemoci.
14.11.2020 08:55 |

Vědci: Slunce pálí v rytmu dechovky!

Sotva tři dny nám dopřálo Slunce oddechu a už zase do nás »pere«. Přitom pro nás nejbližší hvězda, která je vzdálena »pouhých « 150 milionů kilometrů, nám posílá jen zlomek své síly. I to stačí, aby nám připravila peklo na Zemi. Navíc si k tomu škodolibě vyhrává! Vědci převedli sluneční erupce na zvuky slyšitelné lidským uchem a zjistili, že Slunce hraje dechovku!
19.07.2010 21:55 |

Slunce se zřejmě narodilo spolu s dvojčetem

Od té doby, co astronomové dohlédnou k jiným hvězdám, mnohé z nich trápí nepřítomnost viditelného dvojčete naši nejbližší hvězdy, Slunce. Většina hvězd na obloze totiž existuje v páru – naše Slunce a menšina dalších hvězd však nebesy kráčejí osamocené. Podle nové studie tomu však tak vždy nebylo. Dokonce se zdá, že všechny hvězdy vznikají v páru a teprve postupně některé z nich o své kosmické dvojče přijdou.
21.07.2017 20:25 |

Španělka koupila Slunce, chce vybírat daně od jeho uživatelů

Jednačtyřicetiletá Angela Duranová z galicijského Viga byla uznána notářem jako jediná majitelka Slunce. Duranovou totiž jako první napadlo využít skulinu v zákoně, který zakazuje vlastnit Slunce všem státům světa, ale ne jednotlivcům. A protože Slunce je hvězda, jejichž vlastnictví je zcela běžné, rozhodla se Španělka právě tuto hvězdu přivlastnit.
29.11.2010 13:45 |

Španělku uznali jako majitelku Slunce. Po všech, kdo jej užívají, chce poplatek

Slunce září na obloze miliardy let a zřejmě nikdy nikoho nenapadlo, že by si ho mohl přivlastnit, až dosud. Španělka Angeles Duranová z oblasti Galicia na hranicích Španělska s Portugalskem se rozhodla, že se registruje jako vlastník Slunce a její žádosti bylo v notářské kanceláři vyhověno. Duranová tvrdí, že není hloupá a zná zákon. Ten prý zakazuje vlastnit Slunce všem zemím světa, ale na jednotlivce ve svém znění nepamatuje.
29.11.2010 13:45 |

Racek popadl kameru a natočil západ slunce u Golden Gate

Nečekaného překvapení se dočkala Nathalie Rollandinová při natáčení západu slunce na pobřeží amerického San Franciska. Chtěla si natočit, jak slunce mizí za slavným mostem Golden Gate. V klidu si vychutnávala svačinu a pozorovala zapadající slunce, když v tom přiletěl racek, popadl její malou kameru a okamžitě uletěl.
14.09.2012 12:30 |

Potvora Miluna ze Slunce seno erotika: Udělala závratnou kariéru plnou peněz!

Petra Pyšová, která ztvárnila potvoru Milunu v Troškově trilogii Slunce, seno, jahody, Slunce, seno a pár facek a Slunce, seno, erotika, to ve skutečném životě dotáhla hodně daleko! A také vydělala pořádné peníze.
29.12.2013 16:23 |

Osobnosti: Petra Pyšová (12 článků)

ČAZO: Slunce pohltí Zemi aneb Co vás o slunci ve škole nenaučili

Slunce se v posledních dnech hlásí o slovo a my se můžeme začít radovat z první vydatné dávky slunečních paprsků. Ačkoliv je význam Slunce a jeho energie pro naši planetu nepostradatelný, mnozí z nás toho o něm příliš nevědí. V následujícím článku proto přinášíme několik zajímavostí o hvězdě zvané Slunce.
23.05.2014 12:50 |

Solární nabíječky na každý den

Všechna mobilní zařízení, jako mobilní telefony, tablety, notebooky, potřebují dobíjet baterie. Jsou však situace, kdy to není možné. V přírodě, na cestách, nebo pokud se rozhodnete, že budete šetřit. Tehdy přicházejí na řadu solární nabíječky. Slunce na nabíjení mobilů Solární nabíječka je zařízení, které dokáže přeměnit sluneční záření na elektrickou energii. Jsou to malé fotovoltaické panely, které jsou zapojeny elektronikou do výstupního zařízení, které dokáže dobíjet baterii mobilního přístroje. Pomocí slunce dokáže solární nabíječka na mobil dobít baterii buď v krátké době do pohotovostního stavu, nebo během několika hodin nabít baterii naplno. Záleží od výkonu solárních panelů, slunečního záření a velikosti baterie nabíjeného zařízení. Obvykle mají solární nabíječky na mobil dva a více panelů, které jsou složeny tak, aby se snadno přenášely, a v případě potřeby se jednoduše rozloží. Mívají úchyty, které umožňují jejich přichycení například na batoh nebo na šňůru před stanem. V nabídce je dnes už velké množství malých nabíječek, slibujících dobíjení baterií, ale třeba si dávat pozor, kolik takové dobíjení trvá. Malé, ale výkonné Malá nabíječka s nízkým výkonem a nízkou cenou se může zdát dobrým výběrem, ale nabití baterie v mobilu lze počítat až na dny. A zastavení nabíjení mohou způsobit i oblaka. Pokud oblak zakryje slunce, nabíječka přestane nabíjet, a nezačne ani po tom, jak opět začne slunce svítit. Takovou nabíječku je třeba odpojit a zas zapojit. Kvalitní solární nabíječka tyto problémy má vyřešeny díky speciálním obvodem, které automaticky začnou nabíjet baterie bez potřeby odpojení a resetování nabíječky. Při výběru si všímejte, zda takovou funkci mají, abyste po několika hodinách „nabíjení“ nezjistili, že se nabíjení vypnulo již po krátké chvíli a baterie je vybitá. Kvalitní solární nabíječky dokáží při rozměru malého tabletu se dvěma solárními panely dosáhnout výkon až 15Watt, což ještě nedávno dokázali jen nejvýkonnější tří panelový nabíječky. S takovou nabíječkou nabijete baterii výkonného... Čtěte více Příspěvek Solární nabíječky na každý den pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.06.2017 06:40 |

Jupiter je tak velkou planetou, že ve skutečnosti kolem Slunce neobíhá

Každý školák ví, že největší planetou obíhající kolem Slunce je Jupiter. Ale od útlého věku nás učí v podstatě jednu chybu. Ne v tom, že je tato planeta tvořená plyny největší, ale v tom, že je oběžnicí Slunce. Ve skutečnosti vlastně tak úplně kolem naší hvězdy totiž nerotuje a Slunce částečně rotuje kolem Jupiteru.
03.08.2017 17:30 |

Nová DVD: Okresní přebor, Čtyři slunce, Nejpodivnější živočichové světa, Krvavý diamant

Z populárního televizního seriálu vychází film Okresní přebor: Poslední západ Pepíka Hnátka. Na festivalu v Sundance měl světovou premiéru snímek Bohdana Slámy Čtyři slunce. Nejpodivuhodnější živočichy světa můžeme vidět ve stejnojmenném dokumentu. Bývalý žoldák, nyní pašerák diamantů a prostý rybář se octnou uprostřed ohně občanské války v Sierra Leone roku 1999 ve filmu Krvavý diamant. Brad Pitt a Cate Blanchetová hrají hlavní role ve filmu Podivuhodný případ Benjamina Buttona.
11.09.2012 07:35 |

Osobnosti: Brad Pitt (1885 článků) , Bohdan Sláma (74 článků)

Český vědec nafotil unikátní fotografie zatmění slunce

Unikátní snímky úplného zatmění Slunce pořídil profesor Miloslav Druckmüller z Vysokého učení technického (VUT) v Brně. Matematik byl členem mezinárodní expedice, která Slunce nasnímala 11.července z atolu Tatakoto v jižním Pacifiku.
28.08.2010 15:15 |

Sledovali jste včera Slunce, seno, erotika? Těchto 5 věcí jste o filmu určitě nevěděli!

Troškova trilogie Slunce, seno patří mezi kultovní filmy české kinematografie. I když milovníci kvalitních filmů při vyslovení jeho jména prskají, tyhle snímky jsou prostě svým způsobem geniální. Včera jste na obrazovkách mohli vidět poslední díl, natáčený v Itálii. Myslíte si, že jste o snímku Slunce, seno, erotika věděli všechno? Vsadíme se, že tyhle detaily jste nepostřehli!
17.05.2016 08:05 |

Fenku Ivett zachránili z ohně

Yorkšírská terierka Ivett málem zemřela při požáru domu. Podařilo se ji zachránit, ale od té doby se bojí ohně. Se svou paničkou – Natálkou Čermákovou (9) je teď na dětském táboře, kde se pejskové učí poslušnosti, ale zbavují se také svých zlozvyků a fóbií.
30.07.2009 05:15 |

Vepřové maso na čínský způsob

Maso opláchneme a nakrájíme na kousky. Ze sojové omáčky, šery, česneku, zázvoru, škrobové moučky vytvoříme směs, kterou přimícháme k masu. Přidáme kečup, šťávu z ananasu a chilli omáčku, promícháme. Ananas necháme okapat, nakrájíme na drobno a přidáme do kečupové směsi. Cibulky očistíme a nakrájíme na plátky. Mandle opražíme na pánvi dozlatova. Olej rozdělíme do dvou pánví, rozehřejeme, maso vyjmeme z marinády, necháme okapat, za stálého míchání asi 2 minuty opékáme. Na druhé pánvi opečeme cibulku, odstavíme z ohně, osolíme, kečupovou omáčkou zalijeme maso, necháme přejít varem a sejmeme z ohně. Přimícháme cibulku, pokrm posypeme opraženými mandlemi a podáváme.
11.01.2012 12:50 |