NASA objevila první planetu v "obyvatelné" zóně

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) objevil první planetu v "obyvatelné zóně", v níž na jejím povrchu může existovat voda v tekutém skupenství. Planetu objevil vesmírný dalekohled Kepler spolu s 1000 novými planetárními kandidáty. Jmenuje se Kepler-22b a obíhá kolem hvězdy podobné Slunci, oznámili dnes astronomové z NASA.

Vědci objevili planetu o velikosti Země: Nachází se v obyvatelné zóně!

Významný nález! Američtí astronomové objevili první planetu přibližně velikosti Země v potenciálně obyvatelné zóně jiné sluneční soustavy. To znamená, že voda by se v tomto vzdáleném světě mohla nacházet v kapalném skupenství, informují vědci v čele s Elisou Quintana z amerického institutu SETI v aktuálním vydání časopisu Science.
17.04.2014 22:35 |

Planetu podobnou Zemi máme „za humny“, může na ní být i voda

Astronomové objevili doslova „za humny“ sluneční soustavy planetu přibližně o hmotnosti Země, která obíhá kolem své hvězdy Proxima Centauri v takzvané obyvatelné zóně, a mohla by tedy na ní případně být tekutá voda. Oznámila to dnes Evropská jižní observatoř (ESO), jejíž dalekohledy, mimo jiných zařízení, vědci při objevu použili. O události podrobně informuje prestižní vědecký časopis Nature.
24.08.2016 19:30 |

To je Kepler-186f: Nová Země! Budeme se stěhovat?

Příznivci mimozemských světů, které by jednou mohl obývat člověk, zajásali. Vědci totiž objevili první planetu přibližně velikosti Země v obyvatelné zóně jiné sluneční soustavy! Žijí tam mimozemšťané?
19.04.2014 05:15 |

Jak to může vypadat na "nových Zemích"? NASA objevila 7 planet, na třech může být život

Americký Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) našel pomocí vesmírného teleskopu Spitzer unikátní systém, kde se nachází sedm planet velikosti Země. Tři z toho jsou potenciálně obyvatelné.
22.02.2017 19:40 |

Je na nich život? Vědci našli 3 „potenciálně obyvatelné“ planety

Tři „potenciálně obyvatelné“ planety objevil mezinárodní tým vědců na oběžné dráze malé hvězdy asi 39 světelných let od Země. Podle astrofyziků je alespoň teoreticky možné, že „se najdou chemické stopy života mimo naši sluneční soustavu“. O svém objevu informovali v prestižním britském časopisu Nature.
02.05.2016 21:30 |

Návrat na planetu Zemi: NASA zveřejnila video z přistání rakety

Videí se startem raket do vesmírů je spousta, NASA ale nedávno zveřejnila klip, který ukazuje, jak se přistává z vesmíru na zem. NASA na projektu spolupracuje s americkou soukromou vesmírnou společností SpaceX vizionáře a miliardáře Elona Muska (44).
28.05.2016 19:30 |

Osobnosti: Elon Musk (117 článků)

NASA varuje před „zabijáckým“ asteroidem, který se řítí k Zemi. „Kolos“ proletí brzy

Vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) upozornili na obrovský asteroid, který se blíží k Zemi. NASA těleso pečlivě sleduje a podle jejich propočtů by měl při své rychlosti 8,7 kilometru za hodinu minout naši planetu na konci dubna. Experti rovněž nastínili, co by se stalo při hypotetické srážce. „Kolosální“ asteroid s průměrem 4 kilometry by byl schopný vyhubit lidstvo, uvedl list Daily Mail.
03.03.2020 20:55 |

Jameson Zone s Tata Bojs dnes roztančí Dlouhou ulici i kluby

První velká jarní party letošního roku se uskuteční dnes večer na oslavu svátku sv. Patrika v Jameson Zone. Hlavními hosty Jameson Zone budou Tata Bojs a Navigators, kterým bude patřit klub Roxy. Zelenou vlnu do Prahy ovšem přiveze i irská rocková kapela Riptide Movement a matador irské taneční scény DJ Aidan Kelly.
17.03.2012 11:30 |

Osobnosti: Aidan Kelly (1 článek) , Barbara Blank (159 článků)

Boj o Rudou planetu: Do roku 2030 letíme na Mars!

»Poletíme na Mars!« hlásá Rusko, které už začalo stavět raketu, jež na Rudou planetu odveze lidskou posádku. První cestu chtějí Rusové uskutečnit nejpozději do roku 2030! A stejný plán má i americká NASA. Kdo tento boj o Mars vyhraje?
03.05.2014 05:05 |

NASA objevila lebku na planetě Mars

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) zachytil na snímcích pořízených kosmickou sondou objekt připomínající lebku člověka. Vyplývá to ze snímku s vysokým rozlišením, který NASA zveřejnila ve čtvrtek.
11.06.2009 11:25 |

Anno 2070 - recenze

Budoucnost nevypadá pro naši zelenou planetu zrovna růžově. Z velké části totiž zmodrá, jak se pevnina schová pod hladinu oceánu. Ekonomika a státní uspořádání tak, jak jej dnes známe, padne. Nastane nová doba, v níž se lidstvo, rozdělené na tři vlivné frakce vybavené nejmodernějšími technologiemi, vrátí do období kolonizace a začne se prát o obyvatelné ostrovy...
18.01.2012 21:45 |

Vědci objevili systém se třemi planetami vhodnými pro život

Američtí vědci ve vzdálenosti 22 světelných let od Země objevili systém o nejméně šesti planetách, z nichž tři jsou v takzvané obyvatelné zóně. Dnes o tom informovala agentura Reuters. Obyvatelná zóna je oblast kolem hvězdy, ve které jsou podmínky vhodné pro výskyt života.
26.06.2013 10:45 |

Sestry Země 'na dosah'? Je jich sedm, nikoli jen tři, oznámili vědci!

Ve vzdálenosti 40 světelných let od Země leží unikátní soustava planet, o níž jsme na Neddu psali už loni. Za uplynulý rok díky pozorování mimořádně zajímavého systému TRAPPIST-1 o něm astronomové zjistili další pozoruhodné podrobnosti - nejsou v něm tři planety, jak to původně vypadalo, ale hned sedm! A na všech by mohla být za určitých okolností voda, tři z nich jsou pak v takzvané obyvatelné zóně.
22.02.2017 21:15 |

Vyšel update pro Modern Warfare 3

Počínaje dnešním updatem mohou hráči Modern Warfare 3 využívat nového herního módu Drop Zone, jehož principy na oficiálních fórech vysvětlil Robert Bowling z Infinity Ward. V Drop Zone se bojuje o centrální bod na mapě, přičemž kdo jej ovládá, dostává každých 15 vteřin "drop" lékárniček ze vzduchu. Za každého člena týmu, který se ve vaší Drop Zone nachází,...
16.12.2011 18:25 |

Osobnosti: Robert Ward (2 články) , Robert Ward (3 články)

Šternberk: Příjem žádostí o dotace na obnovu domů v památkové zóně končí

Upozorňujeme žadatele o dotace z rozpočtu města na obnovu domů v městské památkové zóně v programu Podpora obnovy objektů v památkové zóně, že příjem žádost je do úterý 20. února 2018.
16.02.2018 11:35 |

O krok blíž k Marsu! NASA vyzkouší novou loď pro vesmírnou cestu

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uskuteční 4. prosince první zkušební let nové vesmírné lodi Orion, která by jednou měla dopravovat astronauty na Měsíc a na Mars. Zkušební let bude bez lidské posádky. "Půjde o první krok na naší cestě na Mars," prohlásil před novináři William Hill z vedení NASA.
07.11.2014 08:20 |

Osobnosti: William Hill (5 článků) , William Hill (5 článků)

Nová vesmírná absolvovala úspěšně první let: Měla by dopravit lidi na Měsíc i Mars

Nová vesmírná loď Orion amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) dnes úspěšně provedla svůj první testovací let. Jak NASA průběžně informovala na svém webu, zdárně proběhly všechny naplánované operace a modul se bezpečně snesl na padácích do vln Tichého oceánu. Přistání vysílala v přímém přenosu TV NASA.
05.12.2014 13:55 |