NASA nacvičuje ochranu Země: ODKLONÍ ASTEROID!

O stejný kousek jako Bruce Willis (66) a jeho parta ve filmu Armageddon (1998) se pokusí NASA. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír se totiž pokusí raketou trefit a odklonit asteroid. To vše v rámci nácviku možností ochrany planety Země před možná smrtonosnou srážkou v budoucnu.
09.10.2021 05:10 |

Osobnosti: Bruce Willis (358 článků)

K Zemi se řítí asteroid jako kamion: NASA si ho nevšimla! Máme se bát?

Dnes večer by se měl k naší planetě Zemi přiblížit asteroid, který vědci objevili teprve před šesti dny. NASA hovoří o tom, že by se mělo jednat o asteroid velikosti kamionu. Podle vědců jsou asteroidy nebezpečné, pokud se dostanou do vzdálenosti 7 403 000 km od Země. Asteroid, který byl objeven poměrně hodně pozdě, poletí rychlostí zhruba 37 800 km/h. Měli bychom se obávat nejhoršího?
03.01.2018 20:00 |

K Zemi míří obří asteroid. Je 50x větší než ten, co vyhubil dinosaury. A už je vidět okem

Je velký jako deset Českých republik nebo čtyři Velké Británie. Asteroid 4 Vesta, který se právě řítí k Zemi, by zvládl vyhubit veškerý život na naší planetě. Přece jen, asteroid, který vyhubil dinosaury, byl padesátkrát menší. Svět ale tentokrát přežije, americký Národní úřad pro kosmonautiku a letectví (NASA) vypočítal, že Vesta nás mine. Přesto jde o mimořádný zážitek, protože asteroid se přiblížil natolik, že ho je možné pozorovat pouhým okem.
29.06.2018 07:45 |

K Zemi se řítí asteroid: Podle NASA může vzplát a lidem poškodit zrak

Agentura NASA aktuálně sleduje asteroid, který se dle jejích zjištění řítí k planetě Zemi a dokonce může i vzplanout. Vědci se ale shodují, že lidé jsou v bezpečí - asteroid je příliš malý na to, aby přežil průlet atmosférou. Už ve středu po jedenácté hodině večerní ale odvraťte oči od oblohy - záře způsobena vzplanutím by vám mohla poškodit zrak.
18.03.2020 19:06 |

To bylo o fous... Kolem Země prolétl masivní asteroid

Masivní asteroid dosahující v průměru téměř dvou kilometrů, prolétl včera kolem planety Země. Informovala o tom NASA s tím, že vesmírné těleso se drželo v uctivé vzdálenosti a nepředstavovalo žádnou hrozbu pro život na planetě. Kdyby se ale s naší Zemí asteroid těchto rozměrů srazil, rovnalo by se to detonaci několika stovek jaderných bomb najednou a vedlo ke globální katastrofě a vymírání druhů i zániku civilizace.
09.09.2016 11:05 |

NASA varuje před „zabijáckým“ asteroidem, který se řítí k Zemi. „Kolos“ proletí brzy

Vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) upozornili na obrovský asteroid, který se blíží k Zemi. NASA těleso pečlivě sleduje a podle jejich propočtů by měl při své rychlosti 8,7 kilometru za hodinu minout naši planetu na konci dubna. Experti rovněž nastínili, co by se stalo při hypotetické srážce. „Kolosální“ asteroid s průměrem 4 kilometry by byl schopný vyhubit lidstvo, uvedl list Daily Mail.
03.03.2020 20:55 |

NASA přehlídla obří asteroid, který prolétl těsně kolem Země

Ve vzdálenosti 117 tisíc kilometrů od Země prolétl asteroid 2017 VL2. Planetu minul a srážka s ní by stejně neznamenala globální katastrofu, kdyby ale dopadl na území Prahy, lehla by popelem celá. NASA přitom o průletu tělesa mlčí, především proto, že šlo o velmi blízký kontakt a vědci si ho všimli, až den poté, takže srážce by nikdo nezabránil.
12.12.2017 10:35 |

K Zemi se blíží podivný asteroid: Vědci žertují, že vypadá, jako by měl roušku

Asteroid 1998 OR2, který se blíží k Zemi, podle NASA nepředstavuje pro planetu riziko. Vědci ale žertují, že naopak asteroid sám si uvědomuje riziko, jakému by se při případném střetu se Zemí vystavil, a proto si nasadil roušku. Záběry Národního úřadu pro letectví a kosmonautiku to dokazují.
28.04.2020 07:00 |

Zemi těsně minul asteroid! Je velký jak letadlová loď

Kolem planety Země proletěl v úterý rozměrný asteroid. Vědci z americké vesmírné agentura NASA těleso sledovali pomocí radaru v Kalifornii a pořídili jeho snímky, NASA o tom informuje na svých webových stránkách.
08.11.2011 04:45 |

Kolem Země proletěl asteroid blíže, než je Měsíc. NASA o něm do poslední chvíle netušila

Rádi věříme sebevědomým astronomům v jejich předpovědích, že planetě Zemi nehrozí ve viditelné budoucnosti srážka s větším asteroidem. Jenže v neděli prolétl kolem naší planety obří asteroid ve vzdálenosti bližší, než obíhá Měsíc, a NASA o něm do poslední chvíle netušila. Teprve den před průletem její pracovníci obří kus skály odhalili. Je to důkazem, že na srážku s tímto vesmírným tělesem se lidstvo nemůže připravit.
05.09.2016 17:05 |

Asteroid proletěl pekelně blízko Země: A NASA o tom vůbec nevěděla!

Asteroid se ocitl naší Zemi dvacetkrát blíže, než je nám Měsíc. Vesmírné těleso o průměru tří metrů bylo tak nebezpečně blízko. A NASA ho do poslední chvíle neodhalila.
04.03.2017 16:50 |

K Zemi míří kilometrový asteroid. NASA plánuje odklony smrtících těles

V polovině tohoto měsíce proletí kolem Země potenciálně nebezpečný vesmírný asteroid označení 2014 JO25, potvrdil americký Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA). Bude se jednat o nejbližší objekt za posledních deset let.
04.04.2017 18:40 |

Tak to bylo těsné: Zemi minul vánoční asteroid

Kolem Země ve čtvrtek odpoledne SEČ proletěl asteroid o délce zhruba dvou kilometrů. Těleso, které dostalo díky načasování přezdívku vánoční asteroid, se dostalo do vzdálenosti 28krát větší, než je Země od Měsíce.
24.12.2015 16:05 |

NEUVĚŘITELNÉ: NASA chce chytit asteroid a přitáhnout ho k Měsíci

NASA chce odchytit malý asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a v roce 2021 prozkoumat. Projekt má údajně o čtyři roky urychlit uskutečnění plánu vyslání astronautů na některý z asteroidů.
06.04.2013 10:00 |

NASA prý chce odchytit asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a zkoumat

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) chce podle demokratického senátora a bývalého astronauta Billa Nelsona odchytit malý asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a v roce 2021 prozkoumat. Projekt má údajně o čtyři roky urychlit uskutečnění plánu vyslání astronautů na některý z asteroidů.
06.04.2013 10:30 |

K Zemi se blíží možná nebezpečný asteroid, varuje NASA. Průměr má přes půl kilometru

K Zemi se 6. června přiblíží planetka (asteroid) řazená do kategorie potenciálně nebezpečných těles. Na webu o tom informovala Laboratoř tryskového pohonu (JPL) amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA).
02.06.2020 19:35 |

Dramatický závěr Božího hodu: Zemi těsně mine asteroid, NASA je v pozoru

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) upozornil, že na Boží hod vánoční mime Zemi asteroid dvakrát větší než socha Svobody. Těleso označené jako 2014 SD224 cestuje rychlostí 35 tisíc kilometrů za hodinu, kolem naší planety proletí v pátek 25. prosince v 21:20, informoval list Daily Mail.
25.12.2020 13:05 |

Na Halloweena proletí kolem Země asteroid. Fanatikové věří, že nás zničí

Poslední říjnový den, kdy si anglofonní země budou užívat svátek duchů a přízraků známý jako Halloween, proletí kolem Země 2,5 kilometrů široký asteroid. Podle NASA však planetu mine v uctivé vzdálenosti větší, než je mezi ní a Měsícem. Patrný bude teleskopem a nesplní předpovědi náboženských fanatiků, kteří věří, že do naší planety udeří.
22.10.2015 10:00 |

NASA našla tři kandidáty na misi zachytit a přesměrovat asteroid

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) našel tři malé asteroidy, které by mohly vyhovovat plánované budoucí robotické misi. Jejím cílem by mělo být zachytit a přesměrovat některý z těchto objektů nacházející se v blízkosti Země. Informovala o tom agentura AFP s odvoláním na oficiální činitele NASA.
12.09.2013 16:25 |

Sci-fi realitou: NASA odkloní tři asteroidy a přitáhne je k Měsíci!

12.09.2013 07:30 |