Mimozemský život může být na víc planetách, tvrdí expertka. A přidala důkazy

Vědci z amerického Massachusettského technologického institutu (MIT) se zase o krok přiblížili ke zkoumání života ve vesmíru. Zjistili totiž, že některé mikroby jako kvasinky či bakterie E. coli jsou schopné přežít na planetách, jejichž atmosféra je tvořená pouze vodíkem. Takové prostředí bylo dříve vědci považováno za pro život nepříznivé, uvedl list Daily Mail. Uznávaná vědkyně tvrdí, že pravdu o mimozemském životě bude znát lidstvo do 15 let.
10.05.2020 22:00 |

OBJEV: Život může být i na planetách bez vlastní hvězdy

Mimozemský život se může vyvíjet i na planetě, která nemá vlastní hvězdu. S tímto překvapivým zjištěním přišli američtí vědci, kteří tak rozšířili počet planet, na kterých by mohly existovat cizí bytosti.
24.02.2011 06:10 |

Mimozemský život jsme možná měli u nosu. Jenže jsme ho přehlédli

Upozorňuje na to profesor Peter Vickers z Durhamské univerzity. Podle něj může mít mimozemský život úplně jiný "biologický podpis", než předpokládáme.
06.02.2020 19:20 |

Osobnosti: Peter Peter (56 článků)

NASA zkoumá mimozemský život na Jupiteru. Objevila tam vodu

Národní úřad pro letectví a kosmonautiku předpokládá existenci vody v kapalném skupenství poblíž Jupiteru. Vědci navíc objevili způsob, jak mimozemský život dokázat.
14.07.2014 10:10 |

„Superzemě“ ukrývá mimozemský život? Vědci ukázali na souhvězdí Velryby

Planetu, která má pravděpodobně atmosféru a teplotu vhodnou pro existenci kapalné vody, objevili astronomové v souhvězdí Velryby vzdáleném od naší sluneční soustavy 40 světelných let. Superzemě, na niž planetu překřtili, pro lidstvo možná představuje to nejlepší místo, kde hledat mimozemský život.
20.04.2017 20:10 |

Ewo, takhle zblízka už ne: Farna předvedla mimozemský výraz a čelo jako Yoda

Ewa Farna (24) je skvělá ženská, která si ze sebe umí dělat v jednom kuse legraci. Nemá nejmenší problém vyjít mezi lidi bez líčidel nebo se jen tak ze srandy natáčet a mít u toho tři brady. Tentokrát ale pobavila opravdu hodně. Na Instagram natočila video, na kterém má obrovské nekončící čelo a mimozemský výraz.
11.03.2018 18:05 |

Osobnosti: Ewa Farna (1203 článků)

Filmové premiéry: Mimozemský útok na lidstvo a fascinující česká příroda

Mimozemský útok na lidstvo, rebelský králíček válčící o své teritorium, romantické drama z italského venkova, příběh jedné z nejzáhadnějších biblických postav, přízraky filmového režiséra, ucelený pohled na jednu z nejlepších rockových kapel na světě, první celovečerní film o fascinující české přírodě, podmanivý pohled do života teenagerů, kteří musí dospět dřív, než by sami chtěli, a příběh o velkých plánech a ještě větší absurditě. V tomto týdnu na nás čeká 9 filmových premiér.
21.03.2018 10:25 |

Zlatokopové na Sibiři objevili mimozemský materiál. Svými vlastnostmi překvapil

Hledači zlata na Sibiři našli čtyřkilovou žlutou kovovou nugetu. Po bližším zkoumání ale zjistili, že místo zlata jde o mimozemský materiál, který nikdo před nimi na Zemi ještě nenašel. Nugeta je totiž ve skutečnosti kusem meteoritu a její nález před dvěma lety tento týden oznámili ruští vědci.
08.08.2018 23:00 |

Jan Urbach: Francie nemá patent na důkazy

Agentura France-Presse přinesla s odkazem na francouzského ministra zahraničí Jean-Marca Ayraulta zprávu, že 4. dubna v provincii Idlib to byla vláda v Damašku, která použila chemické zbraně. „Máme důkazy, které nám umožňují prokázat, že režim úmyslně použil chemické zbraně," oznámil francouzský ministr. „Za několik dní budeme moci poskytnout důkazy toho, že režim stojí za těmito údery," dodal. Jak důvěryhodné takové důkazy budou? Na to je třeba si počkat, ale již nyní je na místě určitý skeptický pohled.
20.04.2017 20:05 |

Uprchlické kvóty jsou správné, ale EU je nepřijme, tvrdí španělská expertka

Povinné kvóty na uprchlíky jsou v pořádku, jejich uvedení do praxe je ale za stávající politické situace uvnitř EU nemožné. Tvrdí to španělská expertka na problematiku ilegální migrace Camino Morteraová-Martinezová, která upozorňuje na to, že zatímco EU diskutuje o uprchlických kvótách, ve Středomoří zatím dál umírají lidé.
31.05.2015 14:01 |

Česku radiace neohrozí, tvrdí expertka Drábová

AKTUALIZOVÁNO: Radioaktivní prach z poškozené japonské jaderné elektrárny má během středy dorazit nad střední Evropu. Lidi ale neohrozí, protože úroveň radiace bude velmi nízká, je o tom přesvědčena i expertka Dana Drábová. V japonské elektrárně Fukušima naopak radiace opět začala stoupat, takže práce na reaktoru musely být  zastaveny. Japonské úřady vydaly upozornění, že voda v Tokiu je kvůli kontaminaci radioaktivitou nevhodná pro děti.
23.03.2011 07:55 |

Osobnosti: Dana Drábová (126 článků)

Vědci v Antarktidě nalezli ryby tam, kde je nikdo nečekal

Hledání života na dalších planetách sluneční soustavy a tedy v prostředí životu nepříliš nakloněném je zrcadleno odhalováním jeho tuhých kořínků tady na Zemi. Že Antarktida není jen velká zmrzlá placka, to už dávno víme, ale přesto nám opět dokázala, že život toho vydrží daleko víc, než předpokládáme.
23.01.2015 21:28 |

Kavárna si nechává platit osobními daty. Podobných bude víc, říká expertka

Shiru Cafe v městě Providence v americkém státě Rhode Island vypadá jako normální kavárna, až na to, že pravidelný přísun kofeinu zde dostanou jen studenti nedaleké univerzity a profesoři. Běžné kolemjdoucí obsluha vlídně posílá pryč. Profesoři tady totiž za kávu platí penězi, ale studenti svými osobními informacemi. Ty pak slouží firmám k cílení reklamy na internetu. Některým studentům nevadí data poskytnout, další už vyzývají k bojkotu kavárny. Česká expertka na online prostředí upozorňuje, že podobné aktivity firem budou stále častější. Na kavárnu upozornil portál NPR.
22.10.2018 06:05 |

Nepodceňujte výběr půjčky. Ovlivní to další váš život

I když mnoho lidí kývne na první nabídku půjčky a moc věcí si nepromyslí, rozhodně to neznamená, že je to cesta, kterou můžeme označit za správnou. Právě naopak. Jedná se totiž o cestu, která je špatná. Výběr půjčky byste totiž měli spojit s přemýšlením a výběrem. Pamatujte, že může výrazně ovlivnit váš život. Nevěříte? Podívejte se na příklady, jakým způsobem. Riziko ztráty nemovitosti První příklad se týká těch půjček, které vyžadují zastavit nemovitost. V takovém případě dochází k tomu, že celou dobu splácení budete žít s rizikem toho, že když se něco přihodí, o nemovitost snadno přijdete. A může se jednat o: dům, byt, rekreační objekt. Proto když půjčku vybíráte, hledejte spíše takové, kde zástava není potřeba. Když to mají být třeba půjčky bez doložení příjmů, je dobré vědět, že skutečně existují i takové, kde není potřeba ani mít nemovitost, ani ručitele. Riziko nezvládnutí splátek Může se stát, že si vyberete půjčku a nepromyslíte si to, kolik jste schopni reálně splácet. A problém může být na světě. A to skutečně poměrně velký. Jedním z příkladů jsou rychlé půjčky před výplatou. Je sice lákavá půjčit si jednoduše pár tisíc, ale pamatujte na nutnost jednorázového vrácení. Najednou zjistíte, že peníze nemáte. Co v takovém případě dělat? Je možné požádat si o prodloužení, které je ale zpoplatněno. Rázem se dostáváte do dluhové pasti, která může trvat i několik měsíců, nebo může skončit třeba i u vymáhací agentury. Riziko vysokých sankcí Stačí si nepřečíst smlouvu a rázem nebudete vědět, jak velké mohou být sankce, pokud se například opozdíte se splátkou. A jejich výše může výrazně ohrozit i váš budoucí život, protože nemusí být nic ojedinělého, že jsou třeba i v tisících korunách, a to jenom v souvislosti s odesláním klasické upomínky. K tomu přidejme úroky z prodlení, náklady na advokáta a dlouhodobý problém je na světě. Riziko vysokého přeplácení Půjčka, kterou si berete, by... Čtěte více Příspěvek Nepodceňujte výběr půjčky. Ovlivní to další váš život pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.08.2017 08:25 |

Vytoužený důchod se snadno může změnit v peklo. Expertka radí, jak si ho naplno užít

Začátek vytouženého důchodu se může pro nepřipravené velmi rychle proměnit v peklo. Když se totiž stárnoucí lidé nehýbou a s nikým nemluví, mohou ztratit energii a vůli žít. Ve studiu Blesku to řekla Dana Steinová, expertka na stárnutí, která se seniorům věnuje přes 30 let. „Když seniory v důchodu opustí životní partner, mají pocit, že jsou na dně a bylo by nejlepší, kdyby umřeli,“ uvedla v rozhovoru s tím, že důchod na vesnici je snazší, protože lidé mají kolem sebe více aktivit a sousedy.
30.12.2018 07:45 |

Státy původní EU zaplavily náš trh potravinami. Naše družstvo chtělo prodat jahody do Rakouska. Jak myslíte, že to dopadlo? Expertka na zemědělství promluvila

POTRAVINOVÁ SOBĚSTAČNOST A SUVERÉNNÍ STÁT Co znamená slovo soběstačnost? Proč se tohoto slova tak obávají někteří zástupci maloobchodu a proč se někteří tváří, že potřebujeme závislost a obáváme se nezávislosti? Proč tvrdí, že pro nás chtějí jen to nejlepší, ale dělají opak? Poukazuje v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz Jarmila Dubravská, expertka pro zemědělství a členka Evropského hospodářského a sociálního výboru.
16.05.2020 10:00 |

Červené hvězdy jsou kruté. Ničí život na blízkých planetách

Život na planetě v okolí malé červené hvězdy by byl nesmírně těžký, uvedla NASA. Tato nevelká slunce se totiž ke svým planetárním svěřencům chovají velmi macešsky.
12.01.2011 00:55 |

Expertka na řeč těla šokuje: Monika (†36) měla v očích napsáno, že bude žít krátce!

Petrovi K. (35) z Karviné se během okamžiku obrátil život vzhůru nohama, prožívá nejhorší chvíle života. Rozhovory se snaží bojovat, což podle odborníků není zcela šťastné. Expertka na řeč těla Eliška Landovská mu »pohlédla« do obličeje. Co o něm zjistila?
09.08.2013 05:05 |

Počítačová expertka spočítala: Před koncem roku vyhladí život na Zemi sám Ježíš

Miliardy křesťanů se už horečně chystají na oslavu narození Ježíše Krista. Nepatří k nim ale zapálená křesťanka a počítačová expertka Nora Rothová. Ta se loučí se životem a radí to i celému lidstvu. Prý díky svým matematickým znalostem vypočítala, že do konce roku dojde k zániku života na Zemi. A prsty podle ní v tom bude mít sám Ježíš.
07.12.2016 18:00 |

Takto vypadá MIMOZEMŠŤAN! Vědci tvrdí, že našli život ve vesmíru!

Vědci věří, že objevili mimozemský život! Do vesmíru totiž vyslali balón, na kterém po jeho návratu na Zemi objevili něco, co rozhodně nečekali...