Mají dvě matky, a žádného otce. Čína vytvořila geneticky výjimečné myši

Zcela zdravé a žijící myši, které mají dvě matky a žádného otce, se pomocí kmenových buněk podařilo vytvořit čínským vědcům. Byly natolik „normální“, že se i dále rozmnožily. V rámci genetického inženýrství je to naprostý unikát, informují Fox News.
13.10.2018 06:20 |

Úspěch české vědkyně: Vytvořila geneticky modifikované křečky. Klonuje i myši

Vědkyně Helena Fulková, které se před několika lety podařilo jako první Češce naklonovat myši, nedávno uspěla v další oblasti. V Japonsku, kde je nyní na dlouhodobé stáži, vytvořila geneticky modifikované křečky. ČTK to řekl její otec Josef Fulka z Výzkumného ústavu živočišné výroby Akademie věd ČR, který je také odborníkem na klonování. Fulková patří do týmu Petra Svobody z Ústavu molekulární genetiky.
09.02.2018 09:50 |

Osobnosti: Petr Svoboda (527 článků) , Petr Svoboda (518 článků) , Petr Svoboda (527 článků) , Petra Svoboda (121 článků) , Josef Svoboda (154 článků)

Čína vysází lány geneticky upravené kukuřice a bavlny. Lidé se bojí o zdraví

Čína se rozhodla, že osází obrovská území geneticky modifikovanými plodinami. Doposud se Peking ke GMO (geneticky modifikované organismy) stavěl zdrženlivě. Oznámení přichází poté, co Čína v únoru oznámila dohodu o převzetí švýcarské biotechnologické firmy Syngenta za astronomickou sumu 42,8 miliard dolarů (zhruba 1 bilion Kč).
15.04.2016 15:40 |

Neuvěřitelné: I David Beckham má hrůzu z myší

Fotbalista David Beckham  (36) má hrůzu z myší. Hlodavce nesnáší natolik, že dokonce zakázal manželce Victorii  (37) , aby si pořídila myši chytající kočku. Že to nedává smysl? Ale dává. Slavný fotbalista se totiž štítí i mrtvých myší. A kdyby měli doma kočku, hrozilo by, že mrtvé myši bude přinášet tak, jak to většina domácích koček běžně dělá.
15.09.2011 10:50 |

Osobnosti: David Beckham (1035 článků)

Homosexuálové jásají: Izrael zavede občanky, kde můžou být dva otcové či dvě matky

Izrael vyšel vstříc rodinám dvou homosexuálních partnerů a především jejich dětem. Identifikační průkazy a dokumenty budou nově také ve dvou dalších variantách, v nichž nebude uvedeno „jméno otce, jméno matky“, ale „jméno otce, jméno otce“ či „jméno matky, jméno matky“. Děti rodičů, kteří mají stejné pohlaví, dosud dostávaly dokumenty, v nichž byla druhá matka uvedena v kolonce jméno otce či druhý otec v kolonce jméno matky.
21.11.2014 18:00 |

Úspěch české vědkyně: Stvořila geneticky modifikované křečky

Vědkyně Helena Fulková, které se před několika lety podařilo jako první Češce naklonovat myši, nedávno uspěla v další oblasti. V Japonsku, kde je nyní na dlouhodobé stáži, vytvořila geneticky modifikované  křečky . Oznámil to její otec Josef Fulka z Výzkumného ústavu živočišné výroby Akademie věd ČR, který je také odborníkem na klonování. Fulková patří do týmu Petra Svobody z Ústavu molekulární genetiky.
09.02.2018 14:40 |

OBĚ MATKY SE ZHROUTILY! Na české klinice při umělém oplodnění zaměnili genetický materiál! Čí je to dítě?

Dvě ženy se pokoušely o miminko. Rozhodly se pro umělé oplodnění. Na klinice ale byl biologický materiál kvůli lidskému selháním zaměněn. Obě matky nyní mají doma dítě, které vlastně nechtěly. Geneticky není jejich! Na šokující případ upozornil Blesk.
03.01.2017 12:50 |

Nebezpečí geneticky upravované kukuřice pro zdraví

Pokusné myši krmené americkou geneticky upravenou kukuřicí NK 603 uhynuly ve francouzském výzkumu mnohem dříve než ostatní, jimž byla podávána běžná potrava. Většinou onemocněly rakovinou. Výsledky jsou alarmující, konstatoval podle deníku Die Welt Gilles-Eric Seralini z Caenské univerzity. ...
25.10.2012 00:10 |

Genetický experiment učinil z myší nymfomanky

Myší samičky honí samečky po kleci, snaží se jim nadzdvihnout ocásky, aby jim mohly očichat genitálie a některé se jim dokonce zakusují do intimních partií. Takové představení sledují vědci v laboratořích ženevské univerzity. Sexuální obtěžování ze strany samiček je přitom v říši hlodavců naprosto nevídané - radikální změna chování je důsledkem manipulace s geny, napsal švýcarský deník Le Temps.
06.11.2012 21:15 |

FOTO: MRTVÉ MYŠI v supermarketu ALBERT! Inspekce ho zavřela!

Inspektoři uzavřeli jednu z pražských provozoven společnosti Ahold Czech Republic, a.s. Objevili v ní mrtvé myši a myší trus na prodejní ploše a v regálech.
28.04.2011 14:50 |

V pražském Albertu našli myši! Inspekce ho zavřela

Inspektoři Státní zemědělské a potravinářské inspekce po dnešní kontrole uzavřeli prodejnu Albert v Praze na Černém mostě. Pod paletami objevili mrtvé myši a v regálech myší trus!
28.04.2011 17:20 |

NECHUTNÉ! Inspekce objevila mrtvé myši přímo v přepravkách s jídlem!

Státní zemědělská a potravinářská inspekce zavřela potraviny v Nové Vsi na Mělnicku. V prodejně se totiž objevil nejen myší trus, ale inspektoři dokonce objevili mrtvé myši v přepravkách s jídlem!
24.04.2013 07:15 |

Ve zlínském Intersparu řádily myši! Inspekce supermarket zavřela

Pořádnou spoušť za sebou zanechaly myši ve zlínském Intersparu. Státní zemědělská a potravinářská inspekce dokonce kvůli tomu prodejnu uzavřela. Inspektoři našli myší exkrementy a požer potravin i přímo v regálech v obchodě!
15.05.2013 15:50 |

Inspekce zavřela Penny v Hradci Králové kvůli velkému výskytu myší

Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) dnes uzavřela Penny Market v ulici Akademika Bedrny v Hradci Králové kvůli velkému výskytu myší. Na místě byl myší trus a ohlodané potraviny. Dnes to oznámil mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Podle kontrolorů měl obchod problémy s hlodavci opakovaně.
07.03.2014 18:55 |

Bioložka Fulková má český primát, podařilo se jí naklonovat myši

Bioložka Helena Fulková je prvním českým vědcem, jemuž se podařilo naklonovat myši. Z pokusů, které prováděla v Japonsku, se narodilo šest mláďat, z nichž většina žije. Klonování myší přitom patří k nejsložitějším.
13.01.2015 14:02 |

Senzační úspěch české vědkyně v Japonsku: Umí klonovat myši!

Obrovský úspěch české vědkyně v Japonsku! Heleně Fulkové se podařilo naklonovat několik myší. Sláva je to o to větší, že myši jsou z hlediska klonování jedny z vůbec nejproblematičtějších zvířat.
14.01.2015 06:16 |

Na zvířátkové příběhy nejste nikdy staří. Myší hlídka vás o tom přesvědčí

Komiksová Myší hlídka 1: Podzim 1152 vznikla především pro děti od devíti let. I jako dospělí si ale nárůdek hlodavců oblíbíte po několika obrázcích. Středověk ve světě myší šplhá úspěšně k Tolkienovým vizím.
03.09.2016 14:45 |

Z myší díry vznikl mini-obchůdek!

Legrace? Umění? Nebo snad snaha civilizovat hlodavčí škodnou? Těžko říct. Umělecká skupina Anonymouse v Malmö udělala z myší díry pod místním pekařstvím atrakci, kolem které se dnes plazí s fotoaparáty zástupy lidí. Vchod do myší »nory« přeměnili v restauraci a obchůdek pro myšky.
24.12.2016 05:10 |

Jeden pár myší dokáže mít za jediný rok půl miliardy potomků

V přírodě by kvůli predaci a vnitrodruhové konkurenci nic takového nenastalo, ale pokud by se obyčejný pár myší těšil podmínkám bez predátorů s neustálým přísunem potravy, dokázal by za tři roky vyprodukovat půl miliardy potomků. Zjistili to vědci z Anglie, podle nichž by se jediný pár myší rozmnožil do počtu 482 508 800.
24.04.2017 17:30 |

Budete plešatí? Nový genetický test to odhalí už po narození

O tom, jestli bude muž v padesáti chodit s holou hlavou, nebo mít stále bujnou kštici, je z velké části rozhodnuto už při početí dítěte. Genetika ovlivňuje plešatost výrazněji než vlivy prostředí a strava. Nový genetický test, který vyvíjejí vědci z Británie, přitom dokáže velmi rychle odpovědět na otázku, zda bude muž v dospělosti bez vlasů. Geny rozhodující o této vlastnosti se přitom kódují na ženském pohlavním chromozómu X, který muži dostávají od matky.
21.02.2017 09:30 |