Křest knihy Ing. Luboše Kulhy „Jak mi pomohly kmenové buňky v léčbě mozkové mrtvice“

Ve čtvrtek 14. února 2019 od 17.30 hodin se v Paláci knih Luxor na Václavském náměstí 41 v Praze uskuteční křest knihy „Jak mi pomohly kmenové buňky v léčbě mozkové mrtvice.“
21.01.2019 16:10 |

Kmenové buňky zpomalují průběh Lou Gehrigovy choroby, zjistili čeští vědci

Internetový fenomén 'ALS Ice Bucket Challenge' začíná mít své výsledky. Tým vědců Ústavu experimentální medicíny Akademie věd (AV) věnující se výzkumu léčby amyotrofické laterální sklerózy (ALS, známá také jako Lou Gehrigova choroba) zjistil, že kmenové buňky mají na nemocné pozitivní účinky a zpomalují průběh této nevyléčitelné choroby. Výsledky výzkumu byly zveřejněny v prestižním mezinárodním lékařském časopise Stem Cells.
28.08.2014 19:05 |

Kmenové buňky do kloubů? Je to šarlatánství, varují ortopedi

Tisíce lidí trápí bolesti kyčlí a kolen tak, že ani nemohou chodit. Touží po úlevě, a tak snadno uvěří slibům lékařů, že budou běhat jako dřív bez operace: prodáme vám kmenové buňky, vstříkneme je do kloubu, ony zmutují a nahradí chrupavku. Za třicet nebo padesát tisíc korun.
11.05.2015 03:55 |

Německému biologovi se podařilo omladit nervové buňky lidí

Německý biolog Hans Schöler zmanipuloval lidské nervové buňky tak, že se začaly chovat jako kmenové buňky embryí, takže nervovou tkáň bylo možné „omladit“. Informuje o tom časopis Nature.
29.08.2009 08:30 |

Německý biolog omladil nervové buňky!

Další obrovský úspěch vědců! Německý biolog Hans Schöler zmanipuloval lidské nervové buňky tak, že se začaly chovat jako kmenové buňky embryí, takže nervovou tkáň bylo možné »omladit «.
30.08.2009 06:35 |

Zákeřná mrtvice: O záchraně rozhodují minuty! Podívejte se, jak ji poznáte!

Světový den mrtvice připomíná, že cévní mozkové příhody patří mezi nejčastější a nejobávanější onemocnění. Jsou často provázené těžkou invaliditou a spojuje je vysoká úmrtnost. Jak postižený dopadne, závisí na tom, jak rychle se dostane do nemocnice. Nejčastěji jde o ischemická cévní onemocnění mozku způsobená ucpáním mozkové tepny krevní sraženinou – ve většině případů přenesenou krevním proudem ze srdce či z velkých tepen mimo mozek.
29.10.2018 09:10 |

Nemocnice Na Homolce: Mrtvice je léčitelná

Světový den mrtvice (World Stroke Day), vyhlášený Světovou organizací pro mrtvici (World Stroke Organization) na 29. říjen, nám má svým letošním heslem „Mrtvice je léčitelná“ zprostředkovat zejména tu zásadní informaci, že přestože je mozková mrtvice závažný zdravotní problém, účinné metody, jak významně zmírnit či zcela eliminovat její následky, dnes už existují. Jaké prostředky to jsou a jak je o pacienty s mrtvicí postaráno v naší republice – k tomu se vyjádřil přednosta specializovaného cerebrovaskulárního centra a primář neurologie Nemocnice Na Homolce MUDr. Miroslav Kalina.
26.10.2016 12:30 |

Lesy ČR mají nové vedení

Na základě zákona č. 77/1997 Sb., o státním podniku, Statutu s. p. LČR a výsledků otevřeného výběrového řízení jmenoval generální ředitel státního podniku Lesy České republiky Ing. Daniel Szórád, Ph.D. nové členy vrcholového managementu podniku. Funkci ekonomického ředitele bude zastávat Ing. Karel Buchta, Ph.D. Výrobně - technickým ředitelem se stal Ing. Václav Lidický a správním ředitelem Ing. Igor Kalix, MBA. Obchodním ředitelem byl jmenován Ing. Radovan Srba.
02.06.2014 12:41 |

Osobnosti: Karel Lidický (1 článek)

Jak porazit vysoký tlak? Tichý zabiják, který ohrožuje milion Čechů!

Zatímco dnešní den je Mezinárodním dnem mozkové mrtvice, úterý 17. května bude pro změnu »zasvěceno« hypertenzi, tedy vysokému krevnímu tlaku. Obě diagnózy spolu souvisejí a hypertenze se mnohdy stává předstupněm právě mozkové mrtvice.
15.05.2011 12:10 |

Průlom v léčbě nákazy HIV! Vědcům se podařilo dostat viry z buněk, ty žijí dál

Němcům na východě Německa se podařil průlomový krok v léčbě nákazy virem HIV. Virové částice, které napadají imunitní buňky a postupně je likvidují, vědci dosud nebyli schopni z buněk dostat ven, bez toho aniž by to znamenalo smrt celé buňky. V Drážďanech se to ale podařilo. Viry z buňky odstranili a ta žila dál.
20.12.2013 08:12 |

Bilingvní lidé se zotaví z mrtvice rychleji a lépe

O tom, že mají bilingvní lidé jinak a hustěji propojené neurony v mozku, vědí neurologové už dlouho. Tento jev ale může mít výhodu také při mozkové příhodě. Bilingvní lidé se totiž zotaví z mrtvice mnohem rychleji a následky ucpání mozkové cévy nebývají tak závažné.
25.11.2015 09:35 |

Alkohol poškodí mozkové buňky za 6 minut!

Popíjíte často alkohol v domnění, že jeho negativní účinky se projeví až za dlouho? Tak začněte brzdit! Vědci z Heidelberské univerzity v Německu totiž zjistili, že mozkové buňky poškozuje alkohol už šest minut po jeho pozření.
01.08.2009 05:20 |

Severokorejský elixír prý rozmnožuje mozkové buňky a brání vráskám

Vědci v Severní Koreji prý vyvinuli supernápoj, který zabraňuje stárnutí kůže a rozmnožuje mozkové buňky. Oznámila to severokorejská tisková agentura KCNA, která si tak kromě toho, že v pátek opět hrozila válečným konfliktem s Jižní Koreou, našla čas i na veselejší témata.
05.06.2010 14:15 |

Výstřelky v názvech vín procvičí i mozkové buňky

Chcete popíjet v Teorii chaosu? Nebo snad raději propůjčit chuťové pohárky Poučenému odhadu? Řeč je pochopitelně o vínech, a to hlavně o nové řadě těch podivně pojmenovaných, které kromě chuťových zaměstnávají i mozkové buňky. Napsala o nich agentura AP.
13.07.2010 11:30 |

Alkohol mozkové buňky nezabíjí! Vědci vyvrátili tenhle a další mýty

Alkohol vraždí mozkové buňky a mužský mozek funguje lépe než ten ženský. Pokud čemukoli z výše uvedeného věříte, tak jste úplně vedle.
06.08.2014 16:00 |

Čeští vědci zjistili, že cesta k léčbě rakoviny vede přes Čínskou medicínu

Čeští vědci otevřeli nové možnosti v léčbě nádorových onemocnění. V mezinárodním odborném časopisu Apoptosis informovali o tom, že alkaloid z hlavotisu peckovitého, jehličnanu původem z Japonska, který se používá v tradiční čínské medicíně k léčbě nádorů, posiluje účinky proteinu TRAIL. Ten dokáže způsobit smrt rakovinné buňky. Některé nádorové buňky ale jsou vůči TRAILu odolné, nebo dokonce TRAIL u nich vyvolává další dělení a tvorbu dalších národů.
09.05.2013 19:15 |

FNUSA-ICRC: Brněnský neurolog na špici výzkumu mozkové mrtvice

Léčbě cévní mozkové příhody se věnuje více než dvacet let. Přestože medicína nebyla jeho vysněným oborem, uchvátil ho technický vývoj a naděje, kterou dává pacientům.
18.06.2018 18:55 |

Jak si vařili Apačové nebo Siouxové? To se dozvíte z Indiánské kuchařky, jejíž křest proběhne v Náprstkově muzeu za zvuku bubnu

V Náprstkově muzeu asijských, afrických a amerických kultur proběhne ve středu 23. listopadu 2016 od 18.00 hodin křest knihy Indiánská kuchařka, recepty indiánů amerického Jihozápadu a Velkých planin. O Apačích, Navazích, Komančích a Siouxech je známo ledasco. Co ale jedli, když si právě nedopřávali kukuřičné placky nebo bizoní pečínku, a co se na jejich stolech objevuje dnes, to vše se mohou zájemci dozvědět z knihy Romana Tadiče, kterou vydalo nakladatelství Dauphin. Křest kuchařky doplní zajímavé promítání či indiánská hudba.
21.11.2016 07:35 |

Chcete být krásná? Vše začíná u vašeho zdraví

Toužíte po tom vypadat naprosto dokonale? Pokud ano, cesta není spojena jenom s tím, že budete používat kosmetiku a pravidelně se líčit. Krása mnohdy souvisí také s vaším zdravím. Pokud tělo funguje jak má, jasně se to projeví i na tom, jak vypadáte. Podívejte se společně s námi na to, jak můžete svému tělu prospět. Zamezte stárnutí buněk Pokud buňky stárnou příliš rychle, pochopitelně se to projevuje i na tom, že tímto negativním efektem bude trpět třeba i vaše kůže. Jak tomu zamezit? My doporučíme produkt L-Karnosin. Unikátní je primárně tím, že právě toto stárnutí podstatným způsobem omezuje. Navíc přispívá k tomu, že váš organismus bude odolnější. S čím je tento stav následně spojený? Buňky budou zdravější Tělo bude lépe regenerovat Buňky budou mít potřebnou energii Toto je kombinace, která se podepíše nejenom na vašem zdraví a na celkové vitalitě, ale dokáže se pozitivně podepsat také na tom, jak budete vypadat. Eliminujte různé typy rakovinotvorného bujení Myslíte si, že rakovina s krásou nesouvisí? Opak je pravdou. Příkladem mohou být různá mateřská znaménka, která mohou být nositelem špatných buněk. I zde existuje produkt, který dokáže eliminovat růst rakovinotvorného bujení. Tím může přispívat i k vaší kráse, jelikož daná znaménka se nebudou dále nijak rozšiřovat. Tím produktem, který v tomto případě může pomoci, je unikátní Hylandia dockrilli. Jde o produkt založený na síle přírody, která je získávána z rostliny, která hojně roste v deštných pralesích a má doslova zázračné účinky. Vyčistěte své tělo Cokoliv nežádoucího ve vašem těle má nejenom vliv na to, jak se cítíte, ale má to také vliv na to, jak můžete vypadat. I proto doporučujeme jedinou věc. Snažte se vyčistit své tělo. Jak? Pomocí takzvaných antioxidantů. Jde o látky, které z těla přirozenou cestou vyplaví vše, co v něm nemá co dělat. Příspěvek Chcete být krásná? Vše začíná u vašeho zdraví pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
01.08.2018 05:25 |

Medicínská senzace: Vědci poprvé vytvořili buňky z klonovaných lidských embryí!

Blíží se doba, kdy vědci naklonují dokonalého člověka? Podle amerických biologů ano! Na konto si totiž připsali obrovský průlom: Poprvé úspěšně vyprodukovali kmenové buňky z klonovaných lidských embryí!
18.05.2013 05:05 |