Kolik lidí potřebujeme k osídlení Marsu? Matematik to spočítal

Vědec ve své studii odpověděl na otázku, kolik Homo sapiens potřebujeme k tomu, aby bylo možné vytvořit soběstačnou komunitu na rudé planetě.
03.07.2020 10:20 |

Archeologické nálezy poprvé potvrdily osídlení Velehradu v 9. století

Archeologové poprvé doložili osídlení Velehradu v době Velké Moravy, tedy z devátého století. Při záchranných pracích na velehradské bazilice objevili velkomoravskou keramiku. Zároveň jde o nejstarší doklad osídlení Velehradu, řekl v úterý vedoucí výzkumu Zdeněk Šenk ze společnosti Archaia Olomouc. Archeologové odkryli i hroby s kosterními pozůstatky ze 13. století a důmyslný systém odvodňovacích kanálů.
20.07.2010 13:30 |

Mikuláš Minář: Volíte Babiše z nouze, budete volit mě!

Když Mikuláš Minář ohlásil, že končí na postu hlavního chvilkaře a směřuje do politiky s novým hnutím, zvedla se vlna kritiky, že oznámení dal ve špatnou dobu, že rozdrobí opozici, že přeceňuje svou roli a podobně. Na velkou část kritiky odpověděl Minář v rozhovoru s Čestmírem Strakatým v Prostoru X. Zprávy o plánovaném hnutí prý unikly od někoho do médií, takže musel s pravdou ven dříve, než měl v plánu. Hodlá lovit hlasy mezi těmi, kdo volí Andreje Babiše z nouze. A uznal, že to nebyl jen on, kdo na Letnou přivedl 300 tisíc lidí. „Potřebujeme nové lidi do politiky, potřebujeme novou energii, potřebujeme změnit to, že politika je to svinstvo. Potřebujeme říct, lidi, přestaňte prostě kafrat, přestaňte fňukat, přestaňte nadávat, jak je to všechno špatně, tak to pojďte sakra změnit,“ apeluje.
30.09.2020 09:00 |

Osobnosti: Andrej Babiš (20079 článků)

Jan Lukačevič (27) zkoumá blesky na Marsu: Jsme obyčejní lidé, říká mladý vědec

Je možné obydlet Mars? Jan Lukačevič (27) společně s dalšími českými vědci má za úkol chytat na Marsu blesky a na základě toho zjistit, zda je tamější prostředí vhodné pro osídlení. Mladý vědec vystoupí na festivalu Ynspirology, kde bude motivovat teenagery k cestě za svým snem. Byl tohle jeho dětský sen? A jsou vědci podivíni, jak si řada lidí myslí?
24.07.2018 06:35 |

OBJEV: Češi našli nejstarší osídlení v Mezopotámii

Stopy osídlení pravěkého člověka z doby asi před 150 000 lety objevila česká expedice v kurdském Arbílu.
05.03.2010 16:10 |

Američan objevil záhadnou strukturu na Marsu. Může to být vesmírná stanice?

Američan David Martines objevil neobvyklou strukturu na povrchu Marsu tím, že si prohlížel planetu pomocí aplikace Google earth. Jeho video záhadné „stanice“ na Marsu přilákalo na internetu stovky diváků.
10.06.2011 15:10 |

Misi k Marsu už se nepovede zachránit, ruská astronautika zažívá další neúspěch

Navázat spojení s ruskou meziplanetární sondou Fobos-Grunt, která po úterním startu do vesmíru nedokázala nabrat kurz k Marsu, se nepovedlo. Oznámila to dnes agentura Interfax s odvoláním na nejmenovaný zdroj z kosmodromu Bajkonur. "Šance, že se sondu podaří oživit a přimět letět k Marsu, je podle odborníků krajně nízká," dodal.
10.11.2011 09:50 |

Průzkumné vozítko vytvořilo na Marsu neslušný obrazec

Vozítka Spirit a Opportunity amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) se dostala po devíti letech od přistání na Marsu opět do popředí zájmu. Není to ovšem díky převratnému objevu, ale kvůli obrazci, který jedno z vozítek na povrchu Marsu vytvořilo. Připomíná totiž mužské přirození.
26.04.2013 13:35 |

Šokující foto z rudé planety: Žijí na Marsu mimozemské ještěrky?

Marťani z Marsu mají podle všeho být zelená stvoření s tykadly. Pokud je ale objev bloggera z Japonska pravdivý, mají obyvatelé Marsu stejnou písčitou barvu jako povrch planety. Muž tvrdí, že na fotce od NASA nalezl mimozemskou ještěrku. Věříte tomu?
30.05.2013 23:40 |

Sonda Maven je u Marsu. Bude pátrat proč zmizela atmosféra

Americká vesmírná agentura NASA po desetiměsíčním letu brzy ráno SELČ navedla sondu MAVEN na oběžnou dráhu kolem Marsu. Aparát, který cestou k rudé planetě urazil 711 milionů kilometrů, bude získávat informace, jež by vědcům mohly pomoci pochopit, proč a jak zmizela většina atmosféry Marsu.
22.09.2014 14:55 |

Osobnosti: Matt Damon (173 článků) , Ridley Scott (92 článků)

Potvrzeno! Na Marsu je tekoucí voda!

Vědci z NASA potvrdili, že na Marsu se vyskytuje tekoucí voda. Jde o extrémně slaný roztok, který se vyskytuje pod povrchem a je ho tolik, že prosakuje na povrch. Tato »solanka« pak vytváří potůčky, proudící stovky metrů dlouhými koryty.Díky vysokému obsahu soli má voda snížený bod mrazu, a v teplejších obdobích tak vydrží i na nehostinném Marsu (teploty dosahují až –60 °C).
07.10.2015 12:10 |

Na Marsu se našly stopy organických látek. Je to důkaz života na Rudé planetě?

Americké vozítko Curiosity nalezlo na Marsu pradávné stopy po organických látkách a zjistilo sezonní výkyvy hodnot metanu v atmosféře rudé planety. Informoval o tom ve čtvrtek magazín Science. Odborníci se shodují, že objev je významným krokem v hledání minulého či současného života na Marsu.
07.06.2018 22:20 |

Sonda InSight přistála na Marsu a začala se nabíjet. NASA zveřejnila video

Americká sonda InSight, která je vůbec prvním aparátem určeným k seizmickému průzkumu Marsu, v pondělí po více než půlročním letu úspěšně přistála na rudé planetě. V noci středoevropského času pak NASA potvrdila zprávy ze sondy Mars Odyssea, která je od října 2001 na oběžné dráze kolem Marsu, že solární panely sondy na povrchu planety se otevřely a nabíjejí baterie.
26.11.2018 06:40 |

Uklízečka by na Ficovy hodinky vydělávala 4,5 roku, učitel 2,5 roku, spočítal slovensky deník

Slovenský Denník N spočítal, kolik let by museli normální lidé v běžných profesích vydělávat, aby si mohli dopřát stejné luxusní hodinky jako premiér Robert Fico. Ty jeho stály 20 000 eur, takže i slovenský předseda vlády by si na ně ze svého regulérního platu spořil přes osm měsíců. Velkorysý dar nicméně dostal od své manželky Svetlany, vysokoškolské pedagožky a právničky. Uklízečka by si na hodinky vydělávala plných 4,5 roku, učitel na základní škole 2,5 roku, ekonom skoro dva roky, vypočítává Denník N.
03.02.2016 19:15 |