K Zemi se řítí asteroid: Podle NASA může vzplát a lidem poškodit zrak

Agentura NASA aktuálně sleduje asteroid, který se dle jejích zjištění řítí k planetě Zemi a dokonce může i vzplanout. Vědci se ale shodují, že lidé jsou v bezpečí - asteroid je příliš malý na to, aby přežil průlet atmosférou. Už ve středu po jedenácté hodině večerní ale odvraťte oči od oblohy - záře způsobena vzplanutím by vám mohla poškodit zrak.
18.03.2020 19:06 |

K Zemi se řítí asteroid jako kamion: NASA si ho nevšimla! Máme se bát?

Dnes večer by se měl k naší planetě Zemi přiblížit asteroid, který vědci objevili teprve před šesti dny. NASA hovoří o tom, že by se mělo jednat o asteroid velikosti kamionu. Podle vědců jsou asteroidy nebezpečné, pokud se dostanou do vzdálenosti 7 403 000 km od Země. Asteroid, který byl objeven poměrně hodně pozdě, poletí rychlostí zhruba 37 800 km/h. Měli bychom se obávat nejhoršího?
03.01.2018 20:00 |

K Zemi míří obří asteroid. Je 50x větší než ten, co vyhubil dinosaury. A už je vidět okem

Je velký jako deset Českých republik nebo čtyři Velké Británie. Asteroid 4 Vesta, který se právě řítí k Zemi, by zvládl vyhubit veškerý život na naší planetě. Přece jen, asteroid, který vyhubil dinosaury, byl padesátkrát menší. Svět ale tentokrát přežije, americký Národní úřad pro kosmonautiku a letectví (NASA) vypočítal, že Vesta nás mine. Přesto jde o mimořádný zážitek, protože asteroid se přiblížil natolik, že ho je možné pozorovat pouhým okem.
29.06.2018 07:45 |

NASA varuje před „zabijáckým“ asteroidem, který se řítí k Zemi. „Kolos“ proletí brzy

Vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) upozornili na obrovský asteroid, který se blíží k Zemi. NASA těleso pečlivě sleduje a podle jejich propočtů by měl při své rychlosti 8,7 kilometru za hodinu minout naši planetu na konci dubna. Experti rovněž nastínili, co by se stalo při hypotetické srážce. „Kolosální“ asteroid s průměrem 4 kilometry by byl schopný vyhubit lidstvo, uvedl list Daily Mail.
03.03.2020 20:55 |

K Zemi se řítí obří asteroid! Vyplní se apokalyptické proroctví krvavého měsíce?

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) potvrdil, že k Zemi se řítí obrovský asteroid. Planetka proletí kolem Země v sobotu rychlostí asi 60 tisíc kilometrů za hodinu.
09.10.2015 18:35 |

Hawking měl pravdu: Na Zemi se řítí SMRTÍCÍ ASTEROID a nejde zastavit!

Děsivá předpověď Stephena Hawkinga se začíná naplňovat. K Zemi se blíží obří asteroid a podle NASA ho nelze zastavit. Téměř jistě přitom může zničit planetu.
16.03.2018 12:20 |

Osobnosti: Stephen Hawking (107 článků)

K Zemi letí další obří asteroid! Přinese zkázu na Halloween?

Letošní Halloween si přichystal jedno opravdu strašidelné překvapení! K Zemi se totiž podle amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) řítí rychlostí 125 tisíc km/h další obří asteroid. A tentokrát bude mnohonásobně blíže...
20.10.2015 14:00 |

To bylo o fous... Kolem Země prolétl masivní asteroid

Masivní asteroid dosahující v průměru téměř dvou kilometrů, prolétl včera kolem planety Země. Informovala o tom NASA s tím, že vesmírné těleso se drželo v uctivé vzdálenosti a nepředstavovalo žádnou hrozbu pro život na planetě. Kdyby se ale s naší Zemí asteroid těchto rozměrů srazil, rovnalo by se to detonaci několika stovek jaderných bomb najednou a vedlo ke globální katastrofě a vymírání druhů i zániku civilizace.
09.09.2016 11:05 |

Blíží se konec světa? Na Halloween se k Zemi řítí obří asteroid!

NASA vydala závažné prohlášení. Podle něho nás o letošním Halloweenu těsně mine obří asteroid.
21.10.2015 18:50 |

Obří asteroid se řítí k Zemi: Vědci varují před katastrofou, startuje důležitá mise

Do těsné blízkosti Země se tento týden dostane obrovský asteroid. Evropská kosmická agentura (ESA) varuje před možnou katastrofou, kterou by náraz vesmírného tělesa způsobil. Ve spolupráci s americkou NASA se proto rozjede speciální mise.
03.12.2019 22:25 |

»Na Francii spadne asteroid, NASA to tají.« Falešná zpráva, vyděsila stovky lidí

„Zabijácký asteroid“ se podle šprýmařů na sociální síti Twitter řítí na Francii. Podle široce sdílených tweetů prý mimozemský objekt o velikosti domu dopadne 5. března na město Marseille. Informovala o tom dnes agentura AFP.
15.02.2016 22:05 |

Zemi těsně minul asteroid! Je velký jak letadlová loď

Kolem planety Země proletěl v úterý rozměrný asteroid. Vědci z americké vesmírné agentura NASA těleso sledovali pomocí radaru v Kalifornii a pořídili jeho snímky, NASA o tom informuje na svých webových stránkách.
08.11.2011 04:45 |

Kolem Země proletěl asteroid blíže, než je Měsíc. NASA o něm do poslední chvíle netušila

Rádi věříme sebevědomým astronomům v jejich předpovědích, že planetě Zemi nehrozí ve viditelné budoucnosti srážka s větším asteroidem. Jenže v neděli prolétl kolem naší planety obří asteroid ve vzdálenosti bližší, než obíhá Měsíc, a NASA o něm do poslední chvíle netušila. Teprve den před průletem její pracovníci obří kus skály odhalili. Je to důkazem, že na srážku s tímto vesmírným tělesem se lidstvo nemůže připravit.
05.09.2016 17:05 |

Asteroid proletěl pekelně blízko Země: A NASA o tom vůbec nevěděla!

Asteroid se ocitl naší Zemi dvacetkrát blíže, než je nám Měsíc. Vesmírné těleso o průměru tří metrů bylo tak nebezpečně blízko. A NASA ho do poslední chvíle neodhalila.
04.03.2017 16:50 |

K Zemi míří kilometrový asteroid. NASA plánuje odklony smrtících těles

V polovině tohoto měsíce proletí kolem Země potenciálně nebezpečný vesmírný asteroid označení 2014 JO25, potvrdil americký Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA). Bude se jednat o nejbližší objekt za posledních deset let.
04.04.2017 18:40 |

Zemi minul „nevypočitatelný asteroid“, přiblížit se mohl až k satelitům

Zemi s odstupem více než desetinásobku vzdálenosti mezi ní a Měsícem bezpečně minul asteroid 2013 TX68, který je pověstný svou nejistou trajektorií. Informovalo o tom Centrum pro planetky při Mezinárodní astronomické unii (IAU). Vědci do poslední chvíle neznali přesný čas největšího přiblížení a také nevěděli, do jaké blízkosti k Zemi se asteroid nakonec dostane. Nebylo totiž vyloučeno, že proletí níž než satelity na geostacionární dráze.
08.03.2016 12:00 |

Šprýmaři vypustili falešný tweet: Na Francii se řítí asteroid

Uživatele internetové sítě twitter se o víkendu snažili znepokojit šprýmaři, kteří oznámili, že na Francii se řítí "zabijácký asteroid".
15.02.2016 21:45 |

NASA prý chce odchytit asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a zkoumat

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) chce podle demokratického senátora a bývalého astronauta Billa Nelsona odchytit malý asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a v roce 2021 prozkoumat. Projekt má údajně o čtyři roky urychlit uskutečnění plánu vyslání astronautů na některý z asteroidů.
06.04.2013 10:30 |

NEUVĚŘITELNÉ: NASA chce chytit asteroid a přitáhnout ho k Měsíci

NASA chce odchytit malý asteroid, přitáhnout ho k Měsíci a v roce 2021 prozkoumat. Projekt má údajně o čtyři roky urychlit uskutečnění plánu vyslání astronautů na některý z asteroidů.
06.04.2013 10:00 |

NASA přehlídla obří asteroid, který prolétl těsně kolem Země

Ve vzdálenosti 117 tisíc kilometrů od Země prolétl asteroid 2017 VL2. Planetu minul a srážka s ní by stejně neznamenala globální katastrofu, kdyby ale dopadl na území Prahy, lehla by popelem celá. NASA přitom o průletu tělesa mlčí, především proto, že šlo o velmi blízký kontakt a vědci si ho všimli, až den poté, takže srážce by nikdo nezabránil.
12.12.2017 10:35 |