Jak zní vesmír? NASA vydala unikátní album vesmírných zvuků

Jak zní vesmír? Astronomové z amerického NASA si dali práci, aby před letošním Halloweenem sestavili unikátní seznam zvuků vesmíru. Některé připomínají jako šumění oceánu, většina z nich by se ale zdárně ujala v hororech.
02.11.2017 20:15 |

Tajemné zvuky vesmíru: NASA zveřejnila svůj tajný archiv

Americká vesmírná agentura NASA uveřejnila na internetu to nejzajímavější ze svého archivu. K poslechu, či volně ke stažení je asi 60 zvuků, v nichž zaznívají slavné věty astronautů, tóny přicházející z vesmírných dálek nebo burácení startujících raketoplánů.
01.12.2014 19:55 |

NASA plánuje fúzní pohon vesmírných raket. Cesta na Mars by trvala jen měsíc

Dalším velkým skokem pro lidstvo na poli vesmírného výzkumu se mohou stát rakety poháněné energií z jaderné fúze. Podle portálu Space.com to prohlásil vědecký šéf amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) John Grunsfeld.
12.06.2013 08:10 |

Osobnosti: John Mars (1 článek)

NASA: Vesmír se bude nekonečně zvětšovat

Nám známý vesmír se bude rozpínat donekonečna. Uvedli to vědci NASA, kteří se odvolávají na skutečnosti zjištěné díky Hubbleovu vesmírnému teleskopu.
24.08.2010 00:35 |

Nová vesmírná absolvovala úspěšně první let: Měla by dopravit lidi na Měsíc i Mars

Nová vesmírná loď Orion amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) dnes úspěšně provedla svůj první testovací let. Jak NASA průběžně informovala na svém webu, zdárně proběhly všechny naplánované operace a modul se bezpečně snesl na padácích do vln Tichého oceánu. Přistání vysílala v přímém přenosu TV NASA.
05.12.2014 13:55 |

NASA objevila lebku na planetě Mars

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) zachytil na snímcích pořízených kosmickou sondou objekt připomínající lebku člověka. Vyplývá to ze snímku s vysokým rozlišením, který NASA zveřejnila ve čtvrtek.
11.06.2009 11:25 |

NASA prodloužila provoz raketoplánů

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) prodloužil provoz raketoplánů do roku 2011.  NASA původně hodlal ukončit provoz současné generace raketoplánů ještě letos v listopadu.
01.07.2010 19:01 |

NASA: Gigantická kolize vrhne Slunce na jiné místo

Astronomové amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) předpověděli scénář gigantické kolize naší galaxie se sousední velkou mlhovinou v souhvězdí Andromedy, k níž má dojít za čtyři miliardy let. Nevyhnutelná srážka podle čtvrteční zprávy NASA vrhne Slunce na jiné místo Mléčné dráhy. Dobrou zprávou ale je, že Zemi samu kolize nezničí.
01.06.2012 10:50 |

NASA má vážné problémy: Vesmírný teleskop Kepler nelze zaměřit na cíl

Vesmírný teleskop Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) je ochromen technickou poruchou, která by mohla vést až k předčasnému ukončení jeho pátrací mise po obyvatelných planetách mimo sluneční soustavu. Závadu vykazuje nepostradatelný mechanismus, který slouží k nasměrování teleskopu na cíl, oznámil podle světových agentur šéf vědeckého týmu NASA John Grunsfeld.
16.05.2013 10:40 |

Vesmírný teleskop Kepler končí! NASA ho nedokáže rozhýbat

Dny, kdy vesmírný teleskop Kepler amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) pátral ve vesmíru po planetách, skončily. Informovali o tom ve čtvrtek činitelé NASA, podle nichž není možné opravit porouchaný mechanismus sloužící k nasměrování teleskopu na cíl, napsala v noci na dnešek agentura Reuters.
16.08.2013 08:05 |

NASA našla tři kandidáty na misi zachytit a přesměrovat asteroid

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) našel tři malé asteroidy, které by mohly vyhovovat plánované budoucí robotické misi. Jejím cílem by mělo být zachytit a přesměrovat některý z těchto objektů nacházející se v blízkosti Země. Informovala o tom agentura AFP s odvoláním na oficiální činitele NASA.
12.09.2013 16:25 |

O krok blíž k Marsu! NASA vyzkouší novou loď pro vesmírnou cestu

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) uskuteční 4. prosince první zkušební let nové vesmírné lodi Orion, která by jednou měla dopravovat astronauty na Měsíc a na Mars. Zkušební let bude bez lidské posádky. "Půjde o první krok na naší cestě na Mars," prohlásil před novináři William Hill z vedení NASA.
07.11.2014 08:20 |

Osobnosti: William Hill (5 článků) , William Hill (5 článků)

Šestkrát byl ve vesmíru, dvakrát na Měsíci: Zemřel legendární astronaut NASA, zabil ho zápal plic

Ve věku 87 let zemřel americký astronaut John Young. V sobotu to na svém webu oznámil Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA). Veterán, který dvakrát přistál na Měsíci, v pátek podlehl komplikacím zápalu plic. NASA Younga označila za svého nejzkušenějšího astronauta. Do kosmu se vypravil šestkrát a zúčastnil se programů Gemini, Apollo a letěl i s raketoplánem.
06.01.2018 22:15 |

Osobnosti: John Young (3 články) , John Young (2 články)

Astronomové uklidňují veřejnost: Nově objevený asteroid mine naši planetu

Nově objevený asteroid, který nedávno při vesmírných pozorováních zaznamenali astronomové na Ukrajině, navzdory poplašným zprávám Zemi v roce 2032 s nejvyšší pravděpodobností nezasáhne. Veřejnost dnes takto uklidňovali vědci z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA), podle nichž existuje 99,998procentní šance, že těleso o průměru 400 metrů naši planetu mine.
18.10.2013 18:55 |

Unikátní GLOBÁLNÍ SELFIE: NASA ji vytvořila ze 36 tisíc fotek! Najdete se?

Americká NASA se připojila k celosvětové módě selfie a vytvořila jednu skutečně unikátní. Vydala výzvu, aby jí lidé posílali své selfie ze všech možných koutů světa. A pak z nich vytvořila obří selfie ve tvaru Země!
23.05.2014 17:40 |

Objev NASA: Země má dvojče!

Existuje život i mimo planetu Zemi? Odpověď na tuto otázku se možná už brzy dozvíme. Napomůže tomu zcela jistě unikátní objev, který se povedl vědcům z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) pomocí družice Kepler.
23.12.2011 05:00 |

Pluto má ledovou planinu ve tvaru srdce. NASA odhalila další snímky

Kromě vysokých hor jsou na povrchu planety Pluto i obrovské ledové pláně. Ukázaly to další unikátní snímky Pluta, které sonda New Horizon poslala vědcům z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA). Pojďte se na ně podívat!
18.07.2015 11:56 |

Vysoké hory a ledové pláně: NASA zveřejnila další fotografie Pluta

Na planetě Pluto jsou vedle vysokých hor i obrovské ledové pláně. Ukázaly to další unikátní snímky, které v pátek podle zahraničních agentur zveřejnil americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA).
18.07.2015 13:20 |

NASA našla kolem Země 25 000 nových asteroidů

Obáváte se dopadu asteroidu na Zemi? NASA díky novému teleskopu WISE objevila nedaleko naší planety dalších 25 000 vesmírných balvanů.
27.07.2010 01:30 |