Genetici tvrdí: Evoluce vede ke stále krásnějším ženám

Ženy jsou stále krásnější. Tvrdí to přední světoví genetici, podle nichž evoluce vede ke stále dokonalejším, smyslnějším a krásnějším ženám.
27.07.2009 10:30 |

Evoluce u lidí stále funguje. I když občas trochu jinak, naznačuje nová studie

Řada lidí se dnes domnívá, že lidská evoluce ustrnula na místě. Nejnovější genomická studie, která se probrala obrovským množstvím 170 tisíc lidí, však tvrdí opak. Geny související s rizikem Alzheimerovy nemoci nebo silným kouřením jsou podle ní u lidí dožívajících se vyššího věku méně časté. Zní to logicky, jedná se však o statistický argument naznačující, že principy evoluce jsou stále funkční.
20.10.2017 17:05 |

Myš zpívá jako pták. Genetici hovoří o revoluci

Japonští genetici naučili myš zpívat. Dosáhli toho tak, že upravili její genetickou výbavu.
30.12.2010 01:15 |

Petr Lukeš: Vybočení z evolučního vývoje a směřování k rozvratu

Jak víme, současná forma života na zemi vznikla prostřednictvím evolučního vývoje. Viz Darwinova teorie. V našem univerzu však kromě toho probíhá ještě také jiný druh evolučního procesu. A sice evoluce ducha. Evoluce ducha, v níž se nevědomé vyvíjí ke stále duchovně vědomějšímu a nezralé ke stále duchovně zralejšímu. Toto dění lze považovat za přirozené a proto jej podporují všechny zákonitosti, činné v našem univerzu.
26.05.2017 18:05 |

Evoluce v přímém přenosu: Ježci pochopili, že jsou vozovky smrtelně nebezpečné

Všichni řidiči jsou od jara do podzimu svědky nepříjemných střetů s ježky. Pro hmyzožravé savce s bodlinami je asfalt velmi často fatální překážkou. Zdálo by se, že tvorové s tak malými mozky nedokážou pochopit, jaké nebezpečí vozovka představuje. Nicméně v Londýně jsou svědky rychlé evoluce v přímém přenosu. Tamní ježci totiž vražedné nebezpečí dopravních komunikací pochopili a začali se jim vyhýbat. Díky tomu v centru města stále přežívá stabilní populace.
05.06.2015 17:05 |

Lidská evoluce stále pokračuje. Jak se dál vyvíjíme?

Často můžeme zaslechnout, že lidská evoluce v podstatě skončila. Ne, že by se lidé nemohli svému prostředí nadále přizpůsobovat, ale už to nemají zapotřebí. Lidská kultura spojená s takovými vymoženostmi jako je bydlení, odívání, sociální péče a pokročilé zdravotnictví podle těchto názorů odsunula evoluci na druhou kolej.
01.06.2016 11:20 |

Vše, co potřebujete vědět o evoluci ve zkratce a zábavně

Nejdřív byla opice, pak se z ní vyvinul člověk? Tak jednoduché to bohužel nebylo. Řada lidí věnuje studiu evoluce dokonce celý život. Pokud tolik času nemáte, podívejte se na toto video. Zábavnou formou shrnuje ve zkratce průběh evoluce.
09.05.2014 15:25 |

Jak se vlastně hmyz naučil létat? Čeští vědci poodkryli jednu z největších záhad evoluce

Vědci z Biologického centra Akademie věd ČR a Přírodovědného muzea v německém Stuttgartu se zabývali jednou z největších záhad evoluce - jak se u hmyzu vyvinula křídla - a měli úspěch.
17.05.2014 09:10 |

Neukojitelný sexuální chtíč nás chrání před...

Evoluce nás vybavila neukojitelným sexuálním chtíčem – libidem – a také velmi silnou rozkoší, kterou při sexu zažíváme. To vše a právě proto, abychom se chránili před zhoubným vlivem rozumu, který by nám mohl bránit v reprodukci. Evoluce nám dala totiž velký mozek a schopnost o sexu a jeho důsledcích uvažovat. A pokud bychom byli opravdu rozumní, už bychom nikdy nesouložili, protože ženy by si uvědomovaly hrozbu těhotenství a bolestivého porodu a obě pohlaví by se bála vážných přenosných chorob.
12.05.2015 19:05 |

Muži se dvěma penisy? Záhadu rozluštil plaz

Po světě chodí asi stovka mužů s dvěma penisy. Ačkoli v lidském druhu se jedná o anomálii, u jiných druhů obratlovců je to naopak norma. Třeba u plazů. Evoluce pohlavního údu byla dosud záhadou i pro biology. Tedy než objevili na Novém Zélandu hatérii, plaza bez penisu. Paradoxně pomohl tajemství falické evoluce objasnit.
30.10.2015 18:00 |

Neumíme dobře chodit po dvou. Ani po milionech let evoluce...

Ačkoli jsme jediným savčím druhem, který chodí vzpřímeně po zadních bez opory v podobě ocasu (klokani) či přidržování se horníma končetinama (lidoopi), ještě jsme se to ani po milionech let evoluce nenaučili dobře. Člověk je při chůzi vratký a zažívá ve srovnání s jinými druhy velké množství pádů a klopýtnutí.
15.03.2016 15:05 |

Porušují kapří naháči 'pravidla evoluce'? Na Madagaskaru si zpětně vyvinuli šupiny

Evoluce se neřídí žádnými zákony. Jak dokázal už Charles Darwin, rozhodně nesměřuje k žádnému konkrétnímu cíli, je oportunistická a téměř nepředpověditelná. To ovšem neznamená, že by bylo při vývoji druhů možné úplně všechno. Například přizpůsobování organismů prostředí probíhá tak, že jsou jednotlivé mutace testovány sítem přirozeného výběru.
26.08.2016 17:50 |

Osobnosti: Charles Darwin (16 článků)

O barvě „červeného koberce“ rozhodla evoluce před tisícovkami let

Když se lidí zeptáte, jakou barvu mají nejraději, zvítězí v této anketě zcela jistě modrá. Proč však nerolujeme před premiérami či jinými událostmi koberce modré, ale vždy mají barvu červenou? Protože barvou lidského pokolení je právě odstín krvavý. Může za to evoluce, která nás donutila tuto barvu vnímat jako barvu moci, přitažlivosti, štěstí, plodnosti, úspěchu a především jako samotnou barvu života.
17.12.2016 14:00 |

Jak staří jsou motýli? Nové nálezy jim přidaly přes 50 milionů let

Ve světle řečí o přežití nejsilnějšího, krvavých zubech a nesmiřitelnosti evoluce se éteričtí motýli zdají jako stvoření z jiné planety. Poletují z květu na květ, sají nektar a na první pohled by se zdálo, že řeší spíše estetickou stránku své existence než holé přežití. Taje motýlí evoluce zkrátka představují tvrdší oříšek než studium jiných, ekologicky vyhraněnějších, zvířat. I tak se ale biologové této skupině hmyzu začínají dostávat pod kůži.
16.01.2018 17:05 |

Vychází ceněná kniha „Evoluce všeho“

Matt Ridley, autor Evoluce všeho, přináší nový pohled na všeobecně rozšířenou představu, že svět je celý naplánovaný a že všechno musí být řízeno shora. Svět, jak podrobně dokládá Ridley, je prý naopak prostoupen nikým neplánovanou a neřízenou evolucí, která je zdrojem a motorem všeho důležitého nejen v přírodě, ale i ve společnosti.
27.06.2018 15:50 |

Ripleyová se měla objevit na konci filmu Predátor: Evoluce. WTF?

Letošní sci-fi snímek Predátor: Evoluce (The Predator) byl přijat hodně kontroverzně, když to řekneme kulantně. Fanoušci prskali na děravý scénář, trapné sexuální vtípky a špatné triky. Celkově dostal tenhle film větší čočku od kritiků i diváků, než si zasloužil. Všichni však právem svorně nadávali na závěr snímku. Ten je ale slabé kafe proti výkalu, který mohl ve filmu nastat.
31.12.2018 18:20 |

Nová DVD: Jan Palach, Yeti: Ledové dobrodružství, Slender Man, Predátor: Evoluce a Equalizer 2

Tento týden vychází film s nejvyšším počtem nominací na Ceny české filmové kritiky Jan Palach. Děti potěší animovaný snímek Yeti: Ledové dobrodružství. Milovníci hororů si mohou užít Slender Mana. Predátoři, jedni z největších lovců celého vesmíru, se vracejí na naši planetu ve filmu Predátor: Evoluce. Na úspěšný akční thriller navazuje Equalizer 2.
15.01.2019 07:00 |

Osobnosti: Jan Palach (247 článků) , Man Man (191 článků)

Krásná Karolína (25) skončila po plastické operaci nosu v kómatu! Alergie na léky, tvrdí klinika

Narkóza je nebezpečná vždycky a všude. V Rusku ale patrně přece jen o něco víc. V kómatu po plastické operaci totiž neskončila jen mladá kráska Karolína Sarkisjan (25). Je jen další z řady ruských žen, které za touhu po krásnějším těle zaplatily vysokou cenu.
22.11.2018 14:20 |

Proč žijí někteří lidé déle? Genetici nalezli odpověď

Složitá síť správně funkčních genů, nízkokalorická strava a cvičení, či alespoň častý pohyb, to vše ovlivňuje délku našeho života. Mít dobré geny je přitom zásadní, tvrdí vědci.
29.07.2010 00:45 |

Objevili jsme místo, kde žili první lidé, hlásí genetici

Je známé, že první lidé našeho druhu Homo sapiens se vyvinuli v Africe. Není ale jasné, na jakém místě sídlili. Skupina genetiků teď tvrdí, že tuto oblast nalezla.
11.11.2019 18:25 |