Článek

dTest: V čem chybují obchodníci při vyřizování reklamací

 
Obchodníci se při přijímání a vyřizování reklamací dopouštějí mnohých nešvarů, které však běžný spotřebitel snadno neodhalí. Kupující by se proto měli poměrně dobře orientovat v právních předpisech a vědět, co si nemusejí nechat líbit. Ve kterých situacích se vyplatí zpozornět?
28.05.2021 22:15 |

podobné články

Podobné články

Počet reklamací zájezdů letos stoupl o polovinu. Češi si stěžují zejména na jídlo

 
O 45 procent stoupl v letošním roce počet reklamací na zájezdy poskytované cestovními kancelářemi. Nejčastějším terčem stížností je kvalita jídla, výplývá z výzkumu cestovní agentury Invia a Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA). Podle cestovních kanceláří stojí za stoupajícím počtem reklamací skutečnost, že Češi stále častěji zneužívají nový občanský zákoník, který od ledna zavedl odškodnění za újmu při narušení dovolené.
17.09.2014 17:25 |

podobné články

Nechce vám obchod uznat reklamaci? Zkuste inspekci, vyřešila už stovku sporů

 
Koupili jste si vadné boty, ale s prodejcem se nedá dohodnout na reklamaci? Už čtyři měsíce můžete požádat Českou obchodní inspekci o pomoc při mimosoudním řešení vašeho sporu. Tento nový způsob reklamací a dalších problémů už využilo přes tisíc spotřebitelů. Poměrně vysoký zájem už má také první výsledky: asi stovku spokojených spotřebitelů.
29.06.2016 06:20 |

podobné články

Podíl reklamovaných zájezdů klesá a činí 0,5 %. AČCKA přináší kuriózní reklamace z letošní sezóny

 
Z výsledků naší ankety mezi členskými cestovními kancelářemi vyplývá, že letošní trend reklamací je při meziročním srovnání opět klesající. Od r. 2014, ve kterém jsme zaznamenali vysoký nárůst počtu reklamací ve výši 60 %, v souvislosti s medializací nového občanského zákoníku, podíly reklamovaných zájezdů klesají (2013: 0,5 %; 2014: 0,8 %; 2015: 0,6 %). Letos činí podíl reklamací z celkového počtu předpokládaných prodaných zájezdů 0,5 %.
06.08.2016 13:05 |

podobné články

Reklamace modní obuvi? Nedejte se! Úplně běžná reklamace!

 
Počet stížností spotřebitelů nespokojených s vyřizováním reklamací obuvi prodávajícími stále roste. Za 9 měsíců roku 2012 přijala Česká obchodní inspekce celkem 646 podání. Inspektoři ČOI zjistili ve 123 případech alespoň jedno nebo i více porušení povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele. Problémy při reklamacích vyplývají nejčastěji z nesprávných, neúplných nebo i klamavých informací, které mají spotřebitelé k dispozici při výběru obuvi. V posledních měsících narůstá počet stížností na vyřizování reklamací tzv. módní či vysoce módní obuvi, které prodávající zamítají.
28.10.2012 20:10 |

podobné články

Hříšná pošta: Počet zásilek padá, stížností a reklamací je ale čím dál víc

 
Zatímco počet zásilek, které Česká pošta každý rok doručí, dramaticky klesá, počet stížností a reklamací ze strany lidí neustále roste. Například jen v roce 2015 řešila pošta 119 tisíc reklamací, z toho více než 19 tisíc bylo oprávněných. Lidé se také častěji obracejí na poštovního ombudsmana a stěžují si kvůli frontám na pobočkách. Jde o stovky stížností ročně.
25.11.2016 06:00 |

podobné články

dTest: Jak postupovat při reklamaci u mobilního operátora

 
Vypadává vám často internet, nemůžete se dovolat nebo vám nesedí vyúčtování telekomunikačních služeb? To všechno můžete u svého operátora reklamovat. Postupy pro reklamaci se ve světě telekomunikací v mnoha ohledech liší od těch, co znáte v případě běžného spotřebního zboží. Jak má tedy reklamace služeb či vyúčtování u operátora vypadat? A na co si dát pozor?
14.10.2020 22:20 |

podobné články

Poplatek za neuznanou reklamaci? Nesmysl! Přepravu ani testování neplaťte

 
Prodejci, kteří svým zákazníkům účtují poplatek za zamítnutou reklamaci, porušují právní předpisy. Ve čtvrtek na to upozornil spotřebitelský časopis dTest a vyzval kupující, aby tento neoprávněný poplatek neplatili.
12.04.2012 10:00 |

podobné články

Češi podlehli během pandemie nákupům jídla online: Na co si dát pozor a jak je to s reklamací?

 
V uplynulých týdnech a měsících došlo k podstatnému nárůstu nákupů přes internet. Značná část kamenných obchodů byla totiž poměrně dlouhou dobu uzavřena, jiné sice prodávat mohly, nakupující však přesto volili objednávku zboží, které jim přiveze kurýr až domů, aby co nejvíce omezili kontakt s jinými lidmi. Neseriózní či podvodní obchodníci však ani během epidemie nespí. Na co si dávat pozor, pokud nakupujete potraviny online a kdy máte v tomto případě nárok na reklamaci.
20.12.2020 05:35 |

podobné články

Spoléháte na označení alergenů v jídle? Prodejci často chybují, míní inspekce

 
Restauratéři a stánkaři v nové povinnosti označovat alergeny obsažené v prodávaném jídle právě nevynikají. Stravovací zařízení podle Státní zemědělské a potravinářské inspekce v oblasti alergenů často chybují, což ale pro strávníky má přinejmenším velmi nepříjemné důsledky, nemluvě o tom, že chyba v označení jídla dokonce může ohrozit život člověka s potravinovou alergií. Na problém upozornil Český rozhlas.
30.12.2015 10:55 |

podobné články

Zubaři váš strach ucítí ve vzduchu a potom víc chybují, odhalila studie

 
Strach ze zubaře patří mezi nejčastější emoce spojené s návštěvou lékaře, které většina lidí prožívá. Bojíme se toho, i když víme, že vše s největší pravděpodobností dopadne v pořádku. Z nové studie výzkumníků z Mezinárodní vysoké školy pro pokročilá studia v italském Terstu vyplývá, že tento strach nás může stát hodně. Zubaři podle ní cítí, když se člověk bojí, a pak více chybují.
17.06.2018 05:20 |

podobné články

dTest: dTest: Jak postupovat při reklamaci nekvalitního internetového připojení

 
Spotřebitelská poradna dTestu se v uplynulých měsících opakovaně zabývala stížnostmi na nekvalitní internetové připojení a s nimi souvisejícími dotazy na změnu jeho poskytovatele.
20.11.2020 10:25 |

podobné články

Obchodníci se stále bezdůvodně obohacují na úkor zákazníků

 
Blíží se doba hektických nákupů a ruku v ruce s tím i následných reklamací. Ať se obchodníci snaží sebevíc, nikdy nezaručí, že všechno jimi nabízené zboží bude bez vady. A právě reklamace se pro některé Čechy stávají novým sportovním odvětvím, kdy se snaží reklamovat doslova cokoliv, jen aby jim obchodník v záruční době zboží vyměnil nebo jim ještě lépe vrátil peníze a oni si mohli pořídit úplně novou věc.
10.12.2014 22:01 |

podobné články

Nový občanský zákoník: Taková jsou práva kupujícího!

 
Koupili jste si zboží, na kterém se objevila vada, a vy si nevíte rady s reklamací ?Nejste si jistí, jestli vůbec máte na reklamaci nárok? S bleskovým průvodcem novým občanským zákoníkem už nebudete při jednání s obchodníky tápat.
03.03.2014 11:10 |

podobné články

AČCKA: Počty reklamací zájezdů v letošním roce výrazně stouply na 0,8 %.

 
Více jak polovina reklamací obsahuje požadavky na odškodnění za újmu při narušení dovolené, dle nového občanského zákoníku.
07.08.2014 14:20 |

podobné články

Fekálie v moři či pláž posetá páchnoucími řasami: S reklamací u cestovky nepochodíte

 
V úterý část moře a pláže v oblíbeném letovisku Dubrovník zasáhly fekálie. Mezi nešťastníky, kteří se zrovna koupali, byl i čtenář Blesku, který popsal nepříjemný zážitek. Kdo by si myslel, že má po něm nárok na reklamaci zájezdu, mýlil by se. Peníze by zpět nedostal ani za předpokladu, že by koupání pokazilo něco typičtějšího - například naplavené řasy. Podle cestovek jde totiž při znečištění vody o „vis maior“, neboli vyšší moc, a tak mají zákazníci smůlu.
05.07.2018 05:05 |

podobné články

dTest spustil srovnávač tarifů mobilních operátorů. Má pomoct zmateným spotřebitelům

 
Spotřebitelský časopis dTest spustil srovnávač tarifů mobilních operátorů, který klientům umožní rychlé nalezení optimální nabídky. Srovnavač je dostupný zdarma na www.dtest.cz/tarify. Dnes o tom dnes informoval právní poradce dTestu Jan Votočka.
28.12.2011 10:40 |

podobné články

dTest odhalil plíseň v lahvovém pivu, hrozí nevolnost

 
Časopis dTest odhalil přítomnost plísně v pivech 33 různých značek. V pěti případech, kdy pivo obsahovalo vyšší podíl mytoxinů, podal časopis podnět na Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci (SZPI). Nejvíce mykotoxinů obsahovalo tmavé pivo Svijany - Svijanská kněžna. Vypití pouhého litru takového piva může způsobit zdravotní obtíže, varuje dTest. 
14.05.2013 10:40 |

podobné články

Nejkvalitnější spotřebiče podle časopisu dTest

 
Hledáte-li to nejlepší do vaší kuchyně, pak vsaďte na testy a recenze. Respektovaný časopis dTest se zaměřil na multifunkční trouby a my vám dnes přinášíme malou ochutnávku. Celkem náročnými zkouškami si prošlo několik spotřebičů, které seženete i na tuzemském trhu – nejde tudíž o nic, co byste si nemohli dopřát i vy. Celkem vysokého ocenění, a to s 66% se dočkala elektrická vestavná trouba VT 548 MX z řady MORA PREMIUM. Cílem bylo hodnotit nejen schopnost péct, ale sledovat i spotřebu energie, přesnost nastavení, rychlost předehřevu, stabilitu teploty, jednoduchost obsluhy a elektrickou i teplotní bezpečnost. Mora – kvalita na tuzemském trhu Značka Mora nabízí pestrý sortiment kuchyňských spotřebičů: vestavné kuchyňské spotřebiče, sklokeramické desky, myčky na nádobí, mikrovlnné trouby, chladničky, až po digestoře. Dnes se zaměříme na kvalitní trouby, protože to je něco, bez čeho se žádná hospodyňka neobejde. Ať už zařizujete novou kuchyň nebo plánujete rekonstrukci, určitě vsaďte na vestavěné trouby. Ty jsou stále častěji jednoznačnou volbou. Důvody jsou nejen praktické, ale i estetické. Vestavěné spotřebiče se bez obtíží přizpůsobí vzhledu vaší kuchyně, jsou mnohem lepší na čištění a údržbu i prostorově úspornější. Gogenje – přední evropský výrobce domácích spotřebičů Jako další se obhájila designová trouba nové generace gorenje BO73CLI – ta usilovala o své místo mezi 13 multifunkčními troubami a získala 63% – známku Dobré kvality. I zde se hodnotila schopnost péct, spotřeba energie, přesnost nastavení, stabilita teploty, rychlost předehřevu, jednoduchost obsluhy a elektrická i teplotní bezpečnost. Tato trouba má inovativní a poslední dobou tak oblíbený zaoblený tvar inspirovaný tradiční pecí na dřevo. Tento design uvítají především milovníci retro, vintage a venkovského stylu. Gorenje dodává na trh technicky dokonalé a designově navržené domácí spotřebiče. Zapomenout ještě nesmíme dodat, že i velmi energeticky účinné. Příspěvek Nejkvalitnější spotřebiče podle časopisu dTest pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
31.12.2016 20:35 |

podobné články

dTest: Je bramborový salát s majonézou bezpečný i po pěti dnech?

 
Bramborový salát s majonézou je štědrovečerní pokrm, který v některých domácnostech vydrží až do Silvestra. Typické chování českých spotřebitelů simuloval dTest pokusem, kdy ponechal bramborové saláty pět dnů napospas jejich osudu, ovšem pod laboratorním dohledem. Kromě bujení mikroorganizmů ve vánočním salátu analyzoval spotřebitelský časopis dTest kupované majonézy jako takové, tedy jejich složení a kvalitu. Zaměřil se mj. na to, kolik žloutků studené omáčky obsahují. Na rozdíl od minulého testu před pěti lety se tentokrát žádný propadák nenašel.
07.11.2017 13:25 |

podobné články