Článek

Drží vás na nohou jen kofein? 10 rad, jak se obejít bez kávičky a být plní energie

 
Nedáte bez kofeinu ani ránu? Jenže na horký nápoj ve vedru nemáte vlastně ani chuť? Poradíme, jak zůstanete bdělí i bez kafíčka!
15.08.2017 09:40 |

podobné články

Podobné články

Jak se zbavit otékání nohou

 
Otékání nohou je nejen velice nepříjemné, ale v mnoha případech i bolestivé. Pro otoky dolních končetin je aktuálně panující léto více než ideálním obdobím, avšak není to podmínkou – oteklé nohy vás mohou nepěkně potrápit i kdykoli během roku. V letním období je ale otékání nohou mnohem častější a začne se objevovat i u lidí, kteří s tímto problémem prozatím nemají žádnou zkušenost. Jestliže i vás sužuje pocit těžkých nohou, otoky vás začínají bolet, neustále se zvětšují a znepříjemňují vám tak horké sluneční dny, pak si přečtěte náš dnešní článek. Společně se v něm podíváme na šikovné rady a tipy, jak se otékání nohou zbavit a konečně si začít užívat nádherné letní počasí! Proč nohy otékají? Mnoho lidí se drží mylné představy, že jsou otoky dolních končetin výsadou pouze postarších a obézních lidí. Není tomu tak. Oteklé nohy mohou potrápit kohokoli z nás, bez ohledu na věk či pohlaví. Oteklé nohy často doprovází i těhotné ženy a to zvláště ke konci gravidity. Otoky se mohou objevit i po delším sezení, kdy si nohy dostatečně neprotáhnete. Příčiny otékání nohou: vysoký krevní tlak ploché nohy zpomalený tep premenstruační syndrom Voda za to nemůže! Další zažitou představou je domnění, že za oteklé nohy může nadměrné množství vody, díky čemuž se mnoho lidí ve snaze zbavit se nepříjemných otoků, díky kterým se jim do nohou zařezávají pásky a každý krok je čím dál obtížnější, uchyluje k velmi špatnému rozhodnutí: nedodržují pitný režim. To je ale chyba, neboť při otocích naopak musíte pitný režim dodržovat. Přísun tekutin pomůže snížit hustotu krve, která se následně nebude srážet a nebudou tak vznikat otoky. Jak se zbavit otékání nohou? Nyní se pojďme společně podívat, jak dát oteklým končetinám jednou provždy sbohem! Užitečné tipy: ulevte vašim nohám tak, že je dáte do zvýšené polohy střídejte tu a tam chůzi na špičkách... Čtěte více Příspěvek Jak se zbavit otékání nohou pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.07.2016 16:45 |

podobné články

6 faktů, které by jste měli vědět o holení nohou

 
Holení nohou sice není žádná věda, ale neopatrnost nebo nesprávný postup už asi každá z nás zaplatila krvavými šrámy na nohou.Poradíme vám, jak na to, na co si dát pozor, aby vaše nožky byly připravené na letní sezóny bez úrazu. Co si budeme povídat, nohy si holíme především z estetického důvodu. Když jsou ale výsledkem poškrábaná lýtka s krvavými šrámy, moc krásy s tím nenaděláme. Co byste tedy měli vědět o holení nohou, aby byly hladké a krásné? 1. Nohy si holte ráno Po náročném dni nohy otékají,stejně jako po horké koupeli, takže chloupky se nám tak trochu schovávají. Po ranním oholení budou nohy mnohem hladší. 2. Gel snižuje riziko pořezání Když použijete mýdlo, pokožka se vysuší a žiletka po ní špatně klouže. Tím se zvyšuje možnost pořezání. Ještě horší jsou “rychlovky” na sucho. Nejlépe a s nejmenším rizikem se oholíte, pokud použijete gel nebo pěnu na holení. 3. Pořádné holítko Pro dokonalé a bezpečné oholení je dobré kvalitní holítko s více břity. A i to po několika použitích vyměňte za nové. Holit se tupou žiletkou je jedna z nejhorších činností,co lidstvo zná a přesto se o to stále tisíce lidí pokouší. Ale pozor – i tupá žiletka vás umí pořezat,i když už neholí. 4. Tahy správným směrem Holíte se proti růstu? Pak máte asi často podrážděnou kůži a tvoří se vám zarudlé pupínky. Holení po směru růstu chloupků je sice pomalejší,za to s lepším výsledkem a bez podráždění. 5. Nezapomínejte na peeling Zbavit se odumřelých buněk dělá nohy hladší, ale také usnadňuje holení. Navíc působí jako prevence proti zarůstání chloupků. Zásadně ovšem neprovádějte oboje ve stejný den. Peeling i holení je pro vrchní vrstvu pokožky dost velkou zátěží, takže nechte mezi nimi aspoň dva dny. 6. Nespěchejte Neholte se ihned, jak pustíte sprchu. Nechte nejdřív, ať tekoucí voda namasíruje... Čtěte více Příspěvek 6 faktů, které by jste měli vědět o holení nohou pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
01.04.2018 01:05 |

podobné články

Ranní cviky, které vás postaví na nohy

 
Vstáváte každé ráno rozmrzelí, bez energie, cítíte se unavení a nemáte na nic náladu? Postrádáte onu potřebnou hnací sílu, která by vás po ránu dokonale nastartovala? Pak vyzkoušejte naše ranní cviky, které vás postaví na nohy. Nikdo po vás nechce, abyste hned po probuzení běhali trasu dlouhou několik kilometrů, ještě před začátkem pracovní směny pospíchali do fitka nebo plavali dlouhé tratě v bazénu. Máme pro vás osvědčené ranní cviky, které vaše tělo rozehřejí, nabudí organismus a skvěle vás nastartují do nového dne. Ranní cviky, které vás postaví na nohy Ještě než začnete namítat, že po ránu rozhodně nemáte času na rozdávání a nedokážete se tak najít chvilku na provedení našich cviků, dovolíme si vás uklidnit: naše ranní cviky vám zaberou jen několik málo minut. Předklony Postavte se a jednou nohou vykročte vpřed, druhou zase vzad. Nohu, kterou jste vykročili vpřed, mírně pokrčte a zadní naopak propněte. Ruce dejte před sebe s rovnými zády se předklánějte vpřed, dokud se rukama nedotknete země. Kliky Kliky známe všichni, možná jste k nim měli ve škole odpor, ale věřte, že vás po ránu dokážou skvěle nabudit. Pamatujte, že u provádění tohoto cviku musíte tělo udržet rovné a zpevněné, jinak nedosáhnete kýžených výsledků a spíše si ublížíte. Dřepy Dřepy snad ani netřeba dlouze představovat. Jedná se o rychlý a účinný cvik, který zvládnete za pár minut. U dřepů mějte nohy rozkročené na šíři vašich ramen, ruce před sebou a vždy jděte tak nízko, dokud se pánev nedostane do úrovně kolen. Kočičí hřbet Mezi ranní cviky pro nabuzení zařazujeme i dobře známý kočičí hřbet, který slouží především k protažení těla. A to po ránu taky není na škodu. Při tomto cviku klečíte, dlaněmi se opíráte o zem. Nejdříve se prohnete v zádech a bradu vystrčíte vpřed, poté hlavu zabalíte pod sebe a vykulíte záda. Příspěvek Ranní cviky, které vás postaví na nohy pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.06.2017 06:40 |

podobné články

6 tipů jak znovu nabít ztracenou energii

 
Také patříte k lidem, kteří se ráno co ráno co ráno i přes veškerou snahu nemohou dostat z postele? Budík vypínáte třikrát, nespočetněkrát se přemlouváte, mnohdy sami sebe poctíte nějakou tou nadávkou, ale i přesto vám ranní vstávání dělá obrovský problém. Cítíte se unaveně, chybí vám elán ptáte se sami sebe: jak nabít ztracenou energii?! Nedostatek energie se výrazně odrazí na našem pracovním i osobním životě. Zatímco v zaměstnání se to projeví ve sníženém výkonu či méně kvalitní odváděné práci, v osobním životě se začneme chovat podrážděně, všechno nás hned vytočí, jsme nevrlí a naše okolí tak trpí. Jestliže se ptáte, jak nabít ztracenou energii, je dnešní článek určený právě vám! Máme pro vás 6 tipů jak nabít ztracenou energii! Chybí vám energie? Pak čtěte! Tip první: vydatně se nasnídejte! Víte jak se říká: snídaně je základem dne! Ráno si na tohle tvrzení, které je mimochodem i vědecky potvrzené, vzpomeňte a tendence se ošidit na nejdůležitějším jídle dne okamžitě a ve svém vlastním zájmu zažeňte. Vaše snídaně by měla být bohatá především na tuky a bílkoviny, které se postarají o doplnění potřebné energie. Tip druhý: dejte si zelenou! Věděli jste, že listová zelenina může být jakousi nabíječkou postrádané energie? Pokud ne, pak teď už to víte a rozhodně to nezapomenete! Odborníci se shodují na tom, že tmavě zelená listová zelenina je bohatá na vitamíny, minerály a důležité antioxidanty. Proto si jí dopřejte opravdu dostatek, ať máte spoustu elánu, který můžete libovolně využít. Tip třetí: napijte se teplé vody! O sklenici teplé vody s citronem po ránu se toho napsalo i napovídalo tolik, že o této fintě musí vědět snad úplně každý. I přesto nás udivuje, kolik lidí i takhle jednoduchou věc vědomě opomíjí. Jestliže vám chybí elán a vy přemýšlíte nad způsoby, jak nabít ztracenou energii, nemůžete pro to udělat... Čtěte více Příspěvek 6 tipů jak znovu nabít ztracenou energii pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.01.2017 08:45 |

podobné články

Kofein si indiáni dopřávali stovky let před Evropany. Jen na povzbuzení to ale nebylo

 
Hrnek silné kávy je bezkonkurenčně nejrozšířenějším způsobem, jak nakopnout unavenou mysl a povzbudit ji k dalším výkonům. Do Evropy se káva dostala zásluhou italských kupců na přelomu 16. a 17. století. Kofein, stimulující látku ze skupiny alkaloidů, však nenalezneme jen v plodech kávovníku arabského. Kromě kávy a čaje se nachází také v kakaových bobech, kolových ořeších a lístcích cesmíny paraguajské zvaných maté . Zatímco káva pochází ze severovýchodní Afriky a čaj z jihovýchodní Asie, původ zbývajících tří rostlin můžeme vystopovat do tropů Jižní Ameriky. Zkrátka tak nepřišli ani indiáni. 
22.09.2015 19:40 |

podobné články

Výsledky testu levných limonád vás šokují: Vypadají nám z lehkých col zuby?

 
Většina lidí si po ránu ráda dá šálek horké kávy. Jsou ale tací, kteří se hned po probuzení uchylují k cole. Řeklo by se kofein jako kofein, ale v případě levných kol tomu tak není. Ty a jiné levné limonády mohou obsahovat vetší množství kyseliny fosforečné, která rozhodně neprospívá zubní sklovině. V případě nápojů za pár korun se mnohdy jedná o mix sladidel a konzervantů.
09.01.2018 15:05 |

podobné články

Tajná zbraň květin: 'Zfetují' včely kofeinem a ty se pak rády vrací

 
Nedovedete si představit ráno bez svého šálku kávy? Na oblibu až závislost na kofein sází i některé květiny, které tím lákají včely k opylení svých květů. Kofein je "zfetuje" tak, že se pravidelně vracejí a nejen to - ke květům lákají i své "kamarádky", píše britský server BBC. 
28.10.2015 17:55 |

podobné články

5 mýtů o energy drincích: Znali je už neandrtálci!

 
Energetické nápoje jsou sice vynálezem 20. století, nicméně kofein a jiné povzbudivé látky lidstvo využívá už do doby kamenné. Neandrtálci sice jen žvýkali listy kávovníku a dalších rostlin, lidé však záhy přišli na to, že povzbudivé účinky kofeinu se zesílí přelitím vodou. První nápoje dodávající energii jsou staré tisíce let a kofein dnes patří k nejrozšířenějším psychoaktivním látkám na světě.
25.04.2017 12:05 |

podobné články

Obezitu nezpůsobuje jen nadměrný příjem energie, ale především zdroj této energie

 
Kvalita je důležitější než kvantita. Platí to i ve stravě, protože současné výzkumy dokazují, že není ani tak podstatné, kolik energie denně přijmeme, ale z jakého zdroje tato energie pochází. Jeden člověk konzumující zdravou vyváženou stravu tak může být štíhlý, ale jiná osoba, která přijde denně stejné množství energie nezdravými potravinami, je obézní. Čerstvé ovoce tak kupříkladu nelze nahradit džusem.
24.05.2018 10:30 |

podobné články

Kofein může pomoci při léčení Alzheimerovy nemoci

 
Kofein může výrazně pomoci při boji s příznaky Alzheimerovy nemoci. Ukázaly to testy na myších. Starým myším, které měly projevy demence, podali vědci ekvivalent pěti šálků černé kávy denně. myším se pak vrátila paměť. Zjistili to američtí vědci z Floridského centra výzkumu Alzheimerovy nemoci. Zpráva o výzkumu byla publikována pondělí.
06.07.2009 14:55 |

podobné články

Zázračný kofein

 
S látkou zvanou kofein se mnozí z nás setkávají každý den v podobě kávy.
04.09.2012 10:50 |

podobné články

Tomu se ani nechce věřit: Kofein život zkracuje, alkohol prodlužuje

 
Kdo váhá nad tím, zda zhřešit šálkem kávy, nebo jedním desetistupňovým pivem, pak mu možná pomůže odpověď izraelských vědců. Podle nich je totiž lepší pít denně malé množství alkoholu než malé množství kávy. Zatímco etanol v malých dávkách život prodlužuje, kofein ho údajně zkracuje.
12.12.2013 09:35 |

podobné články

Studenti, zbystřete: Kofein zlepšuje paměť po učení

 
Dopřát si šálek silné kávy po náročném kurzu či učení není vůbec špatný nápad. Podle vědců z Kalifornie totiž kofein posiluje paměť a osoba, která si po učení dopřeje kávu či jiný zdroj kofeinu, si později vybaví více informací.
16.01.2014 09:35 |

podobné články

Mladík bral kofein, aby se mohl učit. Předávkoval se a zemřel

 
Mladík se připravoval na závěrečné zkoušky na střední škole, ale nedočkal se jich. Kvůli učení bral kofein, ale předávkoval se jím a zemřel.
30.06.2014 17:35 |

podobné články

Pánové, už vám »nestojí«?! Tohle prý pomůže!

 
Nadměrná konzumace kofeinu škodí. Ale stále častěji se ukazuje, že střídmý příjem tohoto alkaloidu může zdraví prospívat. Krom toho, že lidé popíjející tři až čtyři šálky kávy denně méně často onemocní diabetem typu 2, chrání kofein také muže před poruchami ztopoření penisu. Vědci z Texasu zjistili, že kofein u mužů skutečně působí jako prevence erektilní dysfunkce.
04.06.2015 22:05 |

podobné články

Kofein má doslova fobii z cukru, zjistili vědci

 
Že se hořké nápoje sladí proto, aby nebyly hořké, není žádná věda. To ví každé menší dítě, které někdy neslazený čaj či kávu vypilo. Vědci z anglického Yorku ale zjistili, že na molekulární úrovni probíhá mezi cukrem a kofeinem v kávě doslova souboj. Jakmile se totiž cukr ve vodě rozpustí, kofein se mu snaží všemožně vyhnout a sráží se v blocích. Tím se hořkost nápoje výrazně snižuje a sladkost o to víc vyniká.
03.08.2015 10:00 |

podobné články

Platíte nesmyslné částky za energie? Ušetřete kvalitním zateplením

 
Nejvýznamnějšími položkami v rodinném rozpočtu jsou dlouhodobě výdaje za bydlení a energie, které tvoří zhruba 21 procent spotřebních výloh. Ať už žijete v panelovém, činžovním nebo rodinném domě, položka za energie výrazně zatěžuje váš rozpočet. U domácností důchodců bez ekonomicky aktivních členů tvořily výdaje spojené s bydlením a energiemi v loňském roce téměř 30 procent. Jedno z řešení, jak náklady výrazně snížit, představuje kvalitní zateplení, díky kterému dokážete uspořit až 50 % výdajů za energie.
17.07.2018 00:05 |

podobné články

Proč nosit punčocháče v těhotenství?

 
Těhotná žena – to není jen velké břicho na dvou nohách v laclových džínových kalhotách. Rozhodně se nemusíte vzdávat žádných sukní a to ani v zimním období. Mnoho maminek se vůbec ptá, zda je to v těhotenství správné punčocháče nosit…rádi Vám ukážeme mnoho výhod nošení těhotenských punčocháčů a jak si správně vybrat. Přibližně do prvního trimestru se většina nastávajících maminek vcelku bez obtíží vejde do klasických punčocháčů. Ale jakmile se Vám začne bříško zvětšovat, pak mohou klasické punčochové kalhoty nepříjemně tlačit a neplní tu správnou funkci, kterou mají. Výhody nošení punčochových kalhot: Vyhlazení struktury pokožky (např. celulitida, nerovnosti) Podpora těhotenského bříška – prevence proti striím Dokáží eliminovat otoky nohou a působí jako prevence proti křečovým žilám Zůstanete stále elegantní ženou Správné těhotenské punčocháče mají mít anatomicky tvarovaný panel tak, aby nikde na bříško netlačily, ale právě naopak ho podporují. Nesmí Vás rozhodně nikde škrtit, ani přeštípávat. Pokud má výrobce jen jednu univerzální velikost těhotenských punčocháčů, není to dobré znamení. A pokud již spíše váháte kterou velikost, volte raději tu větší, budete mít větší jistotu, že Vám sednou. Ne jedna nastávající maminka také jistě uvítá pohodlí. Těhotenství může být velmi nepříjemné pro intimní místa, proto nezapomínejte na bavlněný klínek. Díky tomu vydržíte v punčocháčích klidně celý den. Pokožka je s rostoucím bříškem velice namáhaná. Mnoho z Vás proto nezapomíná na pravidelné mazání krémy jako prevenci proti striím. A to děláte dobře! Ale co takhle mít pokožku hydratovanou po celý den? To nyní můžete díky našim Těhotenským punčocháčům 40DEN, které obsahují mikrokapsule Ale vera, které zajišťují komfort pro pokožku po celý den. Navíc díky hustotě vlákna 40 DEN poskytují dobrou oporu pro bříško, ale i jsou prevencí proti otokům nohou. Pokud byste ráda raději klasičtější, možná elegantnější silonky, lehce průhledné, máme pro Vás Těhotenské punčocháče 15DEN se všemi výhodami pro Vás – anatomicky tvarovaný panel na bříško, bavlněný... Čtěte více Příspěvek Proč nosit punčocháče v těhotenství? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.01.2017 08:45 |

podobné články

6 benefitů hořké čokolády

 
Každý kdo se snaží zhubnout, se jen velmi nerad loučí s čokoládou. Čokoláda je pochoutka, kterou máme rádi úplně všichni, její konzumace mimo jiné podporuje produkci hormonu štěstí. Snad vám tedy udělá radost informace, že se ani při redukci váhy nemusíte čokolády vzdát. Řeč je samozřejmě o kvalitní hořké čokoládě, ta má na nás dokonce blahodárné účinky. 1. Antioxidační účinky Kakao obsahuje ve vysoké míře antioxidanty zvané flavonoidy, jejich obsah předčí i zázvor, maliny, borůvky, ostružiny a řadu dalších potravin. O vlivu antioxidantů na zpomalení stárnutí tkání víme všichni. 2. Antiseptické účinky Díky obsahu flavonoidů, které posilují náš imunitní systém, má čokoláda také protizánětlivé účinky. Zkuste si vychutnat kousek čokolády ve chvíli, kdy vás začne pobolívat v krku – máte šanci poradit si s angínou dřív, než vás složí do postele. 3. Chrání srdce Jedna kostička hořké čokolády za den udržuje srdce silné a zdravé. Může pomoci snížit riziko vzniku mrtvice a infarktu. Podle jedné německé studie ti, co sní denně cca 7,5 gramu čokolády, mají nižší krevní tlak a menší riziko infarktu či mrtvice. 4. Pozitivní vliv na krevní oběh Flavanoly v kakau mohou pomoci zlepšit krevní oběh do srdce a mozku. Stimulují tepny, aby produkovali oxid dusnatý, ten pomáhá uvolnit cévy a snížit krevní tlak. 5. Proti stresu Neoslazená hořká čokoláda je tím nejefektivnějším typem čokolády, když se na vás všechno sesype a přemůže vás úzkost a stres. Může za to phenylethylamin, látka, která způsobuje i pocit zamilovanosti, a která vybízí mozek produkovat endorfiny – hormony štěstí. 6. Chrání myšlení Bylo zjištěno, že každodenní příjem menšího množství čokolády může působit jako prevence proti Alzheimerově chorobě. Síla antioxidantů v tmavé čokoládě chrání mozek před stresem a stárnutím. Kofein navíc může být užitečný na migrény a mírnější bolesti hlavy. Příspěvek 6 benefitů hořké čokolády pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.06.2018 15:35 |

podobné články