„Dotkne“ se Slunce? NASA vyšle speciální sondu, urazí miliony kilometrů

Americká vesmírná agentura NASA vyšle z floridského Mysu Canaveral sondu, která se jako první člověkem vyrobený přístroj „dotkne“ Slunce. Cílem je získat nové poznatky o hvězdě naší planetární soustavy, které například umožní lépe předpovídat solární bouře, jež mohou ohrozit pozemské rozvodné sítě nebo satelitní navigaci. Raketa měla původně odstrtovat v sobotu dopoledne evropského času, nakonec ale NASA start posunula na neděli.
11.08.2018 08:15 |

NASA vypustila unikátní sondu mířící k Jupiteru

Dva týdny po ukončení letů raketoplánů vypustila NASA do kosmu unikátní sondu, která má za úkol důkladně zmapovat největší planetu sluneční...
17.08.2011 11:05 |

Odhalila vodu, podmínky pro život i nový měsíc Saturnu. Sondu NASA čeká řízený zánik

Meziplanetární výzkumnou sondu Cassini, kterou americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) vyslal k průzkumu Saturnu a jeho měsíců, čeká v pátek zánik řízeným vstupem do atmosféry této plynné planety. Těleso je na konci své životnosti, která byla předtím dvakrát prodloužena.
15.09.2017 12:35 |

NASA chce příští rok dorazit k povrchu Slunce

Přestože povrch naší hvězdy dosahuje teploty 1 377 stupňů Celsia, hodlají vědci z NASA vyslat právě tam sondu. Podle expertů by povrchu Slunce mohli dosáhnout v létě 2018. A sonda bude zkoumat, jestli střed naší soustavy hodlá vyslat k Zemi další bouři nebezpečných kovů, které můžou zničit sítě a uškodit tím výrazně civilizaci.
06.06.2017 09:30 |

Proč je okolí Slunce teplejší než jeho povrch? NASA vysílá k hvězdě sondu

Americká Parkerova sluneční sonda se chystá na několikaletou pouť ke Slunci. Vědcům má pomoci objasnit, proč je teplota koróny (okolí Slunce), což je oblast sluneční atmosféry, o několik řádů vyšší než na povrchu hvězdy. Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) také očekává, že díky misi bude schopen lépe předpovídat solární bouře, které mohou poškodit pozemské rozvodné sítě či rušit satelitní navigaci.
04.08.2018 12:20 |

NASA: Gigantická kolize vrhne Slunce na jiné místo

Astronomové amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) předpověděli scénář gigantické kolize naší galaxie se sousední velkou mlhovinou v souhvězdí Andromedy, k níž má dojít za čtyři miliardy let. Nevyhnutelná srážka podle čtvrteční zprávy NASA vrhne Slunce na jiné místo Mléčné dráhy. Dobrou zprávou ale je, že Zemi samu kolize nezničí.
01.06.2012 10:50 |

USA vyšlou k Měsíci sondu LADEE, aby zkoumala prach a atmosféru

Americký Národní úřad pro letectví a vesmír (NASA) se chystá v sobotu ráno v 05:27 SELČ vypustit k Měsíci automatickou sondu LADEE. Jejím úkolem bude zkoumat měsíční prach, ale také například atmosféru, o níž si valná část lidí myslí, že na přirozeném souputníku Země není.
06.09.2013 18:50 |

Do Slunce vletí sonda. Má odpovědět na otázky vzniku Země

Americká NASA pošle do nitra Slunce vůbec poprvé automatickou sondu. Přístroj o velikosti osobního automobilu bude muset přežít v atmosféře nám nejbližší hvězdy žár 1400 stupňů Celsia.
08.09.2010 00:25 |

„Leť holčičko, leť!! A dotkni se Slunce“. NASA vypustila unikátní sondu

Z floridského mysu Canaveral v neděli po jednodenním odkladu odstartovala raketa se sondou Parker Solar Probe, která zamíří ke Slunci a přiblíží se mu na rekordních šest milionů kilometrů. Raketa odstartovala přesně v ohlášených 3:31 místního času (9:31 SELČ).
12.08.2018 08:10 |

Mám důkaz, že NASA kryje existenci UFO, tvrdí Švýcar

O víkendu na internet nahrál jeden uživatel video záhadného objektu v těsné blízkosti Slunce, které pořídila solární sonda. Snímek okamžitě rozvířil debaty o existenci mimozemských civilizací. Jako podivnou shodou okolností navíc den po zpozorování objektu NASA nahlásila poruchu sondy. Zmíněný uživatel to neváhal označit za jasný důkaz, že NASA něco kryje.
12.05.2012 13:20 |

NASA posílá k Marsu sondu, bude pátrat po tom, kam zmizela voda

Mise MAVEN pro výzkum marsovské atmosféry dostala i přes potíže s nouzovým finančním fungováním americké vlády od Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) výjimku, takže sonda o velikosti autobusu se k rudé planetě vydá 18. listopadu. Vědci si od projektu slibují odpověď na otázku, kam zmizela voda, kterou Mars kdysi podle odborníků hojně oplýval.
08.10.2013 11:25 |

NASA zachytila obrovskou sluneční erupci! Tyto snímky vám vezmou dech

Slunce nám jednou zase "ukázalo svoji sílu":http://www.extra.cz/jak-nas-vidi-slunce-pod-uv-paprsky-vsichni-vypadate-jako-cernosi-a-pihatci-neverite v podání obrovské sluneční erupce, kterou zachytila NASA.
03.09.2014 15:46 |

Záhadný čtverec u Slunce: Skrývá NASA vesmírnou loď?!

Co to je? A jak je možné, že »tomu« nevadí teplota skoro 6000 °C?! Po zveřejnění snímků z NASA si lidé po celém světě lámou hlavy nad záhadným černým čtvercem, který se v pondělí objevil u Slunce.
05.05.2016 15:55 |

Šílenství kolem snímku NASA: Záhadný objekt u Slunce!

Spoustu otázek nyní vzbudily snímky, jakých Národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) běžně zveřejňuje spousty. Sondy STEREO monitorující Slunce poslaly několik fotografií, na kterých není něco v pořádku. Něco tam přebývá, načež to vzápětí zase chybí!
22.11.2016 05:10 |

„Zatmění Slunce byl podvod, NASA lže.“ Konspirátoři trvají na tom, že je Země plochá

Pondělní zatmění Slunce, které bylo možné pozorovat jen v Americe, vyvolalo velké pozdvižení jak mezi širokou a odbornou veřejností, tak mezi konspiračními teoretiky vyznávajícími teorii, že Země je plochá. Podle nich byl výjimečný úkaz na obloze podvod, za kterým stojí Národní úřad pro kosmonautiku a letectví (NASA), a tvrdí, že mají důkaz.
23.08.2017 14:05 |

Amatéři nastartovali vysloužilou sondu

Za necelé dva měsíce uplyne šestatřicet let od startu sondy ISEE-3. Pod zkratkou, kterou lze číst i jako „I see“ (= vidím), se ukrývalo zařízení, určené k výzkumu Slunce. Kromě toho stihla sonda prozkoumat i několik komet, dokud ji NASA v roce 1997 nenechala napospas kosmickému prostoru.
10.07.2014 19:10 |

Sondu na Marsu zničil prach a mráz

Sondu Phoenix, která na Marsu pátrala také po přítomnosti života, s největší pravděpodobností poškodily nánosy prachu spolu se silnými mrazy.
30.05.2010 02:10 |

PŘÍMÝ PŘENOS: Indové posílají sondu k Marsu

Indie by dnes měla vyslat svou první sondu k Marsu. Pokud bude její mise úspěšná, stane se po Rusku, USA a Evropské vesmírné agentuře teprve čtvrtou kosmickou mocností světa, jíž se podaří rudé planety dosáhnout.
05.11.2013 10:10 |

Čína poslala do vesmíru svou první sondu. Měla by přistát na Měsíci

Čína vyslala do vesmíru svou první sondu, která má přistát na Měsíci. Robotické vozítko, které má zkoumat povrch souputníka Země, bylo na základě internetového hlasování veřejnosti pojmenováno Nefritový králík. Sonda vzlétla na palubě raketoplánu Dlouhý pochod, který odstartoval ze základny u města Si-čchan na jihozápadě Číny v pondělí v 01:30 místního času (neděle 18:30 SEČ). O startu informovala čínská státní televize. Čína vyslala k Měsíci již dvě sondy, které ale kolem něj jen obíhaly.
01.12.2013 21:10 |

Záhada z Marsu: Objevili sondu, která se ztratila před 11 lety!

Satelit vyfotil sondu, která se na Marsu ztratila na Štědrý den před jedenácti lety. Měla za úkol zkoumat mimozemský život, nestačila ale ani dát o sobě první zprávu.
18.01.2015 08:26 |