Do vesmíru odstartovala první soukromá loď

První soukromá vesmírná loď odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS). Má tam doplnit potraviny a náhradní díly.
22.05.2012 10:50 |

První soukromá vesmírná loď odstartovala do vesmíru

AKTUALIZOVÁNO/VIDEO. První soukromá vesmírná loď dnes úspěšně odstartovala z Mysu Canaveral na Floridě a zahájila tak novou éru vesmírných letů. Raketa Falcon 9 vynesla na oběžnou dráhu kolem Země modul Dragon, který míří k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS).
22.05.2012 10:35 |

Kosmická loď Sojuz úspěšně odstartovala

Z ruského kosmodromu Bajkonur úspěšně odstartovala ruská kosmická loď Sojuz TMA-16, na jejíž palubě je kromě dvou astronautů i kanadský vesmírný turista. Loď směřuje k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), s níž by se měla spojit po dvoudenním letu v pátek.
30.09.2009 10:20 |

Soukromá kosmická loď provedla první klouzavý let

Soukromá kosmická loď SpaceShipTwo britského miliardáře Richarda Bransona v neděli absolvovala první samostatný klouzavý let.
12.10.2010 10:05 |

Osobnosti: Richard Branson (96 článků)

K Mezinárodní vesmírné stanici zamíří první soukromá vesmírná loď

Z floridského mysu Canaveral by dnes v 10:55 SELČ měla odstartovat raketa Falcon 9 společnosti Space Explorations Technologies (SpaceX). Na oběžnou dráhu vynese modul Dragon, který by se měl jako první soukromá komerční loď spojit s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS). Pokud bude mise úspěšná, začne Dragon sloužit pro pravidelné zásobování stanice.
19.05.2012 08:50 |

Američané vypustili soukromou vesmírnou loď

Soukromá loď Dragon společnosti SpaceX ve středu odstartovala do vesmíru.
08.12.2010 17:50 |

Vesmírná loď Dragon vyrazila k ISS, po startu má problémy s motory

Raketa Falcon 9 soukromé společnosti SpaceX dnes odstartovala z floridského Mysu Canaveral a vynesla na oběžnou dráhu vesmírnou loď Dragon. Modul naplněný téměř tunou potravin a technického materiálu míří k Mezinárodní vesmírné stanici ISS. Jde již o druhou cestu, kterou pro americkou vládu zajišťuje stejná soukromá firma. Nedlouho po dnešním startu však řídící středisko společnosti ohlásilo, že Dragon má problém s pohonným systémem.
01.03.2013 19:35 |

Čína vyslala do vesmíru dva kosmonauty. V Nebeském paláci budou měsíc

Z čínského kosmodromu v poušti Gobi na severu Číny v pondělí odstartovala do vesmíru čínská kosmická loď Šen-čou 11 se dvěma čínskými kosmonauty. Záběry startující rakety přenášela v přímém přenosu čínská státní televize. Raketa směřující k čínské experimentální laboratoři Tchien-kung 2 odstartovala v půl osmé místního času (v 1:30 českého času).
17.10.2016 07:00 |

Astronauti zachytili ve vesmíru první soukromou loď Dragon

Astronauti dnes na oběžné dráze pomocí robotického ramene úspěšně zachytili a následně k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) připojili modul Dragon, který jako vůbec první soukromá kosmická loď zamířil k orbitálnímu komplexu. Dragon je také prvním americkým plavidlem, které u stanice po loňském vyřazení amerických raketoplánů do výslužby zakotvilo.
25.05.2012 21:00 |

Z kazašské stepi úspěšně odstartovala ruská kosmická loď Sojuz

VIDEO. Ruská kosmická loď Sojuz TMA-22 s tříčlennou rusko-americkou posádkou dnes ráno odstartovala v ruského kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu. Podle informace ruské agentury Roskosmos nosná raketa úspěšně vynesla Sojuz na oběžnou dráhu, kde se za dva dny spojí s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS).
14.11.2011 09:40 |

Ruská nákladní loď Progress odstartovala k ISS

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu odstartovala dnes k Mezinárodní vesmírné stanici ruská nákladní loď Progress M-24M. Šestičlenné posádce ISS veze téměř tři tuny zásob. U orbitálního komplexu by měla přistát po zhruba šestihodinovém letu.
24.07.2014 06:40 |

500 úspěšných startů. Z Bajkonuru odstartovala vesmírná loď Sojuz

Z kosmodromu Bajkonur odstartovala vesmírná loď Sojuz TMA-18M s trojicí kosmonautů z Ruska, Dánska a Kazachstánu na palubě. V pátek ráno se má spojit s Mezinárodní vesmírnou stanicí ISS. Kosmická agentura Roskosmos zároveň oznámila, že se jedná už o pětistý úspěšný start rakety Sojuz z Bajkonuru.
02.09.2015 08:10 |

K mezinárodní vesmírné stanici letí loď se zásobami. Odstartovala z Virginie

Z vesmírné základny Wallops Island na pobřeží amerického státu Virginie dnes k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) odstartovala nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital ATK. Šestičlenné posádce orbitálního komplexu veze téměř 3,4 tuny zásob, technického vybavení a materiálu určeného k vědeckým výzkumům.
12.11.2017 15:30 |

Abramovičova soukromá jachta má laser oslepující paparazzi

Nová soukromá jachta miliardáře Romana Abramoviče nebude jen největší a nejdražší na světě, ale je dokonce vybavena speciálním laserem, který má likvidovat snahy paparazzi narušit soukromí ruského boháče a jeho přátel. Ani jeho čtyřicetičlenná soukromá armáda totiž neumí zabránit fotografům bulvárních listů lovit teleobjektivy pikantní momentky ze života mocných.
26.09.2009 09:20 |

Osobnosti: Roman Abramovič (73 článků)

K ISS letí nákladní loď Cygnus společnosti Orbital Sciences

Z vesmírného střediska NASA Wallops ve Virginii úspěšně odstartovala k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS) nákladní loď Cygnus soukromé společnosti Orbital Sciences. Na oběžnou dráhu ji vynesla nosná raketa této firmy Antares. Ke stanici by nová zásobovací loď měla přiletět v neděli 22. září. Jde o druhý "vesmírný kamion" vyslaný na orbitu soukromou společností.
18.09.2013 20:10 |

Japonci vyslali k ISS loď se zásobami. Nahradí výpadek za SpaceX

Japonská nákladní loď H-II Kunotori 5 (HTV 5) odstartovala na Mezinárodní vesmírnou stanici. Veze asi 4,5 tun zásob a náhradních dílů. Nákladní loď měla odstartovat už na začátku tohoto týdne, ale lety byl dvakrát odložen.
19.08.2015 16:41 |

Problémy na vesmírné stanici ISS: Došlo na ruční manévry

Z kosmodromu Bajkonur v Kazachstánu odstartovala vesmírná loď Sojuz TMA-19M s tříčlennou mezinárodní posádkou. Po necelých sedmi hodinách se loď spojila s Mezinárodní vesmírnou stanicí (ISS), manévr se ale uskutečnil se zpožděním a byl řízen ručně. Sojuz se spojil s přistávacím modulem ISS s desetiminutovým zpožděním. Podle televizních záběrů se loď k přistávacímu uzlu několikrát přiblížila, ale spojení se neuskutečnilo. Kosmonauti proto museli vypnout režim automatického přiblížení a manévr řídili ručně.
15.12.2015 19:40 |

V Ústí čekalo na loď s květinami pro Havla 300 lidí. Zítra plavba končí

V Ústí nad Labem čekalo na loď s květinami na uctění Václava Havla 300 lidí. Někteří zapalovali svíčky, jiní si prohlíželi věnce a květiny. Poté loď odpluje do Děčína, kde výzdoba skončí v řece. Podél ní pluje i výletní loď, na kterou mohou všichni návštěvníci.
01.01.2012 19:55 |

Osobnosti: Václav Havel (5600 článků)

Rybářská loď nově směřuje s Costou Allegrou k Seychellám

AKTUALIZOVÁNO. Výletní loď Costa Allegra s více než tisícovkou osob na palubě, která v důsledku pondělního požáru nemohla pokračovat v plavbě a zůstala vězet u Seychel, vleče francouzská rybářská loď Trévignon a seychelské remorkéry, oznámil majitel lodi italská společnost Costa Crociere, jíž patří i přibližně čtyřikrát větší loď Costa Concordia, která v lednu ztroskotala u italských břehů. Plavidla by měla dorazit na hlavní část Seychel, největší ostrov Mahé ve čtvrtek dopoledne.
28.02.2012 08:15 |

Mezitím v Rusku: Nákladní loď převáží ve vysokých vlnách auta, sledujte, co se s nimi stane!

Ruská nákladní loď. To už samo o sobě stačí, abyste měli pochyby nad tím, zda na to vůbec vlezete. Čili ruská nákladní loď Astongate převážela na své palubě 64 japonských aut z tamní Toyamy do Vladivostoku a během cesty po moři přišla velká bouřka a ještě větší vlny. A protože je to ruská loď a Rusko je životní styl a ne země, dopadlo to přesně tak, jak to dopadlo.
30.07.2013 08:10 |