Článek

Dlouhodobá karanténa může vést k nedostatku vitamínu D

 
Důležitý vitamín D, který získává naše tělo hlavně ze slunečního záření, chrání mimo jiné před chřipkou a respiračními onemocněními. Jeho nedostatek však pocítíme i v jiných oblastech.
26.03.2020 15:45 |

podobné články

Podobné články

Vitamin D – také trpíte jeho nedostatkem?

 
Věděli jste, že nedostatek vitaminu D je jedním z důvodů, proč v zimě či na jaře onemocníte chřipkou nebo jinými respiračními onemocněními? Právě v období chřipkových epidemií, kdy se spotřebují zásoby vitaminu D vytvořené díky slunečnímu záření v létě, bývá jeho hladina nejnižší. Zejména v zimních a jarních měsících trpí nedostatkem vitaminu D téměř 50 % naší populace. Nové poznatky o tomto vitaminu ukazují, že jeho nedostatek může mít vážné důsledky.
19.12.2017 10:50 |

podobné články

Osteoporóza a její léčba

 
Osteoporóza neboli řídnutí kostí je metabolická porucha mající za následek nadměrnou křehkost kostry. V důsledku toho dochází k častějším frakturám jednotlivých kostí. Nemoc je způsobena především sníženým obsahem vápníku a dalších stopových prvků v kostech a současně nízkým příjmem vitamínu D. Tím se snižuje proces pravidelné obnovy kostních tkání, zatímco rozklad staré pokračuje normálně. Komu hrozí osteoporóza Nejohroženější skupinou jsou ženy po menopauze, protože u nich dochází ke snížení produkce hormonů estrogenu a progesteronu a tím vstřebávání vápníku do kostí. Mezi hlavní rizikové faktory osteoporózy dále patří obecně nedostatek pohybové aktivity, kouření cigaret, nadmíra alkoholu, nízká hmotnost, užívání kortikoidů, marihuana. Jak se léčí osteoporóza Léčba této nemoci je zacílená na zpomalení nebo zabránění úbytku kostní hmoty, úplné vyléčení už není možné. Přesto se dá docílit tvorby nové kostní tkáně. K tomu je využívána řada metod a přípravků, indikovaných podle stavu pacienta a rizikových faktorů. Nezbytná je správná životospráva a přiměřená pohybová aktivita. Zásady správné životosprávy Vyvážená strava s dostatkem vápníku, vitaminu D, fosforu, hořčíku, vitaminu K a stopových prvků. Opomíjet bychom neměli ani zeleninu a ovoce. Zajistit dostatečný příjem vyvážené potravy a vyhýbat se drastickým jednostranným dietám. Omezit příjem soli v potravě. Minimalizovat rizikové faktory pro osteoporózu, jako je kouření či nadměrná konzumace alkoholických nápojů. Pravidelný tělesný pohyb. Léčba nemoci je založena především na podávání vitamínu D a doplňování vápníku. V závislosti na stavu postižení kosti pak může lékař předepsat další látky, které brání postupu onemocnění, jsou to tzv. bifosfonáty. Je také dobré doplňovat pohlavní hormony, které dokážou podpořit vstřebávání vápníku do kostí a tak zpomalit vývoj nemoci. Příspěvek Osteoporóza a její léčba pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
19.12.2018 12:25 |

podobné články

Více jak polovina populace má nedostatek vitamínu D

 
Nedostatek vitamínu D v lidském organismu výrazně zvyšuje riziko vzniku onemocnění, jako jsou bolestivá osteoporóza či svalová slabost. Zvyšuje také rezistenci tkání vůči inzulínu, má vliv na srdeční selhání a na vznik karcinomu ? zejména tlustého střeva a prostaty. Alarmující je, že dle odborných studií nedostatkem vitamínu D trpí polovina populace. ...
08.08.2012 00:10 |

podobné články

Novinka v léčbě rakoviny v Česku: Infuze vitamínu C

 
Vysoké dávky vitamínu C aplikované přímo do žíly jsou novým způsobem léčby rakoviny a dalších onemocnění v České republice. Léčbu už poskytují některá onkologická centra, část onkologů ale vyčkává, až klinické studie potvrdí její přínos definitivně. Použití infuzí vitamínu C schválil lékový ústav.
11.09.2013 14:20 |

podobné články

6 potravin, díky kterým bude vaše pleť a tváře nádherné!

 
Přáním každé ženy je mít stále svěží a zářivou pleť. Abyste toho dosáhla, nepotřebujete drahou značkovou kosmetiku, někdy pomůže jen zařadit do jídelníčku potraviny, díky nimž se vaše pleť nádherně projasní. Tajemstvím dokonalé pleti je její výživa a dostatečná hydratace. Proto potřebujeme konzumovat takové potraviny, které organismus zásobují vitamíny a některými důležitými minerály. Když spojíme správnou výživu a pitný režim, změny na vaší tváři budou velmi brzy zřetelné. Čerstvé ovoce a zelenina jsou pro pleť požehnáním Avokádo je plné pleti prospěšných živin, od vitamínů (B, C, E) přes kyselinu listovou k minerálům, jako je draslík a hořčík. Avokádo navíc obsahuje omega mastné kyseliny, díky nimž se zklidní zarudlá místa a obnoví se poškozené buňky. Banán je ideálním přirozeným způsobem, jak se zbavit opuchlých víček a váčků pod očima. Draslík, jenž je v banánech obsažen pomáhá vybalancovat sodík v organismu a zbavit tělo přebytečné vody, která otoky způsobuje. Špenát a další listová zelenina je zásobárnou luteinu, antioxidantu díky němuž se nám netvoří vrásky. Udržuje pleť hydratovanou a pružnou, zvyšuje hladinu tuků v podkoží a napravuje škody způsobené volnými radikály. Mrkev působí na pleť až zázračně. Díky betakarotenu pomaleji stárne, pomáhá také s drobnými opravami. Navíc jí dodává nádhernou barvu a lesk. Brokolice je další zeleninou, která významně působí na pleť. Je bohatým zdrojem vitamínů A, B, C, E a K, které podporují tvorbu kolagenu, takže je pleť krásně pružná. Když zařadíte do svého jídelníčku každý den pořádnou porci míchaného salátu, rozhodně tím nic nezkazíte. I další potraviny pleti prospívají Obiloviny, například oves, obsahují vitamín B a hlavně zinek, které zlepšují obranyschopnost pokožky, pomáhají při ekzémech, zabraňují tvorbě akné a  navíc kůži pěkně zpevňují. Mandle jsou plné vitamínu E, který pomáhá zlepšit vzhled pokožky a dokáže ji ochránit před škodlivým UV zářením. Také obsahují zinek, důležitý pro pevnou a zdravou pleť. Příspěvek 6 potravin, díky kterým bude vaše pleť a tváře nádherné! pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.01.2018 22:05 |

podobné články

dTest: Kupované kysané zelí má málo vitamínu C

 
Kysané zelí považujeme už od pradávna za zdravou potravinu a přirozený zdroj vitamínu C a bakterií mléčného kvašení. Chemická konzervace a sterilace jeho vlastnosti mění. Časopis dTest otestoval 14 výrobků a zjistil, že některé z nich označené jako kysané zelí obsahují jen minimum vitamínu C a bakterií mléčného kvašení. Chybí v něm tedy přesně ty látky, které jsou přínosné pro lidskou imunitu a zažívání.
06.02.2018 11:20 |

podobné články

O citlivou pokožku se musí řádně pečovat. Jak na to?

 
Trápí vás, že vaše pokožka reaguje na některé poměrně běžné podněty snad až příliš citlivě? Jestliže se potýkáte se zarudnutím, loupáním, svěděním či záněty, pak jste dozajista majitelkou citlivé pokožky. Je to nepříjemné, ale nejste v tom sama. Problémy podobného charakteru trápí více než polovinu Evropanek. Alarmující je, že jde o více než dvojnásobný počet lidí oproti době před dvaceti až třiceti lety. Co si představit pod pojmem „citlivá pokožka“? Přesná definice neexistuje, ale podle odborníků jde o kůži, která nechrání nervová zakončení tak, jak by měla. Z tohoto důvodu dochází k nepřiměřeným reakcím. Nepříznivých faktorů, které mají na citlivou pokožku negativní dopad, je velmi mnoho a obvykle není snadné určit, co přesně reakci způsobilo. Většinou jde o reakci na potraviny, kosmetické přípravky, UV záření, velký teplotní rozdíly apod. Stupeň citlivosti je individuální – někteří jedinci trpí více než ostatní. Ale co byste měla dělat pro to, aby vás při každodenním životě citlivá kůže tolik netrápila? Budete o ni muset řádně pečovat. Zvyšte příjem vitamínu C Lékaři jsou v tomto směru zajedno. Citlivá pokožka potřebuje dostatečnou zásobu vitamínu C. Můžete ho doplňovat konzumací citronové vody, čímž organismu dodáte i jiné látky a důležité antioxidanty. Z kůže se rychleji vyplaví toxiny a bude vypadat zdravěji. Zároveň výrazně redukujete vznik pupínků a dalších kožních onemocnění. Chraňte pokožku před sluníčkem Ačkoliv je pobyt na sluníčku prospěšný z hlediska zvýšené produkce vitamínu D, osoby s citlivou pokožkou by neměly zapomínat na ochranu kvalitním opalovacím krémem. Investujte do přípravku bez škodlivých chemických přísad a naopak se zajímejte o produkty s obsahem oxidu zinečnatého a oxidu titaničitého. Ty vaší pokožce zajistí adekvátní ochranu. Kosmetiku vybírejte opatrně Žena s citlivou pokožkou to nemá snadné. Budete se muset vyhýbat kosmetice s obsahem alkoholu, barviv, syntetických látek a dalších přísad způsobujících nepříjemné reakce. Uleví vám přípravky určené pro citlivou... Čtěte více Příspěvek O citlivou pokožku se musí řádně pečovat. Jak na to? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
09.03.2018 11:35 |

podobné články

Čas na lásku i plození dětí: Těmto slavným párům povinná karanténa prospěje nejvíce

 
Nucená karanténa je pro někoho peklem na zemi, pro někoho příležitostí, jak být více se svými blízkými. O tom ví své i řada známých párů, které se až s karanténou zastavily a prožívají chvíle s rodinou, které předtím byly vzácností. O tom, že přišla karanténa v ten správný čas, se rozepsala Tamara Klusová a společné chvíle doma prospívají i dalším párům českého showbyznysu.
26.03.2020 07:01 |

podobné články

Nedostatek vitamínů může vést k poruchám paměti

 
Jednostranná a nevyvážená strava může přinést vážné zdravotní následky. Pozor by si měli dát zejména lidé vynechávající ve svém jídelníčku zcela produkty živočišného původu. Hrozí jim totiž nedostatek důležitého vitamínu B12. Informoval o tom na svých stránkách finský deník Helsingin Sanomat.
19.04.2013 14:20 |

podobné články

Zelení: Plán na řešení nedostatku míst ve školkách

 
Strana zelených (SZ) dnes představila svůj plán na řešení nedostatku míst ve školkách. Zastřešujícím tématem tohoto týdne kampaně je „Kvalita života”. V jeho rámci zelení uveřejnili také informační video, které na problematiku nedostatku míst v předškolních zařízeních upozorňuje. Jen vloni totiž bylo zamítnuto na šedesát tisíc žádostí o umístění dítěte do mateřské školy.
08.10.2013 18:45 |

podobné články

Prasklé koutky, akné v dospělosti a tiky v oku: Bez BÉČKA to nejde!

 
Nedostatek vitaminu B se může skrývat za mnoha zdravotními problémy. Snažíte se dodržovat zdravý životní styl, ale přesto se potýkáte s nešvary, jako jsou ekzémy, akné či padání vlasů? Cítíte se unavení, často zapomínáte nebo nemůžete spát? Za všemi těmito problémy se může skrývat nedostatek některého vitaminu skupiny B.
18.04.2018 12:15 |

podobné články

Červenec 2010

 
Novinka z IKEA, nefunkční kopírka, dlouhodobá předpověď pro střední Evropu a další vtipné obrázky Takhle tisknu … Proč nefungovala kopírka? Proč jít do hospody? Dlouhodobá předpověď pro střední Evropu Nejkrásnější vodopád světa Novinka z IKEA
09.07.2010 08:01 |

podobné články

ČSOB: Podílové fondy Vám pomohou splnit dlouhodobá přání

 
Podílové fondy Vám pomohou splnit dlouhodobá přání a patří do každého portfolia. Zajištěné fondy, specialita ČSOB, přinášejí zpravidla vyšší průměrný výnos a vyšší pravděpodobnost nadstandardního výnosu. Ochraňují kapitál. Umožňují tvorbu portfolií v nichž se kumulují výhody vyšší diverzifikace, vyššího potenciálního výnosu.
07.07.2012 17:05 |

podobné články

Český statistický úřad: V Česku klesá i dlouhodobá nezaměstnanost

 
Třetina členských zemí Evropské unie překračuje 75% hranici zaměstnanosti. Unijní nezaměstnanost meziročně klesá. Snižuje se i dlouhodobá nezaměstnanost. Ukazuje to aktuální mezinárodní srovnání.
02.05.2018 12:35 |

podobné články

Proč zařadit do jídelníčku bylinky

 
Bylinky se používaly od nepaměti nejen pro zdraví, ale i krásu. Bylinky dnes můžeme vidět také v přírodní kosmetice, jako jsou například krémy či šampóny. Nemusíme je však hledat jen v kosmetických přípravcích, ale za pár korun si můžeme připravit pleťovou masku, vlasový zábal, bylinnou koupel. Dnes však bude řeč o bylinkách, které mají příznivý účinek nejen na krásu, ale především naše zdraví. Bylinky proti bolesti hlavy Určitě už vás někdy v životě bolela hlava tak, že jste měli pocit, že vám pukne, jako ořech. Nemusíte ihned sahat po tabletách. Dříve než sáhnete po chemii, vyzkoušejte bylinky. Na bolest hlavy zabírá kůra z bílé vrby, máta, zázvor, kozlík lékařský, meduňka, levandule, zemědým nebo kopretina řimbaba. Vidíte sami, že je skutečně z čeho vybírat. Důvody vyvolávající bolest hlavy můžou být rozmanité. Od nedostatku vitamínů, málo tekutin, stres, únava až po zánět, který může být v těle. Čaj proti bolesti hlavy 1 lžička meduňky 1 lžička levandule 1lžička máty 1lžička drcených fenyklových semínek Zmíněné bylinky přelijte třemi deci vroucí vody a nechejte 10 minut vyluhovat. Poté se přecedí a čaj se může popíjet. Úlevu přináší i chladivé obklady a relaxační bylinkové koupele. Bolestivá menstruace Trápí vás PMS a nic na vás nezabírá? Tohle útrpné období pravděpodobně zná příliš dobře každá žena. Pomoc přichází i z přírody a jmenuje se kontryhel. Důležité je zjistit původce potíží. Někdy se PMS zhoršuje nesprávnými stravovacími návyky: kouření, příliš hodně kávy, mléčné výrobky, hodně soli. To vše může zhoršovat předmenstruační syndromy. Vhodné je popíjet bylinkové čaje už týden před očekávanou menstruací. Další bylinkou, kterou můžete pěstovat i za oknem v truhlíku a která zmírňuje průběh menstruace je bazalka. Doporučuje se přidávat bazalku do polévky, salátu, pomazánek, popíjet čaj nebo jen tak žvýkat listy.   Příspěvek Proč zařadit do jídelníčku bylinky pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
26.06.2015 09:01 |

podobné články

Řeřicha bylinka pro zdraví a krásu

 
Řeřichu zahradní si mnoho lidí spojuje pouze s Velikonocemi, protože je pýchou svátečních stolů a mnozí s ní posypávají pečivo či saláty. Poté řeřicha opět upadne v zapomnění, což je velká škoda, protože je to bylinka plná minerálů a vitamínů, které lidské tělo potřebuje stále. Tato zázračná bylinka umí dokonale čistit žlučník, játra, krev, ledviny a trávicí trakt – s klidným svědomím lze říci, že jde takřka o universální lék. Ukrývá v sobě spousty vitamínu C, vitamíny skupiny B, provitamín A, K. Z minerálních látek jsou to především vápník, železo, hořčík, draslík, fosfor a jód. Afrodisiakum pro pány V Indii je dokonce doporučována jako afrodisiakum pro muže. V západní fototerapii se používá k léčbě zánětu močových cest, rozpouští žlučové, močové i ledvinové kamínky. Sáhnout po ní můžete i k léčení suchého kašle či astmatu – rozšiřuje průdušky. Dobře působí také při dně a revmatismu. Mírní průjmové onemocnění, zlepšuje trávení, nadýmání, zmírňuje křeče a nevolnosti po jídle. Doporučována je po porodu, kdy stahuje dělohu. Zmírňuje i časté bolesti zad, odstraňuje únavu, tonizuje a podporuje produkci mateřského mléka. Čerstvý sirup lze využít pro detoxikační kúry. Dodá tělu důležité vitamíny, minerály, nabije vás energií. Zdraví a krásu vám zajistí řeřicha V jejich lístečcích naleznete pouhé minimum cukrů a bílkovin, zato jsou plné zdraví prospěšných látek – k těm nejvýznamnějším patří vitamín K, jež je důležitý pro správnou funkci srážlivosti krve, důležitou roli zastává také při mineralizací kosti. Lidová medicína si je vědomá těchto úžasných vlastností této bylinky už po staletí. Řeřicha se používala hojně k léčbě střevních parazitů, kožních potíží a dezinfekci ústní dutiny. Zajímat by se o tuto bylinku měli i jedinci, jež trpí osteoporózou, je totiž výtečným zdrojem vápníku. Rovněž snižuje hladinu cukru v krvi a díky jódu pomáhá lidem, kteří mají problémy se štítnou žlázou. V oblasti krásy sehrává velkou roli obsažená síra – nezbytná pro dobrý růst vlasů. Nálevy z řeřichy se doporučují odjakživa při... Čtěte více Příspěvek Řeřicha bylinka pro zdraví a krásu pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
11.06.2016 15:55 |

podobné články

Lidstvo stihla překvapivá metla. Polovina populace nemá dost vitaminu ze slunce

 
Řídnutí kostí vedoucí až k osteoporóze nebo slabší imunitní systém. Právě to způsobuje nedostatek vitaminu D. Přestože ho lidské tělo získává ze slunečního záření, chybí podle amerických vědců více než polovině světové populace. Svůj vliv má přitom i na imunitní systém. A u dětí navíc může způsobit nedostatek „déčka“, vápníku a fosfátu problémy ve vývoji jejich pohybového ústrojí.
13.08.2016 06:55 |

podobné články

Proč to bez zeleniny nejde?

 
Sněz tu zeleninu! Také jste jako malé děti často slýchávaly tuto větu, kterou teď s oblibou opakujete svým ratolestem u oběda? Snažíte se jim vysvětlit, proč to bez zeleniny nejde a trpělivě vyčkáváte, dokud z jejich talíře nezmizí poslední kousek? Možná ale i vám uniká pravá podstata toho, proč je zelenina pro naše zdraví tak důležitá a proč by rozhodně neměla v našem jídelníčku chybět. Pojďme společně najít odpověď na tuto otázku. Prostřednictvím dnešního článku se dozvíte, proč to bez zeleniny nejde a proč byste měli dbát důraz na to, aby se v dostatečné míře vyskytovala nejen ve vašem jídelníčku,  ale i jídelníčku vašich dětí. Proč to bez zeleniny nejde aneb nepostradatelná součást jídelníčku Určitě víte, že je zelenina nedílnou součástí naší stravy. Napadlo vás ale někdy zamyslet se nad tím, proč tomu tak je? Proč zeleninu ke svému životu potřebujeme? A proč to bez zeleniny nejde? Odpovědi skrývají následující řádky! Vitamíny V první řadě nutno zmínit, že zelenina obsahuje vysoké množství vitamínů. Je bohatá především na karotenoidy neboli provitamín A, který můžeme najít například v mrkvi, rajčatech, brokolici, kapustě nebo špenátu. Mimo jiné obsahuje vitamíny B, vitamín C nebo  vitamín K. Aby nedocházelo ke ztrátě důležitých vitamínů, musíme si dávat pozor, jakým způsobem zeleninu upravujeme. Minerální látky Dalším důvodem, proč to bez zeleniny nejde a proč bychom jí měli konzumovat v dostatečné míře, jsou minerální látky. Ty se samozřejmě liší zelenina od zeleniny, a proto je důležité, aby se na vašem talíři pokud možno objevovaly všechny druhy. Nedostatek hořčíku může vyřešit konzumace petržele, špenátu nebo kedlubny. Pokud potřebujete doplnit vápník, dopřejte si petržel, mrkev nebo zelí. Železo vám dodá pórek, špenát, petržel nebo kedlubna. Měď hledejte v zeleném hrášku nebo paprice. Příspěvek Proč to bez zeleniny nejde? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

podobné články

Špenát a jeho vliv na zdraví

 
Špenát? Fuj! Zatímco někdo mu s nechutí přezdívá zelený fujtajbl, pro jiného je to ingredience, se kterou si v kuchyni dokáže vyhrát. Zeleně zbarvená zelenina, která se proslavila především díky Pepku Námořníkovi, nevoní každému. Pochází z Íránu a Afghánistánu, kde původně rostla naplano a do Evropy jej přivezli španělští obyvatelé. Nad špenátem ohrnují nos nejen malé děti, ale ani spoustě dospělým tato zeleninka příliš nechutná. Přitom jen málokdo ví, jaké pozitivní účinky má špenát na naše zdraví a s čím vším nám může v otázce zdraví pomoci! Jaké účinky má špenát na naše zdraví? Již zmíněný Pepek námořník – kreslená postavička, která je typická pro plechovku špenátu v ruce –  moc dobře věděl, proč si na tomto druhu zeleniny pochutnává a především proč si jej dopřává pravidelně. Možná nevíte, kolik vitamínů a prospěšných látek špenát obsahuje. Proto se na jeho účinky na naše zdraví prostřednictvím dnešního článku společně podívejme! Vitamíny, vitamíny a zase vitamíny! Předností špenátu je jeho více než pestrý obsah vitamínů A, především pak betakarotenu, který je proslulým antioxidantem. Kromě toho obsahuje i retinol, což je nepostradatelný pomocník pro náš zdravý zrak. Ve špenátu najdeme i vitamíny skupiny B, kdy bude řeč o biotinu důležitém pro naše vlasy, niacinu pro zdravý spánek a silné srdce nebo kyselině listové, která je doporučována především těhotným ženám. Minerály všude kam se podíváš! Ani minerály nezůstávají oproti vitamínům o moc pozadu. I těch ve špenátu najdeme více než různorodé množství, kdy můžeme zmínit draslík a vápník – nepostradatelné složky pro naše zuby, kosti i nervy. Opomenout nesmíme ani železo důležité pro tvorbu krve a okysličování tkání. V neposlední řadě se zmíníme i o hořčíku, který je důležitý pro metabolismus a správnou funkci svalů, srdce i mozku. Na závěr podtrhneme i přítomnost sodíku, který má důležitý vliv na regulaci tělních tekutin. Příspěvek Špenát a jeho vliv na zdraví pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
14.11.2016 06:00 |

podobné články