Článek

Chůze: Choďte místo posilovny

 
Chůzí v rychlém tempu se dá zhubnout. Ale můžeme při chůzi zároveň posilovat svaly tak, abychom už nemuseli k posilovacím strojům? Ano, když si budete chůzi jednotvárným terénem všelijak zpestřovat.
14.06.2012 10:25 |

podobné články

Podobné články

Chůze naboso – kdy s ní začít a proč to nepřehánět

 
I když je známo, že lidstvo se obouvá už asi 40 000 let, ještě před sto lety byla bosá chůze zcela běžná. Dnes se řada lidí k “bosování” vrací a věří v jeho prospěšnost. Zatímco po staletí byla chůze na boso záležitostí ekonomickou, protože ne každý si mohl boty dovolit, dnes jde o trend, který má být zaměřený na zdraví člověka a návrat k přirozenému způsobu života. Zdravotní přínos bosé chůze Zastánci bosování tvrdí a většina lékařů to potvrzuje, že chůze naboso je do jisté míry zdraví skutečně prospěšná. Určitě vám zlepší postoj a celkové držení těla, koordinaci nohou, působí preventivně proti plochým nohám. Časem zjistíte, že už vás nebolí záda ani v kyčlích, že je pro vás chůze příjemnou relaxací nikoli nutným zlem. Je všeobecně známo, že na chodidlech jsou reflexní body, jejichž stimulací posilujete funkci jednotlivých orgánů v těle. Právě chůzí naboso se všechna tato nervová zakončení dráždí a tím pozvbuzuje organizmus. Dobrý terén a všeho s mírou Obecně je lepší měkký terén,tedy chození po trávě, na louce, na zahrádce, po polní či lesní cestě. Dlouhodobé chození po tvrdém podkladu může mít špatný vliv na klouby, klenbu nohou i na páteř. Vždycky je lepší povrchy alespoň střídat, nicméně všeho moc škodí, tedy i chůze. Především když s bosováním začínáte, měli byste na to jít postupně. Nejdříve se budete muset naučit nové technice chůze, především netlumit nášlap patou, nebo vám to paty brzy vrátí. Nechoďte bosi, když se na to necítíte, když je zima, případně jestliže předpokládáte špatné hygienické podmínky. Co vám hrozí při chůzi naboso Asi si na to každý logicky přijde sám, je to hlavně možnost zranění nechráněné nohy. Ukopnutý palec, poranění o střepy či trny a další různá rizika samozřejmě jsou. Když se ale vyzujete z bot, začnete si chůzi uvědomovat, našlapujete opatrně a jdete zpočátku... Čtěte více Příspěvek Chůze naboso – kdy s ní začít a proč to nepřehánět pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
16.06.2018 04:05 |

podobné články

Jak chůze prospívá lidskému zdraví?

 
Chůze je pro člověka nejpřirozenějším způsobem pohybu, a proto se není čemu divit, že má na naše zdraví pozitivní vliv. Odborníci se shodují na tom, že dospělému člověku stačí 30 minut svižné chůze denně. Navíc tato fyzická aktivita vůbec nic nestojí a nenutí vás investovat peníze do výbavy či speciálního oblečení. Nepatříte-li mezi sportovní nadšence, ale i přesto byste rádi pro své zdraví něco udělali, pak si přečtěte náš dnešní článek zaměřený na to, jak chůze prospívá našemu zdraví. Společně se podíváme, jaký vliv má tento jednoduchý, leč efektivní pohyb na vaší fyzickou i psychickou stránku. 3 důkazy, že chůze prospívá vašemu zdraví I chozením se dá zhubnout Jen málokdo je upřímně spokojen se svou postavou. Toho trápí faldíky na břiše, toho zase silnější stehna a ten se pro změnu stydí za celulitidu na zadečku. Možná ani vy neberete svou postavu takovou, jaká je a chtěli byste přebytečná kila uložená na vašem těle navíc shodit. Nejste-li zrovna nadšenci pro několikahodinové cvičení v posilovně a sahání si až na dno svých sil, pak sami sobě naordinujte půl hodinky rychlejší chůze denně. Svižným tempem se projděte uličkami města, vydejte se na procházku parkem nebo vyrazte do lesa. Pravidelným pohybem dojde ke zlepšení vašeho metabolismu a zároveň i lepší reakci vašeho těla na inzulin, díky kterému se zlepší spalování tuků. Chůze jako zdravotní prevence Ačkoli si možná říkáte, že chození je tak obyčejný pohyb, kterým svému zdraví rozhodně přilepšit nemůžete, není to pravda. I v tomto případě mají odborníci jasno a shodují se na tom, že procházka ve svižnějším tempu výrazně napomáhá ke snižování cholesterolu a krevního tlaku, což má za následek snížení rizika vzniku mozkové příhody. Mimo jiné při tomto pohybu dochází k přirozenému posílení kosti, což je účinná prevence proti rozvinutí osteoporózy. Jako třešničku na dortu zmíníme posílení kloubů. Lepší myšlení i pocit ze... Čtěte více Příspěvek Jak chůze prospívá lidskému zdraví? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
13.10.2016 06:30 |

podobné články

Chůze 5: Choďte proti stresu

 
Neberte pohyb včetně chůze jen jako cestu k tomu, abyste byli štíhlejší a v lepší kondici. Chůze, stejně jako jakýkoliv jiný pohyb totiž pomáhá spalovat chemické látky, které se v těle vytvářejí například v důsledku stresu, a navozuje pocit uvolnění.
14.06.2012 13:05 |

podobné články

Když píšeme textové zprávy za chůze, pohybujeme se jako roboti

 
O tom, že psaní SMS zpráv za chůze skýtá jistá rizika, není sporu – kdekdo z nás už takto nejspíš někdy na ulici vrazil do jiného chodce nebo objektu. Tím však, zdá se, rizika zdaleka nekončí. Podle australských vědců může psaní zpráv za chůze přivodit krátkodobé i dlouhodobé zdravotní potíže, a dokonce změnit náš vztah k prostoru. V článku The Art of Texting While Walking (Umění psát zprávy za chůze) se problému věnuje dnešní vydání The New York Times Magazine.
23.02.2014 20:40 |

podobné články

Hubnutí do plavek – není již pozdě?

 
Jestli chcete zhubnout do plavek pro letošní hlavní sezónu, tak ještě vůbec není pozdě. Přečtěte si pár následujících rad, jak toho dosáhnout zdravě, bez diet, hladu a hlavně bez jojo efektu. Pokud se do července chcete zdravě několika kilogramů nebo centimetrů v pase, zkuste dodržet několik doporučených zásad. Hubnutí začíná už při nakupování Zásada číslo jedna: nikdy nechoďte nakupovat potraviny hladoví. Instinktivně totiž nakoupíte nejen mnohem víc jídla, ale i o hodně kaloričtějšího, protože mozek automaticky vyhledává rychlou energii. Druhou zásadou zdravého hubnutí je, že to, co doma nemáte, to nesníte. Předejděte mlsání výběrem kvalitních a nutričně bohatých potravin a ty nevhodné nechte v supermarketu. Dopřejte si hodně sezónní zeleniny a přiměřeně také ovoce, to ovšem nejlépe v dopoledních hodinách. Jídlo si rozdělte do více menších porcí. Místo tří hlavních jídel si dejte šest polovičních, )žasně rozhýbete vaše spalování. Snídani rozhodně nevynechávejte, pokud nedáte tělu ráno dostatek energie na první polovinu dne, bude mít tendenci ji doplnit večer. Zvyšte výdej energie Bez toho to nepůjde. Zvlášť, pokud jste přesvědčení, že vaším problémem je pomalý metabolismus. Pohyb je totiž nejlepší stimulant pro látkovou přeměnu. A vůbec kvůli tomu nemusíte začít běhat nebo cvičit v posilovně. Bohatě stačí svižná chůze, tanec či další aktivity, které vám dělají radost, a to včetně sexu.V nejhorším stačí chůze do schodů místo výtahu, případně pravidelné domácí nebo zahradní práce. Každodenní dvacetiminutová  rychlá chůze na vzduchu je pro hubnutí lepší než dlouhé jednorázové aktivity. Když se spojí motivace s oblíbenými aktivitami, výsledek na sebe nedá dlouho čekat. Pro pár centimetrů v pase si z hubnutí klidně udělejte skutečnou zábavu, nikoli nepříjemnou povinnost. Rozhodně to půjde lépe.   Příspěvek Hubnutí do plavek – není již pozdě? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
01.06.2018 03:25 |

podobné články

Chůze: Pro naprosté začátečníky

 
Že vlastně chodit neumíte, že vám rychlá chůze nic neříká a že máte odpor ke cvičení vůbec? Pak začněte chůzí řekněme rehabilitační, abyste tělo na tento druh pohybu zvykli a zároveň mu uvykli i vy sami. Mějte na paměti, že u chůze, podobně jako u jiných druhů pohybu, platí, že byste se nejdříve měli rozcvičit. V tomto případě tedy rozchodit. Doporučuje se zvolit následující postup.
14.06.2012 09:55 |

podobné články

Jakou máte náladu? Pozná se to z vaší chůze!

 
Na metaforickou otázku, zda bylo první vejce nebo slepice, se v psychologii odpovídá mnohdy dost těžce. Vědci totiž dávno znají zajímavý fenomén, že nejen nálada může ovlivnit chování, mimiku a gesta, ale také gesta, mimika a postoj mohou ovlivnit pocity uvnitř. Změnit je. Obousměrně. Od pozitivních k negativním a naopak. Kanadští psychologové dokázali, že nejen nálada ovlivňuje postoj a styl chůze, ale styl chůze a postoj mohou změnit náladu člověka.
19.10.2014 14:00 |

podobné články

Chytré telefony dělají z mladých lidí klopýtající důchodce

 
Koukat do mobilu za chůze je nepříjemné nejen pro uživatele telefonu samotného, ale také pro kolemjdoucí. S divně se potácejícím a pozor nedávajícím jedincem je totiž srážka na snadě. Vědci ale teď potvrdili, že zírání do chytrého telefonu za chůze skutečně negativně ovlivňuje pohyb a dotyčný připomíná klopýtajícího důchodce. Navíc je taková chůze škodlivá pro krční páteř a záda.
12.07.2017 13:30 |

podobné články

Jak se módně obléct do posilovny

 
Ať už se do fitness centra chystáte poprvé nebo tam docházíte pravidelně, je naprosto normální, že i tam chcete být oblečená moderně a sexy. Čím lépe se v takovém cvičebním úboru budete vypadat, sama sobě se líbit a cítit se pohodlně, tím větší motivaci ke cvičení budete mít. A to je dobře, kvůli tomu tam jdete především. Žádné odložené hadry Módní policie by si občas asi trhala vlasy na hlavě, kdyby navštívila některá fit centra. Nemusíte mít hned to nejdražší trendy sportovní oblečení, staré roztrhané tepláky a vybledlé vytahané tričko ovšem taky není to pravé. Sami sebe budete vnímat tak asexuálně a uboze, že ani cvičení nebude mít takový efekt, protože nebudete dostatečně motivováni. Navíc mohou být plandavé věci dost nebezpečné. Sportovní oblečení se vybírá podle aktivit, které se chystáte dělat. Jestliže budete pracovat především nohama, jsou lepší šortky, aby se vám dlouhé nohavice nepletly, kam nemají. Samozřejmě jsou možné i legíny, ty jsou v podstatě univerzální a můžete je použít vždy. Pokud jde o trička či topy, zase platí, že nesmí plandat, navíc jsou nejlepší bez rukávů. Zima vám při cvičení jistě nebude, posilovny bývají příjemně vytopené, a pot bude svobodně odtékat, takže vás nebude nijak obtěžovat. Jak se vystylovat Mladá a štíhlá slečna asi nepřemýšlí nad volbou barvy, vybere si prostě takovou, která se jí líbí, protože ví, že jí vynosí. Jestli nepatříte do této skupiny, nic nezkazíte tmavou barvou s výraznými detaily, ty odvrátí pozornost od stávajících nedostatků. Klidně podtrhněte výstavní hrudník zářivou barvou topu a odvraťte pozornost od širších boků v tmavých kalhotách. A nezapomeňte na doplňky fitness a sportovní módy. Čelenka do vlasů pro ženy, potítka na ruce, sportovní hodinky a podobně. Celkový look pak podtrhnou správně vybrané boty, v tomto případě sálovky. Všechno, v čem cvičíte, musí být pohodlné a prodyšné, snadno odvádět pot.... Čtěte více Příspěvek Jak se módně obléct do posilovny pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
08.07.2018 17:10 |

podobné články

Chůze: Tempo, které spaluje tuk

 
Choďte rychle! Tedy alespoň tehdy, pokud chcete chůzí nejen získat kondici, ale navíc také zhubnout. A rychle v tomto případě znamená tempo alespoň šest kilometrů za hodinu, což je pro začátečníka slušný výkon i na rovině. Na druhou stranu, nemusíte urazit celých šest kilometrů najednou, protože stačí, když budete tahle rázovat tři čtvrtě hodiny, a to čtyřikrát týdně.
14.06.2012 10:25 |

podobné články

Místo posilovny lopata: Daniel Mrózek nabírá svaly na stavbě!

 
Zpěvák Daniel Mrózek (20) zvolil netypický způsob, jak nabrat svaly! Místo, aby zamířil do posilovny jako spousta jiných, začal pracovat na stavbě! Jsou v tom opravdu svaly, které chce účastník první řady Hlasu Československa nabrat, nebo úplně něco jiného? My to víme!
08.02.2014 11:25 |

podobné články

Osobnosti: Daniel Mrózek (37 článků)

Proměna Švandové a Freimanové: Ze šmrncovních bab jsou báby!

 
Životní elán, jiskra v oku a jistá chůze jsou pryč. Místo toho šediny, chůze o holi a dioptrické brýle se skly silnými jako lupa! Ze šmrncovních hereček Veroniky Freimanové (58) a Jany Švandové (66) jsou babky se vším všudy.
24.04.2014 12:15 |

podobné články

Osobnosti: Jana Švandová (207 článků) , Veronika Freimanová (162 článků)

Chůze chrání ženy před řídnutím kostí, lékaři radí chodit se psem

 
Chůze chrání ženy před řídnutím kostí, které se urychluje po padesátce, kdy přestávají působit ženské hormony. Pravidelný pohyb totiž zpevňuje svaly, a tím i kosti, které jsou pak méně náchylné ke zlomeninám.
06.08.2009 09:55 |

podobné články

Před mrtvicí ženy ochrání obyčejná chůze

 
Chůze je dobrou zbraní, která může ženy ochránit před vznikem cévní mozkové příhody.
25.04.2010 00:30 |

podobné články

VTIPNÉ VIDEO: Žena esemeskovala za chůze, svalila se do fontány!

 
Žena v nákupním centru ve Spojených státech psala za chůze SMS zprávu. Nevšimla si, že se blíží k fontánce. Zakopla o její okraj a spadla do vody, všiml si server dnevnik.hr.
21.01.2011 09:00 |

podobné články

Brno má UNIKÁTNÍ laboratoř chůze. Pomáhá dětem

 
Díky laboratoři chůze, kterou má k dispozici dětská nemocnice v Brně, bylo za dva roky úspěšně vyšetřeno více než tisíc dětí postižených mozkovou obrnou.
16.02.2011 20:25 |

podobné články

Reportér dělal rozhovor za chůze a při tom narazil do sloupu

 
Často se stává, že člověk někde pracuje mnoho let, ale o jeho práci se příliš nemluví. A pak se jednou stane nějaká „hloupost“, a najednou o tom mluví všichni. A přesně to se stalo reportérovi kanadské televize CTV Kentu Molgatovi. Novinář s pětadvacetiletou praxí natáčel rozhovor za chůze a narazil při tom do sloupu. A teď je z něj celosvětová hvězda!
13.03.2012 07:37 |

podobné články

Chůze: Když nemáte čas chodit

 
Nemáte čas na posilovnu? Budiž. Nemáte čas na ranní půlhodinku jógy? Budiž. Ale že nemáte čas na to, abyste chodili, tomu se v podstatě nedá věřit. Chůze má totiž tu výhodu, že na ni nemusíte hledat speciální čas, ale můžete z ní učinit součást svého každodenního života, aniž byste museli zásadně měnit své zvyky nebo režim dne.
14.06.2012 09:55 |

podobné články

Chůze: Deset tisíc kroků denně

 
To musí být zázrak: Pohyb, kterému se může věnovat snad každý a díky němuž se dá zhubnout, zůstat zdravý a ještě se cítit výborně. Jakže se tohle cvičení jmenuje? Chůze. A má i další výhody: je celkem snadné si na ni najít čas, prakticky nic nestojí a ještě se z ní může stát zábava.
14.06.2012 09:55 |

podobné články