Astronomové poprvé změřili, jak rychle se točí černá díra!

Vědci z NASA a Evropské vesmírné agentury poprvé změřili rychlost, kterou se otáčí černá díra. Dosahuje téměř rychlosti světla!
02.03.2013 09:25 |

Černá díra obklopená hvězdami najednou přestala pohlcovat hmotu

Černá díra v centru souhvězdí Sochaře na jižní obloze, která je vzdálená 13 miliard let, se uložila ke klidu poté, co pohlcovala okolní hmotu, z níž se rodily hvězdy. Pozorování v rentgenovém spektru ukázalo, že aktivita černé díry se značně utlumila, i když se dosud předpokládalo, že hvězdy se rodí v jádru galaxie právě v době, kdy je černá díra aktivní, uvedla BBC.
01.07.2013 20:05 |

Černá díra se po 26 letech probudila. Je desetkrát těžší než Slunce

Astronomové mají téma číslo jedna. Po 26 letech se probudila černá díra, je v souhvězdí Labutě a dostala název V404 Cygni. Zaznamenala ji kosmická družice Swift.
05.07.2015 07:45 |

Vědci našli obří černou díru: Je velká jako 17 miliard Sluncí!

Američtí astronomové nalezli na odlehlém místě vesmíru jeden z největších kosmických objektů. O nálezu informoval ve svém posledním vydání časopis Nature. Gigantická černá díra má objem 17 miliard Sluncí a je jen o málo menší než zatím největší zjištěná černá díra s objemem 21 miliard Sluncí.
06.04.2016 22:00 |

Astronomové objevili zatím největší černé díry

AKTUALIZOVÁNO. Astronomové objevili největší dosud zaznamenané černé díry. Vesmírné objekty se nacházejí v centru dvou galaxií vzdálených asi 330 milionů světelných let od Země a každá černá díra má hmotnost odpovídající deseti miliardám hmotnosti Slunce, uvedl dnes server Space.com.
06.12.2011 08:00 |

Poprvé jsme změřili atom antihmoty, hlásí CERN

Vědci Evropské organizace pro jaderný výzkum (CERN) vůbec poprvé v historii změřili atom antihmoty. Informuje o tom ve středu deník Daily Mail.
07.03.2012 22:40 |

Žádná černá díra, notovali si u Moravce zdravotníci. Všude se prý spoří, jak to jen jde

Ze zdravotnictví se podle některých vyjádření stává černá díra. V druhé části pořadu Otázky Václava Moravce o tom diskutovali ředitel VZP Zdeněk Kabátek, náměstkyně ministra zdravotnictví Lenka Teska Arnoštová (ČSSD) a prezident České lékařské komory Milan Kubek.
13.04.2014 14:15 |

Žádná černá díra, notovali se u Moravce zdravotníci. Všude se prý spoří, jak to jen jde

13.04.2014 14:10 |

Zdravotnictví je černá díra, přitakal Zeman Babišovi

Prezident Miloš Zeman ve středu podpořil ministra financí Andreje Babiše (ANO). Nejprve jej pochválil za dohodu s NWR a následně mu dal za pravdu v názoru, že české zdravotnictví je černá díra na peníze. Babiš je ve sporu s představiteli ČSSD kvůli subvenci, která má nemocnicím nahradit výpadek příjmů ze zrušených regulačních poplatků za pobyt v nemocnici.
09.04.2014 15:10 |

Osobnosti: Andrej Babiš (15465 článků) , Miloš Zeman (22288 článků)

Ozónová díra se zaceluje. Do 30 let zmizí úplně

Američtí a britští vědci už několik let po sobě pozorují, že se ozónová díra přestala zvětšovat. Letos ale přinášejí zprávy ještě pozitivnější. Celosvětové omezení používání freonových plynů konečně přineslo kýžené ovoce a ozónová vrstva se začíná obnovovat. Díra nad Antarktidou se tak začala zacelovat a do roku 2050 bude zcela zahojená.
05.08.2016 13:05 |

Záhadná černá díra vyvrhuje obrovské množství energie

Astronomové objevili podivnou černou díru, která do dalekého okolí rozptyluje neskutečné množství plynů a energie. Hmota vystřelená ze spárů gravitační pasti vyplňuje prostor o délce asi 1000 světelných let.
09.07.2010 05:50 |

VIDEO: Hvězdu pojídá černá díra. Bije jako srdce

Na zvláštní kosmický útvar narazili američtí astronomové. V dalekém kosmu objevili svázaný pár černé díry a hvězdy. Tanec smrti vypadá jako záznam bijícího srdce.
14.01.2011 01:20 |

VIDEO: Supermasivní černá díra roztrhala na kusy hvězdu

Astronomové mají fascinující úlovek. Podařilo se jim spatřit a vyfotit obří černou díru, která pohlcuje a ničí hvězdu.
29.08.2011 00:15 |

Astronomové objevili galaxii zářící jako 300 bilionů sluncí

Vědcům se podařilo objevit nejjasnější galaxii, která září jako 300 bilionů sluncí. Galaxie je od naší planety vzdálena přes 12 miliard světelných let a v jejím středu se, tak jako je tomu i v Mléčné dráze, nachází černá díra.
22.05.2015 16:51 |

Uprostřed naší galaxie je podivná černá díra

Japonští astronomové objevili podivnou černou díru nacházející se uprostřed naší galaxie zvané Mléčná dráha. Ačkoli už v minulosti byly uprostřed ní popsány ohromně rozměrné černé díry mající hmotnost miliard sluncí, tahle je svým způsobem výjimečná.
12.09.2017 18:30 |

Victoria na večírku jen v rajcovním prádle

Na party v nočním podniku Goldfingers se dámy neoblékly do zlaté, jak název klubu napovídá, ale hromadně a jako by na povel zvolily černou barvu. Komu se černá variace povedla a koho naopak pohltila černá díra, to hodnotil náš módní redaktor Jiří Čeladník.
14.04.2011 05:35 |

Osobnosti: Victoria (261 článků)

Astronomové z NASA: NAŠLI JSME DRUHOU ZEMI!

Astronomové vůbec poprvé objevili planetu mimo naši sluneční soustavu, která je stejně veliká jako Země a rovněž se na ní nachází stejné množství železa a kamene. Jde o další zásadní krok v pokračující snaze najít planetu, na které by stejně jako u nás mohl existovat život.
31.10.2013 07:40 |

Jsme ve vesmíru sami? Astronomové zachytili poprvé opakující se signál

Prvně v historii zachytili astronomové opakující se záblesky vycházející ze stejného místa daleko za naší galaxií. O takzvaných krátkých rádiových záblescích si odborníci dříve mysleli, že mohou být pouze jednorázové, protože vychází ze zanikajících neutronových hvězd. Nová data to ale popírají.
03.03.2016 22:00 |

Němci změřili tři miliony řidičů, tisíce jich jely moc rychle

Německá policie při prvním celostátním měření rychlosti na německých silnicích zkontrolovala přes tři miliony řidičů a přistihla více než 83.000 osob, které jely příliš rychle. Oznámil to dnes podle serveru Spiegel Online ministr vnitra Severního Porýní-Vestfálska Ralf Jäger. Výsledky rozsáhlé akce, která trvala od čtvrteční šesté hodiny ranní do dnešní 06:00, si ministr pochvaloval.
11.10.2013 17:10 |

Černější než černá: Vědci mají hmotu tmavou skoro jako černá díra!

Britští vědci mají novou černou hmotu. Je černější než dosud vyvinuté odstíny. Odborně řečeno je tak tmavá, že pohlcuje téměř veškeré světlo a odráží jen 0,035 procenta viditelných paprsků. To je nový světový rekord. Materiál dostal jméno Vantablack.
23.07.2014 12:35 |