Astronomové poprvé pozorovali, jak hvězdy ohýbají prostor a čas

Albert Einstein pochyboval, že některé z jeho předpokladů o čase a prostoru budou někdy pozorovatelné. Vědci díky novým technologiím však tyto pochyby vyvracejí a jeho teorie potvrzují.
11.02.2020 18:40 |

Osobnosti: Albert Einstein (81 článků)

Nové iPhony se ohýbají v kapsách: Telefony od Applu stojí až 27 tisíc, ale kvalitní nejsou!

Technologický gigant Apple se tentokrát moc nepředvedl! Uživatelé nových iPhonů si po celém světě stěžují, že se jim jejich drahé chytré telefony ohýbají. A to dokonce, i když je nosí jen v kapsách! Na přiléhavé džíny tak vlastníci novinky od Applu mohou rovnou zapomenout...
24.09.2014 12:35 |

iOhnuto: Lidé se na internetu posmívají iPhonům, které se ohýbají v kapsách!

Při ceně až 27 tisíc korun za nejdražší model iPhonu 6 Plus čekali fanoušci Applu kvalitu. Namísto toho se jim jejich velké telefony ohýbají v kapsách. Majitelům mobilů s operačním systémem Android jsou tak nadšenci do ukousnutého jablka k smíchu. A dávají jim to na internetu pořádně sežrat!
26.09.2014 18:00 |

Česká krajina: Vědci letos poprvé pozorovali dudka v rezervaci u zubrů a divokých koní

Jeden z nejvzácnějších ptačích druhů se vrátil do rezervace velkých kopytníků v bývalém vojenském prostoru Milovice. Vědci letos na pastvinách poprvé pozorovali dudka chocholatého.
26.09.2018 13:20 |

Záhadu betlémské hvězdy astronomové marně řeší už 400 let

Už 400 let astronomové marně řeší záhadu betlémské hvězdy, která podle pověsti přivedla mudrce z východu k jesličkám s narozeným Ježíškem.
20.12.2011 18:50 |

Malér v Olomouci: Mladíci pozorovali Klause přes vzduchovku

Při Klausově návštěvě Olomouce minulé pondělí musela zasáhnout prezidentova ochranka. Dva devatenáctiletí kluci ho totiž ze střechy pozorovali zaměřovačem ze vzduchovky. Údajně proto, aby ho viděli zblízka.
23.06.2010 06:15 |

Lesy ČR: O víkendu pozorovali návštěvníci Teplického skalního města sokoly

Návštěvníci pomocí stativového dalekohledu pozorovali o víkendu v Teplickém skalním městě sokoly stěhovavé. Na konci dubna sokolí pár vyseděl tři mláďata. Ta se nyní učí létat. Projekt připravil státní podnik Lesy ČR a Správa CHKO Broumovsko.
11.06.2017 18:50 |

Astronomové objevili zatím největší hvězdu ve vesmíru

Původně byla 320x hmotnější než Slunce a stala se tak jasným kandidátem na titul nejtěžší dosud objevené hvězdy. Těleso nalezli v teleskopech britští astronomové.
21.07.2010 17:35 |

Astronomové mají novou techniku pro pátrání po mimozemšťanech

VIDEO. Australští astronomové začali při pátrání po mimozemských civilizacích využívat novou techniku. Při prvním využití postupu označovaného VLBI sice nenašli u hvězdy Gliese 581 žádné stopy po inteligentním životu, technika ale umožnila zcela odstínit radiové vysílání ze Země, které v minulosti bylo někdy za stopy mimozemšťanů považováno.
03.06.2012 10:20 |

Unikátní fotka: Polární záře nad »Jizerkami«!

V Česku byl viditelný vzácný jev – polární záře! Pozorovali ji amatérští astronomové z Klubu astronomů Liberecka v Jizerských horách.
07.10.2011 12:20 |

Oblohou proletěl meteor z pásu hvězdného prachu zářící jako Jupiter

S velkým napětím pozorovali v noci na neděli astronomové v Severní Americe oblohu. Planeta Země totiž procházela silným pásem hvězdného prachu z donedávna neznámé komety 2009P/LINEAR. Očekávaný extrémní meteorický roj sice nakonec vidět nebyl, kamera vesmírné agentury NASA ale zachytila jeden z meteorů, který zářil stejně intenzivně jako planeta Jupiter, napsal server Space.
25.05.2014 16:40 |

Podle čeho poznáte, že je nejvyšší čas změnit práci?

Každé ráno vstáváte rozmrzelí, máte špatnou náladu a při pouhé představě času stráveného v zaměstnání se vám obrací žaludek jako po několika jízdách na kolotoči. Máte problém vykopat se z postele, nastartovat vás nedokáže ani pořádný šálek silného kafe a jakmile se za vámi zavřou dveře práce, pociťujete úzkost a ovládá vás bezmoc. V takovém případě se nabízí otázka: není ten správný čas změnit práci?! Možná jste nad tím ještě nepřemýšleli, ale vaše podvědomí vám už nějaký čas vysílá jasné signály. Pokud jste je až do dnešního dne vědomě ignorovali, teď u byste neměli. Co když má vaše tělo pravdu a je správný čas změnit práci, která vás s největší pravděpodobností vysává? Jak poznat, že je čas změnit práci? Je jedno, zda do stávajícího zaměstnání docházíte dva roky, pět let nebo jste tam několik měsíců. Pokud vám daná práce nesedí a je pro vaše zdraví hrozbou, pak se není čemu divit, že se vás vaše tělo snaží chránit. Možná vám zmíněnou únavou, špatnou náladou, pesimistickým pohledem na svět nebo nekontrolovatelnou nevolností, čelem oroseným studeným potem a koleny připomínajícími želé snaží varovat, že je něco špatně. Jak tedy poznat, že je čas změnit práci? Signál první: je vám zle, jen když na práci pomyslíte O tomhle signálu jsme se v článku již zmínili. Projevuje se tak, že se vám udělá špatně už při pouhé představě, ať už si představíte cokoli spojeného s prací – šéfa, úkoly, kolegy. Signál druhý: cítíte se nedocenění Možná už nějaký čas trávíte na jedné a té samé pracovní pozici a nemůžete se hnout z místa. Ani ne tak proto, že byste na to neměli, ale proto, že vám vedení nedá ani jedinou příležitost. Pokud ale víte, že máte navíc, je zbytečné zůstávat někde, kde si vašeho talentu, umu a nadšení neumí vážit. Signál třetí: máte špatné... Čtěte více Příspěvek Podle čeho poznáte, že je nejvyšší čas změnit práci? pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
28.04.2017 05:25 |

Astronomové z NASA: NAŠLI JSME DRUHOU ZEMI!

Astronomové vůbec poprvé objevili planetu mimo naši sluneční soustavu, která je stejně veliká jako Země a rovněž se na ní nachází stejné množství železa a kamene. Jde o další zásadní krok v pokračující snaze najít planetu, na které by stejně jako u nás mohl existovat život.
31.10.2013 07:40 |

Jsme ve vesmíru sami? Astronomové zachytili poprvé opakující se signál

Prvně v historii zachytili astronomové opakující se záblesky vycházející ze stejného místa daleko za naší galaxií. O takzvaných krátkých rádiových záblescích si odborníci dříve mysleli, že mohou být pouze jednorázové, protože vychází ze zanikajících neutronových hvězd. Nová data to ale popírají.
03.03.2016 22:00 |

OBRAZEM: Jak vypadají hvězdy seriálu Cosby Show po letech

Lékař Cliff Huxtable a jeho rodina se poprvé na obrazovkách objevili před 29 lety. Seriál Cosby Show v hlavní roli s Billem Cosbym se těšil veliké oblibě. Za osm let se natočilo 197 dílů a v epizodních rolích se objevili třeba zpěvačka Vanessa Williamsová, modelka Naomi Campbellová nebo herečka Chandra Wilsonová, nyní známá jako lékařka Miranda Baileyová ze seriálu Chirurgové. Podívejte se, jak vypadají hlavní hrdinové Cosby Show po letech. Další články k tématu: OBRAZEM: Jak vypadají hvězdy seriálu Chůva k pohledání po 20 letech OBRAZEM: Jak vypadají hvězdy seriálu Báječná léta po 25 letech OBRAZEM: Jak vypadají hvězdy seriálu Ženatý se závazky po 25 letech OBRAZEM: Kutil Tim po patnácti letech: Děti jsou dospělé, Al zešedivěl OBRAZEM: Jak vypadají hvězdy seriálu Přátelé po letech
03.12.2009 12:30 |

Osobnosti: Bill Cosby (129 článků)

Jak vznikl vesmír? To budoucí astronomové těžko zjistí

Pokud budou ve vesmíru 100krát starším než dnes existovat inteligentní rasy, už jim teorie Velkého třesku nic neřekne. Díky Velkému třesku vznikl podle soudobých poznatků celý vesmír. Budoucí astronomové ale na takovou hypotézu jen velmi těžko přijdou.
18.04.2011 00:20 |

Pokrok v hledání cizích planet. Astronomové oslavují

Astronomové pořídili nové fotografie tří vzdálených planet. Využili k tomu nové techniky.
17.04.2010 10:25 |

Astronomové doporučují pozorování Jupitera, ISS a komety Hartley

Astronomové doporučují tento týden pozorování planety Jupiter. Viditelné jsou přelety Mezinárodní vesmírné stanice (ISS) a malým hvězdářským dalekohledem kometa Hartley.
26.10.2010 10:40 |

Astronomové objevili první planetu mimo naši galaxii

Evropští astronomové objevili první planetu, která se nachází mimo naši galaxii Mléčnou dráhu. Píše o tom ve čtvrtek agentura AFP s odvoláním na vědecký list Science Express.
19.11.2010 03:15 |

V minulém roce astronomové objevili 63 563 planetek

V minulém roce astronomové objevili 63 563 nových planetek a spočítali jejich dráhu. Celkem už bylo objeveno 540 573 planetek.
08.01.2011 00:35 |