Asteroid Apophis by se mohl se Zemí srazit v roce 2068

Asteroid Apophis, který v letech 2029 a 2036 v bezpečné vzdálenosti proletí okolo Země, by se s naší planetou mohl srazit v roce 2068. Pravděpodobnost kolize je ale podle vědců z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) velmi malá, na základě posledních výpočtů činí 2,3 ku milionu.
25.02.2013 10:15 |

Apokalypsa jménem Apophis: Asteroid se může se Zemí srazit v roce 2068!

Asteroid Apophis, který v letech 2029 a 2036 v bezpečné vzdálenosti proletí okolo Země, by se s naší planetou mohl srazit v roce 2068. Pravděpodobnost kolize je ale podle vědců z amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) velmi malá.
25.02.2013 09:35 |

Dožijete se střetu asteroidu Apophis se Zemí? Podívejte se, kolik vám bude při konci světa!

Asteroid Apophis, který v letech 2029 a 2036 v bezpečné vzdálenosti proletí okolo Země, by se s naší planetou mohl srazit v roce 2068. Dožijete se toho? Podívejte se, kolik vám v tomto roce bude.
25.02.2013 10:45 |

K Zemi se řítí asteroid jako kamion: NASA si ho nevšimla! Máme se bát?

Dnes večer by se měl k naší planetě Zemi přiblížit asteroid, který vědci objevili teprve před šesti dny. NASA hovoří o tom, že by se mělo jednat o asteroid velikosti kamionu. Podle vědců jsou asteroidy nebezpečné, pokud se dostanou do vzdálenosti 7 403 000 km od Země. Asteroid, který byl objeven poměrně hodně pozdě, poletí rychlostí zhruba 37 800 km/h. Měli bychom se obávat nejhoršího?
03.01.2018 20:00 |

K Zemi míří obří asteroid. Je 50x větší než ten, co vyhubil dinosaury. A už je vidět okem

Je velký jako deset Českých republik nebo čtyři Velké Británie. Asteroid 4 Vesta, který se právě řítí k Zemi, by zvládl vyhubit veškerý život na naší planetě. Přece jen, asteroid, který vyhubil dinosaury, byl padesátkrát menší. Svět ale tentokrát přežije, americký Národní úřad pro kosmonautiku a letectví (NASA) vypočítal, že Vesta nás mine. Přesto jde o mimořádný zážitek, protože asteroid se přiblížil natolik, že ho je možné pozorovat pouhým okem.
29.06.2018 07:45 |

Zemi minul „nevypočitatelný asteroid“, přiblížit se mohl až k satelitům

Zemi s odstupem více než desetinásobku vzdálenosti mezi ní a Měsícem bezpečně minul asteroid 2013 TX68, který je pověstný svou nejistou trajektorií. Informovalo o tom Centrum pro planetky při Mezinárodní astronomické unii (IAU). Vědci do poslední chvíle neznali přesný čas největšího přiblížení a také nevěděli, do jaké blízkosti k Zemi se asteroid nakonec dostane. Nebylo totiž vyloučeno, že proletí níž než satelity na geostacionární dráze.
08.03.2016 12:00 |

Děsivý objev: Vědci našli obří asteroid, který může za pár let zničit Zemi!

Astronomové z Krymské astrofyzikální observatoře objevili nový, téměř půlkilometrový asteroid, který by se za 19 let mohl srazit se Zemí. V takovém případě by rozmlátil planetu.
17.10.2013 11:15 |

VAROVÁNÍ: Obří asteroid může vyhladit život na Zemi

V roce 2182 se může obří asteroid srazit se Zemí a vyhladit na ní veškerý život. O teorii španělských vědců zveřejněné v odborném časopise Icarus informoval webový portál deníku Daily Mail.
29.07.2010 08:30 |

Zemi zničí asteroid, varují Rusové

Vesmírný kámen Apophis má v roce 2036 narazit do Země. Tvrdí to ruští astronomové, kteří opětovně přepočítali dráhu tohoto asteroidu.
13.02.2011 00:15 |

Zemi hrozí srážka s obřím asteroidem, tvrdí Rusové. NASA o něm nic neví!

Dva ruští astronomové Andrej Orješko a Timur Krjačko objevili obří asteroid YQ1. Podle nich by se měl srazit se Zemí. Jde o asteroid o průměru 230 metrů a po jeho dopadu by se uvolnila energie 25 tisíc jaderných bomb.
13.02.2013 07:00 |

Tak to bylo těsné: Zemi minul vánoční asteroid

Kolem Země ve čtvrtek odpoledne SEČ proletěl asteroid o délce zhruba dvou kilometrů. Těleso, které dostalo díky načasování přezdívku vánoční asteroid, se dostalo do vzdálenosti 28krát větší, než je Země od Měsíce.
24.12.2015 16:05 |

To bylo o fous... Kolem Země prolétl masivní asteroid

Masivní asteroid dosahující v průměru téměř dvou kilometrů, prolétl včera kolem planety Země. Informovala o tom NASA s tím, že vesmírné těleso se drželo v uctivé vzdálenosti a nepředstavovalo žádnou hrozbu pro život na planetě. Kdyby se ale s naší Zemí asteroid těchto rozměrů srazil, rovnalo by se to detonaci několika stovek jaderných bomb najednou a vedlo ke globální katastrofě a vymírání druhů i zániku civilizace.
09.09.2016 11:05 |

NASA zvažuje přistání na asteroidu, který může ohrozit Zemi

Asteroid 1999 RQ36 by se mohl před rokem 2200 srazit se Zemí. NASA soudí, že je pravděpodobnost takové kosmické nehody poměrně vysoká (asi 1 : 1000). Agentura by proto ráda vyslala kosmonauty na jeho povrch.
11.08.2010 05:56 |

Obří asteroid těsně minul zemi

Tak to bylo o fous. Zemi v noci na dnešek minul obří asteroid, přiblížil se k nám na vzdálenost 0,85 vzdálenosti Měsíce. Posledních 35 let nebylo žádné vesmírné těleso Zemi tak blízko.
09.11.2011 19:45 |

Zemi prý těsně minul asteroid, byl jen 60.000 kilometrů daleko!

Asteroid o průměru asi 11 metrů dnes relativně těsně minul Zemi. Vědci planetku poprvé zaznamenali ve středu. Zemi se nejvíce přiblížila včera v 17:00 SEČ, kdy od ní byla asi 60.000 kilometrů daleko, tedy asi pětkrát blíže než Měsíc, napsal zpravodajský server BBC. Podle vědců šlo o jednu z nejmenších kdy zaznamenaných vzdáleností vesmírného tělesa od Země, důvody k obavám prý ale nebyly.
28.01.2012 08:45 |

První kroky k obraně: NASA zaměří bludný asteroid, jako by byl hrozbou Zemi

Letošní 12. říjen bude zlomový nejen pro tým astronomů vědce Vishnu Reddyho z Arizonské univerzity, ale možná i pro budoucnost života na Zemi. Reddyho tým totiž na skutečném průletu malého asteroidu jménem 2012 TC4 otestuje postupy sledování tělesa i komunikaci mezi různými pracovišti, jako kdyby se 2012 TC4 chystal srazit se Zemí. Zní to triviálně, v reálu jde ovšem o nejvýznamnější krok vstříc obraně před asteroidy za velmi dlouho dobu.
06.09.2017 16:25 |

Konspirátoři zase plaší: Dneska kolem nás proletí asteroid, který by mohl vyhladit lidstvo. Víme, kde sledovat, jestli nás ťukne

Vážený čtenáři, nechceme tě plašit, ale dneska prý kolem Země proletí asteroid, který by mohl vyhladit celé lidstvo. Tak a teď se zase uklidníme a vrátíme se nohama zpět na zem.
17.06.2015 11:51 |

DĚSIVÝ OBJEV VĚDCŮ: Hrozí nám asteroid! Brzy se přiblíží k Zemi

Amatérští astronomové objevili asteroid, který se nachází v blízkosti Země, a který by mohl ohrozit naši planetu, uvedl portál dnevnik.hr.
13.10.2011 10:20 |

ASTEROID může Zemi úplně zničit. Jak velká je šance, že nás trefí?

Asteroid. Obrovský předmět, který děsí většinu obyvatel planety Země. Všichni mají podvědomě strach, že by naši krásnou planetu mohl jednoho dne nějaký trafit. A to by mohlo znamenat konec světa tak, jak ho známe.
13.11.2013 10:46 |

Země v ohrožení: Asteroid Bennu může způsobit vyhlazení lidstva

Pro naše potomky může asteroid Bennu znamenat smrtící hrozbu. Vědci spočítali, že v září 2135 možná zasáhne Zemi! Náraz půlkilometrového a 79 milionů tun těžkého tělesa by mohl vyhladit všechen život! Už nyní se proto pracuje na záchranné misi připomínající hollywoodský sci-fi biják Armageddon od režiséra Michaela Baye.
22.03.2018 18:55 |