Článek

3 děsivé poruchy spánku a snění. Jak moc spánek ovlivňuje naše životy?

 
Poruchy spánku patří mezi nejzávažnější onemocnění mozku, protože bez odpočinku zkrátka nedokáže naše mysl ani tělo správně fungovat. Lidé s takovými problémy se proto často bojí usnout, protože vůbec neví co je čeká. Není divu, z těchto tří děsivých poruch totiž bude běhat mráz po zádech i vám.
11.06.2021 16:05 |

podobné články

Podobné články

Chcete se dobře vyspat? Čínská medicína ví, jak na to

 
Zdravý spánek je nesmírně důležitý pro každou živou bytost. Lidé jím stráví téměř jednu třetinu svého života. Jenomže co dělat, když stále nepřichází? Jak se zbavit nočního buzení? Můžete sáhnout po pilulkách, které váš problém sice vyřeší, ale pouze krátkodobě. Chcete-li se poruch spánku zbavit jednou pro vždy, zkuste poslechnout rady čínské medicíny. Pohledem čínské medicíny Čínská medicína bývá v našich končinách nesprávně označovaná jako „alternativní“. Možná kvůli tomu, že používá jiné metody, než na jaké jsme zvyklí, neléčí farmaceutiky, nepoužívá nejmodernější přístroje. Ve skutečnosti jde o tradiční starodávný systém stávající na principech východní filozofie. Podle ní v těle vládne harmonie mezi nejdůležitějšími energetickými póly života: jing a jang. Jing je chladný, znamená noc, jang naopak světlý, ohnivý, zastupuje den, rozum, aktivitu. Mezi těmito póly putuje životní energie, nazývaná čchi. Takto to funguje, pokud je vše v pořádku, ovšem objeví-li se stres, špatná strava nebo jiné nešvary, rovnováha se naruší a proudění čchi je narušené. Navenek se to projevuje zdravotními problémy a chorobami. Čínská medicína klade velký důraz na prevenci. Spánek je lékem na všechno V případě poruch spánku jsou síly jin oslabené a jang příliš silné, takže čchi nemůže plynule proudit. A přitom spánek dokáže vyléčit téměř všechno – regeneruje, omlazuje, uzdravuje. Je základem pro správné fungování organismu, zachování zdraví a dlouhověkosti. Pro kvalitní spánek je nezbytné dodržovat pravidla spánkové hygieny. Dále také záleží na době, kdy spíte: Nejvhodnější dobou pro spánek je čas mezi 21. a 23. hodinou. Tělesná energie čchi prochází meridiány trojitého spalovače. Ten je velmi důležitý, protože reguluje fungování vnitřních orgánů. Nejlépe uděláte, když ve 22.30 hod. už budete v posteli nebo se alespoň ztišíte, co nejvíce uklidníte mysl a upokojíte emoce. V tuto hodinu vstupuje organismus do regenerační fáze. Trpíte-li na migrény, deprese, neplodností, apod., dbejte na spánek mezi 23. a 3. hodinou, kdy... Čtěte více Příspěvek Chcete se dobře vyspat? Čínská medicína ví, jak na to pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.10.2016 18:20 |

podobné články

5 tipů na lepší spánek

 
Snažíte se usnout, ale ne a ne zabrat? Od lékařů se dozvídáme, že nedostatek spánku je nezdravý, kromě toho nám nepřispívá na kráse. Ráno vstáváme unavení, rozespalí a hlavně podráždění. Naše tělo si potřebuje odpočinout a načerpat síly. Tady je pár tipů na lepší usínání a kvalitnější spánek. 1. Pomoc od přírody Bylinky jsou známé pro své uklidňující účinky, pomohou vám s uklidněním těla pro klidný spánek. Hravě zatočí s nespavostí i zimní únavou. Z bylinek vám může pomoci: dobromysl, meduňka, máta, kopretina řimbaba, třezalka, kozlík, mateřídouška, tužebník nebo třeba měsíček. Čaj z těchto bylinek vám kromě zdravého spánku a relaxace pomůže k pozitivnímu myšlení a příjemně tak zažene všechny vaše chmury a starosti, které vám nedají spát. 2. Starosti hoďte večer za hlavu Možná vás před spaním trápí myšlenky na povinnosti, které nesmíte druhý den zapomenout. Je důležité si před spaním nelámat hlavu starostmi. Dokonce ani sledování sociálních sítí těsně před usínáním nám příliš nepomáhá. Až se budete chystat do postele, v klidu si sedněte s knížkou, nebo se zamyslete nad zítřejšími povinnostmi a všechny je sepište na papír. Uvolníte tak prostor pro jiné, příjemnější myšlenky. 3. Pravidelný čas usínání Pokud vám to váš denní režim dovolí, vytvořte si rituál a choďte spát v přibližně stejný čas. Vaše tělo si tak zvykne na pravidelný rytmus. Kromě toho, že se vám bude večer usínat lépe a rychleji, každé ráno se vám bude dobře vstávat a budete se cítit více odpočatí. 4. Klid, tma a chlad Věřte, že lépe se vašemu tělu bude usínat ve tmavé, chladné místnosti. Před spaním byste měli vyvětrat, ať máte na spaní lepší, chladnější, ale především čerstvý vzduch. Klidnému spánku nepomáhá ani světlo, například záření obrazovky televize nebo mobilu. Pokud máte pocit, že se vám u běžící televize usíná lépe věřte, že to vašemu tělu akorát... Čtěte více Příspěvek 5 tipů na lepší spánek pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
05.12.2018 10:25 |

podobné články

Správný spánek napomáhá naší přirozené kráse

 
Každá žena pravidelně dbá na svůj zevnějšek. Na tom není určitě nic špatného. Málokterá žena ale ví, že cesta za krásou může být mnohem jednodušší, než se zdá. Pomůže něco tak obyčejného a jednoduchého, jako je spánek. Právě jeho dostatek a kvalita se totiž pozitivně podepíší právě na tom, jak budeme celý den vypadat, nebo kolik budeme mít energie. Aby byl spánek bezproblémový a ničím nerušený, jsou skvělou volbou vynikající ortopedické matrace. Ty se dokážou velmi dobře přizpůsobit našemu tělu a nabídnou mu po celou noc potřebnou oporu. To eliminuje otlačeniny, nepohodlnost, nebo buzení z důvodu bolesti svalů či kloubů. Nezapomínejte také na správnou teplotu Spánek by měl být dlouhodobý a příjemný. Jedině tak si naše tělo odpočine a zvládne regenerovat. Na jeho kvalitu ale nemá vliv jenom matrace. Vliv má také celková teplota. A tak obecně platí, že bychom měli spát spíše v chladnějším prostředí. Nebudeme tak riskovat přílišné pocení, vlivem kterého se budeme také budit. Základem je tedy pootevřené okno, topení na minimum a správná pokrývka. I proto vám nabízíme přikrývky v několika provedeních. Doporučíme, že ideální jsou alespoň dvě. Jedna lehčí a méně hřejivá pro letní období, druhá hřejivější, pro období zimy. S nimi následně souvisí i správný výběr povlečení. Dobrou volbou je krepové a flanelové. Spát nejde na povel Abyste si užila dokonalého a spokojeného spánku, musí být tělo také připraveno spát. Usnout zkrátka nelze na povel. Je tedy třeba několik minut odpočívání, než tělo zklidní svůj rytmus a bude připraveno usnout. Možností, jak toho docílit, je několik. Třeba: Sledování televize. Poslech hudby. Čtení knihy. Právě poslední možnost je doporučována nejvíce. A to už z toho důvodu, že na vašich očích při čtení jistě poznáte, kdy už se vám klíží. A jaké tituly jsou před spaním ty pravé? To příliš nerozhoduje. Někdo raději beletrii, jiný cestopisy a druhý využívá možnost modlit... Čtěte více Příspěvek Správný spánek napomáhá naší přirozené kráse pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
20.01.2016 09:05 |

podobné články

Kvalitní spánek ovlivňuje naše zdraví i délku života

 
Spánek a sny byly vždy předmětem mytologie a přisuzovala se jim mytická moc. Jeho kvalita a množství má vliv na naše zdraví i délku života. Nedopřejeme-li dlouhodobě našemu tělu dostatek odpočinku nebo je náš spánek nekvalitní, může to mít vliv na vznik kardiovaskulárních chorob a dalších nemocí. Jak dlouho bychom měli spát? Jaký vliv mají na klidný spánek elektronická média? A jak je to se spánkem na dovolené a při cestování?
29.09.2016 11:00 |

podobné články

Kvalitní spánek ovlivňuje naše zdraví i délku života

 
Spánek a sny byly vždy předmětem mytologie a přisuzovala se jim mytická moc. Jeho kvalita a množství má vliv na naše zdraví i délku života. Nedopřejeme-li dlouhodobě našemu tělu dostatek odpočinku nebo je náš spánek nekvalitní, může to mít vliv na vznik kardiovaskulárních chorob a dalších nemocí. Jak dlouho bychom měli spát? Jaký vliv mají na klidný spánek elektronická média? A jak je to se spánkem na dovolené a při cestování?
22.12.2016 13:55 |

podobné články

Trpíte nespavostí? Naděte příčinu, která vám bere spánek

 
Stává se vám také, že se v noci převalujete v posteli a nemůžete »zabrat«? Nejste sami. Poruchy spánku totiž trápí velkou část populace. Občasné problémy má skoro 50 % lidí a vážnější potíže zhruba 10 % z nich. Nespavost a poruchy spánku jsou druhým nejběžnějším zdravotním problémem hned po nachlazení. Kvalitní spánek je při tom pro naše zdraví i psychickou pohodu velmi důležitý.
10.05.2017 08:15 |

podobné články

Byla jsem živoucí mrtvola, popisuje Kamila: Rady odborníka jak vyzrát na PORUCHY SPÁNKU

 
Spánek je jednou ze základních potřeb člověka. Bez něho je velmi obtížné vést kvalitní život. Stačí pár hodin spánku a svět je hned růžovější. Pokud ale nemáte ani to, život se vám zhroutí jako domeček z karet. Jaké poruchy spánku jsou nejčastější, jak jim předcházet a jak je léčit, se dozvíte z následujících řádků.
20.02.2018 15:10 |

podobné články

Zadaní, pozor! Výzkum potvrdil, že to, jakým způsobem si leháte k partnerovi, přímo ovlivňuje kvalitu vašeho vztahu

 
Víte, že to, jak si lehnete vedle svého "partnera":http://www.extra.cz/tema/partner, přímo ovlivňuje kvalitu vašeho soužití? Potvrdil to "výzkum":http://www.extra.cz/tema/vyzkum profesora Wisemana, který se věnuje problematice "spánku":http://www.extra.cz/tema/spanek a snění a jeho výsledky o tomto tématu jsou více než zajímavé.
16.04.2014 19:55 |

podobné články

Užitečné tipy pro zdravé spaní

 
Zdravé spaní je pro každého z nás velice důležité. Uvědomte si, že spánkem strávíte třetinu vašeho života a jen kvalitní spaní vám dokáže zajistit dostatek energie a psychické i fyzické pohody. Pokud se dobře nevyspíte, probudíte se do nového dne bez nálady, budete rozmrzelí a protivní, což se negativně projeví jak v osobním, tak i kariérním životě. Chcete-li si dopřát skutečně zdravé spaní, pak byste měli vědět, jak tohoto stavu docílit. Důležitost spánku rozhodně není radno podcenit. Mnoho lidí svůj spánek šidí, nespí tolik hodin, kolik jejich tělo potřebuje nebo naopak spí v prostředí, které na jejich spánek negativně působí nebo jej dokonce ruší. V dnešním článku vám přinášíme několik tipů pro zdravé spaní, které byste si určitě neměli nechat ujít! Užitečné tipy pro zdravé spaní, aneb jak se vyspat dorůžova? Možná patříte k lidem, kteří se rádi vyspí a rádi si dopřejí dostatek hodin klidného a ničím nerušeného spánku. Jenže i přes veškerou snahu se vám ne vždy podaří spát celou noc, často se budíte, ráno se probouzíte vyšťavení a bez elánu do jakýchkoli aktivit. A to je špatně! Proto jsme pro vás připravili několik tipů pro zdravé spaní, po kterém nehrozí, že byste se ráno probudili bez úsměvu od ucha k uchu! Tip první: opravdu kvalitní matrace Možná vám to bude znít jako klišé, ale kvalitní matrace je pro zdravý spánek naprostý základ. V současné době můžete vybírat ze skutečně pestrého množství výrobků, mezi nimiž si každý dokáže najít to pravé ořechové. Velice oblíbené jsou matrace z paměťové pěny, které jsou známé pro svou schopnost dokonale se přizpůsobit lidskému tělu. Další alternativou jsou matrace z líné pěny vyrobené ze směsi PUR a HR pěny, které disponují perfektní tepelnou roztažností, která působí proti vzniku proleženin. Jistotou, u které nemůžete sáhnout vedle, jsou zdravotní matrace, které jsou sice drahé, ale... Čtěte více Příspěvek Užitečné tipy pro zdravé spaní pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
04.08.2016 05:00 |

podobné články

3 tipy jak překonat podzimní únavu

 
Ve chvílích, kdy za okny panuje pochmurné počasí, dny jsou najednou kratší a sluníčko už se ukáže jen občas pociťuje spousta z nás podzimní únavu. Najednou se nemohou přinutit do jakékoli aktivity, postrádají energii i elán a jejich život tak začne ovládat lenost. Na podzim je únava či deprese typická. Jestliže i vy máte pocit, že se vám do ničeho nechce, nic vás nebaví, zničeho se nemůžete radovat a do všeho se musíte doslova nutit, pak si přečtěte náš dnešní článek  ve kterém vám poradíme tři tipy jak překonat podzimní únavu. 3 tipy jak překonat podzimní únavu Spánek pohladí na těle i na duši Spánek je pro náš život nesmírně důležitý  a rozhodně bychom se neměli v tomto ohledu šidit. Odborníci o osmi hodinách spánku denně rozhodně nemluví jen tak. Zvláště na podzim bychom si spánku měli dopřát dostatek. Chcete-li překonat podzimní únavu, poslouchejte dobře vaše tělo, které vám posílá jasné signály, zda má spánku dostatek nebo zda by ještě potřeboval spánkový nášup. Kdo se chce dobře vyspat, měl by si k tomuto účelu zajistit vhodné prostředí, kdy záleží nejen na vhodné matraci, ale i na atmosféře panující v ložnici. Uvidíte, že dostatečně odpočatí nakopete únavě zadek! Nebojte se společnosti Na podzimní únavu skvěle platí, pokud na ni nejste sami. Pokud se necítíte dobře, nesnažte se být sami a místo toho buďte co možná nejvíce času s rodinou či s přáteli. Přátelé si můžete pozvat k sobě domů nebo můžete vyrazit do společnosti. S rodinou se nebojte trávit čas sledováním televize, povídáním si o zážitcích z uplynulého dne nebo hraním společenských her. Nenechte podzimní únavu, aby ovládala váš společenský život, neboť má velmi nemilou vlastnost nutit vás stranit se okolí a vyhýbat se sociálním kontaktům a komunikaci. Dopřejte si masáž S podzimní únavou vám může pomoci i profesionální masáž, při které... Čtěte více Příspěvek 3 tipy jak překonat podzimní únavu pochází z Extrakrasa.cz - magazín o módě, kráse a bydlení
13.10.2016 06:30 |

podobné články

Zjistěte, jak kvalitní máte spánek

 
Kvalitní spánek je nadevše! Avšak jak dokazují poslední výzkumy, téměř čtvrtina obyvatel vyspělých zemí nedodržuje pravidelný rytmus noc a den. Přitom spánek ovlivňuje nejen správné fungování mozku, ale i naši psychiku a dlouhodobá nespavost může vést k duševním poruchám či depresi.
24.08.2009 06:05 |

podobné články

Nezanedbávejte spánek

 
Všichni víme, jak vypadáme po probdělé noci. Nedostatečný spánek zanechává povadlou a bledou kůži, na obličeji vznikají skvrnky, máme tmavé kruhy pod očima a nateklá víčka. Poruchy spánku poškozují kromě duševního zdraví také pleť a ...
28.09.2010 09:10 |

podobné články

Tipy na kvalitní spánek

 
Spánek je pro zdravé fungování našeho těla absolutně zásadní. Během spánku se obnovují naše fyzické i psychické síly a organismus se regeneruje. Dochází k ukládání vzpomínek, vyrovnává se hladina hormonů, posiluje se naše kreativita a paměť a naše svaly a orgány odpočívají.
02.04.2021 10:00 |

podobné články

Tipy na kvalitní spánek

 
Spánek je pro zdravé fungování našeho těla absolutně zásadní. Během spánku se obnovují naše fyzické i psychické síly a organismus se regeneruje. Dochází k ukládání vzpomínek, vyrovnává se hladina hormonů, posiluje se naše kreativita a paměť a naše svaly a orgány odpočívají.
02.04.2021 10:00 |

podobné články

Spánek regeneruje

 
O funkci a účelu spánku existuje mnoho různých teorií. Jedna z nich praví, že jeho primární funkcí je obnova organismu a náprava škod způsobených biochemickými a fyziologickými procesy, ke kterým dochází při bdění. Spánek Spánek dále zachovává ...
01.10.2010 07:05 |

podobné články

Z nespavosti vám hrozí infarkt, mrtvice a duševní poruchy. Co můžete dělat?

 
Bliží se večer a vy uleháte do postele. Možná usnete rychle, možná vám to trvá déle. Případně se opakovaně probouzíte, spíte neklidně, v nejhorších případech nemůžete usnout celou noc. Nespavost patří mezi nejčastější poruchy spánku. Odhaduje se, že potížemi se spánkem trpí až polovina populace, a to nejčastěji starší ženy, u nichž jsou spojeny především se stresem a dalšími psychosomatickými obtížemi. Nedostatek spánku přináší velké riziko. Jak lze léčit nespavost?
28.05.2017 19:40 |

podobné články

10 rad, jak na kvalitní spánek a oslavit tak den dřímání

 
Jedna z nejdůležitějších věcí v našem životě. Spánek. Bez kvalitního spánku jsme však podráždění a bez energie. A v dnešní uspěchané době se nám každá minutka odpočinku navíc počítá. Jak však přijmout vaše tělo, aby se řádně regenerovalo při spánku? Dáme vám pár tipů, jak organismus řádně připravit na odpočinek v peřinách.
17.03.2018 22:35 |

podobné články

Poradnou pro poruchy spánku v pardubické nemocnici prošlo za rok 150 pacientů

 
Zhruba 150 pacientů již prošlo péčí lékařů v poradně pro poruchy spánku, která rok funguje na ORL klinice Pardubické nemocnice.
16.12.2015 19:16 |

podobné články

Každý třetí Evropan trpí některou spánkovou poruchou

 
Pod obecným pojmem poruchy spánku se nemusí ukrývat pouze nespavost či potíže s usínáním. Počítají se mezi ně také nadměrná spavost, poruchy dýchání ve spánku či chrápání. S jejich zvládáním vám poradí ve spánkové laboratoři.
18.06.2020 07:00 |

podobné články