Zvídavé vozítko slaví na Marsu tříleté výročí. Co všechno už zvládlo?

Sonda Curiosity přesně před třemi lety, 6. srpna 2012, přistála na povrchu rudé planety v oblasti kráteru Gale. Zvídavé vozítko americké NASA od té chvíle už stačilo odkrýt celou řadu zajímavých skutečností o Marsu – a doufejme, že mnoho dalších si pro nás ještě chystá.
06.08.2015 22:25 |

Vozítko Opportunity nejspíš objevilo nový důkaz o vodě na Marsu

Marsovské vozítko Opportunity přišlo nejspíš s novým zásadním objevem. Na povrchu "rudé planety" totiž objevilo skálu, která by podle vědců mohla obsahovat jílové minerály. Jejich výskyt přitom naznačuje, že hornina byla někdy v minulosti vystavena dlouhodobějšímu působení vody, napsala britská zpravodajská stanice BBC. Robotické vozítko se na Marsu snaží najít přítomnost vody již devět let. Určité náznaky objevilo, nicméně nyní jde podle odborníků o mnohem jasnější důkazy.
10.06.2013 14:05 |

UFO na Marsu? Vozítko Curiosity vyfotilo na rudé planetě létající objekt!

Zvídavé vozítko Curiosity se postaralo o naprostou senzaci. Při svých cestách po rudé planetě se mu totiž podařilo vyfotografovat nad povrchem neidentifikovatelný létající předmět. Šlo o talíř mimozemšťanů?
30.01.2014 19:40 |

Tomáš Krystlík: O nedostatečném zpravodajství médií o migrantech

Na rozdíl od zprávy Jana Krotkého „Zvládlo Česko apokalypsu? Jak obstála média v době migrační krize“ (http://www.parlamentnilisty.cz/arena/nazory-a-petice/Jan-Krotky-Zvladlo-Cesko-apokalypsu-Jak-obstala-media-v-dobe-migracni-krize-481816 http://hlidacipes.org/zvladlo-cesko-apokalypsu-jak-obstala-media-v-dobe-migracni-krize/) se obejdeme bez statistických dat, skandální počínání českých médií dokážeme to výčtem věcí, o nichž opomněla informovat. Z hlouposti žurnalistů, záměrně nebo z kombinace obou příčin.
04.04.2017 19:55 |

Vozítko Opportunity jezdí po Marsu už více než 6 let

Marsovské vozítko Opportunity, jedno z dvojice téměř identických mobilních průzkumníků, překonalo historický rekord sondy Viking 1 v délce služby na povrchu Marsu - šest let a 116 dnů.
22.05.2010 08:15 |

Na rudé planetě přistálo robotické vozítko: Najde na Marsu Marťany?

Americký národní úřad pro letectví a kosmonautiku (NASA) zahájil misi za bezmála 52 miliardy korun. Na Marsu přistálo dnes ráno robotické vozítko Curiosity, které bude rudou planetu prozkoumávat.
06.08.2012 07:20 |

Na Marsu úspěšně přistála sonda Curiosity

AKTUALIZOVÁNO. VIDEO. Po osmiměsíční cestě vesmírem a složitém přistávacím manévru dorazilo dnes ráno SELČ na povrch Marsu americké robotické vozítko Curiosity. Po bezchybném zvládnutí zřejmě nejnáročnější dálkově řízené kosmické operace vozítko dosedlo přesně podle plánu na planině Aeolis Palus v kráteru Gale.
06.08.2012 08:20 |

Vozítko Curiosity přistálo na Marsu

Po osmiměsíční cestě vesmírem a složitém přistávacím manévru dorazilo dnes ráno SELČ na povrch Marsu americké robotické vozítko Curiosity. Dosednutí vozítka na planině Aeolis Palus v kráteru Gale se uskutečnilo podle plánu.
06.08.2012 12:55 |

Vozítko Curiosity: Našlo stopy vody na Marsu!

Taková vědecká bomba už po sedmi týdnech pátrání! Americké vozítko Curiosity našlo na povrchu Marsu oblázky, které vědci považují za důkaz, že na této planetě kdysi mohla být tekoucí voda a tedy podmínky vhodné pro vznik života.
28.09.2012 10:15 |

Přelomový objev: Na Marsu je voda, tvrdí vědci

Marsovské vozítko Opportunity přišlo nejspíš s novým zásadním objevem. Na povrchu "rudé planety" totiž objevilo skálu, která by podle vědců mohla obsahovat jílové minerály. Jejich výskyt přitom naznačuje, že hornina byla někdy v minulosti vystavena dlouhodobějšímu působení vody. Robotické vozítko se na Marsu snaží najít přítomnost vody už devět let. Určité náznaky objevilo, nicméně nyní jde podle odborníků o mnohem jasnější důkazy.
10.06.2013 21:55 |

Na Marsu bylo jezero, zjistilo vozítko Curiosity

09.12.2013 22:25 |

Na Marsu bylo jezero: Vozítko Curiosity má důkaz!

Konečně! Americké robotické vozítko Curiosity poprvé získalo přímé důkazy, že na Marsu kdysi v minulosti bylo jezero, které mohlo hostit mikrobiální život. Vyplývá to z výzkumu, o jehož výsledcích dnes informoval odborný časopis Science.
09.12.2013 22:50 |

Průzkumné vozítko vytvořilo na Marsu neslušný obrazec

Vozítka Spirit a Opportunity amerického Národního úřadu pro letectví a vesmír (NASA) se dostala po devíti letech od přistání na Marsu opět do popředí zájmu. Není to ovšem díky převratnému objevu, ale kvůli obrazci, který jedno z vozítek na povrchu Marsu vytvořilo. Připomíná totiž mužské přirození.
26.04.2013 13:35 |

ŽIVÝ PŘENOS: Vědci v NASA staví lunární vozítko. Bude hledat na Marsu život!

Podívejte se na živý přenos, který už druhý den přinášíme z laboratoří NASA v Pasadeně v Kalifornii, kde se sestavuje lunární vozítko, které míří na planetu Mars!
25.10.2010 17:20 |

Vědci vymysleli trik, jak vylepšit záběry z Marsu

Fotografie z Marsu, které zde pořizuje vozítko Opportunity, jsou mnohem detailnější než tomu bylo dříve. Vědci z NASA totiž používají novou zobrazovací technologii.
04.07.2010 08:15 |

Lov na mimozemšťany na Marsu. NASA už ví, kde přistane

Kosmická agentura NASA zveřejnila čtyři možná místa na Marsu, kde by v blízké budoucnosti mohlo přistát vozítko Curiosity.
16.05.2011 12:15 |