Zkažená voda v Praze: Otrávila ji bakterie, kterou známe z Egypta. Co způsobuje?

Pražskou část Dejvice ochromila koliformní bakterie, známá jako Escherichia coli. Pronikla do vodovodního řadu, 150 lidí mělo zdravotní problémy, dva zůstali v nemocnici a 32 tisíc bude minimálně tři dny bez pitné vody. Kde se tahle bakterie bere?
26.05.2015 11:55 |

Emanuele Ridi žádá odškodné! Zkažená voda mu odplavila jídlo i tržby

Zkažená voda, která koncem května tekla z kohoutků v pražských Dejvicích, poškodila také kuchaře Emanuela Ridiho (41). Ten přišel o suroviny i tržby ve své restauraci.
29.06.2015 05:17 |

Osobnosti: Emanuele Ridi (60 článků)

Nebezpečný zvrat u EHEC: Muž nakazil manželku

Nebezpečný zvrat v případě smrtící bakterie EHEC nastal v Německu. Byl zřejmě zaznamenán první případ přenosu bakterie z člověka na člověka. Varování před konzumací syrové zeleniny, které vydaly už dříve německé úřady v souvislosti s infekcí,  platí i nadále. "To nejhorší máme za sebou,“ snažil se ale uklidnit v úterý své spoluobčany německý ministr zdravotnictví Daniel Bahr. Počet nových případů infekce, kterou způsobuje zmutovaná smrtící bakterie EHEC, v zemi prý výrazně klesá.
09.06.2011 05:45 |

Kde udělali vědci z Německa chybu? Smrtící bakterie dál útočí

Hledání zdroje, odkud přichází smrtící mutace bakterie EHEC, je jako pátrání po jehle v kupce sena. Němečtí experti navíc »střílí« do prázdna a zkouší různé možnosti v naději, že se konečně trefí a původce nebezpečné střevní bakterie odhalí. Bohužel... Ani jejich poslední tip, že se bakterie nachází v zeleninových klíčcích, nevyšla.
07.06.2011 05:20 |

Policie stále tápe, čím se Markétka (16) otrávila

Původ metanolu, kterým se otrávila 16letá dívka z Chomutovska, má zjistit speciální vyšetřovací tým. Dnes to uvedl ředitel krajské policie. Vyšetřovatelé jsou ve slepé uličce a netuší, čím a kde se dívka otrávila.
30.01.2013 17:50 |

Zkažená voda v Praze: Kdy ji bude znovu možné pít? Lidé se v ní již mohou mýt

Na Praze 6 hygienici stále nedoporučují pít vodu z kohoutku, do které se po havárii dostala bakterie. Příčiny vodohospodáři hledají a v ulicích jsou nadále přistaveny cisterny s pitnou vodou, ke kterým Pražané musejí chodit. Pokroky tu však jsou. Vodu je prý již možné použít alespoň k mytí.
27.05.2015 08:40 |

Pitná voda v Dejvicích dnes nepoteče, stále jsou v ní bakterie

Voda v pražských Dejvicích ani dnes není pitná. Podle předběžných výsledků jsou koliformní bakterie stále v pěti z 19 vzorků vody odebraných v pondělí. Pět pozitivních bude dál testováno, výsledky mají podle informace na webu pražské hygienické stanice být známé odpoledne. Kvůli špatné vodě muselo vyhledat lékaře 130 lidí, 77 pacientů od soboty zavolalo kvůli střevním potížím sanitku, uvedla mluvčí pražské záchranné služby Jiřina Ernestová.
27.05.2015 10:20 |

Studentka Aneta: Pražská voda mi otrávila babičku a dvě kamarádky!

Z vodovodů na Praze 6 od pátku teče jen kontaminovaná voda, která lidem po požití způsobuje těžké průjmy a zvracení. Obrovskou starost o svoji 85letou babičku má i Aneta Charouzová (20) z Prahy 6. Jí se naštěstí střevní problémy vyhnuly, protože už roky pije pouze balenou vodu, její babičku ale musela odvézt záchranka do nemocnice!
27.05.2015 12:06 |

Zkažená voda v Praze: Může za ni tunel Blanka?

Blanka má možná další průšvih! Podle nejnovějších zjištění se bakterie do vody v Dejvicích a Bubenči nejspíš dostaly z kanalizace porušené při stavbě. A vedení Pražských vodovodů a kanalizací (PVK) má hned dva podezřelé – výstavbu bytového komplexu Triangle a tunel Blanka.
28.05.2015 20:00 |

Dívce sežrala bakterie všechny končetiny. Nevzdává se a bojuje dál

Bakterie požírající maso málem vzala život 24leté Aimee Copelandové ze Spojených států. Vše přitom spustila nehoda na podomácku vyrobené adrenalinové atrakci známé jako zip-line. Do těla se dívce dostala bakterie požírající maso a postupně ji připravila o všechny končetiny. Dívka se nyní objevila v televizní show a ukázala, jak hrdinně svůj drsný úděl nese.
13.09.2012 16:50 |

Ivana téměř zabila smrtící bakterie legionelly: Pražanům teče nebezpečná voda

Lidem v Praze 9 teče z kohoutků voda, v níž může být bakterie legionelly. Ta byla zatím potvrzena v jednom vchodě na Vysočanské ulici. Hygienici přesto trvají na dezinfekci potrubí pro celý blok.
16.09.2015 12:20 |

Foto od čtenáře: Kaufland prodával zkažená a plesnivá vejce!

Zkažená vejce, pokrytá plísní a vyteklý žloutek! Taková vejce našel čtenář Blesk.cz v trutnovském Kauflandu. Jako důkaz poslal do redakce šokující fotografie.
06.08.2009 14:00 |

Paroubek: ODS je nyní jako zkažená treska

ODS je nyní jako zkažená treska: uvnitř shnilá, navrh lesklá, je to jen křečovitá hra na změnu, nikoliv změna sama, komentoval Paroubek Topolánkovo odstoupení.
26.03.2010 07:35 |

Cameron Diazová je zkažená a místy dost zábavná “souška“

Režiséru Jaku Kasdanovi (Californication, Neuvěřitelný život rockera Coxe, Orange County) se tentokrát podařilo udeřit hřebíček na hlavičku. Hlavní postava komedie Bad Teacher (Zkažená úča), líná znuděná učitelka, která kašle na děti a hlavně se chce výhodně vdát, je univerzálně srozumitelná a komediálně velmi vděčná.
15.07.2011 18:30 |

Premiéry - Jana Eyrová, Auta 2 a Zkažená úča

Do kin přichází zahajovací film karlovarského festivalu, nová adaptace slavného románu Charlotte Brontëové Jana Eyrová. Pak se vydáme na šílenou jízdu s Bleskem, Burákem a dalšími v animovaném filmu Auta 2 a do školy se – navzdory prázdninám – podíváme s Cameron Diazovou ve filmu Zkažená úča.
28.07.2011 09:50 |

Osobnosti: Cameron Diaz (352 článků) , Charlotte Brontëová (3 články)

Cameron Diaz je zkažená: Chlastá, hulí a sprostě nadává!

Hollywoodská hvězda Cameron Diaz (38) dopadla na absolutní dno a rozhodla se štvát všechny lidi kolem sebe. Ve filmu Zkažená úča si užívá odvážnou roli vulgární učitelky, která je postrachem celého ministerstva školství!
29.07.2011 05:05 |

Nová DVD - Zkažená úča, W.I.T.C.H 2.série, Intimní past a Pařba v Bangkoku

Tento týden vychází mimo jiné komedie Zkažená úča s Cameron Diazovou v titulní roli, dále 2. série animovaných příběhů W.I.T.CH., thriller Intimní past o tom, že si nikdy nemůžete být jisti, kdo je majitel domu, v němž bydlíte, a nakonec je tu Pařba v Bangkoku.
29.11.2011 08:10 |

Osobnosti: Cameron Diaz (352 článků)

Smrtelná bakterie NDM-1: Nákaza je u hranic s ČR!

Nová bakterie, na kterou nezabírají takřka žádná antibiotika, jeden mrtvý a desítky nakažených... Odolná bakterie NDM-1 se rozšířila i do střední Evropy. A podle vyjádření lékařů a mikrobiologů byla zaznamenána dokonce už i v sousedním Německu či ve Švýcarsku!
17.08.2010 05:10 |

Nebezpečná bakterie legionella v teplé vodě: Zamořila vodu v šesti ulicích Prahy 9

Zápal plic, horečku nebo průjem způsobuje bakterie legionella, kterou hygienici znovu objevili ve vzorcích z pražských domácností. Poprvé ji zdravotníci našli už v září loňského roku, tentokrát ale varují před používáním vody hned v pěti ulicích.
27.04.2016 19:10 |

Med a jeho účinky

Med pomáhá při nachlazení, u některých lidí ale může vyvolat alergickou reakci. Zcela nevhodný je pro děti do 18 měsíců. V medu totiž může být bakterie tvořící jedovatý botulotoxin. Dítě nemá na rozdíl od dospělého tak kyselé prostředí v žaludku, aby ji zničilo. Jiné bakterie obvykle nejsou v medu schopné žít, tudíž kvalitní med žádné bakterie neobsahuje.
19.07.2010 05:52 |