Ženu otravuje řev dinosaurů! Stěžuje si u soudu

Řev dinosaurů obtěžuje jistou ženu z jihopolského městečka Zator. Její pozemek sousedí se zábavním parkem, v němž jsou vystaveny pohyblivé figury těchto prehistorických živočichů. Neobvyklý sousedský spor řeší soud v Krakově.
14.04.2011 17:50 |

Dinosauří roboti vystřídají v O2 Aréně rockové dinosaury

Rockových dinosaurů už se v O2 (Sazka) Aréně v Praze vystřídalo dost a tentokrát chce české publikum zaujmout firma The Creature Production Company pomocí dinosaurů téměř opravdových. Monstrózní show s velkými chodícími replikami dinosaurů k nám dorazí v roce 2010.
28.05.2009 11:20 |

Předseda Evropského soudu pro lidská práva Guido Raimondi navštívil Ústavní soud

Předseda Evropského soudu pro lidská práva (dále jen ESLP) Guido Raimondi přijel na pozvání Ústavního soudu do České republiky a dnes v jeho prostorách jednal se soudci Ústavního soudu. Spolu s ním přijeli také Aleš Pejchal, soudce Evropského soudu pro lidská práva zvolený za Českou republiku a Françoise Elens-Passos, vrchní tajemnice Evropského soudu pro lidská práva, jednání byl přítomen také Vít A. Schorm, vládní zmocněnec pro zastupování před Evropským soudem pro lidská práva. Předseda Ústavního soudu Pavel Rychetský po přivítání hostů krátce pohovořil o současné situaci na Ústavním soudě a některých aktuálních otázkách, které při své rozhodovací činnosti řeší. Soudkyně Ústavního soudu Kateřina Šimáčková následně přednesla příspěvek na téma aplikace judikatury ESLP v rozhodovací praxi Ústavního soudu. Diskutovalo se také o vztahu judikatury ESLP a institutu obnovy řízení před Ústavním soudem a pan Guido Raimondi otevřel i téma aktuální situace ohledně Dodatkového protokolu č. 16 k Evropské úmluvě o ochraně lidských práv a základních svobod. Cílem tohoto protokolu je rozšíření poradní pravomoci ESLP na otázky práv a svobod chráněných Úmluvou a umožnění vnitrostátním „nejvyšším soudům“, aby si v konkrétním soudním sporu vyžádaly posudek ESLP k otázkám výkladu a použití Úmluvy. Ve hře je však zároveň otázka, které „nejvyšší soudy“ by mohly posudek žádat a odpověď na ni by měl nalézt každý smluvní stát. V České republice by tuto pravomoc mohl mít buď pouze Ústavní soud, nebo i Nejvyšší soud a Nejvyšší správní soud, předseda Ústavního soudu však nechtěl předjímat, jaké řešení by bylo pro Českou republiku nejvhodnější, to bude předmětem dalších jednání.
22.06.2017 15:50 |

Osobnosti: Pavel Rychetský (10 článků)

Smog otravuje život na Ostravsku, tentokrát je z Polska

Smogovou situaci v Moravskoslezském kraji zhoršují podle obyvatel Českého Těšína polské továrny. Jakmile se však vítr otočí, otravuje Poláky smog z českých továren.
06.12.2010 18:35 |

Obyvatelům Chodova otravuje život zápach z odkaliště

Silný puch otravuje už několik dnů život obyvatelům patnáctitisícového Chodova na Sokolovsku. Hasiči zjistili, že zápach vzniká únikem látek na bázi fenolu z odkaliště u palivového kombinátu těžařské firmy Sokolovská uhelná (SU) ve Vřesové, které je vzdálené vzdušnou čarou asi tři kilometry od města. Naměřené koncentrace uniklé látky nejsou podle měření ve městě zdravotně závadné.
24.07.2013 20:20 |

Stát jen reguluje a otravuje lidi, za to se v roce 1989 nebojovalo. A jestli se stane premiérem Babiš, bude to úplná katastrofa, obává se slovácký senátor

Stát jenom reguluje, nařizuje a otravuje lidi. Za tohle jsme v roce 1989 nebojovali. V internetové XTV to řekl slovácký senátor Ivo Valenta. Uznává, že sněmovní volby vyhraje Andrej Babiš, za premiéra ho však Valenta nechce. „Pro republiku by to byla katastrofa,“ uvedl. S moderátorem Lubošem Xaverem Veselým rozebral zákaz kouření, omezování podnikatelů a nejrůznější směrnice a regulace.
14.07.2017 19:30 |

Osobnosti: Andrej Babiš (10876 článků) , Luboš Veselý (294 článků)

OBJEV: obří stopy dinosaurů. Až třicetimetroví "drobečci"

Stopy dinosaurů, které jsou staré až 150 milionů let, nalezli ve Francii. Patřili sauropodům, kteří měřili až 30 metrů.
07.10.2009 08:45 |

Mamuti by mohli znovu ožít díky experimentu z Jurského parku

Podle vědců není vyloučené, že by mamuti mohli znovu chodit po naší planetě. K jejich vzkříšení by mohl pomoci experiment z filmu Jurský park. Právě v tomto sci-fi thrilleru z roku 1993 biologové použili DNA vyhynulých dinosaurů a dokázali je znovu probudit k životu. Tento pokus je sice u opravdových dinosaurů nemožný, ale na tisíce let vyhynulé mamuty by údajně zafungovat mohl.
03.05.2010 09:35 |

Vědci našli v Utahu fosilie neznámých druhů býložravých dinosaurů

Fosilie dvou neznámých druhů rohatých dinosaurů příbuzných se známým triceratopsem objevili paleontologové v americkém státu Utah. Oba býložravé druhy obývaly tuto oblast koncem období křídy před 76 miliony let, napsala agentura AFP.
23.09.2010 11:05 |

Rozpuštěné Věci veřejné rehabilitují svět politických dinosaurů

Věci veřejné končí. Znamená to rehabilitaci světa politických dinosaurů, jimž vyhlásily před rokem a půl válku, ptá se na úvod svého komentáře v týdeníku Reflex Bohumil Pečinka. Připomíná, že oprávněné rozčilení na poměry vydávané za program se stalo pro VV mimořádně účinným ve chvíli, kdy dostalo tvář Radka Johna.
19.05.2011 11:20 |

Osobnosti: Radek John (2465 článků)

K vyhynutí mořských dinosaurů mohla přispět i kyselost oceánů

S novou teorií možné příčiny vyhynutí dinosaurů i dalších živočišných druhů v oceánech v důsledku dopadu asteroidu před více než 65 miliony let přišli vědci z univerzity v severošpanělské Zaragoze. Informoval o tom španělský list El Mundo.
02.01.2012 08:10 |

Nový živočišný druh v Indii: slizká háďátka z dob dinosaurů

Pohybují se v zemi severovýchodní Indie zcela nerušeně už od dob dinosaurů. Až doposud se stvoření úspěšně vyhýbala vědeckému světu a místní vesničané je mylně pokládali za jedovaté miniaturní hady. Ve skutečnosti jde však o zcela novou čeleď obojživelníků označenou jako chikilidae.
22.02.2012 16:40 |

Australský miliardář po Titaniku II. chystá park obřích dinosaurů

Excentrický australský miliardář Clive Palmer, který už staví přesnou repliku Titaniku, zveřejnil další ze svých plánů. Tentokrát chce vybudovat park obřích robotických dinosaurů, napsala agentura AFP.
31.03.2013 15:30 |

V Praze bude otevřena výstava pozůstatků dinosaurů

V polovině března bude na pražském Výstavišti zahájena expozice Dinosaurium, která představí část jedné z největších světových sbírek pravých koster a zkamenělin dinosaurů.
23.01.2014 08:30 |

Letošní volby budou střetem zkušených dinosaurů s nezkušenými dravci, myslí si hradecký lídr ODS Martin Soukup

ROZHOVOR S kandidátem na hradeckého primátora Martinem Soukupem, současným náměstkem primátora, si ParlamentníListy.cz povídaly o kauzách, dvanácti letech života ve vedení města, změnách v ODS i o tom, proč leckomu vadí. „Letošní volby budou, s nadsázkou řečeno, střetem zkušených dinosaurů s nezkušenými dravci. Jinými slovy – budou zde stát letití, možná okoukaní politici, proti neokoukaným, ambiciózním, ale politicky nezkušeným kandidátům," řekl v rozhovoru pro ParlamentníListy.cz.
06.10.2014 16:31 |

Řidič dostal pokutu za převážení osmi dinosaurů

Kuriózní případ řešili nedávno policisté v čínském městě Čchung-čching. Pokutovali tam totiž řidiče, který převážel na návěsu osm velkých modelů dinosaurů, uvedla čínská média.
22.02.2015 13:45 |

Dinosauři začali vymírat miliony let před úderem obřího asteroidu

Jednou z nejpravděpodobnějších teorií o vymření dinosaurů se jevila ta, která předpokládala devastující následky srážky Země s obřím asteroidem. Jenže než k ničivému střetu tělesa s naší planetou došlo, byli už dinosauři zřejmě miliony let na ústupu. Nové výzkumy zabývající se stářím ostatků dinosaurů naznačují, že většina druhů už byla na pokraji extinkce či přímo vymřelá.
21.04.2016 17:05 |

Osud dinosaurů zpečetilo zaniklé dvojče Slunce

Tým amerických fyziků z Kalifornie a Massachusetts tvrdí, že za vymřením dinosaurů nestojí jen asteroid. K vyhlazení obřích plazů zřejmě došlo po katastrofickém střetu Země s asteroidem, ale viníkem je vlastně ještě třetí těleso. Ďábelské dvojče naší hvězdy. Slunce mělo po svém vzniku menší dvojče zvané Nemesis, jehož gravitační síly vystřelily obří asteroid na oběžnou dráhu Země a rozhodly o srážce.
19.06.2017 20:05 |

Unikátní objev fosílie predátorů s obludnými zuby

Od vymření dinosaurů uběhlo 65 milionů let. Po éře dinosaurů přišla éra savců. Trvalo však ještě dlouho, než se savčí společenstva začala podobat těm dnešním. Významnou úlohu ve společenstvu mají predátoři, kteří stojí na vrcholku potravního řetězce.
26.06.2017 17:45 |

Dinosaur Frankenstein pomohl pochopit mezeru v evoluci obřích plazů

Britští paleontologové prý mají další důležitý kámen v mozaice vývoje dinosaurů. Pomohl ho rozluštit plaz jménem Chilesaurus, jemuž se dlouho přezdívalo dinosauří Frankenstein. Původně se totiž nevědělo, kam s ním. Vypadal jako obávaný masožravý Tyranosaurus, ale byl přitom býložravý. A jeho konečné zařazení doplnilo evoluci dinosaurů a jejich vývojových větví.
22.08.2017 11:30 |